سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتصابات در خوزستان

 

25 روز تا انتخابات؛
نگاهی به مهمترین خبرهای انتخاباتی خوزستان
سیاسی  10:56:48 1392/02/30

922-12573-5 کد خبر
 

تنها 25 روز به برگزاری حماسه انتخابات 24 خرداد باقی است و در استان خوزستان نیز شرایط خلق حماسه ای دیگر در حال فراهم شدن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراها، فعالیت ستادها و هیات های اجرایی انتخابات در خوزستان آغاز شده است و بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان، شرایط برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه در خوزستان فراهم است.

آخرین اخبار انتخاباتی استان خوزستان به نقل از ستاد اطلاع رسانی انتخابات به شرح زیر است:

 

شش داوطلب انتخابات شورای اسلامی آبادان انصراف دادند

رییس ستاد انتخابات شهرستان آبادان از انصراف شش نفر از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر آبادان خبر داد.

سیدولی الله موسوی افزود: این شش نفر با مراجعه به ستاد انتخابات شورای اسلامی شهرستان آبادان انصراف خود را به صورت کتبی اعلام کردند.

وی اظهار داشت: با پایان زمان روند بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا، صلاحیت و یا رد صلاحیت افراد داوطلب به آنها ابلاغ شده است.

موسوی افزود: افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده است می توانند با مراجعه به ستاد انتخابات استان اعتراض خود را اعلام کنند.

وی گفت: 562 نفر برای نامزدی شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان آبادان نام نویسی کردند.

موسوی خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار نفر شامل اعضای شعب هیات های نظارت، بازرسی، عوامل ستادی، نیروهای انتظامی، امنیتی و خدماتی کار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در این شهرستان را بر عهده دارند.

 

تاکید فرماندار مسجدسلیمان بر اجرای انتخاباتی سالم، پرشور و بی طرف

درجلسه ای که پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد، فرماندار این شهرستان ضمن اشاره برضرورت وحدت و یکدلی سایر ادارات، تلاش جهت برگزاری یک انتخابات پرشور در شهرستان را اولویت کاری خواند و اظهارداشت: اگر سایر ادارات در شهرستان همکاری در برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور را با مشارکت حداکثری مردم وظیفه خود بدانند، می‌توان شاهد یک حماسه دیگر بود و از این رو انتظار میرود همه در جهت تحقق این امر تلاش و کوشش کنند.

 

عبداله ایزدپناه گفت: از آنجا که حساسیت این انتخابات به جهت ادغام دو انتخابات ریاست جمهوری و شورا و نیز فضاسازی دشمنان قسم خورده نظام بالاست باید همه مسئولین در برگزاری انتخابات با بی‌طرفی و درک مناسب از حساسیت های موجود، موفق عمل کنند.

 

164شعبه اخذ رای در اندیمشک پیش بینی شده است

فرماندار اندیمشک گفت: 164 شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در این شهرستان تعیین شده است.

خداداد محمدی افزود : در این تعداد شعب، 294 صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: برای پنج شهر اندیمشک 90 شعبه ثابت اخذ رای و سه شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

محمدی تصریح کرد: برای بخش مرکزی اندیمشک 10 شعبه ثابت و هفت شعبه سیار و بخش الوار 27 شعبه ثابت و 27 شعبه سیار پیش بینی شده است.

فرماندار اندیمشک گفت: در مجموع افزون بر شش هزار و 700 نفر برگزاری و تامین امنیت انتخابات 24 خرداد ماه را در حوزه انتخابیه شهرستان اندیمشک عهده دار خواهند بود.

وی اضافه کرد: در مجموع در اندیمشک 107 نفر و چم گلک 31 ، آزادی 16، حسینیه 22، بیدروبه 20، بخش مرکزی 73 و بخش الوار 152 نفر کاندیدای شوراهای شهر و روستا شده اند که از این تعداد در مجموع 24 نفر توسط هیات اجرایی رد صلاحت شدند.

وی تصریح کرد:22 نفر نیز از ادامه رقابت در شوراهای شهر و روستا اعلام انصراف کردند.

 

خبری از کاندیداهای ریاست جمهوری نیست!

با توجه به اینکه شورای نگهبان در حال بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری است و نتیجه این بررسی نیز 31 اردیبهشت اعلام می شود، چند روزی است که خبری از کاندیداها در خوزستان نیست و بر خلاف دو هفته گذشته که شاهد موجی از سفرهای تبلیغاتی به خوزستان بودیم، اکنون خبری از کاندیداها نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنای خوزستان، تاکنون برخی از کاندیداهای احتمالی و شخصیت های سیاسی ازجمله محسن رضایی، مصطفی پورمحمدی، منوچهر متکی، صادق واعظ زاده، روح الله احمدزاده کرمانی، مصطفی کواکبیان، محمد سعیدی کیا، مهدی چمران، علی اکبر ولایتی و رامین مهمانپرست (که البته در جایگاه سخنگوی دستگاه دیپلماسی به اهواز سفر کرد) به خوزستان آمده اند.

دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران، مصلای اهواز و مسجد ارشاد در روزهای گذشته محل اصلی تجمع هواداران و سخنرانی کاندیداها بوده است. اکنون با توجه به اینکه شورای نگهبان در حال بررسی صلاحیت کاندیداها است، ظاهرا افراد ترجیح داده اند که تا پس از اعلام رسمی شورا، از سفرهای تبلیغاتی خودداری کنند. ستادهای برخی کاندیداها نیز که در هفته های گذشته فعالیت های خود را کم و بیش آغاز کرده بودند، این روزها در سکوت فرو رفته اند.

 

کاندیداهای ریاست جمهوری پس از اعلام نظر شورای نگهبان، اخلاق را رعایت کنند

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد باید با رعایت اخلاق پایبند قانون اساسی باشند، اظهار کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آنها پس از اعلام نظر شورای نگهبان، اخلاق و قانون را رعایت کنند.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر ضرورت حضور تمام سلایق در انتخابات گفت: هرچقدر تنوع سلایق در کاندیداها بیشتر باشد، مشارکت مردم به تبع آن افزایش پیدا می‌کند؛ البته به این معنا نیست که اگر گزینه‌ها کمتر شود، مردم مشارکت نخواهند کرد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداها و طرفداران آنها به خصوص پس از اعلام نظر شورای نگهبان تصریح کرد: واقعیت این است که بر هر ساختار سیاسی و انتخاباتی اصولی حاکم است و هرکس مایل به حضور در دایره باشد، موظف به رعایت آن چارچوب‌ها خواهد بود و آن چارچوب‌ها همگی در قالب قانون قرار دارند و افراد باید با رعایت اخلاق، پایبند این قوانین باشند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس در ارزیابی خود از مشارکت خود در انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: با توجه به آرایش و تنوعی که در مجموع کاندیداها به وجود آمده، پس از اعلام نظر شورای نگهبان پیش‌بینی می‌کنم که مردم وارد گرمای فضای انتخاباتی و رقابتی شده و مشارکت بالایی خواهند داشت.

 

اعلام آمادگی ستاد انتخابات خوزستان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه

رییس ستاد انتخابات استان خوزستان اعلام کرد: این ستاد از هم اکنون آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی با شکوه در سراسر استان را دارد.

سید کریم حسینی گفت: برگزاری انتخابات در کشور برعهده ستاد انتخابات مرکزی و در استانها و شهرستانها نیز وظیفه اصلی برعهده هیأتهای اجرایی می‌باشد.

وی افزود : هیأتهای اجرایی نیز زیر نظر ستاد انتخابات استان تشکیل شده‌اند و توسط این ستاد نظارت کامل بر عملکرد آنان صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به فضای شادابی که در استان خوزستان به منظور برگزاری انتخابات و رقم خوردن حماسه‌ای دیگر ایجاد شده است، گفت: مردم عزیز استانمان به مجریان انتخابات اعتماد کامل داشته باشند.

حسینی گفت: اعضای هیأت های اجرایی ازمیان  افراد امین انتخاب شده‌اند و هیچگونه تخلفی از طرف آنان پذیرفتنی نیست.

چهارم خرداد، مهلت رسیدگی به اعتراضات انتخابات شوراها

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با اشاره به این که تایید و رد صلاحیت هیات‌های اجرایی، ملاک تایید صلاحیت نهایی نیست،‌ تاکید کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده که شکایت خود را تا 24 اردیبهشت‌ماه تحویل هیات‌های شهرستان و استان داده‌اند، هیات‌های عالی نظارت در استان‌ها تا چهارم خردادماه پاسخ نهایی را خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمد جواد کولیوند گفت: تمامی هیات‌های عالی در استان‌ها از روز پنج‌شنبه(25 اردیبهشت ماه) در حال بررسی اعتراضات و رسیدگی به پرونده تایید‌شدگان هستند، تا کارها زودتر به انجام برسد.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با تاکید بر این که ممکن است هیات نظارت شهرستان یا استان فردی را از میان تاییدشدگان رد صلاحیت کند، گفت:  آنها باید فرصت پرداختن به چنین پرونده‌هایی را داشته باشند.

وی بیان کرد: ممکن است صلاحیت کسی که در هیات اجرایی تایید شده، بنا به دلیلی در هیات نظارت بخش و شهرستان رد شود؛ لذا این افراد می‌توانند شکایت کنند تا مجددا پرونده آنها در هیات عالی استان بررسی شود.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر این که تا پایان روز 28 اردیبهشت ماه بیش از 90 درصد ثبت‌نام شدگان تعیین تکلیف شده‌اند، از بررسی مابقی پرونده‌ها در روزهای آتی خبر داد و افزود: براساس قانون، تنها در صورت اعتراض ردصلاحیت‌شدگان، به شکایت آنها در هیات اجرایی رسیدگی می‌شود.

کولیوند گفت: هیات‌های اجرایی در فرمانداری و بخشداری‌ها بررسی‌های خود را انجام می‌دهند؛ اگر داوطلبان تایید نشده از بخشداری‌ها بودند، ‌پرونده آنها در صورت شکایت به شهرستان فرستاده می‌شود و اگر از شهرستان بودند در صورت شکایت به استان ارسال می‌شود.

"حماسه سیاسی و رسالت دانشگاهیان" در علوم پزشکی اهواز

نشست گام به گام تا حماسه سیاسی با موضوع "حماسه سیاسی و رسالت دانشگاهیان" فردا (31 اردیبهشت‌ماه) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان، سومین نشست از سلسله نشست‌های گام به گام تا حماسه سیاسی با موضوع "حماسه سیاسی و رسالت دانشگاهیان" فردا سه‌شنبه (31 اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار می‌شود.

این نشست که با سخنرانی و حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان همراه خواهد بود، پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد امام خمینی(ره) این دانشگاه برگزار خواهد شد.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزارکننده این نشست‌ها است.

سلایق حزبی و سیاسی جای مصالح مملکت و قانون را نخواهد گرفت

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت و امام جمعه موقت آبادان با اشاره به اهمیت عمل به قانون، گفت: نوع رفتار کاندیداهایی که شرایط را احراز نمی کنند بسیار مهم است و مردم منتظرند ببینند افرادی که مدعی نشستن بر کرسی ریاست قوه مجریه هستند خود در برابر قانون چگونه عمل می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر علوی کیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر مردم شریف ایران اسلامی در حال آماده سازی خود برای خلق حماسه ای دیگر در عرصه انتخابات هستند و این حماسه و حضوری که ملت ایران از خود نشان خواهد داد سیلی محکمی به همه بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی افزود: امید است که خواص جامعه، فرهیختگان و به ویژه نامزدهای ریاست جمهوری و ستادهای تبلیغاتی بتوانند به افزایش شور و ایجاد احساس مثبت و مترقی نسبت به حضور گسترده در انتخابات کمک کنند.

علوی کیا با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان، تصریح کرد: شورای نگهبان در قانون اساسی به شکلی خاص تنظیم شده است و 6 نفر مجتهد و فقیه کارشناس در امور دینی و عادل و فهیم که از جانب مقام معظم رهبری انتخاب می شوند و 6 نفر کارشناس و متخصص در امور حقوقی این شورا را تشکیل می دهند؛ بنابراین در این شورا امور در چارچوب قانون اساسی و قانون شرع که در واقع مصلحت جامعه هم در بطن قانون شرع است، انجام می شوند؛ به این معنی که فقیه شرایط خاص را می سنجد و بررسی می کند و بر اساس شرایط خاص و مقتضیات زمان، چارچوب های قانونی و شرعی، نظر شرعی خود را اعلام می کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت خاطرنشان کرد: اینکه 6 نفر فقیه عادل و کارشناس دینی در شورای نگهبان حضور دارند، از مزیت های این شورا است؛ البته همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند همه باید در چارچوب قانون عمل کنند و قطعا شورای نگهبان نیز باید اینگونه عمل کند و بی شک سلایق گروهی، حزبی و سیاسی جای مصالح مملکت و قانون را نخواهد گرفت.

علوی کیا گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری، ستادهای آنها و تریبون هایی که در اختیار آنها قرار دارند باید دقت کنند که در رفتارها، چارچوب های قانونی رعایت شود و همه مطیع قانون باشند. عجیب است که برخی افراد که به دنبال قرار گرفتن در جایگاه مجری قانون اساسی هستند، گاهی وقت ها و زمانی که قانون به نفع و مورد پسند آنهاست، مطیع قانون هستند، ولی زمانی که قانون مانع رسیدن آنها به اهدافشان می شود، به راحتی قانون را زیر پا می گذارند.

وی افزود: در حال حاضر آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری وجود دارد و خواست عمومی ملت است این است که شورای نگهبان، مجریان انتخابات در دولت و همچنین کاندیداهای ریاست جمهوری و ستادهای تبلیغاتی آنها همه در چارچوب قانون عمل کنند. در قانون دینی و فقه ما نکاتی وجود دارد که مصالح عمومی جامعه اسلامی است؛ یعنی اگر گفته می شود شورای نگهبان کاملا در چارچوب قانون عمل کند به این معنی نیست که به مصالح عالی مملکت نباید هیچ نگاهی داشته باشد؛ همچنین زمانی که گفته می شود در رد و یا تایید صلاحیت ها باید مصالح عمومی مملکت در نظر گرفته شود نیز به این معنی نیست که این مصالح خلاف چارچوب های قانونی است.

امام جمعه موقت آبادان خاطرنشان کرد: حضور فقیه به عنوان عضو شورای نگهبان دقیقا می تواند هر دو مساله را پاسخ دهد و هم در چارچوب مصالح عالی مملکت عمل شود و هم قانون اساسی کاملا رعایت شود و در نتیجه عمل به قانون و توجه به مصالح عمومی کشور مواردی است که شورای نگهبان باید در بررسی صلاحیت ها مورد توجه قرار دهد.

علوی کیا گفت: پس از اعلام نتیجه بررسی شورای نگهبان نیز رفتار کاندیداهایی که صلاحیت آنها احراز نمی شود بسیار مهم است و ملت ایران در روزهای آینده منتظر هستند که ببینند هر کدام از این افراد پس از اعلام نظر شورای نگهبان چه رفتاری از خود نشان می دهند. یک مسلمان ایرانی که مدعی منطق و اسلام معتدل و ناب است، به چارچوب های قانونی مقید است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت افزود: ابتدا همه سلایق و همه افرادی که وارد عرصه شدند و احساس تکلیف کردند، چه کسانی که تایید می شوند و چه آنهایی که شرایط را احراز نمی کنند و لازم است در عرصه های دیگر خدمت کنند، باید مورد تقدیر قرار گیرند. همچنین نامزدها توجه داشته باشند که این شرایط، امتحان و آزمونی است که ناظران و ممتحنین آن، عموم ملت ایران هستند و مردم منتظرند که ببینند آنهایی که با ادعای نشستن بر کرسی ریاست قوه مجریه به میدان آمده اند، خود در مقابل قانون چگونه عمل می کنند.

این خبر تکمیل می شود...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد