سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش نگران کننده برای خوزستان

 

15 روز از تابستان گرم خوزستان نگذشته که باز اخبار غرق‌شدگی‌ها اوج گرفت و هر از چند گاه می‌بینیم خانواده‌ای در کنار رودخانه یا دریاچه سد عزادار است و چشم به آب دوخته که جسد فرزندش بالا بیاید. مسئولان هر ساله می‌گویند تدابیری اندیشیده و راهکارهایی هم ارایه و اجرا می‌شود ولی چرا هنوز غرق‌شدگی در استان جزو حوادث بارز است؟
 
سطح بالای آب‌های استان و گرمای طاقت‌فرسای تابستان، شور پریدن در آب خنک و هرچند آلوده را در جوانان افزایش می‌دهد که با نادیده گرفتن تابلوهای هشدار "ممنوعیت شنا" و "خطر مرگ" دل به دریا می‌زنند و برای لذتی هر چند کوتاه خطر مرگ را به جان می‌خرند.
 
محمدرضا آملازاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که برخی غرق‌شدگی‌ها در استان اجتناب‌ناپذیر است، اظهارکرد: مسئولان در این زمینه نسبت به مردم بی‌تفاوت نیستند و حداکثر تلاش خود را می‌کنند.
 
وی ادامه‌داد: متاسفانه بسیار دیده می‌شود که افراد در مناطق ممنوعه شنا می‌کنند؛ مخصوصا در شهرستان‌های شوشتر و دزفول که میزان آب‌های جاری نیز زیاد است، این رفتارها به کرات دیده می‌شود.
 
آملازاده افزود: شنا کردن در مناطقی که در اختیار ارگان خاصی نیستند و خطر مرگ را برای شناور دارد از مواردی است که نگرانی مسئولان را بر می‌انگیزد؛ البته در سال جاری از تشکیلات برخی ارگان‌ها برای نصب تابلوهای هشدار و نرده و دیگر موانع برای شنا کردن استفاده شده است که امیدواریم موثر واقع شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این‌که میزبان غرق‌شدگی‌ها از سال 90 نسبت به 91 از 204 نفر به حدود 180 نفر کاهش یافته بود، تصریح‌کرد: با اقدامات انجام شده امیدواریم میزان غرق‌شدگی در سال جاری نیز نسبت به سال‌گذشته کاهش یابد.
 
وی گفت: متاسفانه بیشتر افرادی که در مناطق ممنوع شنا می‌کنند و غرق می‌شوند، بومی همان منطقه نیستند و بسیار دیده شده که اتفاقات ناگوار و غرق‌شدگی‌ها در همان مکانی رخ می‌دهد که پیش از آن همان حوادث رخ داده بود و حادثه در یک نقطه تکرار می‌شود.

مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد