سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار آب و هوای خوزستان

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به برخاستن توده گرد و خاک و بروز آلودگی در خوزستان هشدار داد.

مسعود دهملایی اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و خروجی مدلهای هواشناسی خوزستان نشان دهنده ایجاد تغییرات قابل ‌ملاحظه فشار هوا در صحاری مرکزی و بخشهای وسیعی از جنوب کشور عراق است.

وی افزود: این وضعیت وزش بادهای قابل‌ ملاحظه و شدید و برخاستن گرد و غبار گسترده را در منطقه یاد شده به همراه خواهد داشت.

دهملایی تصریح کرد: براین اساس توده گرد و خاک مذکور طی ساعات آینده تدریجا از مرزهای غربی و شمال غربی استان عبور کرده و اکثر نقاط استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که این وضعیت باعث کاهش دید و آلودگی هوا خواهد شد.

وی افزود: ماندگاری وضعیت یاد شده با شدت وضعف تا روز سه شنبه پیش ‌بینی می ‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص وضعیت هوای خوزستان اظهار کرد: هم اکنون زبانه سیستم کم فشار بر روی استان مستقر شده و به تدریج طی روزهای آینده در حال تقویت می باشد . در لایه میانی جو نیز امواج ناپایدار در حال عبور از منطقه است و در نتیجه باعث ابرناکی های موقت در استان خواهد شد.

وی گفت: به این ترتیب در شبانه روز آینده مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی صاف به تدریج تا قسمتی ابری همراه با وزش باد قابل ملاحظه ، گرد و غبار و خاک پیش بینی می شود.

دهملایی مناطق مرکزی و غربی را صاف گاهی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد قابل ملاحظه، گرد و غبار و خاک عنوان کرد و گفت: مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی نیز صاف به تدریج تا قسمتی ابری همراه با وزش باد قابل ملاحظه و گرد و غبار خواهند بود.

وی افزود: وضعیت هواصاف تا کمی ابری به تدریج همراه با گرد و غبار، جهت باد شمال غربی تا غربیف سرعت باد 20 تا 35 کیلومتر در ساعت، ماکزیمم سرعت باد 55 کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج 30 تا 90 سانتی متر گاهی 150 سانتیمتر و وضعیت دید 7 تا 5 کیلومتر گاهی زیر 2 کیلومتر پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با 36 و دهدز با 14 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند.

مرجع / مـهـر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد