سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از ماهشهر

 

تفاهم نامه همکاری بین منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) و سازمان جهانی حلال منعقدشد 

 

اهواز- منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)با هدف افزایش فعالیت های اقتصادی از طریق همکاری و تعامل با سایر بخش های بازرگانی داخلی و خارجی، با سازمان جهانی حلال تفاهم نامه همکاری امضا کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان معاون دریایی و بندری این اداره کل یکشنبه با اعلام این خبر اظهارداشت: در نشستی با حضور نمایندگان منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) و مدیرعامل و کارشناسانˈسازمان جهانی حلالˈ که به امر صادرات و واردات انواع کالاهای خوراکی حلال اهتمام دارند، با امضای توافق نامه همکاری در خصوص همکاری دو جانبه در زمینه حمل و نقل و ورود و خروج این نوع کالا ها به کشور به تفاهم رسیدند .

ˈعلیرضا خجستهˈ افزود: این تفاهم نامه در تیرماه سال جاری با چشم انداز معرفی بندر امام خمینی (ره) به عنوان ˈاولین بندر حلال جهانˈ از سوی سازمان جهانی حلال و نیز نیل به ایجاد شرایط ایده آل جهت صادرات و واردات انواع محصولات حلال با سرعت، قیمت رقابتی و امنیت و ایمنی کامل از سوی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به امضای عالی ترین مقام هر دو دستگاه رسیده است .

وی گفت: از مهم ترین اهداف این طرح معرفی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به عنوان اولین بندر حلال جهانی در زمینه حمل و نقل چند وجهی در جهان است.

خجسته تصریح کرد: افزایش سهم بازار از طریق توسعه بازار، افزایش در آمد برای طرفین، معرفی برند حلال ، معرفی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ، تبلیغات بین المللی و ورود به سایر بازارهای کشورهای مسلمان (هاب حلال) و استفاده از مزایا و معافیت های قانونی منطقه ویژه از طریق امکان راه اندازی صنایع اصلی و جانبی وابسته به محصولات حلال ( تولید ، پردازش ، بسته بندی و .... ) در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از مزیت های این همکاری دو جانبه خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد