سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

 

مدیرعامل منطقه آزاد اروند خبر داد
رفع مشکل لغو پروازهای فرودگاه آبادان به دلیل شرایط جوی 

مدیرعامل منطقه آزاد اروند از رفع مشکل لغو پروازهای فرودگاه آبادان به دلیل شرایط جوی، با خرید دستگاه ILS خبر داد.

خبرگزاری فارس: رفع مشکل لغو پروازهای فرودگاه آبادان به دلیل شرایط جوی 

مهدی نیک‌پی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: مشکل لغو پروازها به علت شرایط جوی در فرودگاه بین‌المللی آبادان با خرید دستگاه ILS برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به‌منظور خرید و نصب دستگاه فرود اتوماتیک در فرودگاه بین‌المللی آبادان افزود: با نصب این دستگاه از لغو و تاخیر 90 درصد پروازهای آبادان جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند دستگاه ILS را کمک خلبانی برای فرود هواپیماها در آبادان برشمرد و خاطرنشان کرد: این دستگاه می‌تواند برای فرود هواپیما با شعاع دید کمتر به دلیل شرایط جوی، به خلبان کمک کرده و خلبان هواپیما را به راحتی کنترل کند و در عملیات پروازی از تاثیر و اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: با اجرای سامانه فرود اتوماتیک ils مشکل لغوشدن پرواز ناشی از کاهش دید به حداقل می‌رسد و نشست پرواز را تا دید 800 متر امکان‌پذیر می‌کند. 

*خرید دستگاه با اعتبار 30 میلیارد ریالی

نیک‌پی تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته این دستگاه با اعتبار 30 میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری خواهد شد و طی تفاهم نامه‌ای برای بررسی مشخصات و نظارت بر اجرای عملیات نصب و راه‌اندازی به شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور تحویل می‌شود.

وی با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار در سطح استان خوزستان افزود: طبق بررسی‌های انجام شده تقریبا همه پروازهای ابطال شده در ماه‌های اخیر در اثر بدی آب و هوای آبادان و به دلیل بروز پدیده گرد و غبار که منجر به کاهش دید خلبان برای فرود هواپیما می‌شد، بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خرید این دستگاه را خدمتی به شهرهای آبادان و خرمشهر دانست و تصریح کرد: با تکمیل زیرساخت‌های لازم می‌توان حضور سرمایه گذاران را تسهیل و خدمات گردشگری و حمل و نقل را در منطقه آزاد اروند را توسعه داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد