سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی خوزستان

 

با حضور سفیر چین
قرارداد احداث مجتمع صنعتی در منطقه آزاد اروند امضا شد

قرارداد احداث یک مجتمع صنعتی در منطقه آزاد اروند میان چین و سازمان منطقه آزاد اروند امضا شد.

خبرگزاری فارس: قرارداد احداث مجتمع صنعتی در منطقه آزاد اروند امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در مراسم امضای قرارداد احداث یک مجتمع صنعتی در منطقه آزاد اروند که با حضور مهدی نیک‌پی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و آقای یوهونگ یانگ سفیر چین برگزار شد راهکارهای تبادل همکاری‌های مشترک بازرگانی، تجاری و صنعتی بررسی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این مراسم با اشاره به سابقه دیرینه فعالیت‌های بازرگانی کشور چین در ایران و به ویژه صنعتگران چینی در این منطقه گفت: این سازمان آماده است تا شرایط را برای توسعه فعالیت‌های صنعتگران، سرمایه‌گذاران و تجار چینی در منطقه آزاد اروند فراهم کند.

مهدی نیک‌پی همچنین ارتقاء سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی از جمله «صنایع‌های تک» را در منطقه آزاد اروند خواستار شد و ادامه داد: از رایزن بازرگانی سفارت چین در کشورمان می‌خواهیم شرایط را برای بازدید سفیر این کشور از امکانات و ظرفیت‌های این منطقه آزاد فراهم کند تا آشنایی با این منطقه و به دنبال آن تشویق و حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در این منطقه مهیا شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: صنایع خودروسازی نیز از جمله بخش‌هایی است که سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند ضمن اینکه منطقه آزاد اروند بندر خشک صادرات مجدد و ترانزیت به کشور عراق محسوب شده و بازرگانان چینی می‌توانند با امنیت کامل کالاهای خود را به عراق ترانزیت کنند.

نیک‌پی در اختیار داشتن زیرساخت‌های ارتباطی از قبیل راه‌های ریلی، آبی، هوایی و جاده‌ای به کشور عراق را یک مزیت و فرصت بی‌نظیر برای بازرگانان چینی دانست و تاکید کرد: این منطقه می‌تواند پلی باشد برای اتصال صنایع و کالاهای کشور چین به کشور عراق که صادرات مجدد بدون هزینه‌های گزاف از این منطقه به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

 

مدیر سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند خبر داد
سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی چینی‌ها در اروند/ اتمام فاز اول مجتمع صنعتی تا پایان امسال

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند پیش بینی کرد فاز اول مجتمع صنعتی اروند تا پایان سال به بهره برداری برسد.

خبرگزاری فارس: سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی چینی‌ها در اروند/ اتمام فاز اول مجتمع صنعتی تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در مراسم امضای قرارداد احداث یک مجتمع صنعتی در منطقه آزاد اروند که با حضور مهدی نیک‌پی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و یوهونگ یانگ سفیر چین برگزار شد راهکارهای تبادل همکاری‌های مشترک بازرگانی، تجاری و صنعتی بررسی شد.

در ادامه این مراسم مدیر سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری این مجتمع توسط بخش خصوصی کشور چین تامین شده و بالغ بر 400 میلیارد ریال خواهد بود.

محمود ترک‌زاده در مراسم قرارداد احداث یک مجتمع صنعتی در منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: این مجتمع صنعتی در بخش‌های تولید بنر و اقلام تبلیغاتی، ساندویچ پنل و سازه‌های پیش ساخته؛ لامپ‌های خورشیدی در سه فاز احداث خواهد شد.

وی میزان اشتغالزایی این مجتمع در منطقه آزاد اروند را بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم عنوان کرد و گفت: تمام تکنولوژی و تجهیزات این مجتمع توسط سرمایه گذار چینی تامین و وارد کشور خواهد شد.

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند پیش بینی کرد فاز اول این مجتمع صنعتی تا پایان سال به بهره برداری برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد