سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک هشدار بهداشتی به خوزستانیهای محترم

 

دانشمندان آمریکایی: موبایل سرطان‌زاست
 
 
کد مطلب : 14255
گروه علم و فناوری: تحقیقات اخیر دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد که استفاده مکرر از تلفن همراه (موبایل ) منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود.
 
دانشمندان آمریکایی: موبایل سرطان‌زاست
تا به حال هیچ دلیل علمی مبنی بر ارتباط بین سرطان و استفاده مکرر از تلفن همراه در دست نبود و فقط احتمالاتی در این زمینه وجود داشت؛ ولی آزمایش بزاق کاربران دائمی موبایل نشان می‌دهد که استفاده مکرر از این ابزار خطر بروز سرطان را افزایش می‌دهد. در این آزمایش، علاوه بر بزاق، عملکرد غدد بزاقی هنگام مکالمه با تلفن همراه نیز مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. میزان استرس اکسیداتیو موجود در بزاق کاربران موبایل با افراد ناشنوا مورد مقایسه قرار گرفته است.

نتیجه آزمایش ها نشان می‌دهد که میزان استرس اکسیداتیو (oxidative stress) کاربران تلفن همراه خیلی بیشتر از افراد عادی است. استرس اکسیداتیو به عدم تعادل اکسیژن و قابلیت سیستم بیولوژیکی برای سم زدایی گفته می‌شود، این فرآیند موجب صدمه به DNA و سلول های بدن پستانداران می‌شود، میزان پراکسید و رادیکال های آزاد سمی را در بدن افزایش می‌دهد و عامل اصلی بروز سرطان است؛ همچنین این امر باعث جهش ژنتیکی و رشد تومورهای بدخیم می‌شود. محققان از قبل نیز اعتقاد داشتند که نسبت دادن انواع تومور و سرطان به تلفن همراه خیلی هم بی ربط نیست؛ چراکه حین مکالمه، امواج رادیویی ساطع شده به طور مستقیم با بافت های سر، گردن و گوش افراد در ارتباط هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد