سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

لزوم جداسازی مراکز انرژی از مناطق مسکونی شهر اهواز
اجتماعی  11:25:56 1392/02/24

922-19214-5 کد خبر
 

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در کلان‌شهر اهواز بسیاری از مراکز انرژی با مناطق مسکونی تلفیق شده‌اند که اقدام برای جدا سازی این مراکز از مناطق مسکونی شهروندان بسیار مهم و ضروری است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ علی‌رضا عالی‌پور در شورای پدافند غیرعامل خوزستان که روز گذشته (سه‌شنبه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تمام خطوط نفت، گاز و برق، مراکز نظامی و فرودگاه اهواز در مناطق مسکونی واقع شده‌اند و این وضعیت، نوعی تهدید در حوزه شهری محسوب می‌شود.

 وی افزود: ‌خط یک قطار شهری اهواز با 23 کیلومتر طول و وجود 23 ایستگاه در هر یک تا پنج هزار متر و سازه‌ای در 2 طبقه، می‌تواند ظرفیت و فرصتی برای استفاده در پدافند غیرعامل به شمار رود که باید این فرصت را تقویت کرد. معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: با تامین اعتبار برای ایجاد 85 درصد شبکه نظارت تصویری شهری در اهواز، می‌توان 700 کیلومتر فیبرنوری نظارت تصویری را تکمیل و از آن در پدافند غیرعامل نیز استفاده کرد.

 

 

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور خبر داد:
اختصاص 60 درصد خدمات پدافند غیرعامل به حوزه سایبری
اجتماعی  10:3:53 1392/02/24

922-18814-5 کد خبر

 

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور با بیان این‌که مسئولان نباید اجازه دهند که تهدیدهای استکبار به جامعه سرایت کند، گفت: در پدافند غیرعامل 60 درصد خدمات به حوزه سایبری تعلق خواهد گرفت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ـ منطقه خوزستان ـ مجید آقابابایی در شورای پدافند غیرعامل خوزستان که روز گذشته (سه‌شنبه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تضاد منافع کشور ما با اسکتبار جهانی، همواره کشور ما در معرض تهدید است و این تهدیدها را باید جدی گرفت. البته مسئولان نباید اجازه دهند که این تهدیدها به جامعه سرایت کند ولی در میان خود تهدیدها را جدی بگیرند.

 وی افزود: با تشکیل پدافند غیرعامل در 31 استان کشور و 11 وزارت‌خانه اهمیت این موضوع مشخص می‌شود؛ همچنین اهمیت وجود آن در استان‌ها بیش از وزارت‌خانه‌ها است.

 آقابابایی گفت: از موضوعات اساسی در پدافند غیرعامل این است که هیچ حوزه‌ای بدون برنامه پیش نمی‌رود و برای هر حوزه در پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی شده است.

 مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور‌ با بیان این‌که کنترل آسیب‌های ناشی از اتفاقات درون کشور از حوزه پدافند غیرعامل خارج است، ادامه داد: مدیریت بحران باید از پدافند غیرعامل منفک باشد، پدافند غیرعامل موازی تهدیدها و اقدامات نظامی علیه کشور است که ممکن است در بحث پیشگیری از اتفاقات؛ موازی‌کاری‌هایی با مدیریت بحران به وجود آید، بنابراین باید در این امر دقت شود و  اشتراکات به مدیریت بحران سپرده شود.

 وی عنوان کرد: استان خوزستان جزو نخستین استان‌ها در زمینه اهمیت پدافند غیرعامل است زیرا این استان اهمیت پدافند غیرعامل را درک کرده و مسئولان خوزستان می‌دانند که پدافند غیرعامل در فرایند کاهش آسیب‌ها چه اندازه تاثیرگذار است. آقابابایی افزود: ‌آسیب رسیدن به استان خوزستان ‌آسیب رسیدن به همه کشور است و این استان از لحاظ پدافند غیرعامل جزو اولویت‌های کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد