سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

 

جواد اطاعت وزیر علوم یا آموزش و پرورش؟

شنیده شد که دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش از جمله وزارتخانه هایی هستند که نقش کلیدی در تحولات آینده کشور دارند. خرداد نیوز نوشت؛ در وزارت علوم افرادی چون دکتر فرجی دانا با تجربه ریاست دانشگاه تهران و دکتر جواد اطاعت دانشیار دانشگاه و موسس رشته ژئو پلتیک در دانشگاه شهید بهشتی نامشان به عنوان گزینه های نهایی مطرح است و ضمن آنکه در خصوص وزارت آموزش و پرورش نیز با توجه به بیش از 15 سابقه تدریس دکتر اطاعت جزو گزینه های اصلی برای معرفی به مجلس نامش در میان است غیر از آنکه از دکتر رضا صالحی نیز سخن به میان آمده و هر دوی این افراد از چهره های کلیدی اتفاق و اجماع روی دکتر روحانی در جریان انتخابات بودند.

تلاش‌های کابینه‌ای اصلاحات از دیدگاه سالک

شنیده شد که حجت‌الاسلام احمد سالک از نمایندگان اصولگرای مجلس است که در نطق‌های مختلف خود پیش‌شرط‌هایی برای تعیین وزرای رئیس‌جمهور منتخب تعیین کرده است. خرداد نیوز نوشت؛ او می‌گوید اصلاح‌طلبان برای وزارتخانه فرهنگ، آموزش و پرورش و همچنین علوم تلاش می‌کنند. اینها با انتخابی هدفدار دست روی این وزارتخانه‌ها که مخِ حرکت کشور هستند، گذاشته‌اند.

اثاثیه احمدی‌نژاد با یک وانت به نارمک رفت

شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه گذشته بخشی از اثاثیه منزلش را توسط یک وانت از نهاد ریاست‌جمهوری به منزل خود در نارمک منتقل کرده است. مشرق نوشت؛ قرار است بقیه اثاث‌های منزل احمدی‌نژاد هم تا مراسم تنفیذ به ساختمان چهار طبقه نارمک منتقل شود. احتمالاً پسران و دختران احمدی‌نژاد هم در ساختمان نارمک ساکن خواهند شد.

شرکت رئیس دومای روسیه در مراسم تحلیف

شنیده شد که سرگئی ناریشکین، رئیس‌مجلس دومای روسیه، به‌منظور شرکت در مراسم تحلیف روحانی به تهران سفر می‌کند. ایسنا نوشت؛ سرگئی ناریشکین، رئیس دومای روسیه در راس هیاتی برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب کشورمان عازم تهران می‌شود. ایگور مورگولف، معاون آسیای وزیر امورخارجه روسیه در این سفر ناریشکین را همراهی می‌کند. این بالاترین سطح حضور مقامات سیاسی روسیه در مراسم‌های تحلیف است.

در جلسه لاریجانی و حدادعادل چه گذشت؟

شنیده شد که در دیدار علی لاریجانی و غلامعلی حدادعادل به‌عنوان رؤسای فراکسیون‌های رهروان ولایت و اصولگرایان مقرر شد که نمایندگان عضو این دو فراکسیون به وزرایی رأی دهند که در فتنه 88 ایفای نقش نکرده باشند. مشرق نوشت؛ در روزهای اخیر برخی گمانه‌ها از احتمال معرفی افرادی حکایت دارد که در فتنه 88 کارنامه سیاهی از خود بر جا گذاشته‌اند. در عین حال یکی از نزدیکان روحانی تاکید کرد روحانی چهره‌ای مستقل و جدی است و خود را اسیر افراطیون نخواهد کرد. روحانی به دنبال کارآمدی و شایسته‌سالاری است. او دنبال وزیران کاربلد است. او به حرف همه گوش می‌کند اما کار خود را می‌کند.

ابراز تمایل آمریکا برای گفت‌وگو با ایران

شنیده شد که سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا از ابراز آمادگی این کشور برای مذاکره مستقیم با ایران خبر داد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ «جین پساکی» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در اظهاراتی درخصوص ایران مدعی شد: هم‌اکنون توپ در زمین ایران است تا به تعهدات بین‌المللی خود درخصوص برنامه هسته‌ای‌اش وفا کند. وی در ادامه در ادعایی اظهار کرد: آماده مذاکره مستقیم با ایران در راستای رهایی از نگرانی‌های بین‌المللی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران هستیم.

برگزاری دادگاه اختلاس شورای شهر رشت

شنیده شد که رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه پرونده متهمان شورای شهر رشت به قاضی محکمه جزایی ارجاع داده شده است، گفت: به‌نظر می‌رسد دادگاه این متهمان غیرعلنی برگزار شود. فارس نوشت؛ محمدجواد حشمتی با اشاره به اختلاس و ارتشای متهمان شورای شهر رشت اظهار کرد: محکمه متهمان مذکور به‌زودی برگزار می‌شود. وی به ارجاع پرونده متهمان شورای شهر رشت به قاضی محکمه جزایی اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد دادگاه متهمان غیرعلنی برگزار شود. وی اختلاس و ارتشای شورای شهر رشت را بیش از هفت میلیارد تومان دانست و ادامه داد: پرونده برای بیشتر اعضای شورای سوم شهر رشت، دو شهردار و هفت نفر کارمند تشکیل شده است.

ماهانه یک میلیارد دلار هزینه حمله به سوریه

شنیده شد که در صورت حمله نظامی به سوریه با هزینه ماهانه یک میلیارد دلاری مواجه خواهیم شد. روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص نوشت؛ پنتاگون اعلام کرد، درصورتی که آمریکا بخواهد در سوریه دخالت نظامی کند، این امر می‌تواند به‌طور ماهانه یک میلیارد دلار را برای آمریکا هزینه به همراه داشته باشد. در نامه‌ای که از پنتاگون به کنگره آمریکا ارسال شده است آمده است: درصورتی که آمریکا بخواهد از گزینه نظامی علیه دولت بشار اسد استفاده کند، آمریکا متحمل هزینه سنگینی خواهد شد و ژنرال دمپسی افزوده که این دخالت نظامی هیچ چیزی از یک جنگ کم نخواهد داشت.

15 هزار دلار هزینه مصاحبه با رهبر کره شمالی

شنیده شد که گروهی از خبرنگاران در ازای پرداخت ۱۵ هزار دلار از کره‌شمالی دیدن کرده و با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور مصاحبه می‌کنند. مهر نوشت؛ دولت کره‌شمالی سفری ۱۷ روزه را برای خبرنگاران ترتیب داده که طی آن خبرنگاران می‌توانند علاوه بر بازدید از این کشور با «کیم جونگ اون» نیز مصاحبه کنند. این درحالی است که سفر مذکور ۱۵هزار دلار برای این خبرنگاران هزینه دارد. درحالی است که تقریبا ۲۰ سال از مصاحبه یک رسانه غربی با رهبر کره شمالی می‌گذرد و طی این سال‌ها رهبران پیونگ یانگ با هر گونه مصاحبه و یا ورود خبرنگاران خارجی به کشورشان مخالفت کرده‌اند.

معرفی ظریف به عنوان وزیر خارجه قطعی است

شنیده شد که خبرهای رسیده به «ایران هسته ای» نشان دهنده آن است که حسن روحانی معرفی محمد جواد ظریف به عنوان کاندیدای وزارت خارجه به مجلس را قطعی کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد