سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

سفیر پیشین اسرائیل در آلمان در این باره گفته است که اسرائیل و کشورهای جنوب خلیج فارس دارای منافع مشترکی هستند چه در بخش های اقتصادی یا سیاسی.
اسرائیل در یکی از کشورهای جنوب خلیج فارس، دفتر نمایندگی ایجاد کرده است.

به گزارش عصر ایران ، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: در بودجه دو سال آینده اسرائیل بندی آمده است که نشان می دهد: اسرائیل یک و نیم سال قبل، دفتر نمایندگی دیپلماتیک را در یکی از کشورهای جنوب خلیج فارس راه اندازی کرده است. 

کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات و عمان در جنوب خلیج فارس قرار دارند اما قطر و امارات محتمل ترین گزینه ها برای میزبانی از دفتر اسرائیل هستند.

اسرائیل در میان همسایگان ایران، در کشورهای ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان، سفارت رسمی دارد.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل هم در واکنش به این خبر گفت: اسرائیل به طور رسمی هیچ دفتر نمایندگی در کشورهای جنوب خلیج فارس ندارد. وزارت خارجه اسرائیل گفته است که به دلیل حساسیت این خبر، نمی خواهیم نسبت به آن واکنش نشان دهیم. 

براساس اسناد موجود، بین سال های 2010 و 2012 اسرائیل 11 دفتر نمایندگی جدید را در نقاط مختلف کشور افتتاح کرد. در سایت وزارت اقتصاد اسرائیل، اسم محل استقرار 10 دفتر جدید نمایندگی این رژیم آمده است اما به مکان استقرار دفتر یازدهم اشاره ای نشده است.

"یعقوف هداس" سفیر پیشین اسرائیل در آلمان در این باره گفته است که اسرائیل و کشورهای جنوب خلیج فارس دارای منافع مشترکی هستند چه در بخش های اقتصادی یا سیاسی.

وی که ریاست دفتر نمایندگی بازرگانی اسرائیل در دوحه قطر را بین سال های 2002 و 2003  و بعد از آن سمت مدیریت بخش خاورمیانه را در وزارت خارجه اسرائیل برعهده داشت؛ اضافه کرد: در صورتی که اسرائیل و فلسطین ، روابط بسیار بدی داشته باشند در این وضعیت نمی توان روابط با کشورهای جنوب خلیج فارس را علنی کرد.

هداس قبل از این گفته بود کشورهای جنوب خلیج فارس به نقش بسیار مهم اسرائیل به دلیل روابط بسیار نزدیکش با آمریکا، ایمان دارند. همچنین اسرائیل می تواند در مسئله ایران ، روی پای خود بایستد. اسرائیل می تواند معجزه بسازد.

در حال حاضر اسرائیل تنها با دو کشور عربی یعنی مصر و اردن، دارای روابط دیپلماتیک رسمی و علنی دارد. این دو کشور در تل آویو سفارتخانه دارند.

دفتر نمایندگی اسرائیل در کشور عمان هم پس از 15 سال روابط سری دو طرف در سال 1996 در مسقط افتتاح شد و تا آغاز انتفاضه سال 2000 فلسطینی فعال بود که پس از آن تعطیل شد.

اسرائیل در سال 1996 دفتر نمایندگی تجاری در دوحه قطر افتتاح کرد که سال ها بعد هنگام انتفاضه فلسطینی ها، این دفتر تعطیل شد. در سال 2010 مذاکراتی میان دو طرف برای راه اندازی دوباره این دفتر انجام شد اما تل آویو شرط های دوحه را نپذیرفت.

هر از چندگاهی ملاقات های غیررسمی میان مقامات قطری و اسرائیلی در کشورهای دیگر برگزار می شود.

همچنین وزارت خارجه اسرائیل از 10 سال پیش نماینده ویژه ای را در امور کشورهای جنوب خلیج فارس منصوب کرده است.
روزنامه هاآرتص همچنین نوشته است که اسرائیل روابط سری و محرمانه ای با امارات دارد.

در ماه می 2010 نیز وزیر صنایع و بازرگانی وقت اسرائیل با سفر به دوحه، در نشست بین المللی در این کشور شرکت کرد.
در ژانویه 2010 هم وزیر وقت زیرساخت اسرائیل در نشست آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر در ابوظبی حاضر شد.

بهمن شریف زاده از نزدیکان مشایی ازحضور وی در روز شنبه برای شرکت در انتخابات خبر داده است و محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی هم از عراق بازگشته و مدعی شده است که فرمان حضور هاشمی در انتخابات را از عراق آورده است. اگر این دو خبر درست باشد که تا ساعت 18 امروز مشخص می شود، انتخابات یازدهم با حضور چهار رقیب، انتخاباتی چهار ضلعی خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۹
انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران، تقریبا به روزهای جدی خود نزدیک می‌شود. روز شنبه بیست و یکم اردیبهشت، آخرین روز ‌نام‌نویسی کاندیداهاست؛ روزی که مشخص می‌شود چه افراد و گروه‌هایی بناست ‌با هم رقابت کنند.

به گزارش «تابناک»، روزها و هفته‌های گذشته، فضای سیاسی کشور، فضای حدس و برآورد کردن از یک سو و فضای خوف و رجا از سویی دیگر بود. در این میان، اصولگرایان ـ هرچند با نگرانی که نام چه کسی از ائتلاف‌های متعددشان بیرون می‌آید ـ وضعیت مشخص‌تری داشتند و این اصلاح‌طلبان بودند که خود را در فضایی حدس و گمانی برای خود و خوف و رجایی برای طرفدارانشان نگه داشته بودند.

اما ساعت 18 روز شنبه که فرا برسد، دیگر فضای حدس و گمانی وجود نخواهد داشت و آنانی که آمده اند باید آماده باشند که خود را و برنامه‌هایشان را در معرض مردم قرار دهند.افزون بر اصولگرایانی که طبیعتا فردا نام خود را برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت خواهند کرد، اصلاح طلبان و طرفداران محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کنونی ایران، تکلیف خود را روشن خواهند کرد و آنوقت مشخص خواهد شد که رقابت بین اصولگرایان و کاندیدای مستقل خواهد بود یا به این دو گروه یک یا دو گروه دیگر هم اضافه خواهد شد.

در این میان، در بین دو گروهی که ممکن است فردا در انتخابات نام‌نویسی کنند، یکی‌ هاشمی رفسنجانی است که ممکن است نمایندگی اصلاح طلبان را بر عهده داشته باشد. امروز خبری منتشر شد که سرتیم محافظان‌ هاشمی برای بررسی شرایط حضور وی در وزارت کشور حضور یافته‌اند؛ خبری که اگر چه تکذیب شد، اما صرف تکذیب قابل اعتنا نیست، به ویژه که مطلعان می‌دانند که رویه محافظان‌ هاشمی این گونه است که یک روز پیشتر از حضور وی، مکان حضور را بازرسی می‌کنند.

افزون بر این، رسانه‌های طرفدار‌ هاشمی در ساعات گذشته به نقل از محمد‌ هاشمی برادر آیت‌الله‌ هاشمی که به عراق سفر کرده بود، نوشته‌اند ‌آیت الله سیستانی به‌ هاشمی رفسنجانی پیغام داده ‌که واجب است او در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

نفر دیگر هم گزینه دولت یا همان اسفندیار رحیم مشایی است که روحانی طرفدار وی یعنی شریف زاده در مصاحبه‌ای گفته ‌که او هم شنبه برای ‌نام‌نویسی به وزارت کشور می‌رود و اگر هم بعدا صلاحیتش احراز نشود، از طریق مطالبه عمومی آن را پیگیری می‌کنند.

به هر حال روشن شدن وضعیت این دو گروه از کاندیداها، وضعیت اصولگرایان را هم مشخص خواهد کرد، چرا که در این صورت اصولگرایان نمی‌توانند در درون خود به مبارزه بپردازند و با آمدن‌ هاشمی و مشایی آنان نیز یک کاندیدا را معرفی خواهند کرد، حتی در این فرایند جبهه پایداری هم ممکن است در این تصمیم که اصولگرایان یک کاندیدای مشترک بدهند،مشارکت کند. با آمدن‌ هاشمی اصلاح‌طلبان و افرادی چون روحانی هم کنار خواهند کشید و در آن صورت در انتخابات پیش روی، شاهد شکل‌گیری یک چهار ضلعی مرکب از محسن رضایی، مشایی،‌ هاشمی و کاندیدای واحد اصولگرایان خواهیم بود.
 
با اوج گرفتن مباحث پیرامون احتمال استفاده غرب از گزینه نظامی مستقیم در سوریه، بخش عمده‌ای از مطالب تحلیلی رسانه‌های جهانی به ارزیابی ابعاد و پیامدهای احتمالی چنین تصمیمی اختصاص یافته است. در این میان، سید حسین موسویان، دیپلمات سابق ایرانی از پنج دلیلی سخن گفته که بر پایه آنها، آمریکا نباید در سوریه مداخله کند.
کد خبر: ۳۱۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
پنج دلیل که آمریکا نباید در سوریه مداخله کند
با اوج گرفتن مباحث پیرامون احتمال استفاده غرب از گزینه نظامی مستقیم در سوریه، بخش عمده‌ای از مطالب تحلیلی رسانه‌های جهانی به ارزیابی ابعاد و پیامدهای احتمالی چنین تصمیمی اختصاص یافته است. در این میان، سید حسین موسویان، دیپلمات سابق ایرانی از پنج دلیلی سخن گفته که بر پایه آنها، آمریکا نباید در سوریه مداخله کند.

به گزارش «تابناک»، سید حسین موسویان، دیپلمات ارشد سابق ایرانی و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در دوران ریاست حسن روحانی، در مطلبی که برای سایت تحلیلی «المانیتور» به نگارش درآورده، به بررسی دلایلی پرداخته که ‌مداخله نکردن آمریکا در سوریه را ضروری می‌سازد.

در این تحلیل آمده است:

جنگ در سوریه و بن بست هسته‌ای ایران، در صدر دستور کار بین‌المللی قرار گرفته و نیازی فوری به راهکاری معتبر برای این مسائل احساس می‌شود. بازدید هفته گذشته علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران از دمشق و امان نیز آشکار کرد، ایران هم به موضوع سوریه اولویت می‌دهد.

صالحی در این دیدارها بر ضرورت گفت‌و‌گوهای ملی «سوری ـ سوری» برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه تأکید کرد.

در همین زمان، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای پایان دادن به حمایت روسیه از اسد، در استقبالی سرد از سوی مقامات روس، به مسکو سفر کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کری را سه ساعت پشت درهای کرملین منتظر نگه داشت و وقتی هم که وی درباره بحران سوریه سخن می‌گفت، مشغول بازی با خودکار خود بود.

بحران سوریه به واسطه پنج تحول عمده شکل گرفته که به طرز چشمگیری شانس دستیابی به یک راهکار مسالمت آمیز را کاهش می‌دهد و در عوض، آن را به حد یک جنگ منطقه ای در خاورمیانه با پیامدهای عظیم برای کشورهای منطقه، ایالات متحده و رژیم اسرائیل ارتقا داده است.

اما نخستین موضوع، به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه مربوط می‌شود. در اوت 2012، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، به رئیس جمهور سوریه هشدار داد که استفاده از سلاح شیمیایی، خط قرمزی است که سبب مداخله آمریکا در این کشور شده و بازی را تغییر می‌دهد.

در عین حال، یک عضو ارشد کمیسیون تحقیق سازمان ملل تأیید کرده که شورشیان سوری از گاز اعصاب سارین استفاده کرده اند. در این میان، هرچند «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید تأیید کرد که در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده شده، ‌بر خلاف گزارش سازمان ملل، اظهار داشت ایالات متحده به شدت نسبت به اینکه شورشیان از این سلاح‌ها استفاده کرده باشند، مشکوک است.

دومین موضوع، به ارتباط عمیق میان شورشیان سوریه و القاعده مربوط می‌شود. از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه، گروه‌های شورشی این کشور پیوندهایی قوی با القاعده برقرار کردند. یکی از رهبران سلفی نیز به تازگی در اظهاراتی این موضوع را تأیید کرده است.

موضوع سوم، به راهبرد آمریکا در حمایت از افراط گرایان و شورشیان سوری مربوط می‌شود. چاک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده به تازگی اعلام کرد واشنگتن احتمال مسلح کردن شورشیان سوری را رد نمی کند؛ افزون بر این، اوباما تیم امنیت ملی خود را مأمور کرده به جست‌و‌جوی راه‌هایی برای حمایت از گروه‌های مخالف در مبارزه آن‌ها با اسد برآیند.

اما خط سیر سیاسی کنونی در واشنگتن و تل آویو، اشتباهی مهلک است، زیرا به طور خاص، به تقویت گروه‌های جهادگرای افراطی می‌انجامد که بیش از مخالفت با دولت اسد، با ایالات متحده و رژیم اسرائیل دشمنی دارند.

افراط گرایان اکنون در همان کمپی هستند که طراحان حملات 11 سپتامبر در نیویورک و همچنین حملات لندن و مادرید در آن قرار داشتند و از هم اکنون جنگی طایفه ای را در سراسر خاورمیانه و ماورای آن طراحی کرده اند. گروه‌های افراط گرای جهادی، بیش از ایران، به ایالات متحده، ترکیه، رژیم اسرائیل و دولت‌های عربی آسیب می‌زنند. بی‌گمان، در صورت پیروزی این گروه‌ها، ایران نیز نفوذ خود را از دست می‌دهد، اما دست‌کم در جبهه داخلی در امان می‌ماند.

سومین موضوع، در رابطه با حمله هوایی رژیم اسرائیل به سوریه است. تل آویو از این حمله دو هدف داشت: نخست، تغییر دادن توازن قدرت به سمت شورشیان، به ویژه با توجه به شکست‌های اخیر مخالفان در ماه‌های اخیر. دوم، تطویل بحران سوریه و اطمینان یافتن از اینکه سوریه برای چندین سال ضعیف خواهد بود.

اما در شرایطی که 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد، این حمله رژیم اسرائیل را محکوم کردند، اوباما به حمایت از این رژیم پرداخت. به هر حال، تجاوز رژیم اسرائیل علیه حاکمیت سوریه که مورد حمایت ایالات متحده قرار گرفت، نقض آشکار حقوق بین الملل است. هنجارها و اصول منشور ملل متحد اشعار می‌دارد که هرگونه تهدید به استفاده از زور علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر دولتی قدغن است.

در نهایت، پنجمین عامل، به «نبرد علیه آرامگاه‌های مقدس» مربوط می‌شود. به تازگی گروه‌های تفرقه گرای سنی، تروریست‌ها و شورشیان سوری، اقدام به نبش قبر آرامگاه حجر بن عدی کردند. در ماه مارس 2013 نیز تروریست‌های دارای پشتیبان خارجی، آرامگاه عمار یاسر را منفجر کردند. به طور کلی، از زمان آغاز ناآرامی‌ها، شورشیان مکان‌های مقدس بسیاری، از جمله تعدادی از مساجد شیعیان را تخریب کرده اند.

در این حال و در شرایطی که انتظار می‌رود این نبرد علیه مکان‌های مقدس تشدید نیز بشود، افکار عمومی مسلمانان، سیاست‌های اخیر ایالات متحده و رژیم اسرائیل را ‌نشانه‌ای آشکار از جانبداری آن‌ها در جنگ طایفه ای و داخلی سوریه قلمداد می‌کنند.

از این لحاظ، بی‌تردید حمله رژیم اسرائیل، به تضعیف موضع ترکیه، عربستان سعودی و دیگر کشورهای مسلمان طرفدار شورشیان سوری منجر می‌شود و علاوه بر این، بشار اسد، روسیه و ایران را قادر می‌سازد افکار عمومی منطقه ای را به سمت مورد نظر خود سوق دهند.

بحران سوریه را می‌توان با دنبال کردن «دیپلماسی تهاجمی» حل و فصل نمود که در چهارچوب آن، همه طرف‌ها با تسهیم قدرت از طریق یک انتخابات آزاد و تحت نظارت سازمان ملل موافقت کنند.

چندین دهه حمایت ایالات متحده از دیکتاتورهای فاسد عرب در خاورمیانه ـ همچون حسنی مبارک و زین العابدین بن علی ـ ریشه ضدآمریکایی گرایی کنونی در جهان اسلام و به ویژه در خیابان‌های کشورهای عربی است.

ایالات متحده دارای تاریخچه ای از سیاست خارجی نادرست نسبت به ایران است: کودتای 1953 که به کنار رفتن مصدق منجر شد؛ حمایت از صدام حسین در جریان تجاوز عراق به ایران و نیز تأمین سلاح و فناوری برای صدام جهت استفاده علیه ایران و کردهای عراق.
تحولات اخیر در سوریه و منطقه، محک آشکاری برای سنجش این ‌است که آیا ایالات متحده سیاست‌های ناکارآمد خود در منطقه را تغییر داده یا خیر؟!

اما متأسفانه ایالات متحده با جانبداری از افراط گرایان در سوریه، حمایت از تجاوز به یک کشور اسلامی دیگر از سوی رژیم اسرائیل، ساکت ماندن در قبال استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی در سوریه و چشم بستن بر خواسته‌های مشروع اکثریت مردم در بحرین، ثابت می‌کند که همچنان در حال پیگیری سیاست‌های سنتی خود در خاورمیانه است.
تریلیون‌ها دلار هزینه ای که ایالات متحده در جنگ‌های عراق و افغانستان خرج کرد و در پی آن، مرگ و ویرانی که ایالات متحده را به بحران اقتصادی کشاند، باید درس‌هایی کافی برای واشنگتن بوده باشد که خاورمیانه مسیر خود را تغییر دهد.

مهمترین درس آن است که بحران سوریه از طریق یک ماجراجویی نظامی دیگر آمریکا حل و فصل نخواهد شد؛ به ویژه که این ماجراجویی به تقویت بدترین دشمنان آمریکا منجر شود. پاسخ صحیح به این بحران، راه حلی سیاسی است که منافع مشروع ایران و همه طرف‌های منطقه ای را در نظر گرفته و به آتش بس منجر شود. راه حل این مسئله در کشتار کمتر است؛ نه بیشتر.
 
ادعای یکی از فرماندهان شورشی سوری:
در شرایطی که درگیری‌های داخلی در سوریه همچنان ادامه دارد و با گذشت بیش از دو سال، هنوز افق روشنی برای حل این بحران به چشم نمی‌خورد، یکی از فرماندهان گروه‌های شورشی مخالف اسد، از شکست بشار اسد و نبرد این گروه‌ها با ایران و حزب‌الله سخن گفته است؛ ادعایی که البته با واقعیات عرصه میدانی سوریه تطابق ندارد.
کد خبر: ۳۱۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
بشار اسد شکست خورد؛ با ایران و حزب‌الله می‌جنگیم!در شرایطی که درگیری‌های داخلی در سوریه همچنان ادامه دارد و با گذشت بیش از دو سال، هنوز افق روشنی برای حل این بحران به چشم نمی‌خورد، یکی از فرماندهان گروه‌های شورشی مخالف اسد، از شکست بشار اسد و نبرد این گروه‌ها با ایران و حزب‌الله سخن گفته است؛ ادعایی که البته با واقعیات عرصه میدانی سوریه تطابق ندارد.

به گزارش «تابناک»، یکی از فرماندهان گروهای مسلح مخالف دولت سوریه، مدعی شده که دولت بشار اسد، دیگر برای نبرد با مخالفان توانایی ندارد و این ایران و حزب الله لبنان هستند که پشت پرده طولانی شدن نبردها در این کشور قرار دارند.

به نوشته روزنامه «تودی زمان»، عبدالقادر صالح، فرمانده بریگاد «التوحید» (از گروه‌های مسلح فعال در حلب) در این زمینه اظهار داشته: «ایران و حزب الله هستند که جنگ در سوریه را ادامه می‌دهند».
وی همچنین مدعی شده، اکنون جنگ میان «مردم سوریه» از یک سو و ایران و حزب الله از سوی دیگر است.

صالح در ادامه ادعاهای خود گفته: «ایرانی‌ها سوریه را ‌‌استان سی و پنجم خود می‌دانند و بسیاری از مقامات ایرانی نیز این موضوع را اعلام کرده‌اند. روشن است که ایران و حزب الله نیز در نبرد سوریه حضور دارند.

وی در ادامه پا را از این هم فراتر گذاشته و مدعی شده، ایران و رژیم اسرائیل برای پیروزی اسد با یکدیگر همکاری می‌کنند!

وی گفته: «ایران و حزب الله با اسرائیل همکاری می‌کنند تا بتوانند از اسد حمایت کنند. اسد به چهل سال از مرز اسرائیل محافظت کرده است».

او در ادامه اظهارات عجیب خود، دلیل حمله اخیر رژیم اسرائیل را جلوگیری از دستیابی مخالفان به برخی سلاح‌ها دانسته است. بنا بر ادعای وی، قرار بوده برخی افسران ارشد ارتش سوریه با جدا شدن از دولت، سلاح‌هایی را در اختیار مخالفان گذارند و به همین سبب، رژیم اسرائیل به مواضع آن‌ها ‌حمله کرده است.

صالح در بخش دیگری از سخنان خود، وجود ماهیت «فرقه ای» در درگیری‌های سوریه را رد کرده و گفته: «ما گروه‌های مخالف نیستیم. ما ملتی هستیم که تلاش دارد، خود را از شر این رژیم سرکوبگر رها کند. نبرد ما برای آزادی و رهایی است».

اما وی بلافاصله با بیان دیدگاهی متناقض، هرگونه گمانه زنی درباره احتمال تشکیل یک دولت علوی در نواحی ساحلی سوریه را رد کرده و گفته به سبب وجود سنی‌ها در این منطقه، چنین چیزی امکان پذیر نیست. وی گفته تشکیل یک دولت علوی در سوریه، ‌«خیالی واهی» است.

به هر حال، این سخنان در حالی از سوی این فرد ابراز می‌شود که در همه موارد، واقعیات موجود امری خلاف ادعاهای وی را اثبات می‌کند. از محال بودن ـ و البته خنده‌دار بودن ـ ادعای همکاری ایران و حزب الله با رژیم اسرائیل که بگذریم، باید اشاره کرد که به تأیید منابع بین‌المللی، ارتش سوریه در روزهای اخیر در برخی مناطق اشغالی از سوی مخالفان پیشروی‌هایی داشته که ادعاهای صالح را نقض می‌کند.به نظر می‌رسد ادعاهای این فرمانده مخالف را باید صرفاً تلاشی برای جلب توجه افکار عمومی بین‌المللی و تشدید فضاسازی‌های علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله دانست!
 
این منطقه به واسطه عبور کشتی های باری و تجاری منطقه ای مهم برای اقتصاد جهانی به شمار می رود و اگر یک کشور (برای به هم زدن امنیت آن) مین داخل آب بریزد آنگاه جامعه جهانی باید به سرعت وارد عمل شود و منطقه را مین روبی کند.
 فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین روز گذشته در جریان یک کنفرانس خبری در شهر منامه گفت که مانور اخیر آمریکا و 40 کشور دیگر در آب های خلیج فارس ارتباطی به ایران یا هیچ کشور خاصی ندارد و تنها برای تمرین حفظ امنیت در این آبراه بین المللی است.

به گزارش عصر ایران  به نقل از خبرگزاری فرانسه آدمیرال " جان میلر" فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا ضمن اشاره به این موضوع گفت :" این مانور ربطی به ایران ندارد، این مانوری دفاعی است وخاصیتی تهاجمی ندارد."

میلر افزود:" پیام ما خطاب به کشور خاصی نیست... این مانور صرفا به منظور تامین محیط امن دریایی است . این مانور ماهیتی کاملا دفاعی دارد و در آب های بین المللی در حال برگزاری است."
آدمیرال میلر در عین حال افزود:" این منطقه به واسطه عبور کشتی های باری و تجاری  منطقه ای مهم برای اقتصاد جهانی به شمار می رود و اگر یک کشور (برای به هم زدن امنیت آن) مین داخل آب بریزد آنگاه جامعه جهانی باید به سرعت وارد عمل شود و منطقه را مین روبی کند."این فرمانده نیروی دریایی آمریکا افزود که در این مانور از آخرین تکنولوژی های روز برای مین روبی استفاده می شود.
گفتنی است مانور  ضد مین  که از هفته جاری آغاز شده است تا اواخر ماه مه به طول خواهد انجامید (بیشتر از دو هفته دیگر). در این مانور از 35 کشتی و ناو و نیز 18 زیردریایی بدون سرنشین استفاده می شود.
وی گفت:" مخالفان مسلح داشتند کنترل این پایگاه ها را به دست می گرفتند که اسراییل ناگهان حمله کرد. ما شواهد این مساله را داریم."
یک فرمانده مخالفان مسلح در سوریه مدعی شد که هدف حمله هفته گذشته اسراییل به پایگاه هایی در خاک سوریه ممانعت از دست یابی مخالفان مسلح به سلاح ها و ادوات جنگی موجود در این پایگاه ها بوده است.

به گزارش عصر ایران " عبدالقادر صالح " فرمانده گردان های مسلح "التوحید" از زیرمجموعه های نظامی ارتش آزاد سوریه در گفتگو با روزنامه ترکیه ای " تودی زمان " این مطلب را بیان کرد.
این فرمانده نظامی مخالفان با اشاره به اینکه حکومت اسد ها در سوریه در 40 سال گذشته امنیت مرزهای شرقی اسراییل را تامین کرده اند،  افزود که علی رغم گزارش رسانه ها و اظهارات برخی مقامات اسراییلی مبنی بر جلوگیری از ارسال سلاح به حزب الله لبنان ، هدف اصلی حمله اسراییل این بود تا مخالفان مسلح به سلاح های بیشتری دست پیدا نکنند.
وی افزود:" با برخی مقامات ارشد حکومت سوریه تماس داشتیم و قرار بود با همکاری با آنها کنترل پایگاه های نظامی در اختیار ارتش آزاد سوریه قرار گیرد که به ناگاه هواپیماهای اسراییلی این پایگاه ها را بمباران کردند.وی گفت:" مخالفان مسلح داشتند کنترل این پایگاه ها را به دست می گرفتند که اسراییل ناگهان حمله کرد. ما شواهد این مساله را داریم."
این فرمانده نظامی مخالفان مسلح سوریه به هیچ یک از شواهد ادعایی خود اشاره ای نکرد اما مقامات تل آویو بارها در اظهار نظرات خود در یک سال  گذشته خواستار کناره گیری بشار اسد از قدرت شده اند و در عین حال نگرانی خود را از آینده سوریه در صورت قدرت گرفتن اسلامگرایان سلفی و تندرو پنهان نکرده اند.
کاندیداهای ریاست‌جمهوری با این خبر واکنش نشان دهند
روز دوشنبه، یک شرکت کره‌ای، نسل پنجم اینترنت وایرلس مافوق سرعت را با موفقیت آزمایش کرد؛ اینترنت بی‌سیمی که می‌توان با ‌آن، هر ثانیه یک گیگ یا یک فیلم بلند را دانلود کرد، در حالی که در کشور ما، کاربران اینترنتی در حوزه‌های گوناگون، هنوز درباره دانلود کیلو‌بایت‌ها در ثانیه و حتی دقیقه صحبت می‌کنند؛ کاندیداهای ریاست‌جمهوری چه برنامه‌ای برای توسعه اینترنت یک گیگابایتی در ثانیه برای ایرانیان دارند؟
کد خبر: ۳۱۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
یک فیلم بلند را در یک ثانیه دانلود کنید!در حالی که در کشور ما کاربران اینترنتی در حوزه‌های گوناگون، هنوز درباره دانلود کیلو‌بایت‌ها در ثانیه و حتی دقیقه صحبت می‌کنند، شرکت سامسونگ از نسل پنجم اینترنت رونمایی کرده‌ که می‌توان در هر ثانیه، یک گیگا بایت از اینترنت دانلود کرد؛ یک گیگ، ‌همان 1024 مگابایت است.

بنا بر ‌دستاورد جدید شرکت سامسونگ، کاربران‌ خواهند توانست ‌یک فیلم را در یک ثانیه دانلود کنند.

به گزارش «تابناک»، روز دوشنبه، شرکت سامسونگ، نسل پنجم اینترنت وایرلس مافوق سرعت را با موفقیت آزمایش کرد؛ اینترنت بی‌سیمی که می‌توان با ‌آن، هر ثانیه یک فیلم کامل بلند را دانلود کرد.

این شرکت اعلام کرده است، آزمایش دانلود یک گیگابایت در ثانیه بر پایه دستاورد آنان با اینترنت وایرلس تا فاصله‌ای دو کیلومتری موفقیت‌آمیز بوده است.

در این باره باید گفت، این دستاورد جدید، بعید است ‌تا سال 2020 آماده بهره‌برداری تجاری شود، ولی سرعت دانلود این دستاورد، صدها برابر اینترنت نسل چهارم یا همان فورجی است.

گفتنی است، اینترنت نسل پنجم برای استفاده از تکنولوژی و فیلم‌های چند بعدی ‌و فول اچی دی و همچنین برای استفاده در خدمات پزشکی و جراحی آنلاین کاربرد فراوانی دارد.

‌هم‌اکنون در ایران، ‌بحث کاربران در مورد دانلود کیلوبایت‌ها، نه در ثانیه که در دقیقه است! به تازگی در ایران یک اپراتور تلفن همراه از نسل سوم اینترنت یعنی تری جی سخن به میان می‌آورد؛ اینترنتی که هنوز کاربران آن به‌ رغم ‌تبلیغات اینترنتی، نتوانسته‌اند ‌کامل از آن بهره گیرند و خلاصه این که معضل اینترنت در ایران، قصه پر غصه‌ای است!

اما در روزهای آینده، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به تدریج باید برنامه‌های خود را برای پیشرفت کشور به افکار عمومی ارائه دهند و کیست که نداند در هزاره سوم، یکی از معیار‌های پیشرفت جوامع به میزان توسعه یافتگی کشورها در آی‌تی یا همان تکنولوژی اطلاعات بستگی دارد و اینترنت به عنوان ابزار‌ی که در توسعه یافتگی اطلاعات نقش مهمی بازی می‌کند، خود به خود موضوعیت دارد.

کاندیداهایی که می‌خواهند اداره کشور را به دست گیرند و کشور را به سمت توسعه اقتصادی و اجتماعی سوق دهند، نمی‌توانند درباره توسعه زیر‌ساخت‌های لازم برای استفاده کاربران ایرانی همراستا با کاربران جهانی بی تفاوت باشند. اینترنت کنونی در ایران، به دور از آماری که مقامات و مسئولان می دهند و به گواه استفاده‌کنندگان، در زمره عقب‌مانده‌ترین کشورهای جهان است.

بنابراین، کسی که می‌خواهد ایران را در چهار‌ ‌یا هشت سال آینده اداره کند، باید ‌بخش‌ اینترنت ـ بدون هیچ تردیدی ـ ‌یکی از زیربناهای ایران مدرن و پیشرفته و نیز از مهمترین دل‌مشغولی های وی ‌باشد؛ موضوعی که جز معدودی از کاندیداها به آن توجهی ندارند!
 
انقلاب اسلامی ایران با یک براندازی نرم از سوی طبقه بورژوا روبروست. گسترش زندگی لوکس، که بالاترین سطح سبک زندگی آمریکایی است، در سام سنتر را باید حد غایی یک زندگی دنیوی دانست که متاسفانه در پایتخت جهان اسلام به آن دامن زده شده است.
 مشرق؛ با گذشت مدتی از افتتاح برند لاگژری مون بلان(Monblanc) طراح و سازنده قلم، عینک های آفتابی، جواهرات، محصولات چرمی و عطر در مرکز خرید سام سنتر که با جمع شدن تعدادی از بازیگران و دیگر چهره های مشهور ورزشی، فرهنگی! و هنری همراه بود بار دیگر رویدادی در خور توجه در راستای رقم زدن دیپلماسی عمومی(public diplomacy) از طریق شرکت های خصوصی رخ داد.
 

افتتاح یکی از بزرگترین فروشگاه های برند لاگژری مون بلان در مرکز تجاری سام سنتر

      



حضور بازیگران و فوتبالیست هایی که به مدد درآمدهای چند صد میلیونی و میلیاردی خود، با واژه هایی همانند تحریم، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، سرمایه ایرانی، کارگر وطنی، عزت ملی و ... بیگانه اند.
در روز های گذشته بار دیگر خبری نه چندان پر سر و صدا از مرکز خرید سام سنتر، که از زمان افتتاح تا به امروز به عنوان مکانی برای رژه طبقه بورژوا جا افتاده است، مخابره شد.
خبری مبنی بر اینکه کمپانی ایتالیایی اِرمنجیلدو زینا (Ermenegildo Zegna)، فعال در عرصه مد و لباس مردانه، در روز های 29 تا 31 فروردین ماه در مرکز خرید سام سنتر، واقع در خیابان فرشته تهران، برنامه ای ویژه برای اندازه گیری لباس مردان و دوخت آن در میلان ایتالیا و ارسال آن بعد از شش تا هشت هفته برای مشتریان دارد.

بررسی جوانب فرهنگی و ابعاد اقتصادی این رویداد با توجه به شرایط خاص کشور ضرورت پیدا می کند.

 
نیم نگاهی به مرکز تجاری سام سنتر:
در اواخر زمستان 1390 و دقیقاً در سال جهاد اقتصادی، مرکز تجاری سام سنتر با هدف ارائه خدمات به مشتریان در تراز جهانی، با حضور برندهای معتبر بین‌المللی کالاهای مختلف نظیر کیف، پوشاک،کفش، لوازم جانبی و نیز اقلامی مانند طلا، جواهرات، ساعت، لوازم آرایشی و ادکلن با عرضه محصولات برترین برندهای لوکس دنیا آغاز به فعالیت کرد.

 
مجتمع تجاری سام با داشتن زمینی به مساحت 1750 متر مربع، در 9 طبقه، شامل، 26 فروشگاه تجاری در ابعاد 35 تا 200 متری در دو طبقه همکف و اول، 200 پارکینگ در طبقات دوم تا هفتم، یک طبقه آشپزخانه در طبقه هشتم و 1200 متر فضای رستورانی در طبقه نهم با چشم اندازی کوهستانی در بهترین نقطه شهر تهران به مرکز خرید کم نظیری مبدل شده است.
 

این مجتمع که تنها برای طبقه ای محدود از ساکنین شهر تهران کارآمد است با سردادن شعار "زندگی لوکس(Luxe Life)"که در عمق وجودیِ سازه آن قابل رویت است، یک امپراطوری الیگارشی را به وجود آورده یطوریکه به نظر می رسد انقلاب اسلامی ایران با یک براندازی نرم از سوی طبقه بورژوا روبروست. گسترش زندگی لوکس، که بالاترین سطح سبک زندگی آمریکایی است، در سام سنتر را باید حد غایی یک زندگی دنیوی دانست که متاسفانه در پایتخت جهان اسلام به آن دامن زده شده است.



 
یکی از شعار های اصلی این مرکز تجاری "استفاده از تجربیات برندهای معتبر بین‌المللی و الگوبرداری از آن" (Using the experience of international brands) معرفی شده است. هر چند استفاده از تجربه دیگران به خودی خود امری پسندیده است اما اتفاق روی داده در مرکز خرید سام سنتر کپی برداری کامل از روند مدرنیته در کشور-های اروپایی است.
 

کمپانی Chopard در مرکز تجاری سام سنتر
      


شرکت سوئیسی سازنده ساعت، جواهرات و لوازم جانبی لوکس است
که در سال ۱۸۶۰ میلادی توسط لویی اولیس شوپارد تاسیس شده است

به اعتراف بازدید کنندگان، مرکز تجاری سام سنتر یکی از لوکس ترین مراکز خرید شهر تهران محسوب می‌شود که با داشتن غرفه های شیک و گران قیمت مشتریان خاصی را برای خود رقم زده است.
 مرکز خرید سام سنتر را تنها از نظر موقعیت جغرافیایی می‌توان با دیگر مراکز خرید معتبر جهانی متفاوت دانست چرا که تمامی اِلمان های به کار رفته در ساختمان و معماری صورت گرفته در آن به طور مطلق در پارادایم معماری مدرن قرار گرفته است به نحوی که با مقایسه سام سنتر با دیگر مراکز خرید بین المللی در امارات متحده و بلاخص شهر دبی تفاوت چشم گیری جز وسعت مرکز خرید و وضعیت پوشش لباس! نمی‌توان دید.

با نیم نگاهی به غرفه های مرکز تجاری سام سنتر می‌توان، تهاجم نرم فرهنگی و اقتصادی را مشاهده کرد به نحوی که در آن ها هیچ رگه ای از تمدن ایرانی و اسلامی وجود ندارد، گویی این فروشگاه ها در جزیره ای جدا از جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده اند.
 

کمپانی TAG Heuer در مرکز تجاری سام سنتر
      

از جمله برندهای سوئیسی است که در زمینه طراحی و ساخت
 ساعت های لوکس فعالیت داشته و چهارمین برند در رده بندی گرانترین ساعت های لوکس دنیا محسوب می شود
 


کمپانی FRATELLI ROSSETTI در مرکز تجاری سام سنتر
 


کمپانی TRUSSARDI در مرکز تجاری سام سنتر
 
 

این برند در سال 1911 میلادی توسط دانته تروساردی (Dante Trussardi)
در ایتالیا راه اندازی شد و تا امروز مجموعه‌ای کامل از سبک ایتالیایی «Italian Style» 
در عرصه مد را به جهان عرضه کرده است
 


کمپانی Van Laack در مرکز خرید سام سنتر
      


کمپانی آلمانی فعال در عرصه مْد است و در سال 1881 میلادی در برلین فعالیت خود را آغاز کرد.
 


کمپانی ROJE JEWELRY در مرکز خرید سام سنتر
 
 



جواهرفروشی "بولگاری" در مرکز خرید سام سنتر
 


بولگاری، جواهرفروشی مشهور و گران‌قیمت ایتالیایی استکه در سال ۱۸۸۴
میلادی تاسسیس شداین کمپانی ابتدا با یک مغازه جواهرفروشی در رم، ایتالیا کار خود را شروع کرد.
سپس دردیگر زمینه‌های های مد نظیر لباس و عطریات فعالیت خود را بسط داد.
شرکت جواهرسازی بولگاری، یکی از گران‌ترین، اشرافی‌ترین و از معروف‌ترین نام‌ها در بازار جواهر جهان است.
 


با تمام نکات ذکر شده، وجود مرکز تجاری سام سنتر محدود به نوع معماری و یا شکل وجودی آن نمی‌شود، مقوله ای که موجب می‌شود این پدیده در پایتخت انقلاب اسلامی ایران مورد ملامت قرار گیرد شرایط فرهنگی و اقتصادی موجود در کشور است.

درست در شرایطی که محاصره اقتصادی و شرایط ناگوار معیشتیِ حاصل از خشم دشمنان از شکوه امت مسلمان، به مردم مظلوم و شهید پرور ایران فشار های سهمگینی را وارد کرده است، با ساخت پروژه چند میلیاردی مرکز خرید در بهترین نقطه تهران و دادن امتیاز ویژه برای ورود برند های مشهور و بین المللی به آن، زمینه خروج میلیون ها دلار ارز از کشور مهیا شده است. و چُنان ورود برندهای گوناگون به کشور تسریع شده است که گویی هیچ گونه تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد! البته با نگاهی دقیق تر همین موضوع را می‌توان در راستای تحریم های اقتصادی دانست، چرا که دشمنان به خوبی می دانند خروج ارز از کشور درست در شرایطی که کشور نیاز مبرم به ارز دارد خود نوعی تحریم است. ورود کالاهای لوکس و خرید آن توسط عده ای از ثروتمندان و متمولان جامعه که اغلب دل در گرو آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ندارند، به نوعی تقویت این قشر غرب گرای جامعه و به تبع آن خروج ارز بیشتر از کشور می باشد و این امر دقیقا همان خواسته دشمنان ایران اسلامی است.

 

در این ارتباط می‌توان با پرداختن به موضوع خیاطان ایتالیایی و ورود آن ها به تهران، این مقوله را شفاف سازی کرد.

درباره کمپانی اِرمنجیلدو زنیا:
کمپانی خصوصی ارمنیجیلدو زنیا متعلق به خانواده زنیا، در سال 1910 بنا شد. از عمر این کمپانی بیش از یک صد سال می گذرد و مرکز آن در میلان ایتالیا واقع شده است.

 
هم اکنون رئیس هیئت مدیره این شرکت پائلو زینا(Paolo Zegna) از نسل چهارم خانواده زینا است.

 
زینا علاوه بر تولید کت و شلوار برای لیبل های خود، برای دیگر برندها‌ی مشهوری نظیر گوچی(Gucci) ایو سن لوران (Yves Saint Laurent) و تام فورد (Tom Ford) نیز تولید دارد.

           
کمپانی زنیا در حال حاضر یکی از شرکت های پیشرو در عرضه پارچه و پوشاک لوکس در جهان محسوب می‌شود. این شرکت با تولید سالانه 2.3 میلیون متر پارچه با کیفیت و در آمد سالانه بیش از 1 میلیار یورو یکی از رکورد دار-های تولید لباس محسوب می‌شود. از جمله برنامه های آن گسترش به سمت الحاقیات جانبی پوشاک و چرمی می باشد.

در گذشته این کمپانی با وای اس ال بیوتی (YSL Beauté) یکی از ادکلن های زینا را با نام اسینزا دی زینا (ESSENZA DI Zegna) تولید می کرد. اما از سال 2011 با امضای قراردادی با کمپانی استی لآندر(Estée Lauder) شریک جدیدی برای خود انتخاب کرد. در حال حاضر ادکلن های متفاوتی از این شرکت در بازار های جهانی وجود دارد.

 
زینا هم اکنون مالک 560 بوتیک در سراسر دنیاست که بیش از 300 عدد از آن ها بطور کامل به خانواده زینا تعلق دارد.
 

ساختمان شرکت زینا در هونگ کنگ

برند زینا به طور نسبی یکی از گران ترین برند های جهانی محسوب می‌شود، کت و شلوارهای تولیدی این کمپانی در ایالت متحده آمریکا قیمتی حدود 2300 تا 4500 دلار را دارند.

کت و شلوارهای این گروه با لیبل "Su Misura" از نوع سفارشی است که می توان آن را از طریق فروشگاه های طرف قرار داد این شرکت سفارش داد. قیمت های این لیبل به طور معمول 15 تا 20 درصد بیشتر از دیگر محصولات عادی زینا است. اما این خدمات به مشتریان امکان می دهد تا کت و شلوار را با مشخصات دلخواه خود سفارش دهند و نام آن ها بر لیبل کت چاپ شود.

در ایران نیز این کمپانی بعد از آغاز فعالیت مرکز خرید سام سنتر یکی از بهترین غرفه های این مرکز را از آن خود کرد. اخیراً نیز طبق اطلاعات اعلام شده از سوی کارگزار این شرکت در ایران، دو خیاط اختصاصی به نام های سالواتوره استراچه(Salvatore Starace) و کارلو مینو جتی (Carlo Minojetti) از سوی کمپانی اِرمنجیلدو زینا به تهران می‌آیند. این برنامه که با نام «هنر شخصی دوزی در نهایت برازندگی» یا Made to Measure به اجرا در می‌ ‌آید، شامل اندازه گیری، انتخاب پارچه و مدل در تهران و دوخت در ایتالیا است. کارگزار این شرکت با دادن یک ساعت وقت به مشتریان به دلخواه آن ها عمل کرده و خیاطان ایتالیایی مدل مورد نظر مشتری را طراحی می‌کنند. در این دوره، لباس های لوکس در اشکال کت و شلوار، پالتو، کت تک، پیراهن و کروات تعیین اندازه شده و پس از دوخت به سفارش دهندگان تحویل خواهد شد.

 
به وضوح مشخص است که کمپانی زینا با رصد جامعه ایران و به خصوص طبقه بورژوا از به دست آوردن سود سرشار در جامعه مصرف گرای ایران آگاه است و فرستادن دو خیاط اختصاصی از سوی کمپانی این امر را تایید می‌کند.

 
با بررسی میدانی این فروشگاه و هزینه تحمیلی به کشور برای دوخت هر دست کت و شلوار مشخص شد اساساً واحد پولی تومان در این فروشگاه جایگاهی نداشته و قیمت مدل های گوناگون کت و شلوار این کمپانی از 2000 تا 4000 هزار یورو در نوسان است که با قیمت هر یورو در بازار امروز، رقمی معادل 10 تا 20 میلیون تومان برای هر کت و شلوار رقم خواهد خورد.!!!! 

این امر دقیقا در زمانی اتفاق افتاده که افزایش شدید قیمت انواع ارز، زندگی اقشار متفاوت جامعه را تحت فشار قرارداده است. و نمی‌توان پذیرفت علی رغم بیان شدن شعار سال 90 تحت عنوان جهاد اقتصادی و سال 91 با محوریت تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که از ملزومات همیشگی در عرصه پیشرفت و توسعه اقتصادی محسوب می شوند، به سادگی توسط طبقه ای خاص از جامعه سرمایه ملی به خارج از کشور روانه شود و جدای از مشکلات عدیده فرهنگی و سیاسی که در نتیجه تغییر سبک زندگی مردم ایجاد می‌شود، تبعات اقتصادی آن گربانگیر دیگر مردمان این سرزمین شود.

به واقع حمایت از تولید ملی صرفاً با دادن وام های کلان برای افراد خاص حل نخواهد شد چرا که  تنها و تنها با جلوگیری از این قبیل مسائل می‌توان به حمایت واقعی از تولید ملی برخواست. اتفاقاتی از این دست و خروج ده ها هزار یورو از کشور تنها به خاطر دوخت کت و شوار نوعی گرفتن مالیات از فقرا و دادن آن به ثروتمندان است، چرا که در ازای خروج هر یورو از کشور لقمه ای از دهان یک انسان ایرانی شریف و نجیب ِ پایبند به ارزش های الهی و انسانی خارج شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد