سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

 

در همین حال ، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس هم اظهارات اخیر معاون وزیر خارجه ایران درباره بحرین را "تهدیدات بزرگ و خطرناک" توصیف کرد.
وزیر خارجه امارات از اظهارات اخیر معاون عربی - آفریقایی وزیر خارجه ایران درباره حوادث بحرین، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، "عبدالله بن زاید آل نهیان" در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه استرالیا در ابوظبی گفت:مقامات ایران، درک درستی از نحوه تعامل با همسایه ها را ندارند. من درک می کنم که ایران در حال سپری کردن انتخابات است اما همچنان در حال فرافکنی و منتقل کردن مشکلات داخلی اش به دیگر کشورهاست.

وی افزود: چنین رفتارهایی از سوی یک "همسایه محترم" روی نمی دهد؛ همسایه ای که باید به صورت طبیعی به شریعت اسلامی و توصیه های پیامبر اسلام متعهد باشد.

وزیر خارجه امارات اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در شیوه و رفتارش در تعامل با همسایگانش تجدید نظر کند. شیوه فعلی رفتار ایران با همسایگانش، رفتار همجواری یا اسلامی نیست.

این انتقاد امارات از اظهارات اخیر حسن امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران است. او به تازگی از ادامه سرکوب دولتی اعتراضات در بحرین و حمله نیروهای امنیتی این کشور به منزل علما و روحانیون معترض انتقاد کرده بود.

امیرعبداللهیان همچنین از حمله نیروهای امنیتی بحرین به منزل عیسی قاسم، روحانی شیعه و از رهبران معترضین در این کشور به شدت انتقاد و درباره تبعات چنین رفتارهایی، هشدار داده بود.

واکنش دبیر کل شورای همکاری

در همین حال ، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس هم اظهارات اخیر معاون وزیر خارجه ایران درباره بحرین را "تهدیدات بزرگ و خطرناک" توصیف کرد.

در بیانیه عبداللطیف الزیانی دبیر کل "بحرینی" شورای همکاری خلیج فارس آمده است: اظهارات حسین امیرعبداللهیان درباره بحرین، دخالت غیرقابل قبول و توهین آمیز در امور داخلی پادشاهی بحرین و امور شهروندانش است.

وی افزود: ما خواهان توقف سیاست تحریک سیاسی، دینی، رسانه ای و بی ثباتی منطقه از سوی ایران هستیم. چنین رویکردی به سود روابط ایران با کشورهای عضو شورای همکاری نیست.

 

رییس دفتر سیاسی سپاه پاسداران: انتخاباتی چند لایه، پیچیده و با نتایج غیر قابل پیش بینی

وی با بیان اینکه متأسفانه آقای احمدی نژاد ضعف‌هایی هم داشت که نکات مثبت وی را خدشه دار کرد اظهار داشت: ای کاش احمدی نژاد پایبندی بیشتری به قانون داشت و از قانون بالادستی و چشم انداز 20 ساله تبعیت می‌کرد، فرد نمی‌تواند بگوید من خودم تشخیص می‌دهم و با این استدلال قانون را اجرا نکند، در سال 88 قانون‌گریزی عده‌ای ایجاد فتنه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسول سنایی‌راد در نشستی از سلسله نشست‌های بصیرت که با حضور جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در مسجد امیرالمؤمنین (ع) شهرک مهدیه برگزار شد با بیان اینکه انتخابات در کشور ما به دلیل اینکه نظامی نوپا، اسلامی و مردمی هستیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اظهار داشت:  انتخابات پیش روی ما تفاوت و شرایط خاصی دارد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، وی ادامه داد: عوامل متعددی وجود دارد که موجب این وجه تمایز می‌شود، از جمله اینکه در روز 24 خرداد دو انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها که تحت شعاع قرار گرفته است با هم برگزار می‌شود و عده‌ای منتظرند که اگر در ریاست جمهوری مجال نیافتند در شوراها نفوذ کنند.

رییس دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری دو انتخابات با دو ویژگی متفاوت می‌تواند پیامدهای احتمالی هم در پی داشته باشد، بیان داشت: یکی از این پیامدهای احتمالی می‌تواند اجرا کردن مدل شورش روسی در تهران و سپس تسری به سایر نقاط کشور و مجدد به تهران باشد. تجربه سال 88 این بود که این فتنه در تهران رخ داد و نیروهای امنیتی نیز در این شهر منسجم شدند تا توانستند اوضاع را کنترل کنند ولی اگر این شورش به شهرهای دیگر سرایت می‌کرد، بر اثر پراکندگی نیروهای مدافع، شاید شرایط به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

سنایی‌راد در ادامه از رقابتی بودن فضای این دوره از انتخابات به عنوان وجه تمایز دیگر نسبت به سایر دوره‌ها اشاره کرد و گفت: در روزهای ثبت نام دیدیم که اشخاص از جریان‌های مختلف در هنگام ثبت نام به وزارت کشور لشکر کشی کرده و برخی نیز در این میان هشدارها و پیام‌هایی مطرح کردند.

وی افزود: این انتخابات چند لایه، پیچیده و با نتایج غیر قابل پیش بینی است، در این انتخابات هماوردی کاندیداها به گونه‌ای است که به هیچ عنوان نمی‌توان در خصوص نتیجه آن اظهار نظر کرد.

رییس دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در کنار مسائل داخلی عوامل خارجی نیز وجود دارد که بر فضای انتخابات تأثیر گذار است، راهبرد دشمنان در تحریم و مذاکره می‌تواند اشتباه محاسباتی را در نخبگان و توده‌های مردم به وجود آورد و فضای انتخاباتی کشور را مورد تأثیر خود قرار دهد.

سنایی‌راد با اشاره به تورم و گرانی بی‌سابقه در کشور ابراز داشت: این فشارهای سنگین که در چند ماه گذشته به مردم وارد شده نیز می‌تواند در موفق شدن ادعای ناجی بودن برخی‌ها موثر باشد، کسانی که در سوابقشان در زمینه اقتصاد نکات منفی زیادی به چشم می‌خورد امروز مدعی هستند که می‌توانند کشور را از شرایط کنونی نجات دهند.

وی ادامه داد: از طرفی بیداری اسلامی را داریم که سر آغازش از انقلاب اسلامی ما بود، ولی در ادامه استکبار سعی دارد آن را در دست گرفته و به نفع خود مصادره کند و در این مسیر تا حدودی نیز موفق بود، زیرا در کشوری مانند مصر در ابتدای پیروزی نوعی همگرایی با ایران وجود داشت ولی امروز کسانی در این کشور می‌گویند عرب‌ها نباید از مدل ایرانی پیروی کنند و دلیل این حرکت دشمنان نیز این است که نمی‌خواهند ادامه انقلاب اسلامی در سایر کشورها پیش رود.

رییس دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری از انتخابات آینده با عنوان مظهر و تجلی حماسه سیاسی نام برده‌اند بیان داشت: خلق حماسه سیاسی دو پایه دارد، نخستین و مهم‌ترین آن میزان حضور مردم به صورت چشمگیر و گسترده در انتخابات است که به دشمن پیام دهد ما در صحنه و حامی نظام هستیم. مشارکت مردم در انتخابات نشان می‌دهد یک نظام سیاسی چه اندازه بین مردم آن کشور مقبولیت دارد.

سنایی‌راد با تاکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند روند پیشرفت این کشور الهی و اسلامی را قطع کنند اظهار داشت: آن‌ها از تمام روش‌ها و راه‌های ممکن استفاده کردند، دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت رساندند، نبرد سایبری سنگین علیه ایران ایجاد کردند تا بتوانند حماسه ما را بزنند، ولی نتوانستند به اهدافشان دست یابند.

وی با اشاره به شکست نقشه‌های دشمنان در سوریه و نقش مقاومت در پایداری این کشور مقابل دشمنان غربی عربی تصریح کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش اگر در سوریه نتیجه می‌گرفتند در ادامه به سراغ حزب الله، عراق و در نهایت به سمت ایران می‌آمدند، ولی در سوریه مقاومتی صورت گرفت که تمام نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.

رییس دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در ایران نیز مقاومت در برابر تحریم‌ها و ادامه غنی سازی اورانیوم شکست سنگینی را به دشمنان وارد کرد تصریح کرد: ما امروز از موضع قدرت در مذاکره حاضر شدیم و دشمنان نیز از روی ناچاری دم از مذاکره با ما می‌زنند.

سنائی ادامه داد: امروز وقتی دنیا شاهد فرستادن موجود زنده به فضا و بازگشت آن توسط دانشمندان ایرانی و یا غنی سازی اورانیوم در ایران است مطمئناً می‌خواهد مقابل روند پیشرفت این نظام بایستد و دستاوردهای آن را از بین ببرد و ما باید تمام تلاشمان را به کار بگیریم و این مسیر را با قدرت پیش بریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فردی که در انتخابات پیروز می‌شود باید حماسه ساز باشد و نه حماسه سوز اظهار داشت: کسی باید بیاید که روحیه همراهی با نظام و مقام معظم رهبری را داشته باشد و پر کار و پر توان در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور قدم بردارد.

وی ادامه داد: امروز در کشور سه هدف جدی را دنبال می‌کنیم، مهم‌ترین این اهداف حفظ آرامش در کشور است، امروز می‌بینیم دشمن به دنبال تولید نارضایتی اجتماعی در کشور است، این نارضایتی به مراتب از نارضایتی سیاسی خطرناک‌تر است.

رییس دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در سال 88 راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی را توصیه کردند و همین امر نیز به وقوع پیوست و همه اقشار جامعه با سلایق گوناگون در انتخابات شرکت کردند، به طوری که امروز می‌بینیم فتنه گران دیگر به دنبال تحریم انتخابات نیستند و بیانیه می‌دهند که حاضرند در انتخابات شرکت کنند و این نشان می‌دهد خط آن‌ها به بن‌بست خورده است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص حضور تمام جریان‌ها و سلایق سیاسی پایبند به نظام در انتخابات تاکید کرد: این جمله رهبری یعنی نظام به حدی از ثبات رسیده است که فتنه‌ها و انحراف‌ها نتواند در آن اثرگذار باشد، امروز حماسه آفرین اصلی مردم هستند.

رییس دفتر سیاسی سپاه با اشاره به سخنان رهبری در خصوص نامزد اصلح و بهره گیری از نقاط ضعف و قوت رئیس جمهوری فعلی برای تشخیص فرد اصلح به بررسی برخی نقاط قوت و ضعف‌های دولت نهم و دهم پرداخت و گفت: آقای احمدی‌نژاد نقاط قوت زیادی داشتند ولی برخی نقاط ضعف‌هایی در وی وجود داشت که کلیت دولت را زیر سوال برد. نخستین خصوصیت احمدی نژاد پرکار و پرتلاش بودن وی بود، دومین ویژگی مردمی بودن و ساده زیست بودن او بود که این خصوصیت برگرفته از سیاست دینی ما است.  پیامبر و اهل بیت علیهم السلام به صورت ساده زندگی می‌کردند، ساده زیست بودن و دوری از اشرافی گری حسن و قوت است و باید در تعیین رئیس جمهور بعدی به آن توجه داشته باشیم.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، سنایی‌راد افزود: ویژگی بعدی احمدی‌نژاد شعار عدالت است، ما سال‌ها در کشور از تبعیض رنج بردیم، بیش از سه هزار آقازاده در لندن تحصیل می‌کردند و می‌کنند ولی این امکانات فقط مختص آن‌ها بود نه دیگران، یکی از اهداف بلند برپایی نظام اسلامی در ایران، برقراری عدالت علوی است، همان عدالتی که بعد از گذشت 1400 سال هنوز برخی نویسندگان و سیاستمداران غربی از آن به عنوان عدالت واقعی نام می‌برند.

وی گفت: این ویژگی احمدی نژاد حتی اگر شعار بود طرح آن مثبت است و رئیس جمهور آینده حتماً باید این ویژگی را داشته باشد. شجاعت و شهامت از ویژگی‌های این دولت بود، کارهایی در دولت نهم و دهم انجام شد که دولت‌های پیشین جرات نکردند به سمت آن بروند و لذا این ویژگی نیز برای انتخاب رئیس جمهور بعدی باید لحاظ شود.

رییس دفتر سیاسی سپاه روحیه ایستادن در مقابل نظام استکباری را خصوصیت دیگر احمدی نژاد برشمرد و ابراز داشت: سلطه ستیزی آموزه امام بود، شعار نه غربی و نه شرقی را امام به ما آموخت و امروز کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند با این راهبرد اساسی امام فاصله گرفته‌اند.

سنائی راد افزود: روحیه خدمت نیز از ویژگی‌های این دولت بود، وقتی خدمت در کشور جای خود را به پست و مقام داد و مسئولیت به پرستیژ تبدیل شد، فاصله مردم نیز با مسئولین به همان میزان بیشتر شد، وقتی مسئولیت جای خود را به رانت داد، خدمت به فراموشی سپرده شد، بنابراین روحیه خدمت روحیه مبارکی است و باید در رئیس جمهور بعدی جاری باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه آقای احمدی نژاد ضعف‌هایی هم داشت که نکات مثبت وی را خدشه دار کرد اظهار داشت: ای کاش احمدی نژاد پایبندی بیشتری به قانون داشت و از قانون بالادستی و چشم انداز 20 ساله تبعیت می‌کرد، فرد نمی‌تواند بگوید من خودم تشخیص می‌دهم و با این استدلال قانون را اجرا نکند، در سال 88 قانون‌گریزی عده‌ای ایجاد فتنه کرد.

رییس دفتر سیاسی سپاه با بیان اینکه روزهای آینده روزهای سرنوشت سازی است و برخورد با تعیین صلاحیت‌ها مهم است، بیان داشت: در مقابل نتایج بررسی صلاحیت کاندیداها تسلیم شدن بسیار مهم است، مقام معظم رهبری گفتند من یک رای دارم و کسی از آن با خبر نیست است، ایشان قرار نیست دست کسی را بالا بگیرند و بگویند این فرد من هستم و من این فرد.

سنائی راد ادامه داد: ولایتمداری کاندیداها مهم است، قانون اساسی مشخص کرده که روسای قوا زیر نظر رهبری عمل کنند، قانون اساسی وظایف رهبری را مشخص کرده است، سیاست‌گذاری کلان نظام با رهبری و اجرایی کردن آن بر عهده رئیس جمهور است، نفر بعدی که در انتخابات پیروز می‌شود باید از ولایت‌گریزی بر حذر باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ترجیح منافع و مصالح نظام بر علقه‌های شخصی از ویژگی‌های مهم رئیس جمهوری بعدی است خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید منافع نظام را در نظر بگیرید، ما باید با بهره‌گیری از این عوامل به دنبال یافتن اصلح باشیم و به یاری خدا حماسه سیاسی را در بهترین شکل محقق کنیم.

 

 

زهرچشم نصرالله‌ از رئیس سیا

تهدید سیدحسن نصرالله درباره گشودن جبهه تازه علیه رژیم صهیونیستی در جولان، رئیس سازمان‌ سیا را با سرآسیمگی به تل‌آویو کشاند.
به گزارش مشرق، چند روز پیش جان برنان رئیس سازمان جاسوسی سیا در سفری ناگهانی و مخفیانه به تل‌آویو رفت. به گزارش القدس العربی به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، این سفر کاملا سری بود.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه اسرائیلی می‌نویسد این نخستین سفر رئیس‌سازمان امنیت جدید آمریکا که دو ماه است به این سمت منصوب شده به اسرائیل است که بنا بوده قبل از هرچیز مخفی باشد اما فورا خبر آن در رسانه‌ها منتشر شده است.

وی با مقامهای مختلف از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، موشه یعلون وزیر امنیت و ژنرال بنی گانتس رئیس ستاد ارتش اسرائیل دیدار کرد.

یدیعوت آحارونوت تصریح کرد: آن چه به سفر برنان سرعت داده، تهدیدهای سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بود که برای انجام مقاومت مسلحانه در جبهه جولان سوریه و گشودن این جبهه علیه اسرائیل با هدف آزاد کردن سرزمین‌های اشغالی جولان چراغ سبز نشان داد.

این مساله نگرانی شدید آمریکایی‌ها را به دنبال داشته است. آمریکایی‌ها در این وضعیت از انجام هرگونه حمله نظامی به اسرائیل از سوی حزب‌الله یا هر جریان مقاومت دیگر به شدت بیمناکند و معتقدند که چنین حمله‌ای نه تنها محاسبات آنها را در منطقه از بین خواهد برد بلکه باعث خواهد شد تا کل منطقه وارد جنگی تمام عیار شود.

در این میان گفته می‌شود اسرائیلی‌ها از ایالات متحده گلایه دارند که تاکنون در پایان دادن به جنگ جاری در سوریه ناتوان بوده و این مساله باعث شده است تا صهیونیست‌ها برای امنیت خود احساس خطر کنند.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، گفته می‌شود پرونده هسته‌ای ایران نیز از دیگر موضوعات مورد مذاکره میان رئیس سیا با اسرائیلی‌ها بوده است وی دراین‌باره به اطلاع مقام‌های صهیونیستی رسانده است که نتانیاهو نمی‌تواند برای پرونده هسته‌ای ایران خط قرمز تعیین کند و باراک اوباما همچنان به پیشبرد مذاکره با ایران تا رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای‌اش پایبند است.

 اما منابع آگاه می‌گویند که اسرائیلی‌ها در پاسخ به این اظهارات برنان گفته‌اند که بهتر است واشنگتن شکست راه دیپلماتیک در مورد پرونده هسته‌ای ایران را اعلام کند و رسما بگوید که تنها با گزینه نظامی می‌توان جلوی پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را گرفت.
 
فتح بزرگ بشار؛
ارتش سوریه پس از محاصره کامل منطقه القصیر توانست با در اختیار گرفتن بخش بزرگی از این منطقه پیروزی بزرگی را کسب کند.
به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، چندی پیش "مشرق" گزارشی تحت عنوان "القصیر برگ برنده اسد" منتشر کرد که در این گزارش به تحت محاصره قرار گرفتن هزاران تروریست اشاره شد؛ که این روزها با پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه بسیاری از مناطق از دست تروریست‌های سوری خارج شده و تحت کنترل نیروهای اسد قرار گرفته است.

منطقه القصیر به لحاظ جغرافیایی منطقه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود. این منطقه به دلیل کوهستانی‌بودن بر دیگر مناطق اطراف مشرف بوده و راه‌‌های مواصلاتی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

از طرفی همان‌گونه که گفته شد "القصیر" علاوه بر اینکه راه ورود سلاح و نیرو به سوریه را فراهم می‌کرد؛ به منطقه‌ای تبدیل شده بود که تروریست‌ها در آنجا مدیریت می‌شدند و به مناطق مختلف سوریه اعزام می‌شدند.

ارتش سوریه پس از محاصره کامل منطقه القصیر توانست با در اختیار گرفتن بخش بزرگی از این منطقه پیروزی بزرگی را کسب کند.

در حال حاضر تمام مناطق جنوب، غرب و شرق القصیر تحت کنترل ارتش سوریه است و تنها بخش شمالی در دست تروریست‌های سوری است.

در پی پیروزی بزرگ بشار اسد، هزاران تروریست به دست ارتش سوریه به اسارت گرفته شده‌اند که این موضوع هم روحیه دیگر تروریست‌را تخریب کرده و هم برای آزادی این اسیران، مخالفان سوری باید هزینه زیادی پرداخت کنند.
 

نگاهی کوتاه به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در "القصیر"

* ارتش کنترل چندین ساختمان دولتی از جمله مرکز فرهنگی شهر ،کلیسا و میدان شهرداری در القصیر را به دست گرفته است.

* ارتش سوریه کنترل منطقه جوسیه واقع در ریف قصیر در استان حمص و نزدیک به مرزهای این کشور را با لبنان به طور کامل به دست و ارتش این کشور مناطق واقع در ریف قصیر را تقریبا به طور کامل از وجود ا فراد مسلح پاکسازی کرده است.

* در پی تسلط نیروهای ارتش سوریه بر بیشتر روستاهای مختلف ریف القصیر در مرکز سوریه، برخی گروههای تروریستی در صدد گفت‌وگو با ارتش و زمین گذاشتن سلاح و نیز تسلیم کردن خود بر آمده اند.

* خبرگزاری سوریه از چندین عملیات ارتش سوریه در حومه حمص خبر داد و اعلام کرد در این عملیاتها، ایستگاه ارتباطاتی و تونل متلعق به تروریستها در القصیر منهدم شد.

* منطقه موسوم به چهارده ، تل حنش  و رأس الماء از نقاط راهبردی رساندن تدارکات و تسلیحات از گروههای لبنانی به سوریه بود.گردانهای موسوم به فاروق در جوسیه حضور داشتند و بر اساس دیوار نوشته‌های برجای مانده از گروههای مسلح ، احمد سیف‌الدین فرمانده گردانهای فاروق بوده است و آنها از یکسال پیش این منطقه را تحت کنترل خود در آورده بودند.گروههای مسلح ، مدرسه این منطقه را به مقر خود تبدیل کرده بودند.


* در جریان عملیات گسترده نیروهای ارتش سوریه در مناطق جنوبی ریف القصیر از توابع استان حمص در مرکز این کشور، مقدار زیادی سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی از افراد مسلح کشف و ضبط شد.

* ارتش سوریه امنیت را به مرکز فرهنگی، کلیسا، میدان شهرداری و منطقه الغیطه در شهر القصیر در حمص بازگرداند.

* پایگاه «الخبر پرس» گزارش داد:  تعدادی از نیروهای ویژه اسرائیل برای کمک به نیروهای جبهه النصره وارد شهر القصیر شده‌اند.
این ماموران امنیتی از خاک لبنان وارد سوریه شده‌اند و تلاش دارند تا مانع از پیش روی ارتش به داخل القصیر شوند.
25 روز تا حماسه سیاسی ملت ایران؛
رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته، بیشتر به پی‌گیری اخبار مربوط به نامزدی هاشمی پرداختند؛ تیتر اول این رسانه‌ها ذوق زدگی از نامزدی هاشمی بود؛ به گونه‌ای که دشمنان دیروز هاشمی به حمایت همه جانبه از وی پرداختند؛ تخریب چهره نامزدهای پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی – زاکانی، جلیلی، لنکرانی – از دیگر رخدادهای چند روز گذشته است.
مشرق در ادامه رصدهای خود از رسانه های بیگانه و ضد انقلاب این بار به بررسی این سایتها و تبیین تاکتیک های به کار گرفته از سوی آنها در چند روز گذشته می پردازد:
  • هتاکان دیروز؛ حامیان امروز

رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در روزهای گذشته، به سان نخستین روز ثبت نام هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، همچنان به حمایت رسانه‌ای خود ادامه دادند. این خط توسط اغلب این رسانه ها پی گرفته شد:


رادیو زمانه با تیتر " بازتاب بین المللی نامزدی هاشمی رفسنجانی " القای مطلوبیت این

اتفاق به مخاطب را به صورت نرم پیگیری می‌کند


البته خط مظلومیت سازی از هاشمی رفسنجانی همچنان در دستور کار این رسانه ها قرار داشته و به شدت پیگیری و اخبار مربوط به آن بزرگنمایی می‌شود:



بهره برداری دویچه وله از سرمقاله کیهان در جهت مظلومیت سازی از چهره هاشمی؛ انتخاب کلماتی

مانند "هشدار کیهان به رفسنجانی" و " برخورد حزب الله با هاشمی " در راستای

مظلوم نمایی هاشمی است

از دیگر اتفاقات جالب توجه در چند روز گذشته که مورد استقبال رسانه های ضد انقلاب هم قرار گرفت، حمایت هتاکان دیروز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وی بود؛ پس از اعلام نامزدی هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری، احزاب و اشخاص هتاک هاشمی به یکباره نگاهی منجی گرایانه به وی را نشان داده و ضمن مطلوب خواندن نامزدی هاشمی برای انتخابات، سعی در انتشار نگاه افراطی خود کردند. رسانه های ضد انقلاب نیز در این مسیر آنان را همراهی کامل کردند:


"حمایت بی دریغ" جبهه مشارکت از نامزدی هاشمی رفسنجانی در ریاست جمهوری ؛ تندترین حملات علیه

هاشمی رفسنجانی در ایام ثبت نام در انتخابات مجلس

ششم توسط این جبهه صورت گرفته بود


یادمان نمی‌رود که در آستانه ثبت نام هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس ششم، سم پاشی های شدید اصلاح طلبان و دوم خردادی ها علیه هاشمی رفسنجانی به شدت افزایش یافته بود؛ جبهه مشارکت که از اصلی ترین سازمان‌دهندگان اصلاح طلبان در آن روزها بود، تمام تلاش خود را انجام دادند تا به هر قیمتی شده هاشمی وارد مجلس ششم نشود تا آنها بتوانند به اهداف خود برسند.


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز در آن روزهای هتاکی علیه هاشمی رفسنجانی،

نه تنها از او دفاع نمی کردند که خود نیز آتش بیار این معرکه بودند


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از دیگر احزاب محوری جریان اصلاحات در روزهای حاکمیت بر کشور بود؛ این جریان نیز در کنار روزنامه‌های زنجیره‌ای – که شدیدترین هتاکی‌ها علیه هاشمی را سامان می‌داد – نه تنها در دفاع از هاشمی گامی برنداشت، که شرایط را به گونه‌ای رقم زد که هاشمی نتواند وارد مجلس ششم گردد. مصطفی تاجزاده از اعضای اصلی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، آن روزها در قامت رئیس ستاد انتخابات کشور فعالیت می‌کرد؛ فضاحت عملکرد وی در تقلب در انتخابات ، جهت ممانعت از ورود هاشمی به مجلس ، به حدی بود که بلافاصله پس از انتخابات دادگاهی و محکوم شد.

حال چه شده است که این احزاب و سازمان‌های منحله و نامشروع به " حمایت بی دریغ از هاشمی " می پردازند؟ آیا هاشمی تغییر کرده یا این احزاب توبه کرده اند؟


  • تخریب چهره زاکانی و جلیلی

سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب در کنار برخی تعریف و تمجیدها از نامزدهای اصلاح طلب و یا به عبارتی حمایت بی دریغ از هاشمی رفسنجانی، تخریب چهره نامزدهای منتسب به گفتمان انقلاب اسلامی نیز در دستور کار جدی این رسانه‌ها قرار گرفته است؛


علی افشاری ضد انقلاب فراری، در مطلب خود به تخریب زاکانی، جلیلی و لنکرانی پرداخته و

آنها را نامزدهای مخوف خوانده است


تخریب چهره دکتر علیرضا زاکانی، دکتر سعید جلیلی و دکتر کامران باقری لنکرانی، از نامزدهای گفتمان انقلاب اسلامی در این مسیر صورت گرفته است؛ هرچند کمیت این تخریب‌ها هنوز چندان فراوان نشده است، اما به نظر می‌رسد با اعلام نظر شورای نگهبان و تایید احتمالی برخی از این نامزدها، مقدار و شدت این تخریب‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

به عنوان نمونه علی افشاری در مطلبی در سایت روز آنلاین، از جلیلی و زاکانی و لنکرانی با نام نامزدهای مخوف یاد کرده و علت مخالفت خود را ، تطابق و پیروی محض آنان از ولایت فقیه خوانده است. البته تخریب چهره زاکانی به این دلیل که افشاری در ایام فعالیت زاکانی در سازمان بسیج دانشجویی، در جنبش های دانشجویی فعالیت داشته، و عملکرد انقلابی او را به عینه دیده و همچنین جلیلی پررنگ‌تر است.


  • عملکرد جهت دار رئیس جمهور، طمع ضد انقلاب

رفتار رئیس جمهور و گفتار او در هفته‌های اخیر به گونه‌ای بوده است که برخی ضد انقلاب نیز برای رسیدن به اهداف خود در وی طمع کرده اند.

برخی رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان با یادآوری برخی صحبت‌های احمدی نژاد در هفته‌های اخیر از وی خواسته اند برای تایید صلاحیت برخی مردودین در انتخابات شورای شهر، تلاش و تایید آن ها را بستاند. سید مصطفی تاجزاده طی یادداشتی از احمدی نژاد خواسته است که اگر واقعا به انتخابات آزاد اعتقاد دارد کاری کند نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات شورای شهر، تایید صلاحیت شوند.


عملکرد و گفتار جهت دار رئیس جمهور باعث شده است تا اپوزیسیون و
فتنه گران اینگونه در وی طمع کنند

البته عملکرد مبهم و پر از ایراد احمدی نژاد باعث شده است تا ضد انقلاب اینگونه در وی طمع کند.
  • تلاش برای احیای سبزها

برخی سایت‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب تلاش کردند تا بتوانند به گونه ای عمل کنند که سبزها را نیز برای انتخابات پیش رو احیا کنند.

این تلاش‌ها در حالی صورت میگیرد که بسیاری از کارشناسان معتقدند این جنبش به حیات خود پایان داده و امیدی به بازگشت وجود ندارد.


سایت کلمه تلاش کرده است تا با برخی پرسش و پاسخ‌ها شرایط را به گونه ای مدیریت کند که بار دیگر اجتماعی
 از ضد انقلاب و فتنه گران سبز در ایام انتخابات بوجود آید

البته به امید خدا دیگر خبری از اتحاد و همدلی ضد انقلاب در داخل کشور نخواهد بود؛ و تلاش‌ها برای این اهداف نیز ناکام خواهد ماند

جمع بندی:

به نظر می‌رسد باید اغلب رسانه‌های ضد انقلاب آماده اند تا شورای نگهبان نظر نهایی خود را در مورد تایید صلاحیت نامزدها اعلام کند تا بعد بتوانند طبق اتفاقات رخ داده سناریوهای خود را بکار ببندند؛ البته حمایت بی چون و چرای اصلاح طلبان از هاشمی نیز ادامه خواهد یافت؛ به نظر می‌رسد تخریب چهره ‌های اصولگرا و مخصوصاً نامزدهای گفتمان انقلاب اسلامی به شدت افزایش خواهد یافت؛ بی شک هر کدام از این نامزدها که احتمال پیروزی آنان در انتخابات افزایش یابد، بیشتر مورد تخریب قرار خواهد گرفت.

 
یار افراطی 5 ساله ی دولت، یک ماه پس از اخراج:

افشاگری معاون سابق احمدی نژاد: با رمل، اسطرلاب و خواب کشور را اداره‌ ‌می‌کردند! / گفتند فلان مسئول از نوادگان قاتلان سیدالشهدا(ع) بوده و باید عزل شود!

شمایی که می‌گویید مکتب ایرانی، مکتب ایرانی همین اندازه را هم نمی‌دانید که اوج تمدن ایرانی بعد از اسلام ایجاد شده است. معاون رئیس‌جمهور این مملکت می‌رود در ترکیه و به حضرت مولانا که ایرانی است،‌ در یک سخنرانی رسمی می‌گوید فیلسوف ترک! آیا مولانا یک خط شعر به زبان ترکی دارد که این حرف را می‌زنید؟ نمی‌دانید که همین اظهارات شما را سندی برای مصادره مولانا می‌کنند؟‌
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سابق رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات حلقه انحراف گفت: این افراد می‌خواستند با رمل و اسطرلاب کشور را اداره‌ کنند؛ حتی یک بار گفتند از آسمان خبر رسیده که فلان مسئول از نوادگان قاتلان سیدالشهدا(ع) در کربلا بوده و بعد آن مسئول را عزل کردند! به گزارش خبرگزاری فارس از کرج روح‌الله احمدزاده‌کرمانی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که با تلاش بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، شرکت کرد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا رئیس جمهوری در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت نمی‌کند؟ و آیا وقتی حکم اعضای مجمع از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی صادر می‌شود،‌ عدم شرکت در این جلسات به معنی مخالفت با حکم رهبری نیست، گفت: متاسفانه دولت نهم و دهم یک اشکال بزرگ داشت و آنهم این بود که می‌گفتند فهم ما از قانون بیشتر از دیگران است.

معاون سابق رئیس‌جمهور و رئیس سابق میراث فرهنگی افزود: به طور قطع قانون بد به مراتب بهتر از بی‌قانونی است. متاسفانه این نگاه مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد کرد و مسئولان دولت خود را فراتر از قانون می‌دانستند و می‌گفتند برخی از قوانین را اصلاً قبول نداریم.


احمد‌زاده همچنین به حضور مشترک هاشمی و رحیم مشایی در زمان ثبت‌نام انتخابات اشاره کرد و گفت: من نمی‌دانم چرا این دو باهم و هماهنگ در وزارت کشور حضور یافتند و ثبت‌نام کردند. من شباهت و هماهنگی این دو را نمی‌دانم و نمی‌فهمم. شاید این کار یک اقدام تاکتیکی و یا هماهنگی استراتژیکی بوده است. البته کسی که شعار عدالت‌محوری می‌دهد، نمی‌تواند با این آقایان هماهنگ باشد و من همین نکته را درک نمی‌کنم. وی در پاسخ به پرسش دانشجوی دیگری درباره اهداف جریان انحرافی نیز گفت: اول باید تاکید کرد که انحراف جریان نیست و یک سری حاشیه‌هایی است که در کنار دولت ایجاد شده. اینها کوچک‌تر از آن هستند که بگوییم جریانی را تشکیل داده‌اند. من در ابتدا از کسانی بودم که از احمدی‌نژاد حمایت کردم و در اداره کشور نیز به این دولت کمک کردم، اما در بسیاری از مسائل اشکال می‌گرفتم و در نهایت نیز به دلیل همین مشکلات از دولت جدا شدم. البته اختلاف من در دیدگاه‌ها بود.

استاندار سابق فارس افزود: در این دولت برخی‌ها می‌خواستند با رمل و اسطرلاب کشور را اداره ‌کنند و همین امر انحراف است. انحراف از همین نقطه آغاز می‌شود که برخی‌‌ها خواب می‌بینند و بعد می‌گویند خواب‌ ما حجت است. برفرض خواب شما برای شما حجت باشد. برای من که نیست. چه کسی گفته با خواب و جادو می‌توانید کشور را اداره کنید و انحراف همین است.

احمد‌زاده اظهار داشت: هر دفعه می‌گویند از آسمان برای ما خبر رسید. حتی یک بار گفتند از آسمان خبر رسیده که فلان مسئول از نوادگان قاتلان سیدالشهدا (ع) در کربلا بوده و بعد آن مسئول را عزل کردند. اینگونه کشور را اداره می‌کنند! اگر شما کشف شهودی داری، برای خودت است و حق نداری این نظر را در اداره کشور دخالت دهی. خواب و کشف شهودهای شما که برای ما حجت نیست. اگر بیان این مطالب حجت تکفیر شما نباشد، حتماً حجتی برای رد صلاحیت‌ شما هست.


وی تاکید کرد: دولت مجموعه‌ای است که باید با خرد جمعی اداره شود و عزل و نصب و تصمیم‌های کلان کشور را نمی‌توان براساس اخبار آسمانی که برای شما می‌آید، اداره کرد. من بر اساس آموزه‌های دینی می‌گویم که این حرف‌ها دکان‌باز کردن است‌ و همین حرف‌ها موجب شد که علما و مراجع در مقابل این افراد موضع جدی و قاطع بگیرند.

* معاون رئیس‌جمهور این مملکت به مولانا می‌گوید فیلسوف ترک!

احمد‌زاده در ادامه به بیان شعارهایی درباره مکتب ایران اشاره کرد و گفت: شما حتی از ایران هم چیزی نمی‌دانید و فقط شعار می‌دهید. این شعارهای شما هم انحرافی است. مگر رهبر معظم انقلاب اسلامی که پاسدار دین هستند، دلشان برای ایران نمی‌سوزد؟ احدی در این کشور نمی‌تواند ادعای ایران دوستی و ایران‌شناسی بیشتر از رهبری را داشته باشد.

وی بیان داشت: شمایی که می‌گویید مکتب ایرانی، مکتب ایرانی همین اندازه را هم نمی‌دانید که اوج تمدن ایرانی بعد از اسلام ایجاد شده است. معاون رئیس‌جمهور این مملکت می‌رود در ترکیه و به حضرت مولانا که ایرانی است،‌ در یک سخنرانی رسمی می‌گوید فیلسوف ترک! آیا مولانا یک خط شعر به زبان ترکی دارد که این حرف را می‌زنید؟ نمی‌دانید که همین اظهارات شما را سندی برای مصادره مولانا می‌کنند؟‌

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این حرف‌ها را زدند تا اینکه مراجع در برابر آنها موضع گرفتند. بعد گفتند که ما از مراجع و روحانیون مستقل هستیم. در دولت گفته شد که به مراجع نیازی نداریم و این در حالی است که حتی در دولت خاتمی هم احترام مراجع حفظ می‌شد. من سوالاتی دارم و آنها را بیان می‌کنم. مهمترین سوال من این است که این حرف‌ها چه سند و مدرکی دارد؟ چه کسانی خاوری را فراری دادند؟ مگر شما نبودید که شعار عدالت سردادید؟


وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سرنوشت دولت احمدی‌نژاد نیز گفت: ای کاش احمدی‌نژاد در همین مدت باقی مانده از جریان انحرافی و جریان چپاول‌گری به دامان ملت بازگردد. چراکه شخص احمدی‌نژاد ویژگی‌های مثبت زیادی داشته و دارد. حق را باید گفت. جهت‌گیری‌های اولیه دولت احمدی‌نژاد به سمت عدالت بود. شجاعت در تصمیم‌گیری به ویژه در پرونده هسته‌ای. برنامه‌هایی چون هدفمندی‌ یارانه‌ها و مسکن مهر اگر چه در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو شد، اما جهت‌گیری صحیح داشته و دارد و اینها نکات مثبت دولت فعلی است.


احمدزاده تاکید کرد: یک کار دیگر خوب دولت فعلی این بود که بازی قدرت را از حالت انحصاری خارج کرد. ۲۰۰ نفر از ابتدای انقلاب تا آخر دولت خاتمی همه مسئولیت‌ها را گرفته بودند. امروز هم همان‌ها آمده‌اند و می‌خواهند دولت تشکیل دهند و فرقشان با گذشته این است که پیر شده‌اند. در حالی که احمدی‌نژاد افرادی چون من را از کلاس‌های دانشگاهی به معاونت رئیس‌جمهور رساند. به خدا پست معاونت رئیس‌جمهور چیز خاصی نیست. نمی‌دانم چرا نمی‌گذارند همه مردم در اداره کشور نقش داشته باشند. دولت احمدی‌نژاد این انحصارها را از دست ۲۰۰ نفر خارج کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد