سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

 

روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛
خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"هایی برمی‌خورند که میهمان‌‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.
*آخرین صحبت دکتر احمدی‌نژاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی این گونه بود: "من در پایان این جلسه آخر تقاضایی دارم؛ اگر صلاح می‌دانید با تقاضایم موافقت کنید. من می‌خواهم دانشگاهی با نام "ایرانیان" تأسیس کنم. دانشگاهی در حوزه فناوری‌های برتر مثل نانو، هسته‌ای و هوا فضا."

*در جلسه‌ای که 11 نفر از اعضای مجمع روحانیون مبارز حضور داشتند، یکی از حاضران پیشنهاد دیدار اعضای مجمع با حسن روحانی را مطرح کرده و گفته است:" پس از انتخابات تشکل‌هایی چون جامعه روحانیت و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با وی دیدار کرده اند اما ما حرکتی نکرده ایم پیشنهاد می‌کنم دیداری را با وی هماهنگ کنیم" این پیشنهاد با مخالفت اکثر اعضا مواجه شد و عنصر خاکستری مجمع طی سخنانی اعلام کرد:" دیدن روحانی رفتن یعنی مشروعیت‌بخشیدن به او. روحانی از نردبان اصلاحات بالا رفت اما بویی از اصلاحات نبرده است. او نیروی حاکمیت و نظام است."

*گزارش‌های رسیده از شورای اسلامی شهر تهران حکایت از آن دارد که محمدباقر قالیباف دارای 22 رأی موافق برای ماندن در مسؤولیت شهرداری تهران است. برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب از حامیان جدی ابقای قالیباف در شهرداری تهران هستند.

*سید محمد خاتمی از ترس برخورد نمایندگان مجلس با وی به عنوان یکی از بازیگران فتنه 88، از حضور در مراسم تحلیف عذرخواهی کرده است. خاتمی گفته نمی‌خواهم برهم‌خوردن مراسم زنده تحلیف به نام من تمام شود. البته خاتمی نگفته که آیا دعوتی در کار بوده که وی بخواهد انصراف دهد یا خیر؟

*در میان تیم روحانی این پیشنهاد مطرح شده است که وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت زیر نظر معاون اول اقتصادی فعالیت نمایند. برخی دیگر با پیشنهاد دادن "مسعود نیلی" به عنوان رئیس سازمان مدیریت، معتقدند کار هماهنگی تیم اقتصادی دولت را باید رئیس سازمان مدیریت بر عهده داشته باشد.

*مناظره‌های صدا و سیما در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سلامت و...ادامه پیدا خواهد کرد. مسؤولان صدا و سیما معتقدند نباید در سؤالات و مطالبات مردم حالت انباشتگی ایجاد شود.

*آیت‌الله مهدوی کنی در جلسه افطار اساتید دانشگاه امام صادق(ع) از برخی افراد که فقط خود را معیار انقلابی بودن می‌دانند گلایه کرده و گفته است: "عده‌ای فقط خود را حزب‌اللهی میدانند و امثال ما را انقلابی نمی‌دانند در حالی که سوابق بنده نشان می‌دهد از شما حزب‌اللهی‌تر هستم."

*جک استراو طی نامه‌ای اعلام کرده که به دلیل مشکلات خانوادگی قادر به حضور در مراسم تحلیف دکتر روحانی نیست. این نامه در پاسخ به دعوت‌نامه‌ای که برای وی ارسال شده بود نوشته شده است.

*به‌رغم خوش‌بینی برخی افراد نزدیک به رئیس جمهور منتخب در دعوت از کشورهای اروپایی برای شرکت در مراسم تحلیف، اتحادیه اروپا اعلام کرده نماینده‌ای به تهران نخواهد فرستاد. یک کشور فسقلی در اروپا هم شرط حضور در تهران را معلوم‌شدن تکلیف حصر دو تن از فتنه‌گران بیان کرده بود که با تودهنی مواجه شده است.

*شنیده‌ایم قرار است ماحصل جلساتی که از پارسال تاکنون در اتاق بازرگانی با حضور افرادی چون نهاوندیان، آل‌اسحاق، دانش جعفری، مسعود نیلی، موسی غنی‌نژاد و تعدادی دیگر از اقتصاددانان برگزار شده است به عنوان برنامه 100 روزه اقتصادی دکتر روحانی برای شناسایی مشکلات اقتصادی و چگونگی راه حل آن ارائه شود. اقتصاددانان حاضر در تیم روحانی معتقدند مهم‌ترین کاری که باید در گام نخست انجام دهیم آرام‌کردن فضای کشور است. ما به هیچ وجه نباید انتظار برای مردم ایجاد نماییم.

*بر اساس نظرسنجی صدا و سیما، 62 درصد مردم تهران خواستار ادامه فعالیت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران شده‌اند. در این نظرسنجی افرادی چون غلامحسین کرباسچی و محسن هاشمی به عنوان رقیب قالیباف مطرح بودند.

*جمعی از سینماگران که در فتنه 88 نقش‌آفرین بوده‌اند با ارسال نامه‌ای خطاب به حسن روحانی از وی خواسته‌اند از معرفی علی جنتی برای وزارت ارشاد خودداری نماید.

*پس از طرح نام رحمانی فضلی برای وزارت کشور، فشار افراطیون بر روحانی برای کنار گذاشتن رحمانی فضلی شدت گرفته است. افراطیون در صددند با معرفی یک عنصر همراه با خود، صندلی استانداری‌ها، فرمانداری ها و بخشداری ها را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی فتح کنند.

* در مراسم افطاری حامیان عارف، حاضران دلخوری خود را نسبت به معرفی اعضای کابینه دکتر روحانی ابراز داشتند و معتقد بودند زمانی که عارف از کاندیداتوری انصراف داد باید توافقنامه‌ای را با روحانی و خاتمی و هاشمی امضا می‌کردیم. پیروز این انتخابات هاشمی بود که با فشار آوردن روی خاتمی، عارف را مجبور به کناره‌گیری کردند و حالا هم بدون امتیاز دادن به وی، کابینه خود را چیده‌اند. ما باید قبل از کناره‌گیری عارف، حداقل معاون اولی و پنج وزارتخانه را می‌گرفتیم و بعد به نفع روحانی انصراف می‌دادیم.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد