سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

 

رییس مجمع نمایندگان خوزستان درمجلس نهم:

سهم دو درصد نفت خوزستان امسال تخصیص می یابد  

رییس مجمع نمایندگان خوزستان درمجلس شورای اسلامی گفت: پنج هزار میلیارد ریال از سهم دودرصد در آمدهای نفتی خوزستان در سال 92 به این استان اختصاص می یابد.
 اسماعیل جلیلی به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: در دولت یازدهم باید به دنبال آبادسازی هر چه بیشتر استان باشیم که دریافت سهم دو درصد نفت در استان از برنامه های نمایندگان استان است و باید تلاش شود تا سهمی که از سود نفت قرار است به استان خوزستان پرداخت شود را مطالبه کنیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت نفت در مناطق نفت خیز خوزستان خساراتی را به همراه داشته و ضایعاتی را در این مناطق به بارآورده است که با دریافت این سهم بسیاری از مشکلات در این مناطق برطرف می شوند.

این مقام مسول بیان داشت: چندین سال است که استان خوزستان به دنبال تحقق دو درصد سهم نفت است که امسال میزان این سهم مشخص شده است و تلاش مدیران استانی را می طلبد که برای آبادانی هر چه بیشتر استان این سهم را دریافت کنند.

جلیلی یادآورشد: کل سهم دو درصد درآمد نفتی 22 هزار میلیارد ریال است که از این میزان 5 هزار میلیارد ریال برای سال 92 مشخص شده است تا به استان پرداخت شود.

وی گفت: از مهم ترین دغدغه هایی که در دولت یازدهم ، نمایندگان مجلس ودولت باید به آن توجه داشته باشند توجه به معیشت و افزایش درآمد قشر های جامعه است.

نماینده مردم لالی، هفتکل و اندیکا افزود: اشتغال از دیگر موضوعاتی است که در دولت یازدهم بویژه در استان خوزستان باید به جد دنبال شود .

این مقام مسول با اشاره به اینکه پیگیری اشتغال جوانان از برنامه های دولت یازدهم است بیان داشت: در سال گذشته میزان بیکاری در استان به 13 درصد رسید، این در حالی است که میزان بیکاری در کل کشور 12 درصد اعلام شد و این مهم نشان از بحرانی بودن وضعیت اشتغال در خوستان دارد که امسال در دولت یازدهم در صدر برنامه ها قرار دارد.

جلیلی با اشاره به وضعیت ساخت و ساز مسکن در دولت نهم و دهم گفت: به دلیل کاهش فروش نفت در دولت دهم کشور با کمبود بودجه روبرو شد و این امر باعث شد تا برای 130 هزار میلیار ریال کار عمرانی حدود یک هزار و یکصد میلیارد ریال هزینه جاری مصرف شود که نشان از ضعف در این بخش است.

وی گفت: تنظیم بودجه دولت براساس هزینه های کشور و رسیدگی به معیشت و اشتغال از برنامه های مهمی است که در دولت یازدهم به دنبال آن هستیم چرا که در دولت دهم این بخش ها دچار مشکلاتی شده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد