سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیلهای گوناگون

 

چین بزرگترین شریک تجاری و مهمترین مشتری نفت ایران بار دیگر مخالفت خود را با اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری آمریکا بر ضد کشورمان اعلام کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ در حالی که نمایندگان کنگره آمریکا به تازگی طرح افزایش تحریم ها بر ضد صادرات نفت ایران را به تصویب رسانده اند، دولت چین به شدت با اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری بر ضد تهران مخالفت کرده است.

طرح کنگره آمریکا با هدف کاهش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران تنظیم شده و با حمایت 400 نماینده کنگره روبرو شده است. مهمترین هدف از اعمال تحریم های نفتی بیشتر بر ضد ایران، افزایش فشارها برای متوقف کردن برنامه هسته ای صلح آمیز ایران بوده است.
نمایندگان آمریکایی مجازات های سنگینی را برای کشورهایی که به خرید نفت از ایران ادامه دهند، تعیین کرده اند.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، چین همواره بر حل و فصل مساله هسته ای ایران از طریق مسالمت آمیز و گفت و گو تاکید کرده و مخالف اعمال تحریم های یک جانبه از سوی یک کشور و بر اساس قوانین داخلی آن کشور بوده است.
این بیانیه افزود: چین به خصوص با اعمال تحریم هایی که به ضرر منافع کشور ثالث است مخالف است.
موفقیت هرگونه تحریم جدید بر ضد ایران بستگی زیادی به چین دارد که مهمترین مشتری نفت تهران به شمار می رود. چین بارها مخالفت خود را با اعمال تحریم های یک جانبه خارج از شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده است.
چین واردات نفت خود از ایران را طی سال گذشته 21 درصد کاهش داده است ولی علت اصلی این مساله بیشتر به علت اختلافات ایران و چین در سه ماه نخست سال گذشته بوده است.
مقام های رسمی صنعت نفت چین بر این باورند که میزان واردات نفت چین از ایران امسال نسبت به سال قبل 5 تا 10 درصد کاهش خواهد یافت.
کیوسک بین المللی «تابناک»
نگرانی دولت آمریکا از بخش هایی از طرح تحریم های جدید ایران، استقبال نتانیاهو از تحریم های جدید، تغییر رویکرد ایران در ارسال کمک های خود برای گروه های فلسطینی در غزه، اظهارات توهین آمیز یک نماینده مجلس ترکیه علیه ایران و اتهامات سرکرده القاعده علیه ایران و حزب الله، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۳۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
اتهام‌زنی سرکرده «القاعده» علیه ایران و حزب‌الله
نگرانی دولت آمریکا از بخش هایی از طرح تحریم های جدید ایران، استقبال نتانیاهو از تحریم های جدید، تغییر رویکرد ایران در ارسال کمک های خود برای گروه های فلسطینی در غزه، اظهارات توهین آمیز یک نماینده مجلس ترکیه علیه ایران و اتهامات سرکرده القاعده علیه ایران و حزب الله، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در پی وضع تحریم های جدید از سوی مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان به این موضوع اختصاص یافته است. خبرگزاری کویت با انتشار مطلبی در این زمینه، از نگرانی دولت اوباما نسبت به این تحریم های جدید سخن گفته است. به نوشته این خبرگزاری، دولت اوباما از این طرح که درست سه روز پیش از آغاز به کار رسمی رئیس جمهور جدید تصویب شد، حمایت نمی کند. «ماری هارف»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفته دولت آمریکا نسبت به بخش هایی از این طرح نگرانی هایی دارد و از طریق تماس با کنگره، قصد دارد این طرح را برای رأی گیری در سنا اصلاح کند. وی گفته هرگونه تحریمی علیه ایران، باید به شیوه «مسئولانه» وضع شود!

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل از اقدام مجلس نمایندگان در وضع تحریم های جدید تقدیر کرده است. به نوشته «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو ضمن استقبال از تحریم های جدید، اظهار داشته: «پس از انتخابات ایران، مجلس نمایندگان پیام صریحی را برای حکومت ایران فرستاد مبنی بر اینکه تا زمانی که ایران تعهدات خود را انجام نداده و تلاش خود برای دستیابی به توانایی سلاح هسته ای را متوقف نکرده، فشار افزایش خواهد یافت... ما در مورد ایران، تنها بر اساس رفتارش قضاوت می کنیم». این روزنامه به موضع ایران در قبال تحریم های جدید نیز اشاره کرده و می نویسد از دید ایران، نه تنها این تحریم ها به حل مسئله هسته ای ایران کمکی نمی کند، بلکه باعث پیچیده تر شدن موضوع نیز می شود.

در مطلبی مربوط به فلسطین، روزنامه «نیویورک تایمز» به موضوع روابط ایران با سازمان های فلسطینی پرداخته و می نویسد در غزه، ایران متحد دیگری را به جای حماس یافته و حمایت های خود را به این متحد معطوف کرده است. به نوشته این روزنامه، کمک های ایران که در قالب غذا، کالا و موارد دیگر به غزه ارسال می شود، پیش از این عمدتاً به دست حماس می رسید، اما اکنون این کمک ها مستقیماً برای جنبش جهاد اسلامی ارسال می شود و اعضای این جنبش، توزیع آن را در منطقه، از جمله سهیم کردن حماس در این کمک ها را بر عهده دارند. بر خلاف حماس، جنبش جهاد اسلامی طی سال های اخیر همواره از مواضع ایران در مسائل گوناگون منطقه ای حمایت کرده است.

با این حال، یک مقام ترک طی اظهاراتی علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شده ایران هیچ اهمیتی به جهان اسلام و مسلمانان نمی دهد. به نوشته «تودی زمان»، آیهان صفر اوستون، رئیس کمیته بازرسی حقوق بشر پارلمان ترکیه مدعی شده ایران هیچ گونه واکنشی به سرکوب مسلمانان نشان نداده و سیاستی خودمحورانه را دنبال می کند. وی با اشاره به وقایع اخیر در مصر و درگیری های خشونت بار پس از سقوط مرسی و موضع ایران در این زمینه، اظهار داشته ایران انتظار دارد کل جهان اسلام در خدمتش باشد و خود هیچ قدمی برای کمک به آن ها بر نمی دارد. وی در ادامه اظهارات توهین آمیزی را درباره نظام جمهوری اسلامی بیان کرده است. اوستون همچنین راهبرد ایران در قبال جهان اسلام را «مکارانه» توصیف کرده است.

در نهایت، «عرب نیوز» اظهارات اخیر «ایمن الظواهری»، سرکرده القاعده را بازتاب داده که اظهاراتی را علیه ایران و حزب الله مطرح کرده است. به نوشته این روزنامه، ظواهری گفته حزب الله با فعالیت های خود نشان داده که «ابزاری برای توسعه طلبی» ایران است. وی گفته سخنان سید حسن نصرالله در تأیید حضور نیروهای حزب الله در سوریه، «نقابی که همواره وی پشت آن مخفی بوده را کنار زده است». وی نصرالله را مسئول اجرای «برنامه های صفوی های (ایرانیان) تکفیری» دانسته و مجموعه اتهامات دیگری را نیز متوجه ایران و حزب الله کرده است.
کد خبر: ۳۳۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون بیش از 60 میلیارد دلار سرمایه ایران در بانک های خارجی بلوکه و دسترسی به آن ها وجود ندارد و این امر به تنهایی می تواند باعث بروز مشکلات مالی عدیده ای برای دولت و مردم باشد.
کاظم جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر در میامی ضمن ترسیم مشکلات متعدد دولت فعلی و آن چه پیش روی دولت آینده است، افزود: از بودجه 142 هزار میلیارد تومانی سال 91 تنها 94 هزار و نیم میلیارد تومان محقق شد و این یعنی چیزی نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان کسری بودجه که دولت و ملت در این سال با آن دست و پنجه نرم کردند.

کسب 117 هزار میلیارد تومان تنها پاسخگوی هزینه های جاری

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نشستی که با رئیس جمهور منتخب داشته خاطرنشان کرد: در این گفتگو به سرمایه بلوکه شده ایران در بانک های خارجی هم اشاره شد و پیشنهاد شد فضایی فراهم شود تا این پول ها به کشور بازگشت داده شود چرا که بسیاری از پروژه های عقب مانده کشور مجددا راه اندازی شده، جریان می یابند و این رکود جبران خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی پروژه ها دچار توقف جدی هستند از جمله بدهکاری به پیمانکاران دولت و اگر دولت جدید بتواند 117 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند فقط هزینه های جاری کشور را پاسخ خواهد داد.

مشکلات مالی و سوء مدیریت عامل رکود فعلی اقتصاد کشور
رئیس مرکز پژوهش های اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مشکلات مالی و سوء مدیریت عامل رکود فعلی اقتصاد کشور است، اذعان کرد: در این شب های پرفضیلت ماه مبارک رمضان گامی فراتر نهاده پیروزی مسلمانان جهان به ویژه سوریه و مصر، موفقیت دولت آینده و برطرف شدن مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را نیز در کنار تمام حوائج مادی و معنوی از خداوند منان بخواهیم.
جلالی در خاتمه ضمن بیان این مطلب که دو سال از شهرستان شدن میامی می گذرد اما تا کنون پیشرفت خاص و چشمگیری در این شهرستان صورت نگرفته خواستار نگاه ویژه مسئولان برای رفع محرومیت های این شهرستان شد.
کد خبر: ۳۳۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
محسن حدادی در خبرآنلاین نوشت:

او حالا باید هم پول خرج کند و آدم کرایه کند تا راهپیمایی روز قدس مردم در واشنگتن و برخی شهرهای اروپایی را به هم بریزند تا پاسخی باشد به همه الطاف خفیه و آشکار صهیونیست​ها.
مسعود رجوی که از دهه پنجاه رهبری مجاهدین را بر عهده داشت، بالغ بر یک سال است که تصویر و سخنرانی زنده ای در تلویزیون های وابسته به گروهش از خود نشان نداده است.

بعضی می گویند او در سنگرهای ضد اتمی داخل پادگان اشرف که با چندین ردیف خاکریز و سیم خاردار محصور شده مستقر است و نیروهای آمریکایی باقی مانده در داخل اشرف صرفا به منظور حفاظت از او حضور دارند. عده ای معتقدند که او همچون مابقی صدامی ها به اردن رفته و در کنار آنان در آنجا مستقر می باشد. تعدادی هم چنین ارزیابی میکنند که او به نقطه ای در اروپا یا هر جای دیگر نقل مکان کرده و کلا زیاد هم در امور سازمان مجاهدین خلق نقش بازی نمی نماید و با ثروت های هنگفتی که طی این سالیان جمع کرده مشغول زندگی خودش است.

ولی خبری که اخیراً وبلاگ نویسان ساکن شهرکهای یهودی سرزمین های اشغالی منتشر کرده اند نشان می دهد که او تحت نظارت دولت آمریکا در سرزمین های اشغالی و در حمایت سران رژیم صهیونیستی زندگی می کند. آرون نام وبلاگی (Aron's Israel Peace Weblog) است که نویسنده آن یهودی ساکن شهرکهای یهودی نشین است تحت عنوان وبلاگ صلح اسرائیل که ادعا می کند شخصی را در خانه های مجلل شهرک های اطراف تل آویو دیده که شبیه مسعود رجوی رهبر مخالفان جمهوری اسلامی است. هرچند پست مربوط به خبر دیده شدن رجوی در این وبلاگ بلافاصله از سوی مقامات رژیم جعلی اسرائیل برداشته شد ولی ظاهر امر نشان می دهد احتمال حضور رجوی و دیگر اعضای ارشد سازمان منافقین در سرزمین های اشغالی بالاست.

چندی پیش باشگاه ایرانیان مقیم اروپا که با نام پن (Pen) در فرانسه فعالیت می کنند در سایت رسمی خود درباره این سوال که رجوی ها در کجا زندگی می کنند نوشت که آنها به هیچ وجه در پاریس زندگی نمی کنند. این باشگاه گفت آنها تنها برای برگزاری کنفرانسهای خود تحت شدیدترین تدابیر امنیتی دولتی به این شهر می آیند و به سرعت به مکان نامعلومی انتقال داده می شوند. این باشگاه اسناد و شواهدی مستند آورده که نشان می دهد آنها در اروپا یا آمریکا زندگی نمی کنند و به نظر می رسد تحت حمایت صهیونیستها عملیاتهای تروریستی علیه مردم فلسطین و حزب الله لبنان را سازماندهی می کنند.

این احتمال بسیار قوی است که رجوی این روزها را در آغوش اسرائیلیها باشد چرا که امنیت او در حال حاضر تنها و تنها در این نقطه جعلی و حامیان غیر مشروع او، تامین میشود و او دیگر در هیچ کجای دنیا نمیتواند به راحتی نفس بکشد!

او حالا باید هم پول خرج کند و آدم کرایه کند تا راهپیمایی روز قدس مردم در واشنگتن و برخی شهرهای اروپایی را به هم بریزند تا پاسخی باشد به همه الطاف خفیه و آشکار صهیونیست​ها. او حالا خوب می​داند سازمان منافقینی که خودش آنها را مجاهدین می​داند، زیاد به او و رهبری او فکر نمی​کنند چرا که او خیلی وقت است خودش را برای این افراد آفتابی نکرده است! رهبری سایه نشین در هیچ کجای دنیا، دوام نخواهد داشت. همانطور که ظلم صهیونیست​ها در سرزمین​های اشغالی.
کد خبر: ۳۳۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
شبکه العالم نوشت:

سفر بندر بن سلطان رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان به مسکو و دیدار وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، پرسش هایی را درباره اهداف ریاض از تلاش برای نزدیکی دوباره به مسکو مطرح کرده است.چنین به نظر می رسد که به دنبال ناامیدی غرب از سرنگونی نظام سوریه و پیروزی های مستمر ارتش این کشور بر تروریست های تحت حمایت غرب، دلایل تلاش همپیمانان آمریکا در منطقه - و در رأس آنها عربستان - برای نزدیکی دوباره به روسیه را باید در موارد زیر جستجو کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی پوتین درباره این دیدار گفت: پوتین و بندر، مسائل بسیاری را درباره روابط دو جانبه روسیه و عربستان و اوضاع خاورمیانه، شمال آفریقا و جهان بررسی کردند.پسکوف جزئیات دیدار پوتین و بندر را فاش نکرد، ولی سازمان رادیو و تلویزیون سوریه به نقل از منابع خبری اعلام کرد که بندر به دستور آمریکا از پوتین خواسته که روابط مسکو و ریاض ازسرگرفته شود، زیرا پرونده بحران سوریه پس از ناکامی سران دوحه، از قطر گرفته شده و به دست عربستان سپرده شده است.

چنین به نظر می رسد که به دنبال ناامیدی غرب از سرنگونی نظام سوریه و پیروزی های مستمر ارتش این کشور بر تروریست های تحت حمایت غرب، دلایل تلاش همپیمانان آمریکا در منطقه - و در رأس آنها عربستان - برای نزدیکی دوباره به روسیه را باید در موارد زیر جستجو کرد:
الف ) آمریکا و عربستان به این باور رسیده اند که براندازی نظام سوریه به روش نظامی امکان ندارد لذا تلاش می کنند که از طریق مذاکره امتیازاتی سیاسی را کسب کنند. موافقت احمد عاصی الجربا رئیس ائتلاف مخالف سوری با مشارکت بی قید و شرط در کنفرانس ژنو ۲ مؤید این مدعاست و برای آغاز مذاکره نیز باید در کاخ کرملین را زد.
ب ) هرچند عربستان یکی از دشمنان سوریه است، ولی یک "برگه" در دست خود نگهداشت و مستقیماً با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه درگیر نشد، در حالی که قطر و ترکیه همه برگه های خود را از دست دادند، به نحوی که دیگر نمی توانند با نظام سوریه وارد تعامل سیاسی شوند.
ج ) عربستان به این اصل معتقد است که سوریه می داند عربستان مانند قطر کشور کوچکی نیست که نقشی بزرگتر از نقش واقعی خود ایفاء کند بلکه عربستان کشوری مهم در منطقه است و همیشه دستی در امور منطقه با همکاری سوریه و مصرداشته است و هم اکنون تلاش می کند که نقش خود را بازیابد و راه ریاض - دمشق را بازگشائی کند. از طرف دیگر عربستان و سوریه منافع مشترکی در لبنان و در مقابله با اخوان المسلمین دارند.

د) عربستان می خواهد در صورت حصول توافق درباره راه حلی سیاسی؛ سوریه و ایران متعهد شوند که واکنشی به موضع گیری عربستان علیه سوریه نشان ندهند زیرا عربستان می خواهد فصل جدیدی از روابط را آغاز کند.
هـ) مهمترین مساله ای که عربستان مطرح کرد، لزوم امتناع مقاومت از سنگ اندازی در مسیر مذاکرات فلسطینی - اسرائیلی بود تا در مقابل عربستان نیز با خودداری از ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی به گروه های مسلح فعال در سوریه و بستن مرزهای ترکیه و جلوگیری دولت آنکارا از انتقال تروریست ها به خاک سوریه، نهایتاً سرکوب تروریست ها به دست ارتش سوریه را ممکن سازد.
اطلاعات رسیده از این دیدار حاکیست که پوتین با براندازی نظام بشار اسد از طریق نظامی مخالفت کرده و با انتقاد از ترکیه و اردن به علت رساندن سلاح های قطری و عربستانی به دست گروه های مسلح فعال در سوریه، گفته است: بحران سوریه به علت حمایت مالی و تسلیحاتی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از گروه های مسلح سوریه وخیم تر شده است.

تحریف سخنان حسن روحانی در راهپیمایی روز قدس

آژانس های خبری سخنان رئیس جمهور ایران در راهپیمایی روز قدس را تحریف کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرس تی وی از تحریف سخنان رئیس جمهور منتخب در روز قدس خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، پرس تی وی نوشت: آژانس های خبری سخنان رئیس جمهور ایران در راهپیمایی روز قدس را تحریف کرده اند.

پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور منتخب متن سخنان تحریف نشده روحانی را منتشر کرده است.

براساس این گزارش، دکتر حسن روحانی در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، این روز را یکی از یادگارهای حضرت امام (ره) خواند و افزود: در منطقه ما در سایه اشغال سرزمین فلسطین و قدس عزیز، زخمی بر بدن دنیای اسلام نشسته و این یادآور آن است که مردم مسلمان این حق تاریخی خود را فراموش نخواهند کرد و در برابر ظلم و تجاوز ایستادگی خواهند کرد.

رئیس جمهور منتخب در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که در خصوص ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی پرسش کرد، گفت: در شرایطی که دنیای اسلام در منطقه دچار مشکل است صهیونیست ها فکر می کنند فرصت مناسبی است برای این که به ظاهر چهره صلح طلبی از خود نشان دهند و در واقع به تجاوزات و تعرضات خود به سرزمین فلسطین ادامه می دهند.

پیش از این خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس جمهور منتخب نوشته بود: رژیم صهیونیستی زخمی است که سال‌ها بر بدن دنیای اسلام نشسته است و این زخم باید از بین برود.

واکنش نتانیاهو به تحریم های جدید ایران: این پیامی واضح از سوی کنگره آمریکا بود

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از تصویب تحریم های جدید علیه ایران توسط کنگره آمریکا استقبال کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از تصویب تحریم های جدید علیه ایران توسط کنگره آمریکا استقبال کرد.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وی گفت: پس از انتخابات ایران، کنگره آمریکا پیام واضحی به این کشور ارسال کرد که براساس آن فشار بین المللی بر ایران تا زمانیکه دست از توسعه توانایی نظامی هسته ای برندارد، ادامه پیدا می کند.
نتانیاهو افزود: ما ایران را براساس اعمالش قضاوت می کنیم.

به نوشته ی فرانس پرس، منتقدان تحریم های جدید ایران می گویند، تصویب این تحریم در زمان نامناسبی صورت گرفته است، چراکه تنها سه روز پیش از مراسم تحلیف روحانی انجام شده است.حامیان دیپلماسی به امریکا پیشنهاد کرده اند که از فرصت برامده از پیروزی روحانی استفاده کرده و با ایران تعامل کنند.

ایرانیان به روحانی امید بسته اند/چالش های پیش روی رئیس جمهور منتخب ایران چیست؟

روحانی سخنان آشتی جویانه ای در خصوص سوریه به زبان آورده است. او ضمن تمجید از دولت سوریه به سبب ایستادن در مقابل توسعه طلبی اسرائیلی ها پیشنهاد میانجیگری بین اسد و مخالفینی که به دنبال دموکراسی هستند را داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز نوشت: از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، موجی از خوشبینی و امید این کشور را فرا گرفته است، با این حال وظایف سنگینی از جمله حل مسئله هسته ای، کاهش تحریم و احیا اقتصاد پییش روی او است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، یکی از ساکنان تهران می گوید: پیش از انتخابات، همه می گفتند هر یک از کاندیداها از احمدی نژاد بهتر هستند.

وی افزود: اکنون مردم امیدوارند که روحانی تغییر را ایجاد کند.

از سوی دیگر خوشبینی بسیاری از روی کار آمدن روحانی در خارج از ایران به وجود امده است چراکه او را دارای رویکردی غیرتقابلی می دانند.

محمد علی شبانی تحلیلگر مسائل ایران در انگلیس گفت: از زمانی که احمدی نژاد در سال 2005 قدرت را در دست گرفت، نقدیندگی 7 برابر افزایش پیدا کر و این رشد نجومی نقدینگی محرک اصلی تورم بود.

بخاش استاد دانشگاه جرج میسون ویرجینیا در خصوص وظایف پیش روی رئیس جمهور منتخب ایران اظهار داشت: روحانی چالش های بزرگی را به ارث می برد که وضعیت اقتصادی نه چندان خوب از این جمله است.

وی افزود: اما روحانی شایستگی و توانایی های لازم برای مقابله با این چالش ها را دارد.

به نوشته ی رویترز، روحانی همچنین سخنان آشتی جویانه ای در خصوص سوریه به زبان آورده است.

او ضمن تمجید از دولت سوریه به سبب ایستادن در مقابل توسعه طلبی اسرائیلی ها پیشنهاد میانجیگری بین اسد و مخالفینی که به دنبال دموکراسی هستند را داده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد