سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتخابات در خوزستان

 

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان:
نیازی نیست نامزدهای ردصلاحیت شده برای ثبت اعتراض به اهواز بیایند

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان گفت: نیازی نیست نامزدهای ردصلاحیت شده شورای اسلامی شهر و روستا برای ثبت اعتراض خود به شهرستان اهواز عزیمت کنند.

خبرگزاری فارس: نیازی نیست نامزدهای ردصلاحیت شده برای ثبت اعتراض به اهواز بیایند

محمد خانچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: نامزدهای شرکت در انتخابات چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که براساس ابلاغ هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها تأیید صلاحت نشده‌اند و یا صلاحیت آنها احراز نشده است، می‌توانند برای بررسی مجدد نسبت به بررسی هیئت اجرایی اعتراض کنند.

وی با اشاره به روند این اعتراض گفت: شاکیان به رأی صادره از سوی هیئت اجرایی شهرستان‌ها می‌توانند، اعتراض خود را به صورت مکتوب به هیئت اجرایی و یا نظارت شهرستان تحویل دهند و هیئت اجرایی شهرستان موظف است تا در اسرع وقت اعتراض‌های دریافت شده را به هیئت نظارت استان ارسال کند.

خانچی با اشاره به اینکه هیئت‌های اجرایی موظفند که اعتراض‌های کاندیدای رشد صلاحیت شده را دریافت کند، افزود: طبق تبصره دو ماده قانون انتخابات شوراهای اسلامی، هیئت اجرایی موظف به دریافت اعتراض‌هاست و باید در اسرع وقت اعتراض‌های دریافت شده را به هیئت نظارت ارسال کند.

*فرصت اعتراض 10 روز

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان با اشاره به مدت زمانی که هیئت نظارت استان برای بررسی این وضعیت زمان در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: طبق تبصره سه ذیل ماده 50 قانون انتخابات شوراهای اسلامی هیئت نظارت استان از زمان دریافت اعتراض 10 روز فرصت دارد تا اعتراض‌های دریافت شده را بررسی و نتیجه را به هیئت‌های اجرایی برای ابلاغ به نامزدها ارسال کند.

خانچی با اشاره به اینکه بررسی‌ها در هیئت نظارت استان دقیق انجام می‌شود، تأکید کرد: در هیئت نظارت استان بررسی‌ها به صورت کاملاً دقیق انجام می‌شود و به این دلیل می‌کوشیم تا حقی از کسی ضایع نشود، چراکه بررسی‌ها در هیئت نظارت آخرین مرحله بررسی‌هاست و رای هیئت نظارت استان قطعی و لازم‌الاجراست.

 

ولایتی در جمع مردم اهواز:
هیچ‌گاه تخریبی سخن نخواهم گفت 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر شورای نگهبان صلاحیتم را تایید کرد ولی برخی برای جوسازی سخن ناروایی درباره من بیان کردند، سکوت می‌کنم و هیچ پاسخی نخواهم داد گفت: هیچ‌گاه تخریبی سخن نمی‌گویم و سعی می‌کنم سازنده حرف بزنم.

خبرگزاری فارس: هیچ‌گاه تخریبی سخن نخواهم گفت  

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی اکبر ولایتی در جمع مردم اهواز در محل مسجد ارشاد اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز ایام انتخابات فرا نرسیده است و از بررسی‌های شورای نگهبان مطلع نیستیم، من سخنم را با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به صورت غیرمستقیم و در عین حال روشن بیان می‌کنم. 

* انتخابات تنها یک مصرع از حماسه سیاسی است

وی با اشاره به نامگذاری امسال به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب افزود: حماسه از یک فعالیت فوق‌العاده برای دستیابی به یک هدف حکایت می‌کند و انتخابات تنها یک مصرع از حماسه سیاسی است. 

* سکوت می‌کنم و هیچ پاسخی نخواهم داد / سعی می‌کنم سازنده حرف بزنم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در مبارزات انتخاباتی باید اخلاق‌مداری و رعایت حیثیت دیگران را در نظر داشت بیان کرد: اگر شورای نگهبان صلاحیتم را تایید کرد و برخی برای جوسازی سخن ناروایی در رابطه با من بیان کردند، سکوت می‌کنم و هیچ پاسخی نخواهم داد.

ولایتی ادامه داد: سخنان من ایجابی است نه سلبی، هیچ‌گاه تخریبی سخن نخواهم گفت و سعی می‌کنم سازنده حرف بزنم. 

* راه باز است/ مقدمات برنامه‌ام را طبق قانون عرضه کرده‌ام

وی با اشاره به اینکه از فرد اصولگرایی که منتخب مردم باشد حمایت خواهیم کرد تصریح کرد: هر که نظام اسلامی ایران، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول داشته باشد اصولگرا است و کسانی که ادعای اصولگرایی دارند راه باز است و می‌توانند وارد شوند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هنر مخفف ساختن کلمه این است که آن کلمه معنی داشته باشد عنوان کرد: مقدمات برنامه خود را طبق قانون عرضه کرده‌ام و دولتی تشکیل خواهم داد که متمم است، متمم مخفف پنج کلمه است. 

* شعار «دولت متمم» + معانی

وی با اشاره به معانی شعار خود افزود: «میم» اول به این معنی است که هر که می‌خواهد در این دولت شرکت کند باید متدین، خداترس و باتقوا باشد، این ویژگی‌ها اساس فساد را از ادارات برمی‌دارد و فرد از ترس سازمان بازرسی و اقتصاد و دارایی نیست که خطا نمی‌کند بلکه از ترس خداست که حق را به محقش واگذار می‌کند و دینش را جز به بهشت نمی‌فروشد.

ولایتی «ت» کلمه متمم را مخفف تجربه دانست و گفت: کسانی که در حوزه‌ای تجربه دارند می‌توانند وارد دولت شوند مثلا اگر متخصصی قابلیت کشاورزی خوزستان را بشناسد و بتواند از آب خوزستان که سه چهارم، آب کشور است، استفاده کند باید به کار گرفته شود. 

* بیکاری در استان خوزستان 25 درصدی است

وی با اشاره به اینکه بیکاری در استان خوزستان 25 درصدی است توضیح داد: توسعه کشاورزی در خوزستان علاوه بر آنکه به تولید و خودکفایی کمک می‌کند باعث ایجاد اشتغال نیز می‌شود و آمار بیکاری را کاهش می‌دهد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یک فرد دولتی باید تخصص، توانایی و علم لازم را داشته باشد اظهار کرد: این فرد باید حوزه صنعت را بشناسد و بخش‌هایی از صنعت را که تعطیل شده است احیا کند. 

* پرداخت تسهیلات در بخش صنعت/ کاهش نرخ بیکا ری

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم یک دوره تنفس را برای برخی واحدهای صنعتی در نظر بگیریم و برای مدتی آنها را از پرداخت مالیات معاف کنیم، اظهار کرد: باید با پرداخت وام و به تعویق انداختن اقساط، به صنعت کشور کمک کنیم و این مسئله به کاهش نرخ بیکاری کمک می کند.

ولایتی با بیان اینکه باید سلامت ملت را یک اصل قرار دهیم تصریح کرد: همه مردم باید بیمه کارآمد داشته باشند. 

* همه مردم باید بیمه کارآمد داشته باشند/ طبق برنامه پنجم توسعه درمان باید رایگان باشد

وی تصریح کرد: در حال حاضر دفترچه‌های درمانی 35 درصدی هستند و 65 درصد هزینه درمان از جیب مردم می‌رود در حالی که نباید اینگونه باشد و طبق برنامه پنجم توسعه درمان باید رایگان باشد.

ولایتی اضافه کرد: بیمه باید مکفی باشد و با سیستم ارجاعی و پزشک خانواده و تکمیل کردن آن مردم حتی برای جراحی‌های سنگین هزینه‌ای پرداخت نکنند. 

* کسی که قانون و ولایت فقیه را قبول دارد نباید تضاد ایجاد کند 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی دیگر از اصول دولت متمم را شخصیت معتدل دانست و گفت: در دولت باید از افراط و تفریط دوری کرد و کسی که قانون و ولایت فقیه را قبول دارد نباید تضاد ایجاد کند زیرا دودش به چشم مردم می‌رود. 

* مردم 40 درصد فقیرتر شده‌اند

وی با بیان اینکه شایسته نیست مردمی که درگیر تحریم، بیکاری و تورم هستند این تضادها را هم تحمل کنند اظهار داشت: بر اساس گزارش بانک مرکزی از اردیبهشت ماه سال 91 تا 92 نرخ تورم در کشور 40 درصد بود در حالی که درآمد ملت هیچ تغییری نکرده است و این نشان دهنده این است که مردم 40 درصد فقیرتر شده‌اند.

ولایتی خاطرنشان کرد: این نیرویی را که صرف تضاد در میان خود می‌کنید صرف بیکاری جوانان، آب خوزستان، فاضلاب آبادان، کنترل قیمت‌ها و نگه داشتن ارزش پول کنید و این موارد جز در سایه اعتدال به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه دولتی را تشکیل خواهم داد که دیدگاه رهبر را عملی کند بیان داشت: در پیروی از خط رهبری نه باید از رهبر پیشی بگیریم و نه عقب بمانیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آخرین رکن دولت متمم خود را مشورت پذیری بیان کرد و گفت: باید از کارشناسان مجرب در کارها استفاده کرد، و به جرات می‌توان گفت پیش از این بیشترین کارشناسان را در خوزستان داشتیم که در شرکت نفت کار می‌کردند. 

* کسی که می‌خواهد سرمایه گذاری کند باید اعتماد داشته باشد

وی ثبات مسئولان رده بالا بر سخنان را مهم دانست و گفت: شما تا به حال چند بخشنامه از مراکز تنظیم پول دیده‌اید؟ کسی که می‌خواهد سرمایه گذاری کند باید اعتماد داشته باشد و مطمئن شود که ارزش سرمایه‌اش کم نخواهد شد.

ولایتی در پایان به برنامه 100 روزه خود اشاره کرد و افزود: این برنامه را در زمان تبلیغات ارائه خواهم کرد که در راستای کنترل تورم و بیکاری و بازگرداندن اعتماد به مردم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد