سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

استقلال صنعتی خوزستان لیگ برتری شد
کد مطلب : 11583
 
گروه ورزشی: رئیس سازمان لیگ آزادگان گفت: مطابق با حکم کمیته انضباطی، استقلال صنعتی خوزستان لیگ برتری شده و پاس همدان به پلی آف می‌رود.
استقلال صنعتی خوزستان لیگ برتری شد
غلامرضا بهروان اظهار داشت: احراز تبانی شرایطی دارد و با توجه به اینکه تبانی در وضعیت شهرداری تبریز اثر وضعی داشته، کمیته انضباطی رای خود را مبنی بر سقوط این تیم به لیگ یک صادر کرده است اما در مورد استقلال صنعتی خوزستان و پاس همدان حکم در مورد اشخاص صادر شده و مجموعه تیم را شامل نمی‌شود. بنابراین طبق حکم صادر شده اکنون استقلال صنعتی خوزستان به لیگ برتر راه یافته و پاس همدان نیز به پلی آف می‌رود.

رئیس سازمان لیگ آزادگان خاطرنشان کرد: همانطور که در حکم شهرداری تبریز آمده این تیم با ارفاق به لیگ یک سقوط کرد و در غیر این صورت باید به دسته دوم می‌رفت. البته مدیران و مربیان محروم استقلال صنعتی و پاس نیز دیگر نمی‌توانند با این مجموعه‌ها ادامه فعالیت دهند. بهروان درباره مشخص شدن زمان دیدارهای پلی آف لیگ برتر نیز تصریح کرد: احکام صادر شده زمانی قطعیت خواهد یافت که در کمیته استیناف نیز تایید شود. اگر افراد و باشگاه‌هایی که در موردشان حکم صادر شده، اعتراض کنند باید تا زمان نظر نهایی کمیته استیناف منتظر بمانیم.  وی درباره اینکه آیا خواسته او مبنی بر صدور حکم قاطعانه محقق شده نیز به تسنیم گفت: فکر می‌کنم برای نخستین بار است که در فوتبال کشور چنین حکمی صادر شده که همین هم جای شکرش باقی است.
 
 
 
گزارش فارس از عملکرد فولاد خوزستان در لیگ دوازدهم
آغاز بد و پایان خوش برای اهوازی‌ها / سلام خوزستان به آسیا پس از 8 سال

تیم فولاد خوزستان در این فصل لیگ برتر با وجود آغاز نه‌چندان جالب، پایانی خوش را برای خود رقم زد و به مسابقات آسیایی راه یافت.

خبرگزاری فارس: آغاز بد و پایان خوش برای اهوازی‌ها / سلام خوزستان به آسیا پس از 8 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، فصل دوازدهم لیگ برتر به پایان رسید و پس از 34 هفته نفس‌گیر و توام با حاشیه‌های معمول فوتبال ایران، پرونده این فصل با قهرمانی آبی‌های تهران بسته شد.

در فصل دوازدهم، لیگ برتر جام خلیج فارس استان خوزستان دو نماینده داشت که فولاد خوزستان و نفت آبادان بودند.

* آمدن فرکی به خوزستان

فولادی‌ها پس از چند فصل همکاری با مجید جلالی نتوانستند به موفقیتی دست یابند و در پایان فصل یازدهم سرمربی خود را برکنار و حسین فرکی که در تیم نفت تهران نتایج بسیار خوبی را گرفته بود را جانشین کامپیوتر فوتبال ایران کردند.

آمدن فرکی با واکنش‌های بسیاری از سوی کارشناسان و دوستداران تیم اهوازی همراه بود و برخی‌ها با آمدن فرکی به تیم فولاد به دلایلی مخالفت می‌کردند.

اما به‌رغم این مسائل، حسین فرکی به خوزستان آمد و خیلی زود کارش را با فولادی‌ها برای لیگ دوازدهم آغاز کرد.

فرکی با اتکا به جوانان بومی و جویای نام خوزستانی در کنار چند بازیکن باتجربه فولاد را مهیای حضور در لیگ دوازدهم کرد و هدف خود را راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا با سرخ‌پوشان اهوازی عنوان کرد.

*آغاز فصل و نتایج بد

فولاد لیگ برتر را با تساوی در برابر داماش آغاز کرد اما نتایج نه‌چندان جالب توجه این تیم در ادامه رقابت‌ها موجب شد که صدای اعتراض هواداران فولاد خیلی زود شنیده شود.

شکست در برابر سپاهان، راه‌آهن و مس و تساوی در برابر آلومینیوم در هفته‌های آغازین موجب شد تا زنگ خطر برای فولادی‌ها و حسین فرکی از همان آغاز لیگ برتر به صدا درآید.

* شکستن سر حسین فرکی

در هفته هفتم رقابت‌ها تیم فولاد پذیرای پرسپولیسی بود که با ژوزه روزهای بدی را سپری می‌کرد و تقریباً به هیچ تیمی نه نمی‌گفت.

اتفاق مهم این دیدار پرتاب یک شی‌ به سمت حسین فرکی سرمربی فولاد بود، در زمانی که این تیم یک بر صفر از پرسپولیس عقب افتاد بود.

اتفاقی که در اعتراض به نتایج بد ابتدای فصل فولاد برای سرمربی این تیم افتاد و منجر به روی زمین افتادن مربی با اخلاق فوتبال ایران و شکستگی سرش شد.

* آغاز افسانه شکست‌ناپذیری

فولاد از هفته نهم و با پیروزی یک بر صفر در برابر ملوان اوج گرفته آن‌روزها افسانه شکست‌ناپذیری خود را آغاز کرد.

از هفته نهم بود که حسین فرکی با تیم جوان و با انگیزه خود راه صعود به بالای جدول را در پیش‌ گرفت تا به هدف ابتدای فصل خود برسد.

پیروزی‌های مناسب داخل و بعضاٌ خارج از خانه در کنار ارائه بازی‌های زیبا تحسین بسیاری از کارشناسان را برانگیخت و شکست‌ناپذیری فولاد در برابر تیم‌های دیگر لیگ برتر از سرخ‌پوشان اهوازی تیمی قدرتمند ساخته بود که با آن تیم شکننده ابتدای فصل به هیچ وجه قابل مقایسه نبود.

شاگردان حسین فرکی کم کم خود را به بالای جدول نزدیک کردند و در زمره تیم‌های مدعی قهرمانی نیز قرار گرفتند.

شکست‌ناپذیری فولاد به سوژه اصلی بسیاری از بازی‌های این تیم تبدیل شده بود به‌گونه‌ای که حتی کادر فنی و بازیکنان نیز این مسئله را کتمان نمی‌کردند.

*پایان طلسم 19 هفته شکست‌ناپذیری فولاد

اما در نهایت و در هفته بیست و هشتم در برابر نفت آبادان طلسم شکست‌ناپذیری فولاد خوزستان پس از 19 هفته شکست و این تیم در آبادان مغلوب نفتی شد که در 27 هفته لیگ برتر تنها یک پیروزی کسب کرده بود.

قهرمانی سپاهان و شانس تیم چهارم لیگ برای آسیایی شدن

لیگ برتر به روزهای آخر خود و جدال قهرمانی بین تیم‌های استقلال و سپاهان رسیده بود.

از سوی دیگر فولاد خوزستان نیز نیم‌نگاهی به رده سوم جدول داشت تا بتواند سهمیه آسیایی را کسب کند اما قهرمانی سپاهان در جام حذفی معادلات را به سود تیم فولاد به هم زد.

با قهرمانی سپاهان، تیم چهارم لیگ برتر نیز به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کرد و این کار فولادی‌ها برای رسیدن به هدف خود را آسان‌تر کرد.

*تساوی برابر نفت تهران و صعود به آسیا

در هفته پایانی تیم فولاد خوزستان در تهران میهمان نفت بود دیداری که سرخ‌پوشان اهوازی برای رسیدن به آسیا تنها به یک امتیاز آن نیاز داشتند که در نهایت موفق به کسب این تک امتیاز شدند و با 56 امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ دوازدهم قرار گرفتند و به همراه استقلال، سپاهان و تراکتورسازی به لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده راه یافتند.

فولادی‌ها پس از هشت سال بار دیگر خوزستان را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صاحب نماینده کردند.

در پایان...

به نظر می‌رسد با پتانسیل مناسبی که در این تیم وجود دارد و از طرفی حضور مربی کاردان و بی‌حاشیه‌ای همچون حسین فرکی می‌توان شاهد تداوم موفقیت‌های فولاد در لیگ سیزدهم باشیم و سرخ‌پوشان اهوازی نماینده شایسته‌ای برای کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا نیز باشند البته به شرطی که حمایت‌های لازم از این تیم انجام و خواسته‌های کادر فنی اجابت شود.

------------------------

گزارش از امید زباری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد