سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار بهداشت و درمان در خوزستان

 

آخرین وضعیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی خوزستان
اجتماعی  10:15:45 1392/02/25

922-20014-5 کد خبر
 

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: بیمارستان 96 تخت خوابی امیرکبیر اهواز هم اکنون در حال ساخت است و 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می‌شود این پروژه تا پایان امسال به اتمام برسد.

دکتر داریوش پناهی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ به فعالیت بیمارستان جدید ماهشهر اشاره کرد و اظهار کرد: به منظور گسترش خدمات بنا است تسهیلات بیشتری به این بیمارستان اختصاص یابد، به همین منظور برای اولین بار مجوز پرداخت مبالغ بیشتری در قالب حق‌الزحمه پزشک را برای این بیمارستان اخذ کردیم.

وی ادامه داد: بخش‌های تخصصی و ویژه بیمارستان جدید ماهشهر نیز تا چند ماه آینده با استخدام پزشک و نیروی انسانی مورد نیاز راه‌اندازی خواهد شد. همچنین افزایش تخت‌های ویژه در این بیمارستان از اولویت‌های امسال تامین اجتماعی است.

پناهی‌زاده گفت: از دیگر پروژه‌های عمرانی تامین اجتماعی در خوزستان، بیمارستان جدید 160 تخت‌خوابی آبادان است که هم اکنون در حال ساخت است. بیمارستان فعلی نیز تا پیش از ساخته شدن بیمارستان جدید، در حال مرمت است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان عنوان کرد: از لحاظ بودجه‌ای و تهیه دارو محدودیت خاصی نداریم. به تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های تامین اجتماعی اعلام شده است که در تهیه  داروی مورد نیاز بیمه‌شدگان کوتاهی نشود و آمادگی داریم داروهای مورد نیاز بیمه‌شدگان که در بازار موجود است را تهیه و در اختیار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی قرار دهیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته جمعیت اصلی و خانواده بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان خوزستان 2 میلیون و 460 هزار نفر بوده است و سه میلیون و 700 هزار نفر نیز در این مراکز توسط پزشکان عمومی و 660 هزار نفر توسط متخصص و 11 هزار نفر توسط دندانپزشک در این مراکز ویزیت شدند و تحت درمان قرار گرفتند.. در حال حاضر 7 بیمارستان و سه مرکز درمانی تامین اجتماعی در سطح استان به بیمه‌شدگان خدمات ارایه می‌دهند.

پناهی‌زاده افزود: تعداد کل تخت‌های بیمارستانی 550 تخت فعال در استان و ضریب اشغال تخت‌ها در 7 بیمارستان‌ تامین اجتماعی 73 درصد است. همچنین در سال گذشته تعداد زایمان‌ها و عمل‌های سزارین در مراکز درمانی تامین اجتماعی 16 هزار و 500 مورد و تعداد اعمال جراحی 2 هزار مورد بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: ارایه خدمات در مراکز درمانی از سوی تامین اجتماعی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود. در ارایه خدمات غیرمستقیم خدمات به بیمارستان‌ها و موسسات درمانی طرف قرارداد عرضه می‌شود که در سطح خوزستان 50 بیمارستان و 2 هزار موسسه درمانی شامل داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه، پلی‌کلینیک و دی‌کلینیک طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته از 340 میلیارد تومان بودجه‌ای که در حوزه درمان در نظر گرفته شد، دو سوم آن به میزان 230 میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم و 110 میلیارد تومان صرف ارایه خدمات رایگان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی  شد.

پناهی‌زاده عنوان کرد: در ارایه خدمات مطلوب سعی می‌شود در کنار بالا بردن ظرفیت کمی خدمات، کیفیت خدمات ارایه‌شده نیز افزایش یابد. در این جهت تلاش شد استانداردهای‌ لازم در مراکز درمانی افزایش پیدا کند و با توجه به اعتباربخشی بیمارستان‌ها و انجام اعمال جراحی هزینه بر، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی در حد توان، اقدام به ارایه خدمات مطلوب به مراجعه‌کنندگان کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد