سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان خبر داد
راه‌اندازی یک هزار شرکت دانش بنیان در استان خوزستان 

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان از راه اندازی یک هزار شرکت دانش بنیان در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی یک هزار شرکت دانش بنیان در استان خوزستان 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بابک مختاری امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، در سالن جلسات پارک علم و فناوری خوزستان اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌هایی که داریم برای افق سند چشم انداز 20 ساله، یک هزار شرکت دانش بنیان در استان خوزستان راه اندازی خواهد شد.

*جذب 4 نفر فارغ التحصیل دانشگاهی

وی اظهار امیدواری کرد که اگر در هر یک از این شرکت‌ها، حداقل چهار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی جذب کار شوند 4 هزار نفر از جوانان مشغول می‌شوند.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه به بیان برخی مشکلات پارک علم و فناوری خوزستان پرداخت و گفت: پارک‌های علم و فناوری در استان فارس 20 هزار متر مربع، در استان خراسان 24 هزار متر مربع و در استان اصفهان 26 هزار متر مربع زمین در اختیار دارند در صورتی مساحت کل پارک علم و فناوری خوزستان 5 هزار متر مربع آن هم اداره‌ای و رهن 5 ساله است.

*زیرساخت‌های نامطلوب پارک علم و فناوری خوزستان

وی تصریح کرد: البته در بخش عملکردی ما کمبودی نداریم زیرا در جشنواره علم تا عمل کشور در سال گذشته از استان فارس 2 طرح و از استان خراسان 3 طرح مقام کسب کردند و از استان خوزستان نیز 2 طرح حائز رتبه کشوری شدند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با تاکید بر این نکته که امکانات زیرساخت‌های ما نامطلوب است افزود: باید تلاش شود تا مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه به همکاری نمایندگان استان خوزستان برای رفع مشکلات پارک علم و فناوری اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات زیادی که در استان ما وجود دارد وقت زیادی از نمایندگان صرف کارهای جزیی می‌شود که باید سعی کنیم سطح توقعات را در جامعه بالا ببریم.

*راه اندازی 20 هزار شرکت دانش بنیان در کشور

مختاری با اشاره به تولید 80 درصد نفت کشور در استان خوزستان خاطرنشان کرد: از مسئولان نفتی استان انتظار داریم که حق مردم خوزستان از نفت را بگیرند.

وی از اختصاص اعتباری 124 هزار میلیاردی وزارت نفت برای مباحث علمی در استان بوشهر خبر داد و گفت: آن‌ها حق دارند که خیلی بیشتر از این‌ها به آن‌ها رسیدگی شود و با توجه به اینکه 80 درصد تولید نفت کشور در استان خوزستان است چرا باید ما برای ساختمان پارک علم و فناوری، یک میلیارد و 500 میلیون تومان، آن هم از مصوبات سفر استانی هیئت دولت جذب کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در ادامه به برنامه 5 ساله سوم اشاره کرد و گفت: باید تا پایان این برنامه 20 هزار شرکت دانش بنیان در کشور راه اندازی شود.

*اختصاص 56 درصد بودجه پارک‌های علم و فناوری به تهران

به گفته وی، بر اساس سند چشم انداز 20 ساله و افق 1404 نیز باید تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور جمهوری اسلامی ایران به 50 هزار شرکت برسد.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز پیش بینی کرد بر اساس سند چشم انداز 20 ساله حداقل یک هزار شرکت دانش بنیان در استان خوزستان راه اندازی می‌شود.

وی در ادامه به بودجه پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: کل بودجه این پارک‌ها 2 درصد بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری اطلاعات است که حدود 56 درصد آن به تهران اختصاص می‌یابد و 44 درصد باقی مانده بین استان‌های دیگر تقسیم می‌شود.

 

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد
بررسی میزان اشتغال غیر بومی /وجود 14درصد نیروی غیربومی در خوزستان 

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: میزان اشتغال غیر بومی در ادارات دولتی و خصوصی به ویژه در شرکت‌های نفت و گاز توسط بازرسان ادراه کار پیگیری می‌شود.

خبرگزاری فارس: بررسی میزان اشتغال غیر بومی /وجود 14درصد نیروی غیربومی در خوزستان 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید خلف موسوی در جلسه شورای اشتغال که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: نهمین جلسه شورای اشتغال در سال جاری است که تعداد طرح‌ها تعیین شده از تاریخ 29 تیر ماه تا 12 مرداد ماه سال جاری 27 طرح است.

وی ادامه داد: در قالب این 27 طرح، 36 فرصت شغلی ایجاد می‌شود و تسهیلات مصوب برای آن‌ها سه میلیارد تومان است، همچنین تعداد طرح‌های انعقاد قرارداد شده 13 طرح و اعتبار آن‌ها 16 میلیارد ریال است و 36 فرصت شغلی جدید در قالب آن‌ها پیش‌بینی شده است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان خاطر نشان کرد: مجموع پرداختی بانک‌ها از ابتدای سال جاری تا 12 مرداد ماه 308 میلیارد ریال است.

وی با تا کید بر اینکه مدیران بانک‌ها باید در خصوص ابلاغ سهمیه خوزستان، پیگیری کنند گفت: این پیگیری باعث می‌شود مدیریت استان بداند که چه مقدار پول داریم و به دستگاه‌ها بگوییم برای این مقدار پول طرح بیاورید.

موسوی عنوان کرد: تعهد دستگاه‌های استان برای ایجاد اشتغال 109 هزار شغل بود که در سند توسعه اشتغال 60هزار و 52 مورد از آن‌ها محقق شد و همچنین 12 هزار و 324 نفر از ابتدای سال جاری توسط دستگاه‌های اجرایی وارد سامانه اشتغال استان شده‌اند.

وی به بررسی میزان اشتغال غیر بومی در سطح خوزستان اشاره و تصریح کرد: میزان اشتغال غیر بومی در ادارات دولتی و خصوصی به ویژه در شرکت‌های نفت و گاز توسط بازرسان اداره کار پیگیری و شروع به آمارگیری کردند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: تا کنون وضعیت 7 هزار و 768 نفر بررسی شده است که از این تعداد شش هزار و 689 نفر یعنی 86/1 درصد بومی و یک هزار و 79 نفر یعنی 13/9 درصد غیر بومی هستند.

وی افزود: بعد از به دست آوردن آمارهای اشتغال غیر بومی، بررسی می‌شود که آیا این نیرو‌ها و مهارت آن‌ها مورد نیاز استان است یا خیر، ممکن است مهارتی که آن‌ها دارند در استان موجود نباشد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد