سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

300 هزار فرصت شغلی خوزستان توسط افراد غیر بومی اشغال شده‌است؛
این در حالی است که مشاغل اشغال شده توسط این نیروها به تخصصی که در استان نباشد، نیاز ندارند و نیروهای بومی به راحتی می‌توانند در این مشاغل به کار گرفته شوند / سال گذشته بیش از سه هزار نفر در ادارت و سازمان‌های استان خوزستان در دو نوبت استخدام شدند!!! که همگی بومی استان هستند
استاندار خوزستان با بیان اینکه 300 هزار شاغل غیر بومی در خوزستان مشغول به کار هستند، گفت: این در حالی است که مشاغل اشغال شده توسط این نیروها به تخصصی که در استان نباشد، نیاز ندارند و نیروهای بومی به راحتی می‌توانند در این مشاغل به کار گرفته شوند.

سید جعفر حجازی  اظهار کرد: با توجه به مشکلات اشتغال در استان‌های همجوار، تعداد قابل توجهی از نیروی انسانی این استان‌ها به منظور اشتغال وارد استان می‌شوند که این مهاجرت‌ها بر  افزایش بیکاری در خوزستان تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 300 هزار شاغل غیر بومی در خوزستان مشغول به کار هستند، گفت: این در حالی است که مشاغل اشغال شده توسط این نیروهای غیر بومی به تخصصی که در استان نباشد، نیاز  ندارند و نیروهای بومی به راحتی می توانند در این مشاغل به کار گرفته شوند.

حجازی با اشاره به سفر چهارم هیات دولت به استان خوزستان و مصوبات این سفر در بخش اشتغال اظها رکرد: در زمینه اشتغال با توجه به بیکاری‌‌های موجود در استان قرار بر این شد که تمام شرکت‌‌ها، بخش‌ها و دستگاه‌‌های مختلف از نیروهای بومی استفاده کنند و تنها در صورتی که تخصصی در استان وجود نداشته باشد، استخدام نیرو از استان ‌های دیگر صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا مقرر شد،سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر روند استخدام‌ها نظارت داشته باشد، افزود: سال گذشته بیش از سه هزار نفر در ادارت و سازمان‌های استان خوزستان در دو نوبت استخدام شدند*!!! که همگی بومی استان هستند.

* لازم به یادآوری است که استخدام های مورد اشاره استاندار خوزستان که آزمون مرحله اول آن خرداد 1391 برگزار شده بود نتایج حدود نیمی از افراد مورد نظر به تازگی اعلام شده است و تاریخ اعلام نیم دیگر نتایج به آینده نزدیک! موکول شده است و این در حالی است که نتایج مرحله دوم آزمون استخدامی اسفندماه 1391 برگزار گردید که تا کنون در مرحله تصحیح اوراق می باشد و سرنوشت آن با انتقادات مجلس به برخی استخدام ها در پرده ای از ابهام قرار گرفته است.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد