سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

منابع مطلع ترکیه خبر دادند دهها نفر از تروریست ها که پس از شدت گرفتن حملات ارتش سوریه پا به فرار گذاشته و وارد خاک ترکیه شدند ، توسط افسران سازمان های امنیتی عربستان و قطر اعدام صحرایی شدند.
به گزارش مشرق به نقل از مهر، روزنامه سوری الثوره در سایت اطلاع رسانی خود با اعلام این خبر افزود: تمامی تروریست هایی که پس از فرار به داخل خاک ترکیه حاضر به بازگشت به سوریه و ادامه جنگ نبودند توسط این افسران اعدام و در گورهای دسته جمعی در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه دفن شدند.
در همین راستا تعدادی از خانواده های این تروریست ها که برای متقاعد کردن فرزندانشان برای خروج از این جنگ خود را به نزدیکی مرز ترکیه با سوریه رسانده بودند اعلام کردند، ارتباطشان با فرزندانشان که تا نزدیکی مرز ترکیه هم خود را رسانده بودند، قطع شده و خبری از  آنها ندارند.

این روزنامه سوری در ادامه خبر داد، یکصد نفر از جنگجویان تروریست تحت امر سازمان اطلاعات قطر که در لیبی فعالیت می کردند برای تقویت جبهه تروریست ها در سوریه بوسیله یک هواپیمای قطری به زودی وارد ترکیه خواهند شد.به نوشته الثوره پس از آنکه یکی از کشورهای عرب همسایه سوریه حاضر به اجازه فرود به این هواپیما در خاک خود نشد، قطری ها قرار است این افراد را از طریق خاک ترکیه وارد سوریه کنند.
 
30 روز تا حماسه سیاسی ملت ایران؛
رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در هفته گذشته، بیشتر به رصد اخبار مربوط به ثبت نام نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری پرداختند؛ حضور هاشمی رفسنجانی اوج هیجانات این رسانه‌های ضد انقلاب بود؛ هیجان و شعفی که نمی‌توانستند مخفی کنند.
مشرق در ادامه رصدهای خود از رسانه های بیگانه و ضد انقلاب این بار به بررسی این سایتها و تبیین تاکتیک های به کار گرفته از سوی آنها در چند روز گذشته می پردازد:
  • اوج شادی ضد انقلاب با آمدن هاشمی؛ "سیاستمدار کهنه‌کار"

رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان هفته گذشته هم و غم جدی خود را معطوف بر اخبار ثبت نام نامزدها در انتخابات کردند؛ هر چند تمام نگاهشان به ستاد انتخابات وزارت کشور نبود؛ نگاه اصلی آنان متوجه هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی بود؛ با قطعی شدن عدم نامزدی خاتمی، به هر دری زدند تا هاشمی را به صحنه رقابت بکشانند؛ اشک ریزان برای هاشمی و مظلومیتش‌ شاه بیت این تلاش‌ها بود.


تیتر هاشمی بالاخره آمد به خوبی حکایت از لحظه‌شماری ضد انقلاب برای آمدن آیت‌الله 80 ساله دارد


از این رو لحظه شماری برای آمدن آیت الله 80 ساله به وزارت کشور صورت گرفته بود؛ تا بالاخره با آمدن هاشمی در دقیقه نود به ستاد انتخابات، و ثبت نام او تعریف و تمجیدها از وی و جهت‌گیری‌های خاص نیز آغاز شد. می‌توان انواع اهداف را در این موارد خلاصه کرد:

  • ذوق زدگی از ثبت نام؛ تعریف و تمجید از هاشمی

رسانه‌های ضد انقلاب که برای آمدن هاشمی به صحنه انتخابات لحظه شماری می‌کردند، با ورود هاشمی نتوانستند خوشحالی خود را از این اتفاق پنهان کنند و تیترهای اول رسانه‌های خود را به آمدن هاشمی اختصاص دادند؛



بی.بی.سی ضمن اینکه هاشمی را « سیاست مدار کهن کار خط میانه » معرفی می‌کند، از بازگشت او

به « خط مقدم سیاست » استقبال می‌کند

اختصاص این تیترها به هاشمی به گونه‌ای صورت می‌گرفت که تجلی نوعی منجی‌سازی از هاشمی نیز انجام شود. این رسانه‌ها تلاش کردند تا در عین حال که از آمدن هاشمی سرذوق آمده‌اند به تعریف و تمجید از هاشمی بپردازند و او را شایسته ترین گزینه برای ریاست جمهوری معرفی کنند؛ البته بدون شک انتخاب گزینه مطلوب از سوی رسانه‌های معاند امری نیست که به خاطر خیر خواهی نظام و ملت انجام شده باشد.


رادیو فرانسه با انتخاب تیتر فوق تلاش کرد آمدن هاشمی را اتفاقی بسیار ویژه توصیف کرده و به صورت نرم نیز

خوشحالی خود از آن را ابراز می‌کند

البته این رسانه‌ها تلاش کردند تا آمدن هاشمی را به گونه‌ای خاص نیز نشان دهند تا احتمال ریاست جمهوری وی را از همین الان بالا و قطعی معرفی کنند؛ این رسانه‌ها با بزرگ کردن خبر کناره گیری برخی اصلاح طلبان با آمدن هاشمی، این خبر را نیز با ذوق زدگی خاصی منتشر کردند؛ خبری که خیلی زود تکذیب شد.


دویچه وله به سرعت پس از انتشار خبر ثبت نام هاشمی، با انتشار خبر کناره گیری برخی نامزدها به سود هاشمی تلاش کرد تا اوضاع
 را به سود هاشمی نشان دهد؛ هر چند که این خبر از سوی نامزدها تکذیب شد!!
  • موافقت رهبری یا سوء استفاده هاشمی

هاشمی رفسنجانی پیش‌تر گفته بود که شرط آمدنش موافقت رهبر انقلاب است؛ هاشمی در حالی سخن از موافقت رهبر انقلاب می گوید که پیش تر تمام نامزدهایی که با رهبر انقلاب دیدار داشته اند درباره نظر ایشان در مورد کاندیداتوری خود تنها یک سخن شنیده اند: « من نفیاً و اثباتاً نظری ندارم»؛ در نتیجه هاشمی هم قطعا همین سخن را خواهد شنید؛

هاشمی هم که می دانست این سخن را از رهبر انقلاب خواهد شنید، چرا چنین امری را مطرح و رسانه‌ای کرد؟ فارغ از تحلیل های مختلف این امر مسلم است که هاشمی با این کار باعث شد عده ای گمان کنند آمدن او با موافقت رهبر انقلاب است؛ حتی برخی نزدیکان هاشمی – تیمور علی عسگری – هم چنین توهمی داشتند که به سرعت این خبر تکذیب شد. اما هاشمی با این کار خود سوژه ای هم برای رسانه های ضد انقلاب بوجود آورد. آنها در برنامه‌های خود به این پرداختند که آیا آمدن هاشمی با موافقت رهبری بوده است؟


بی.بی.سی در برنامه خود به این نتیجه رسید که به هرحال در اذهان چنین تصور خواهد شد که
 هاشمی با موافقت رهبری آمده است

این رفتار هاشمی رفسنجانی که نوعی سوء استفاده از سکوت رهبری است، چه معنی می‌تواند داشته باشد؟


  • کلید زدن پروژه تقابل هاشمی با نظام

رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان با آمدن هاشمی رفسنجانی نگاهی منجی وار به وی داشتند و تلاش کردند تا او را به نحوی مقابل حاکمیت قرار دهند. این رسانه ها نمی‌توانستند بپذیرند که هاشمی رفسنجانی که در 80 سالگی برای انتخابات و با اصرار اصلاح طلبان ثبت نام کرده، قرار است در چارچوب حاکمیت و نگاه اصولگرایی فعالیت کند.



رسانه‌های بیگانه هاشمی را در حالی اینگونه حمایت رسانه‌ای می‌کنند که او را نماد تغییر خواهی در برابر حکومت می‌دانند؛ و گرنه چه دلیلی دارد حمایت از نامزدی که احتمال

دهند نماینده گفتمان انقلاب اسلامی است!! پس بی شک در نگاه این رسانه ها، هاشمی نماینده انقلاب اسلامی نیست

از این رو این رسانه‌ها تلاش کردند تا در عین حال که از آمدن وی شور و شوق نشان می‌دهند این امر را نیز تذکر بدهند که هاشمی با نظام و رهبری فاصله دارد و قرار نیست با حاکمیت کنار بیاید و چیزی نگوید. قدر مسلم این است که رسانه های ضد انقلاب قصد ندارند بهترین گزینه را که در چارچوب نظام و آرمان‌های امام و رهبری قرار است فعالیت کند، به عنوان گزینه مطلوب خود معرفی و از او حمایت کنند؛ پس بدون شک تلاش خواهد شد ضمن پررنگ شدن برخی اختلافات، هاشمی را نماد مقابله با نظام معرفی کنند.


بی.بی.سی در راستای تقابل هاشمی با نظام و رهبری برنامه‌ای تلویزیونی هم در این باره تهیه کرد تا نشان دهد هاشمی، در

خط رهبری نیست و سرمایه گذاری بی.بی.سی بر حمایت از وی بی دلیل نیست


  • مشایی و حواشی

آمدن مشایی به وزارت کشور همراه با رئیس جمهور و ثبت نام وی برای انتخابات ریاست جمهوری هم مورد استقبال بسیاری از رسانه‌های ضد انقلاب قرار گرفت: در ادامه به بررسی برخی نکات در پیرامون این اتفاق می‌پردازیم:

  • خوشحالی از ثبت نام مشایی

برخی از رسانه‌های ضد انقلاب نتوانستند خوشحالی خود را از آمدن و ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی پنهان کنند؛ البته نوع این خوشحالی به نظر متفاوت با خوشحالی از آمدن هاشمی است؛ این رسانه‌ها از این بابت خوشحالند چون منتظرند با وجود او یا رد صلاحیت او، رئیس جمهور اقدامات مخربی انجام دهد و آنان از این رهگذر به اهداف خود برسند؛ هر چند که در اخبار این روزها این امر به چشم نمی‌خورد اما تحلیل و رصدهای گذشته همین امر را به اثبات می‌رساند:

چینش خاص تصاویر از سوی خودنویس، تصویر بزرگ مشایی، و تاکید بر اینکه او قرار است از خیلی ها زودتر

رد صلاحیت شود، پیگیری همان سناریوی ذکر شده است


باز هم بزرگنمایی اختلافات و القای تشنج

حرکت اشتباه رئیس جمهور و اقدام خلاف قانون وی در همراهی اسفندیار رحیم مشایی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، باعث شد که مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کشور یعنی شورای نگهبان در برابر آن بایستد و آن را عملی مجرمانه معرفی کند؛

مجلس هم در برابر اقدام خلاف قانون رئیس جمهور واکنش نشان داد و 150 نفر از نمایندگان مجلس به این رفتار رئیس جمهور انتقاد کردند.



بی.بی.سی فارسی نتوانست خوشحالی خود را از این اقدام مجرمانه رئیس جمهور پنهان کند و

اختلافاتی را که بر سر این اشتباه رئیس جمهور بوجود امده بود، تیتر اول خود کرد


این واکنش‌ها از سوی این نهادها کافی بود تا بار دیگر رسانه‌های ضد انقلاب در طبل اختلاف و القای تشنج در کشور بکوبند. این رسانه‌ها تلاش کردند تا با بزرگنمایی این اتفاق آن را به گونه‌ای خاص و تشنج زا تبلیغ کنند.

این بزرگنمایی وقتی معنای خاصی می‌یابد که تا چند روز دیگر هم قرار است شورای نگهبان نظر خود را درباره نامزدها اعلام کند؛ رد صلاحیت احتمالی مشایی با این برخورد رئیس جمهور، می‌تواند محمل اختلافات دیگری باشد که رسانه‌های ضد انقلاب به شدت انتظار آن را می‌کشند:


تیتر خاص رادیو فرانسه هم جالب توجه بود؛ در کنار این مطلب که گفته تنها «‌یک نماینده مجلس » را به نحوی بیان کرده

که القای تشنج وسیع در کشور است؛ عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور خواسته « یک نماینده مجلس»!!

جمع بندی:

به نظر می‌رسد این رسانه‌ها در این روزها تلاش خواهند کرد تا ضمن پررنگ کردن هاشمی و مشایی، زمینه را برای دو اتفاق فراهم کنند؛ اول اینکه با پر رنگ کردن هاشمی تلاش کنند تا وی که نماد تغییر در برابر حاکمیت است رای بیاورد؛ دوم اینکه با بزرگ کردن مشایی و در صورت رد صلاحیت شدن وی، زمینه برای برخورد احمدی نژاد و اختلاف آفرینی های وی کاملا بوجود آید؛ اختلافی که امیدواریم با هوشیاری رئیس جمهور به هیچ وجه رخ ندهد تا دشمنان بار دیگر روسیاه گردند. فعلا باید منتظر ماند...

اختصاصی فارس/ کریمی‌قدوسی خبر داد
نامه ۱۰۰ نماینده مجلس به شورای نگهبان برای رد صلاحیت رفسنجانی+متن نامه

نماینده مردم مشهد از ارسال نامه‌ای با ۱۰۰ امضای نمایندگان مجلس به شورای نگهبان برای رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی خبر داد.

خبرگزاری فارس: نامه ۱۰۰ نماینده مجلس به شورای نگهبان برای رد صلاحیت رفسنجانی+متن نامه

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از امضای نامه‌ای توسط نزدیک به 100 نفر از نمایندگان مجلس و ارائه آن به آیت‌الله یزدی که از فقهای شورای نگهبان است خبر داد. 

وی گفت: این نامه قریب 100 امضاء از نمایندگان مجلس را داراست و البته امضاهای آن در حال افزایش است، با نامه قبلی نمایندگان که در اعتراض به مواضع هاشمی رفسنجانی در مقابله با ولایت فقیه و مخالفت با عنصر مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بود ، شب گذشته توسط یکی از نمایندگان مجلس از طریق دبیرخانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله یزدی تقدیم شد.

وی افزود: نمایندگان مجلس دغدغه زیادی دارند که مجاهدت مظلومانه مقام معظم رهبری و امت مظلوم در برابر فتنه 88 که تجلی این مظلومیت در خطبه‌های نماز جمعه آن زمان مقام معظم رهبری است، از بین برود و بار دیگر فتنه‌گران دین‌گریز و ولایت‌گریز می‌خواهند امام مسلمین و ولی فقیه و امت مظلوم را دست‌بسته تحویل آمریکا بدهند.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: در این نامه ضمن حمایت و پشتیبانی از رکن رکین شورای نگهبان، نمایندگان مجلس استمداد دارند که به داد ملت و مظلومان و مومنین و ایثارگران و حافظان کشور و اسلام برسند و مقابل یک خسارت عظیم به انقلاب و اسلام را در این نقطه عطف تاریخ انقلاب بگیرند.

وی تاکید کرد: خواست نمایندگان امروز همان خواسته ملت مظلوم ایران در دفاع از ارزشهاست.

کریمی‌قدوسی در ادامه تصریح کرد: در این نامه، نمایندگان مجلس از شورای نگهبان استمداد طلبیدند تا نسبت به اعمال حقوق ملت و اسلام و جمهوری اسلامی ایران در رد صلاحیت سران فتنه و همچنین افراد منتسب به جریان انحرافی با توکل به خداوند همچون گذشته حقوق ملت و اسلام را اعمال کنند و نسبت به رد صلاحیت این افراد در جایگاه ریاست جمهوری اقدام کنند.

نماینده مشهد در مجلس گفت: نامه مذکور به علاوه نامه‌ای که 150 نفر از نمایندگان در اعتراض به مواضع هاشمی رفسنجانی امضا کرده بودند، تقدیم آیت‌الله یزدی از فقهای شورای نگهبان شد، حدود 10 نفر از نمایندگان، امضای خود را از اعتراض به هاشمی پس گرفتند اما 12 نماینده جدیداً آن را امضا کردند و الان نزدیک به 158 نفر در نامه اعتراض به هاشمی امضاء نمایندگان وجود دارد.

متن نامه نمایندگان به دبیر شورای نگهبان و سایر اعضای این شورا که نزدیک به 100 امضاء ذیل آن وجود دارد، به شرح ذیل است:

بسمه‌تعالی

محضر مبارک دبیر محترم شورای نگهبان و اعضای محترم؛فقها و حقوق‌دان‌ها (دامت‌افاضاتهم)

سلام علیکم؛

ما جمعی از نمایندگان، تذکری به نظرمان رسید که به حکم قرآن کریم(و ذکر فان الذکری تنفع المومنین) خدمت اساتید و بزرگان خود عرض می‌کنیم.

شورای نگهبان نهادی مبارک است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که همواره حافظ قانون اساسی و احکام اسلامی است و مهمترین سد نفوذ در برابر اجانب در جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رفتار عدالت‌مندانه و به دور از مصلحت اندیشی‌های زودگذر نه تنها از صلابت و مشروعیت شورای نگهبان نکاسته بلکه همواره آن را در قلوب مومنین و انقلابیون و ملت ایران تحکیم نموده است.

اینک شرکت بعضی از کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بار دیگر آزمایش بزرگی را در پیش راه شورای نگهبان گذاشته است که مطمئن هستیم با درایت، شورای نگهبان در امتحان و آزمون پیروز می‌شود و انشاا... امانت مدیریت اجرایی انقلاب اسلامی به فرد شایسته‌ای واگذار شود.

البته مشروط به اینکه همه موارد زیر مورد توجه قرار بگیرد:

نقش بعضی از کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند و فرزندانشان در مدیریت فتنه و انسجام بخشیدن به سران فتنه و هماهنگ نمودن آنها بر هیچکس پوشیده نیست.

نامه سرگشاده تحریک‌آمیزی که به شعله آتشفشان دامن زد، اصرار وی بر ابطال انتخابات که خواست اتحاد استکبار جهانی بود، کلید فتنه با طرح انتخابات آزاد ، پشتوانه شدن برای ضد انقلاب که در آخرین نماز جمعه‌اش تجلی کرد و نپذیرفتن صحه شورای نگهبان بر انتخابات دوره دهم همه حاکی از این است که نمی‌تواند مسئولیت بزرگی چون ریاست جمهوری که امانت الهی و ثمره خون هزاران شهید است، به عهده وی سپرده شود، خصوصاً با مشکلات سنگین اجرایی و کهولت سن نامبرده بیم‌آن می‌رود که کار از دست وی خارج و به دست کارگزارانی بیافتد که هیچگاه دل در گرو انقلاب نداشتند.

اگر مواضع اخیر ایشان در مورد فلسطین و ولایت فقیه را هم در نظر بگیرید، عدول ایشان از اندیشه ناب امام خمینی، دلیلی دیگر بر مدعای ما است.

امروز شورای نگهبان در یک نقطه عطف تاریخی قرار گرفته است.

از طرفی دیگر حلقه انحرافی نیز برای تسخیر بالاترین دژ اجرایی کشور خیز برداشته‌اند، کسانی که با ایجاد ائتلاف در گفتمان انقلاب اسلامی خیانت بزرگی به مردم کرده‌اند که از آنها با شعار ارزشها و ولایت استقبال نمودند.

همان‌ها که تلاش کردند ملی‌گرایی را جانشین اسلام گرایی نمایند، ابتذال گرایی را جانشین ارزشمداری کردند و حزب‌الله را از خود راندند و فاسدان و لیبرال‌ها را دور خود جمع کردند،آنهایی که سعی کردند با طرح مسائلی چون انسان کامل در مقابل ولایت بایستند و دهها خیانت را نمودند.

جا دارد که شورای نگهبان مانند گذشته راه‌ را بر منحرفین سد نماید.

آدمخواری یکی از مخالفان تندرو اسد +عکس

انتشار یک فبلم در شبکه های مجازی از خشونت بی حد و حصر یک فرمانده سلفی (افراط گرایان اسلامی) در سوریه رسانه های جهان و مخاطبان را شوکه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین یک فرمانده سلفی سوری به نام ابوصقر که تا کنون چندین ویدیوی خشن از خود در فضای مجازی و خصوصا وب سایت یوتیوب منتشر کرده این بار این خشونت را به اوج خود رساند.

شبکه تلویزیونی بی بی سی در گزارشی گفت این ویدیو که نشان می دهد ابوصقر سینه یک سرباز علوی را می شکافد و قلب او را در آورده و به دندان می کشد خشن ترین و هولناک ترین ویدیویی است که تا کنون از وقایع سوریه بر روی فضای مجازی منتشر شده است.

پیش از برخی شبکه های تلویزیونی نیز صحنه هایی از این ویدیوی خشن را که در آن این سرکرده شورشیان مسلح سوریه در مرکز حمص از جسد یک سرباز کشته شده سوری، قلبش را در می آورد و می خورد را پخش کرده بودند.
ابو صقر که فرمانده گردان عمر فاروق است در هنگام انجام این عمل وحشیانه می گوید: به خدا سوگند که ما قلب و جگر شما سربازان بشار اسد ... را می خوریم ... وی با اشاره به شورشیان گردانش می گوید: ما قهرمانان باباعمر هستیم.
پیتر بوکارت از اعضای دیده بان حقوق بشر که ویدئوی اصلی این اقدام وحشتناک را دیده است، می گوید: منابع وابسته به مخالفان هویت ابو صقر رئیس گردان عمر فاروق را تایید کرده اند.
معاذ الخطیب رئیس مستعفی شورای مخالفان سوری بارها جنایات گروه های تروریستی را رد کرده بود
 
 

طرح جدید امارات برای مالکیت بر ابوموسی

سامانه خبری سازمان بنادر و دریانوردی نوشت:

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اماراتی‌ها برای آن‌که بتوانند برای ادعای مالکیت بر جزایر ایرانی مستندات داشته باشند، اقدام به استخدام اتباع خود با حقوق مکفی برای سکونت در جزیره ابوموسی کرده اند.

سید عطاءالله صدر در آیین گشایش بیست‌و یکمین همایش ارگان‌های دریایی افزود: یکی از ضعف‌های ما در این زمینه عدم استفاده بهینه از فرصت‌ها و پتانسیل‌هایی است که باعث شده جمعیت شهرهای ساحلی کشور به سمت مرکز در حال مهاجرت باشد.

وی ادامه داد: به جز دو شهر ساحلی در شمال و جنوب،‌ در سایر شهرهای ساحلی کشور روند مهاجرت جمعیت در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است، از این رو باید با برنامه‌ریزی و ارائه یک سری مشوق این روند را معکوس کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: تحقق این هدف نیازمند در اختیار داشتن ابزارهای قانونی و همچنین تسری معافیت‌های مناطق آزاد به بنادر و سواحل کشور است، در این صورت می‌توانیم به اهداف تعیین شده در راستای توسعه دریامحور دست یابیم.

به گفته صدر، گردشگری و مسافرت‌های دریایی از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در این مسیر به مسئولان کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عبور سالانه حدود 10 هزار شناور از تنگه هرمز، گفت: بانکرینگ یکی از صنایعی است که می‌تواند درآمدهای بسیار زیادی را برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد، در حال حاضر بخش خصوصی توانسته 2.5 میلیون تن ظرفیت سوخت‌رسانی به کشتی‌ها را ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: باید شرایط تداوم حضور خصوصی‌ها را در این صنعت با ارائه تخفیف در خصوص تحویل سوخت فراهم آورد.

وی با بیان این‌که سیستم بانکی باید در رویکرد ارائه تسهیلات تجدید نظر کند، افزود:‌ در حال حاضر بخشی از یادرهای کشتی‌سازی به دلیل کمبود منابع راکد شده‌اند،‌ در حالی که توسعه فعالیت های دریایی نیازمند تسهیلات ارزان قیمت در حوزه صنایع دریایی است.
 
 
دیدگاه‌های عربستان برای حل بحران سوریه به تدریج به ایران نزدیک می‌شود. سعود الفیصل ساعت‌ها با علی اکبر صالحی در این باره صحبت کرده است و حتی عربستان می‌خواهد مانورهای ترکیه و نقش ترکیه در سوریه را نقش بر آب کند.
کد خبر: ۳۱۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
طرح مشترک ایران و عربستان برای مقابله با طرح آمریکا و ترکیهعربستان سعودی به دنبال راهکار ایران برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه است، زیرا این کشور پذیرفته ‌‌که سیاست آمریکا در قبال سوریه کارآیی ندارد و عربستان هم به رویکرد ایران و روسیه در قبال مسأله سوریه نزدیک شده است.

به گزارش «تابناک»، دبکا فایل گزارش داده است که سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی در اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی ـ که در جده برگزار شد ـ از فرصت استفاده کرد و در دیدار با علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران به تبادل نظر در این موضوع پرداخت‌.

بر پایه این گزارش، اولویت نخست عربستان، همکاری با ایران در لبنان است تا با ایجاد تعادل در میان نیروهای لبنانی، موزانه قوایی میان نیروهای درگیر در بحران سوریه پدید آورد. مقامات سعودی می‌دانند که موضع اسرائیل و غرب در قبال مسأله سوریه، موضع تعیین کننده‌ای نیست و به محض پیروزی اسد در سوریه ـ که همانا پیروزی ایران و حزب الله است‌ ـ آن هنگام‌ است که حزب الله با دست پر به عرصه سیاسی لبنان باز خواهد گشت و نیز نیروهای تحت حمایت عربستان در لبنان ـ که همان نیروهای سعد حریری هستند ـ در مقابل حزب‌الله چاره‌ای جز پذیرش غلبه آنان ندارند.

این موضوعی است که سعود الفیصل در دیدار با علی اکبر صالحی، ساعت‌ها در‌باره آن گفت‌وگو کرده است؛ حال آن که آنان به شدت به طرح جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه بد بین هستند. آنان بر این باورند که در دیدار باراک اوباما و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، اوباما نشان داد که نمی‌تواند موضوع سوریه را حل کند، چرا که وی مدعی است، بحران سوریه، جنگ سرد جدیدی بین مسکو و واشنگتن است؛ بنابراین، با چنین رویکردی توانایی حل بحران سوریه وجود ندارد.

به این ترتیب، هر گونه توافق تهران و ریاض در مسأله سوریه در مخالفت کامل با طرح‌های آمریکا برای سوریه است، چرا که برای انجام‌ چنین توافقی قطعا سعودی‌ها باید با خواسته ایران مبنی بر باقی ماندن اسد در آینده سوریه موافقت کند؛ مسأله‌ای که در طرح‌ها و راهکارهای آمریکا و غرب جایی ندارد.

سعودی‌ها با نقش ترکیه هم در بحران سوریه مخالف هستند و این توافق آنان با ایران مانوری از سوی عربستان در آستانه سفر رجب طیب اردوغان به آمریکا و گفت‌وگوی وی با باراک اوباما در رابطه به سوریه است.

 

فارس نوشت: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای مصر در اظهار نظری سخیف در خصوص ایرانیان و تشیع، ورود گردشگران ایرانی به مصر را خطرناک توصیف کرده و مدعی شدند که این امر می‌تواند منجر به توسعه تشیع در مصر شود.به نوشته بخش انگلیسی وب‌سایت روزنامه الاهرام، اعضای این کمیته که عموما از نمایندگان سلفی مجلس شورای مصر هستند از «هاشم زعزوع»، وزیر جهانگردی مصر برای بحث و بررسی در خصوص این موضوع دعوت کردند.در ضمن این دیدار، « ثروت عطاءالله»، نماینده سلفی عضو حزب النور در سخنی بسیار سخیف مدعی شد که خطر شیعیان برای مصر از زنان عریان بیشتر است. منظور وی جهانگردان غربی بوده است که به سواحل مدیترانه در مصر می‌آیند.وی افزوده است که جهانگردان شیعه خطری برای امنیت ملی مصر هستند و مصری‌ها ممکن است به دست آنها فریب خورده و شیعه شوند.این تکفیری همچنین از دولت مصر خواسته است تا روابط خود را با ایران محدود کند همان‌طور که رژیم سابق مصر، روابط خود را با ایران محدود کرده بود.سلفی‌ها به داشتن افکار فرقه‌گرایانه مشهورند.
 
سرکرده یکی از گروه های تروریستی که اخیرا فیلمی را از بیرون کشیدن قلب یک سرباز سوری و به دندان کشیدن آن منتشر کرده، تأکید کرد که فیلم دیگری را نیز از مثله کردن پیکر یکی از نیروهای سوری در اختیار دارد.
به گزارش مشرق به نقل از العالم، "ابو صقر" از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به "گردان عمر فاروق" پس از انتشار جنایت تکان دهنده وی در اینترنت و رسانه ها، در مصاحبه با مجله آمریکایی "تایم" گفت که ویدیویی دیگر در اختیار دارد که در آن پیکر یکی از نیروهای وابسته به دولت سوریه را تکه تکه می کند.

وی در توجیه اقدام جنایتکارانه خود در بیرون کشیدن قلب یک سرباز سوری و به دندان کشیدن آن، مدعی شد که این کار را در واکنش به اقدامات نیروهای ارتش سوریه، انجام می دهد.
ابوصقر خطاب به این مجله آمریکایی ادعا کرد: "شما نمی دانید که ما در چه شرایطی به سر می بریم".
 
 
 
عجیب ترین فتوای وهابی:
یکی از علمای سلفی وهابی عربستان با صدور فتوایی، روشن کردن کولر در غیاب شوهر را برای زن حرام کرد.
به گزارش مشرق به نقل از  العالم، علمای وهابی در چند سال اخیر، علاوه بر فتوای تحریم گروه های مختلف و مذاهب مخالفشان، اقدام به صدور فتواهای مضحکی کرده اند، که با هیچ منطقی قابل تفسیر نیست.

در آخرین نمونه از این گونه فتواها، یکی از سلفی های وهابی که بر روی صفحه تویتر، خود را " علامه ابوالبراء " می خواند، با صدور فتوایی اعلام کرد: روشن کردن کولر برای زن، در غیاب شوهر حرام است.این علامه سعودی در توجیه این فتوا تاکید کرد: اقدام زن در روشن کردن کولر در غیاب شوهر، مساله ای بسیار خطرناک است و می تواند به رواج فحشا در جامعه بیانجامد.وی افزود: وقتی زنی در غیاب شوهر خود کولر خانه را روشن کند، ممکن است همسایه متوجه شود که زن در منزل است و به همین سبب مرتکب زنا و فحشا شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد