سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتخابات

 

 

ساعت 17:15 تلفن هاشمی زنگ خورد، مکالمه کوتاهى داشت و بعد از آن گفت «بسم الله... برویم»

فاطمه هاشمی می گوید: ساعت 17:30 » بود. مطمئن شده بودیم پدر تصمیمش را گرفته و ثبت نام نخواهد کرد. از صبح با یاسر، مهدى و عماد (پسرمحسن) در دفتر حاج آقا بودیم. همه حرفها را زده بودیم. شوخى و جدى همه دغدغه ها مطرح شده بود. به این نتیجه رسیده بودیم که مردم به تمام معنا خواستار حضور پدر هستند تا وضعیت کشور را سامان دهد. نیامدن پدر به معناى ناامید شدن بخش گسترد هاى از مردم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فاطمه هاشمی می گوید: ساعت 17:30 » بود. مطمئن شده بودیم پدر تصمیمش را گرفته و ثبت نام نخواهد کرد. از صبح با یاسر، مهدى و عماد (پسرمحسن) در دفتر حاج آقا بودیم. همه حرفها را زده بودیم. شوخى و جدى همه دغدغه ها مطرح شده بود. به این نتیجه رسیده بودیم که مردم به تمام معنا خواستار حضور پدر هستند تا وضعیت کشور را سامان دهد. نیامدن پدر به معناى ناامید شدن بخش گسترد هاى از مردم بود.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ او می افزاید: در خواستها در این چند روز براى حضور پدر در انتخابات بی سابقه بود. ما فکر می کردیم اگر حاج آقا در انتخابات ثبت نام نکند بخش قابل توجهى از مردم انگیزه شان براى شرکت در انتخابات و راى دادن را از دست خواهند داد.

فاطمه هاشمی اضافه می کند: ساعت 17:15 تلفن دفتر پدر زنگ خورد. ایشان مکالمه نسبتا کوتاهى داشتند و بعد از آن از اتاق بیرون آمدند و « بسم الله... برویم » گفتند

متن گفت و گوی شرق با فاطمه هاشمی در پی می آید:

چه کسى به ایشان زنگ زد؟ 
نمی دانم ما سوال نکردیم ایشان براى پاسخ دادن به آن تلفن به دفتر خود رفتند ما در اتاق دیگرى بودیم. بعد از آن تلفن حاج آقا گفتند« بس مالله؛ برویم » ما باور نمی کردیم.

آقای هاشمی گفته بودند که منتظر پاسخ رهبری برای حضور در انتخابات هستند و بدون هماهنگی ایشان وارد عرصه انتخابات نمی شوند.

من نمی دانم چه کسی تلفن کرد. اما حتما دغدغه هایشان برطرف شد که ساعت 17:30 و نیم ساعت مانده به پایان زمان ثبت نام راهی وزارت کشور شدند.

گفته شده دیدارها و تقاضاها براى حضور پدرتان به صورت فشرده تا آخرین لحظه ها ادامه داشته است. با چه کسانى دیدار کردند؟
برخى از نمایندگان با آقاى مطهرى آمدند. مشاورانشان جلسه گذاشتند. چندین نفر دیگر هم آمدند.

اعضاى خانواده براى چه در دفترشان حضور  داشتند؟

ما تقاضاهاى مردمى را می دیدیم. از شب قبل به خانه پدر رفته بودیم و این درخواست ها را مطرح کردیم.

اما به نظر می رسید اعضاى خانواده هاشمى مخالف حضور او در انتخابات بودند.

بله همه مخالف حضور پدر در انتخابات بودیم. براى خانواده سخت است. اما وقتى تقاضاهاى مردم براى حضور ایشان را دیدیم؛ درخواست هاى مختلفى در این مدت مطرح شد که به این نتیجه رسیدیم بخش عظیمى از مردم خواستار حضور حاج آقا در انتخابات هستند و با نیامدن ایشان دست رد به سینه آنها زده شده و نا امیدى ایجاد می شود. به همین دلیل به پدر اصرار داشتیم نباید و مردم را ناامید کند. پدر هم مىگفتند من نمى خواهم مردم ناامید شوند.

تحلیل شما از حضور آقاى هاشمى در انتخابات  چه بود؟

به نظر ما آمدن پدر حماسه و شور انقلابى را به مردم برمی گرداند هرچند براى خانواده سخت است. اما می گفتیم ما این سختى و رنج را به خاطر مردم تحمل می کنیم.

شما هنگام ثب تنام آقاى هاشمى در وزارت کشور  گریه کردید؟
گریه نکردم. خیلى خوشحال بودم. وقتى به در وزارت کشور رسیدیم و تجمع مردمى که با خوشحالى شعار مى دادند را دیدیم بسیار خوشحال شدیم. مردم مشتاق را که دیدیم حس خوبى داشتیم.

حضور شما و آقا یاسر هنگام ثبت نام آیت ا لله هاشمى در وزارت کشور پیام خاصى داشت؟ شما و برادرتان پیش از این هنگام ثبت نام آقاى روحانى در همایش اعلام کاندیداتورى او حضور داشتید؟

خیر، پیام خاصى نداشت. ما تصادفى در دفتر ایشان بودیم و همراهشان به وزارت کشور رفتیم. هیچ برنام هاى در این خصوص نبود. اما حضور من در همایش اعلام کاندیداتورى آقاى روحانى به این دلیل بود که من عضو حزب اعتدال و توسعه هستم و آقاى روحانى کاندیداى این حزب بود. طبیعى بود که من در آن همایش حاضر شوم. یاسر هم به دلیل اینکه در مرکز استراتژیک کار مى کند به همراه همه معاونان به همایش آمده بودند و در مراسم شرکت کردند. البته آقاى روحانى پیش از این گفته که اگر آیت الله هاشمى کاندیدا شود به نفع او کناره گیرى خواهد کرد بنابراین مشکلى هم در این زمینه نیست.

برخى شایعه ها مطرح شده که آقاى هاشمى  زودتر به وزارت کشور رفته بود و هماهنگی ىهایى براى ثبت نام همزمان ایشان با مشایى صورت گرفته است؟

این شایعه ها کذب است. هیچ هماهنگى نبوده است. تا آخرین لحظه خود آقاى هاشمى در حال بررسى بودند و تصمیمشان براى ثبت نام مشخص نبود.

آقاى هاشمى در جریان ثبت نام مشایى بودند؟ 

نخیر اطلاعى نداشتند.

با توجه به حضور پدرتان در انتخابات نگران  هجمه ها و تخریب ها علیه خانواده و آقاى هاشمى
نیستید؟


آقاى هاشمى در زندگى در اختیار مردم و انقلاب بوده و خواهد بود. در این سالها ما به تخریبها و هجمه ها عادت کرده ایم. دلیل این حملات به نظر ما جایگاه آقاى هاشمى در انقلاب و حسادت برخى ضدانقلاب است که به دنبال برخورد با انقلاب و اصل نظام هستند. اما در کل به این حمله ها بی تفاوت هستیم و اهمیتى ندارد. براى ما مردم مهم هستند که ارزش خدمتگزاران واقعى خود را می دانند. پدر ما هم براى همین مردم به صحنه آمده است.

فکر می کنید آقاى هاشمى در انتخابات راى  بیاورند؟

آنطور که گزارشها از شهرستانها نشان می دهد وضعیت آراى ایشان خوب است. در نهایت انتخاب با مردم است.
 
 
 
 

جزئیات نامه شکایت نمایندگان برای رسیدگی قضایی تخلف رئیس جمهور

نمایندگان در نامه خود به اصل 121 قانون اساسی مبنی بر سوگند رئیس جمهور و همچنین بندهای 6 و 9 اصل سوم قانون اساسی مبنی بر رفع تبعیضات ناروا اشاره کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمعی از نمایندگان در متن نامه‌ای به شورای نگهبان اقدام رئیس جمهور در تبلیغ یک نامزد خاص و حمایت از وی را بدعتی پذیرفته نشدنی و نقض آشکار بی طرفی رئیس جمهور و قانون و سوگند وی خواندند و از شورای نگهبان خواستند در رسیدگی به امر صلاحیت داوطلبان این سوء استفاده و قانون شکنی داوطلب مورد بحث را در نظر بگیرند.

به گزارش مهر، جمعی از نمایندگان مجلس به دنبال حضور رئیس جمهور در وزارت کشور و هنگام ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی جمعی از نمایندگان مجلس  روز گذشته امضای نامه ای را کلید زدند که در آن از شورای نگهبان خواسته شد در بررسی صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی تخلف رئیس جمهور از قانون را مد نظر قرار دهد.

نمایندگان در این نامه اقدام رئیس جمهور را غیرقانونی دانسته و این حرکت را خرج کردن جایگاه قوه مجریه برای یک کاندیدای خاص عنوان کردند.

نمایندگان همچنین تاکید کردند: در مردم سالاری دینی، افتخار جمهوری اسلامی ایران، نحوه واگذاری و پایین آمدن از نردبان قدرت بود که متاسفانه این بدعت خطرناک و قانون شگفت آور آن هم از ناحیه رئیس جمهور موجب تعجب و حیرت است و رفتار رئیس جمهور، ماجرای سفرهای استانی اخیر را به خوبی برملا کرد که مساله استفاده از اموال ملت جهت حفظ تداوم قدرت فردی است.

نمایندگان در نامه  خود به اصل 121 قانون اساسی مبنی بر سوگند رئیس جمهور و همچنین بندهای 6 و 9 اصل سوم قانون اساسی مبنی بر رفع تبعیضات ناروا اشاره کردند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: اقدام رئیس جمهوری در تبلیغ نامزدی خاص و حمایت آشکار از ایشان نه تنها بدعتی پذیرفته نشدنی است بلکه که نقض آشکار بی طرفی رئیس جمهور و قانون اساسی بوده و خلاف سوگند ایشان در آغاز دوره است.
نمایندگان در پایان این نامه ضمن محکوم کردن این بدعت و قانون شکنی آشکار، از شورای نگهبان خواستند که در رسیدگی به امر صلاحیت داوطلبان این سوء استفاده و قانون شکنی آشکار در موضوع مورد بحث را در نظر داشته باشد.
به گزارش مهر تهیه این نامه از سوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس بوده است و جمع آوری امضا برای آن همچنان در مجلس ادامه دارد.گفته شده است که تا کنون 160 نماینده آن را امضا کرده اند.
 
 
 
 

بیانیه حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری

پس از گذشت ماهها رایزنی با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و به پاس قدردانی و احترام به توصیه‌های ضمنی یا مستقیم برخی مراجع عالی‌قدر و یا درخواست فضلا، علمای حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، دانشگاهیان، دانشجویان، صنعتگران، تولیدکنندگان، کارگران، کشاورزان، نویسندگان، ...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور اولین بیانیه انتخاباتی خود اعلام کرد: آنگونه که یک سرباز در دفاع از آرمان‌هایش جانش را در طبق اخلاص می‌نهد، آبرو و اعتبارم را برای اسلام، انقلاب و مردم و اعتلای میهن به دست می‌گیرم

به گزارش انتخاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نخستین اقدام انتخاباتی خود بیانیه‌ای درباره انتخابات ریاست جمهوری صادر کرد.

متن این بیانیه، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مردم فهیم، وفادار و قدرشناس ایران اسلامی

پس از گذشت ماهها رایزنی با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و به پاس قدردانی و احترام به توصیه‌های ضمنی یا مستقیم برخی مراجع عالی‌قدر و یا درخواست فضلا، علمای حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، دانشگاهیان، دانشجویان، صنعتگران، تولیدکنندگان، کارگران، کشاورزان، نویسندگان، هنرمندان، ورزشکاران، صنوف مختلف، احزاب، گروه‌های متعدد و به‌ویژه خانواده‌های مکرم شهدا، ایثارگران و با ایمان کامل به نقش بی‌بدیل آحاد مردم خونگرم و صمیمی در تعیین سرنوشت کشور، خود را برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در معرض رأی و نظر شما قرار می‌دهم تا در این برهه حساس از تاریح کشور که مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ادلّه‌ای که بر شما مخفی نیست، زمینه تأثیر تهدیدها و تحریم‌های خارجی را هموار کرده است، یک بار دیگر به وظیفه و تکلیف انقلابی و تاریخی خویش عمل کرده باشم و نیز با ایجاد رقابتی سالم و مؤثر، شرایط تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی مورد تأکید رهبری معظم انقلاب فراهم آید.


عزم پاسخ قاطع به ادعاهای کذب و القای ناکارآمدی نظام اسلامی، ضرورت ایجاد اتحاد، اعتماد و قابلیت جمع کردن همه سلایق و طیف‌های داخل خانواده نظام و انقلاب اسلامی و مدیران دلسوز و با تجربه کشور را می‌طلبد که بعضاً به دلیل برخوردهای تنگ‌نظرانه و افراطی، در حال حاضر، کم‌کار، منزوی یا خانه‌نشین شده‌‌اند، ایجاد اعتدال و استفاده از همه قابلیت‌های مدیران مجرب از طیف‌های مختلف، مرا نیز مانند سایر دلسوزان نظام بر آن داشت تا با توجه به شرایط داخلی و تهدیدات و تحریم‌های خارجی، برای رفع تدریجی معضلات و مشکلات عدیده کشور، به مدد شما مردم وفادار، پا به عرصه خدمتگزاری بگذارم تا انشاءالله، دست در دست هم دهیم به مهر- میهن خویش را کنیم آباد.


برای اینجانب، اعتلای ایران اسلامی و تقویت مکتب اهل بیت(ع) بسیار مهمتر از آن است که برای انجام وظیفه و تکلیف خویش به تعریف و تمجید اختلاف‌برانگیز دشمنان دانا و تهدید، تحدید، بداخلاقی و تخریب دوستان نادان توجه نمایم، آن‌گونه که یک سرباز در دفاع از آرمان‌هایش، جانش را در طبق اخلاص می‌نهد، من نیز آبرو و اعتبارم را که در طول نیم قرن گذشته از انقلاب اسلامی و مردم گرفته‌ام برای اسلام، انقلاب و مردم و اعتلای میهن به دست می‌گیرم و با تأکید بر اعتدال علوی که چپ و راست، افراط و تفریط را ضلالت و گمراهی می‌داند، پا به میدانی ‌گذارم که قبلاً در سالهای پس از جنگ 8 ساله حزب بعث علیه ایران که نتیجه آن ویرانی 5 استان کشور و نابودی زیرساخت‌ها و امکانات بود، تجربه کرده بودم. سالهایی که به دلیل وجود همدلی، اتحاد و اعتماد در جامعه و به کمک شما مردم فهیم و قدرشناس، به تدریج رکود اقتصادی، دلسردی‌های اجتماعی، ویرانی‌های زیرساخت‌ها و تولید، کسر بودجه، بیکاری و مشکل کسب و کار، از کشور رخت بربست و ایران عزیز به دست شما مردم و استفاده از مدیران لایق، دلسوز و معتدل از همه طیف‌ها و سلایق سیاسی، به رشد و بالندگی رسید و در عرصه بین‌المللی و سیاست خارجی نیز، با تنش‌زدایی، ایجاد تعامل و گفتگوهای سازنده و شفاف براساس احترام و حفظ عزت و کرامت، حقانیت سیاسی کشور را هم به اثبات رساندیم.

اکنون، با توکل بر خدا و با حضور شما مردم در انتخابات، مطمئنم، فصلی تازه و سرشار از امید در تاریخ معاصر ایران با خلق حماسه رقم خواهد خورد که همه ایرانیان با قومیت‌ها، زبان‌ها، مذاهب و ادیان و حتی سلایق مختلف سیاسی، برای سربلندی خود، میهن عزیز و نسل‌های آینده، تلاش خواهند کرد. انشاءالله

 

 

تصمیم رازآلود و سرنوشت ساز آیت الله - مصطفی فقیهی

ثبت نام هاشمی از سویی، مهر بطلان به شایعه عناصری زد که میکوشیدند چنین وانمود کنند، که «هاشمی نمی آید چون می داند رای ندارد» یا اینکه «هاشمی به زودی با نظام قهر می کند»، «کناره می گیرد» و ... . او از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نکرد تا بر میزان علاقه او نسبت به رهبری و نگرانی از سرنوشت نظام و ملت مهر تأیید زند و این گروه غیر منصف را که بر ترور شخصیت او دست زده، مایوس و مغموم ساخته و معادلات سیاسی انتخاباتی شان را در لختی ثانیه، برهم زند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکم. بی گمان، ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در واپسین ساعات ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود. کشور در یکی از حساسترین برهه های تاریخی خود به سر می برد و با انواع معضلات و بحران های داخلی و بین المللی، دست به گریبان است. این معضلات که پیشتر به تفصیل درباره ی آن سخن رانده شده، اینک از مردانی با تجربه و کاردان برمی آید که صرف حضورش، معادلات داخلی و منطقی ای و حتی بین المللی را به سود منافع ملت و نظام اسلامی، دستحوش تغییر سازد.

تاثیرات استثنایی این تصمیم و هم مسائل و حوادثی که منجر به اتخاذ چنین تصمیمی از سوی هاشمی شد، شاید تا مدتها ذهن و دل جمعی ملت ایران را مشغول کند و سبب خیری باشد تا با درایت رهبری معظم، درب های رحمت و قدرت لایزال الهی به سوی مردم سخت کوش و پرتلاش ایران بازگردد و موهبات و پیشرفت های جهشی ، نصیب کشور شود.

دوم.
ثبت نام متفاوت آیت الله، خود یکی از متفاوت ترین و درعین حال مهیج ترین صحنه های تاریخ انقلاب بود. با وجودی که هاشمی طی روزهای اخیر با خیل چهره های مطرح ، دلسوز و باسابقه سیاسی و انقلابی و تماس مکرر مردمی رو به رو بود ، اما هیچگاه صراحتاً از «کاندیداتوری» سخنی به میان نیاورد. هیچ کس از «آمدن» یا «نیامدن» او خبری نداشت. این ادعا که حتی فرزندان او هم از تصمیم نهایی پدر مطلع نبودند، امری حقیقی و از عجایب این تصمیم حیاتی و سرنوشت ساز است. نگارنده که روز گذشته چند دقیقه پیش از تصمیم قطعی هاشمی، دیداری با یکی از فرزندان آیت الله داشت، به عینه دید که حتی ایشان نیز از کاندیداتوری پدر مطلع نبوده و پس از اعلام رسمی خبر ، شوکه شده و حضور آیت الله در ستاد انتخابات را باور نمی کردند.

این اتفاق نشان می دهد هاشمی در واپسین دقایق زمان ثبت نام، یعنی درست در ساعت 17  30 دقیقه به قطعیت رسیده و تصمیم نهایی را گرفته است. تصمیمی سخت و حماسی که شاید روزی آیت الله ، فرصت کرده و از چرایی و چگونگی بروز این اقدام رازآلود، پرده بردارد.

سوم. هر چه به موسم انتخابات ریاست جمهوری نزدیکتر میشویم، مخالفان تند خوی و ناشسته روی آیت الله هاشمی رفسنجانی به تبلیغات تخریبگرانه خود وسعت و شدت بیشتر میدهند و آواز کوبشها بر طبلهای حلبی، نیرومندتر و گوش خراش تر به گوش میرسد.  طی ماههای اخیر نیز، این حملات تشدید شده و منتقدان، با ادبیاتی خشن و درعین حال هراسان، به هاشمی حمله می کردند.

بی تردید، نقد منصفانه کارکرد هاشمی نه تنها مفید که کاری شایسته و ضرور بود. اما آنها که هاشمی را در فکر و ذهن جمعی تخریب کردند، قطعاً و بی تردید در صدد نقد کارکرد و اصلاح مشکلات گذشته او نبودند، این جماعت حضور هاشمی را مانع یکه تازیها و تمامت طلبی خویش می بینند و از سر کینه و عداوت با دوست و یار قدیم انقلاب ، امام و رهبری آن کردند که هیچ دشمنی با رقیب خود نکرد.

آنها که در چند ماهه گذشته تمام همت و غیرتشان را صرف تخریب چهره هاشمی کردند و از نسبت دادن هر اتهام و ناروایی به او دریغ نکردند، از احتمال کاندیداتوری او هیجان زده و خوشحال شده بودند و آخرین لحظات ثبت نام را به خیال نیامدن او، جشن گرفته بودند و با بیان مکرر جمله «دیدید گفتیم» ، رویای تصاحب صندلی ریاست جمهوری را در سر می پروراندند. اما این خرسندی و ذوق زدگی چندان قابل دوام نبود، چرا که هاشمی بالاخره تصمیم گرفت به درخواست ها جواب داده و ساعت 17.30 دقیقه دستور حرکت به سوی ستاد انتخابات کشور را صادر کند.

ثبت نام هاشمی از سویی، مهر بطلان به شایعه عناصری زد که میکوشیدند چنین وانمود کنند، که «هاشمی نمی آید چون می داند رای ندارد» یا اینکه «هاشمی به زودی با نظام قهر می کند»، «کناره می گیرد» و ... . او از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نکرد تا بر میزان علاقه او نسبت به رهبری و نگرانی از سرنوشت نظام و ملت مهر تأیید زند و این گروه غیر منصف را که  بر ترور شخصیت او دست زده، مایوس و مغموم ساخته و معادلات سیاسی انتخاباتی شان را در لختی ثانیه، برهم زند.

البته این جماعت، از رو نرفته و به شایعات دیگری دامن زده اند که مرغ پخته را هم به خنده وا می دارد. به یکی از این شایعات توجه کنید: «همکاری انتخاباتی آیت الله هاشمی و مشایی»!! ... در این مورد، البته بحثی نیست (که سخن از چرایی طرح چنین ایده ی مشکوکی، مجال دیگری می طلبد) اما آنچه مسلم است آن است که قطعاً این بازی شوم ادامه خواهد داشت و اینان، (چندان که مسبوق به سابقه بوده) به جای تبلیغ از جریان و کاندیداهای خود به تخریب رقیب پرداخته و با گستردن دروغ، بساط شایعه پهن کرده و موجب وهن و هتک حیثیت افراد خواهند شد.

در عین حال، اتفاق کاندیداتوری هاشمی فرصتی بزرگ برای مخالفان هاشمی است . باید این پدیده را به فال نیک گرفت  تا این جماعت ، وزن سیاسی خود را در ترازوی سنجش و داوری مردم بنهند و هر یک به اندازه قد و قواره ی خود، در تصمیمات کشور حضور یابند. والا چنین می شود که هر مدعی نوکیسه ای با استناد به دوره ی 8 ساله ی اخیر، با خودشیفتگی تمام مدعی صندلی ریاست جمهوری کشور می شوند!

* مصطفی فقیهی
     مدیرمسئول
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد