سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در هفته دولت امسال پروژه مسکن‌مهر برای افتتاح نداریم اما افتتاحیه بعدی استان در بخش مسکن‌مهر و سایر بخش‌های مسکن در آبان و آذرماه انجام می‌شود.

نصرالله دهقانی  اظهارکرد: آخرین افتتاحیه پروژه‌های مسکن‌مهر امسال مربوط به مردادماه بود. پیش‌بینی ما افتتاح و بهره‌برداری از حدود 10 هزار واحد مسکن‌مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر، بالای 25 هزار نفر، خودمالک و بافت فرسوده است.
وی افزود: در استان خوزستان در چند سال اخیر تاکنون 40 هزار واحد مسکن در بخش‌های مختلف افتتاح شده که حدود 50 هزار واحد دیگر باقی‌مانده که برنامه ما این است که این واحدها تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
دهقانی تصریح‌کرد: تاکنون همکاری بانک‌ها در زمینه پروژه‌های مسکن خوب بوده است و مشکل خاصی وجود ندارد. سقف تسهیلات مسکن‌مهر هنوز تغییری نکرده و این مبلغ 25 میلیون تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهارکرد: دزفول، بهبهان، امیدیه و ماهشهر از شهرهای پیشرو در مسکن‌مهر هستند و دلیل ضعف و کم کاری در برخی شهرها، پایین بودن سهم آورده مردم است.
وی گفت: اگر مردم می‌خواهند سریعتر صاحب‌خانه شوند باید همکاری بیشتری داشته باشند و نسبت به پرداخت سقف آورده خود اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
 
 
100 میلیارد تومان؛
مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان از اختصاص بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ارزش افزوده به روستاهای استان خبر داد.

جاسم مجیدی پور گفت: سهم روستاهای استان از محل ارزش افزوده در چهار ماهه نخست امسال 26 میلیارد تومان بوده که پیش بینی می شود این اعتبار تا پایان سال به بیش از 100 میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه سهم اعتبارات ارزش افزوده روستاها در سال گذشته 65 میلیارد تومان بوده، افزود: یک سوم اعتبارات ارزش افزوده استان سهم روستاهاست. این اعتبارات بر اساس جمعیت روستاها توزیع و بر اساس قانون فقط برای اجرای پروژه های عمرانی چون فضای سبز، بهسازی، ساماندهی پسماند، کتابخانه و یا اقدامات فرهنگی هزینه می شود.

مجیدی پور اظهار کرد: تنها مشکل این است که 70 درصد این اعتبارات به تعداد معدودی از شهرستانهای نفت خیز (از جمله اهواز، آبادان، ماهشهر، بندرامام، رامهرمز، امیدیه، رامشیر، دزفول و شوش) اختصاص می یابد و سایر روستاها از آن بی بهره اند.

این مسئول همچنین گفت: امسال 100 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای خرید ماشین آلات اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: 30 درصد این اعتبارات تاکنون برای خرید 40 دستگاه ماشین آلات مورد نیاز دهیاری ها هزینه شده و مابقی نیز برای عمران و بهسازی روستاها اختصاص یافته است.

به گفته مجیدی پور، 20 درصد روستاهای استان هیچگونه ماشین آلاتی در اختیار ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، خوزستان بیش از چهار هزار روستا و یک هزار و 400 دهیاری مصوب دارد.
 

مرجع / مـهـر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد