سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

فرکی تحت عمل جراحی قرار گرفت
ورزشی  16:30:20 1392/02/23

922-23381-5 کد خبر
 

سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان امروز (دوشنبه) در تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 حسین ابن‌قاسم، سرپرست تیم فوتبال فولادخوزستان با تایید این خبر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان اظهارکرد: فرکی که رباط صلیبی‌‌اش در دورانی که فوتبال بازی می‌کرد، پاره شده بود امروز در بیمارستان پارس تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 وی با بیان این‌که این مشکل برای فرکی در پایان دوره بازی‌هایش وجود داشت و متاسفانه درمان نشد، گفت: این مشکل در حدی بود که سایر رباط‌های او نیز پاره شد و اگر توجه می‌کردید هنگام راه رفتن کمی مشکل داشت.

 سرپرست تیم فوتبال فولادخوزستان عنوان‌کرد: این مشکل روی ستون فقرات فرکی نیز تاثیر گذاشته بود. او ابتدا قصد داشت که در نیم‌فصل جراحی کند ولی به دلیل فشردگی مسابقات این کار را انجام نداد و آن را به انتهای لیگ موکول کرد. وی بیان‌کرد: فرکی کمتر از یک ساعت پیش از اتاق عمل خارج و سپس به بخش انتقال داده شد. طی تماس تلفنی که با او داشتم، حال عمومی‌اش خوب بود و احتمالا تا یکی، دو روز در بیمارستان تحت مراقبت است و پس از آن مرخص می‌شود.

 

مروری بر عملکرد سرخ‌پوشان اهوازی در لیگ دوازدهم
عبور از راه سختی که به آسیا ختم شد
ورزشی  15:39:17 1392/02/23

922-23281-5 کد خبر
 

تیم فوتبال فولادخوزستان با کسب 56 امتیاز از 34 بازی و قرار گرفتن در رده چهارم لیگ برتر، عملکردی متفاوت نسبت به چند سال اخیر از خود نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌خوزستان، سرخ‌پوشان اهوازی در چند هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر نتایج راضی‌کننده‌ای کسب نکردند و حاصل تلاش شاگردان فرکی در هشت هفته ابتدایی رقابت‌ها، چهار شکست برابر تیم‌های سپاهان، مس، راه‌آهن و ذوب‌آهن، سه تساوی مقابل داماش، آلومینیوم و پرسپولیس و یک پیروزی برابر سایپا و درمجموع کسب شش امتیاز بود؛ اما روند موفقیت‌های فولادی‌ها از دیدار با ملوان آغاز شد؛ جایی که آن‌ها در خانه، قوی سپید انزلی را یک بر صفر شکست دادند و پا به رقابتی تنگاتنگ با حریفان گذاشتند.

شاگردان فرکی در ادامه در دیداری پر گل، پیکان را با پنج گل در هم کوبیدند. پیروزی 3 بر یک برابر نفت آبادان، تساوی یک بر یک مقابل گهر، برد 2 بر یک برابر فجرسپاسی، تساوی صفر بر صفر مقابل صبا، پیروزی 3 بر 2 برابر تراکتور، برد شیرین 3 بر 2 مقابل شاگردان قلعه‌نویی و پیروزی 3 بر یک برابر نفت تهران، فولاد بدون ادعا را تا رده سوم جدول بالا آورد تا این تیم با قرار گرفتن در این رده، نیم‌فصل اول را به پایان برساند و خود را برای رسیدن به صدر جدول دور نبیند.

فولادی‌ها در نیم‌فصل دوم نیز به روند شکست‌ناپذیری خود ادامه دادند. تساوی 2 بر 2 مقابل داماش‌گیلان، برد یک بر صفر برابر شاگردان کرانچار، تساوی یک بر یک مقابل سایپا، پیروزی 2 بر یک برابر آلومینیوم، تساوی بدون گل برابر مس کرمان، برد 2 بر یک مقابل شاگردان علی دایی، تساوی بدون گل در آزادی برابر پرسپولیس تهران، پیروزی 2 بر یک مقابل ذوب‌آهن، تساوی 2 بر 2 برابر ملوان و برد 3 بر یک مقابل پیکان، حاصل تلاش سرخ‌پوشان تا پیش از دربی خوزستان بود و فولاد با رکورد کم‌نظیر 19 هفته بدون باخت، پا به شهرآورد خوزستان گذاشت.

شاگردان فرکی باید در دربی خوزستان به مصاف نفت آبادانی می‌رفتند که در 27 هفته‌ای که از لیگ می‌گذشت، فقط توانسته بود به یک برد دست پیدا کند. فولاد در این دیدار علاوه بر این‌که درصدد ارایه یک بازی زیبا بود، به دنبال حفظ رکورد نباختن‌‌هایش نیز بود اما گل دقایق پایانی سیامک سرلک که سابقه حضور در فولاد را نیز داشت رکورد شاگردان فرکی را پس از 19 هفته شکست و نفت آبادانِ بحران‌زده را به دومین پیروزی‌اش  رساند.

در ادامه بازی‌ها، فولاد که هنوز امید به قهرمانی و رسیدن به سهمیه آسیا را در خود می‌دید، توانست به پیروزی پرگل 4 بر یک مقابل گهردورود برسد. این نماینده خوزستان علی‌رغم ارایه بازی‌های خوب به تساوی یک بر یک، 2 بر 2 و یک بر یک برابر فجر‌سپاسی، صبای قم و تراکتورسازی دست پیدا کرد و با از دست دادن شش امتیاز، شرایطش برای کسب سهمیه آسیا بسیار سخت شد.

اما فولاد در هفته سی‌وسوم لیگ برتر در حالی در اهواز به مصاف استقلال تهران رفت که در بازی رفت این تیم را در تهران با نتیجه 3 بر یک شکست داده بود. استقلالی‌ها نیز به امید قهرمانی در شهری که هواداران زیادی دارند، به اهواز آمدند. این بازی هم برای فولاد که به دنبال کسب سهمیه بود و هم برای استقلال که به دنبال مسجل کردن قهرمانی‌اش بود، حساس و پراهمیت بود.

فولاد در این دیدار علی‌رغم یک بازی زیبا و موقعیت‌های خوب، با قبول شکست برابر شاگردان ‍‍ژنرال، جشن قهرمانی استقلال را در اهواز رقم زد. اما پس از این بازی خبر خوبی از تهران که میزبان رقابت پرسپولیس و سپاهان در فینال جام‌حذفی بود، به گوش فولادی‌ها رسید و آن‌ها با قهرمانی نماینده اصفهان در این جام به کسب سهمیه امیدوار شدند.

سرخ‌پوشان اهوازی در دیدار پایانی که در واقع یک فینال آسیایی بود در تهران باید به مصاف نفتی می‌رفتند که آن هم در تلاش برای گرفتن سهمیه بود. این دیدار البته برای حسین فرکی که دو فصل هدایت نفت تهران را برعهده و نسبت به این تیم تعلق خاطر داشت هم حساس بود.

در هفته پایانی، فولاد درحالی به دیدار نفت تهران رفت که حداقل امتیاز این دیدار هم آن‌ها را آسیایی می‌کرد. نهایتا شاگردان فرکی در دیداری که کی‌روش نیز از نزدیک نظاره‌گر آن بود، با تساوی بدون گل و کسب یک امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه چهارم، به پلی‌آف باشگاه‌های آسیا راه یافتند.

اگرچه فرکی و تیمش در هفته‌های ابتدایی لیگ به دلیل عدم هماهنگی بازیکنان نتوانستند نتایج لازم را به دست آورند ولی با رسیدن به هماهنگی و یکدلی، این تیم راه آسیایی شدن را در پیش گرفت.

به هر حال تمام بازیکنان فولاد و کادرفنی با مدیریت حسین فرکی برای رسیدن به سهمیه آسیایی تلاش بسیاری کردند و در این میان نمی‌توان از مدیریت خوب سیف‌الله دهکردی چشم‌پوشی کرد. او با تدابیر خاص مدیریتی‌اش سهم بسیاری در موفقیت فولاد داشت.

فولاد نزدیک به یک ماه دیگر حریف خود را در پلی‌آف بازی‌های آسیایی خواهد شناخت و امید می‌رود این نماینده شایسته ایران و خوزستان در این مسابقات عملکرد خوبی داشته و راهی جام باشگاه‌های آسیا شود.

یادداشت از پریسا زنگنه‌منش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد