سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 
سخنگوی شورای نگهبان:
هیات مرکزی نظارت اقدام احمدی‌نژاد را مجرمانه تشخیص داد/ مراتب به قوه قضائیه اعلام شد

سخنگوی شورای نگهبان از بررسی اقدام روز گذشته رئیس‌جمهور در همراهی اسفندیار رحیم‌مشایی برای ثبت نام از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات خبر داد و گفت: اکثریت اعضای هیئت معتقد بودند این اقدام عنوان مجرمانه دارد و قرار شد مراتب آن به قوه قضائیه اعلام شود.

خبرگزاری فارس: هیات مرکزی نظارت اقدام احمدی‌نژاد را مجرمانه تشخیص داد/ مراتب به قوه قضائیه اعلام شد

 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات  جلسه صبح امروز  هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نشست‌های این هیئت از امروز تشکیل شده و اعضا مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستند و امیدواریم که بر اساس ماده 57 قانون انتخابات ریاست جمهوری بتوانیم در موعد مقرر نتایج را اعلام کنیم.

وی در‌خصوص احتمال استفاده از تمدید 5 روزه فرصت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری،گفت: استفاده از 5 روز دوم تبصره قانون به این بستگی دارد که ما ببینیم که در یک یا دو روز آینده روند بررسی‌ها به چه صورت خواهد بود، که اگر نیازمند زمان بیشتر برای بررسی باشیم این کار انجام خواهد شد.

کدخدایی همچنین از بررسی اقدام دیروز  رئیس جمهور در همراهی اسفندیار رحیم مشایی برای ثبت نام در انتخابات در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به جایگاه ریاست جمهوری، به اتفاق آرا اکثریت اعضا هیئت معتقد بودند که اقدام اخیر رئیس جمهور در معرفی یکی از افراد به عنوان نامزد انتخابات تخلف بوده و عنوان مجرمانه دارد و قرار شد که مراتب آن به قوه قضائیه اعلام شود.وی ادامه داد: ما مراتب این موضوع را به قوه قضاییه اعلام کردیم که پس از آن تصمیم گیری بر اساس قانون و بر عهده دستگاه قضایی است. 

 

 

 

 

امانو افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور جدی، زلزله های اخیر در جنوب ایران را پیگیری کرد. مرکز زلزله از نیروگاه اتمی بوشهر دور بود. این نیروگاه به صورتی طراحی و ساخته شده است که تحمل زلزله هایی با این شدت را دارد.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار بازدید بازرسان آژانس از نیروگاه اتمی بوشهر شد.

به گزارش عصر ایران، این اقدام پس از درخواست شورای همکاری خلیج فارس برای بازرسی های جدید از نیروگاه اتمی بوشهر بعد از زلزله های اخیر در جنوب ایران صورت می گیرد.

خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داد: امانو گفت که بسیار خوب خواهد بود که برای کسب اطمینان از ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر، کارشناس اعزام شود.

وی افزود: آژانس به ایران اطلاع داده است که آمادگی دارد از ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر اطمینان کسب شود.سایت خبرگزاری رویترز نیز نوشت معمولا هر از چندگاهی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه اتمی بوشهر بازرسی می کنند تا از مواد هسته ای موجود در این تاسیسات مطمئن شود اما درباره ایمنی این نیروگاه معمولا بازرسی انجام نمی دهند.
امانو افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور جدی، زلزله های اخیر در جنوب ایران را پیگیری کرد. مرکز زلزله از نیروگاه اتمی بوشهر دور بود. این نیروگاه به صورتی طراحی و ساخته شده است که تحمل زلزله هایی با این شدت را دارد.
امانو که در حاشیه نشستی در منامه پایتخت بحرین سخن می گفت؛ تلاش کرد نگرانی ها درباره احتمال بروز حادثه نشست هسته ای از نیروگاه بوشهر را کاهش دهد.
او گفت: حفاظت از ایمنی تاسیسات هسته ای مسؤولیت هر کشوری است. آژانس هم از توانمندی های خود برای کمک به دیگر کشورها در تضمین ایمنی تاسیسات هسته ای شان از طریق در اختیار گذاشتن کارشناسان و ارائه توصیه ها در زمینه های شاخص های بین المللی ایمنی هسته ای اقدام می کند.
قبل از این محمدجواد محمدی زاده رئیس سازمان محیط زیست ایران که در ژنو به سر می برد گفته بود تاسیسات هسته ای و برق آبی ایران در برابر حملات الکترونیکی و حتی شدیدترین زلزله ها، ایمن هستند.
همچنین مقامات ایرانی و شرکت روسی سازنده نیروگاه اتمی بوشهر هم گفته بودند که زلزله های ماه گذشته میلادی تاثیر منفی بر این نیروگاه نداشته اند.
نمایندگان 6 کشور جنوب خلیج فارس (کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات و عمان) در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در اواخر آوریل گذشته با ارسال نامه مشترک خطاب به آمانو نگرانی عمیق خود را درباره خطرات حوادث احتمالی در نیروگاه اتمی بوشهر در پی زلزله های اخیر در مناطق نزدیک به تاسیسات اعلام کرده بودند. آنها همچنین خواستار اعزام کارشناسان آژانس به نیروگاه شده بودند.
در این خبر گفته شده است که ایران تنها کشور دارنده نیروگاه اتمی است که توافقنامه بین المللی ایمنی هسته ای را امضا کرده است.
 
 

جنگ سایبری نوعی اعلان جنگ به ایران و به عنوان "ضربه اول " به این کشور است . حمله ویروسی استاکس نت صدمات جدی به فعالیت های هسته ای ایران وارد ساخت و در واقع نوعی حمله بود که می توانست با واکنش تهران در مقام دفاع از خود به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود.
دکترحسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران که هم اکنون در آمریکا به سر می برد با انتشار یادداشتی اختصاصی برای روزنامه " گلف نیوز" 10 دلیل مهم   را برای اثبات ناکارآمدی و غیر قانونی بودن حملات سایبری و دیگر اقدامات در راستای " جنگ پنهان" آمریکا با برنامه هسته ای ایران تشریح کرد.

به گزارش عصر ایران موسویان 10 دلیل را چنین برشمرده است:

1- جنگ سایبری نقض صریح حقوق بین الملل است. طبق منشور ملل متحد استفاده از نیروی نظامی تنها برای دفاع از خود و با کسب اجازه از سورای امنیت مجاز است

2- مغایرت جنگ سایبری آمریکا علیه تاسیسات هسته ای ایران با مفاد قرار داد  الجزایر بین ایران و آمریکا. در قرار داد الجزایر، آمریکا متعهد شده است به هیچ عنوان در مسایل و امور داخلی ایران  دخالت نکند

3- جنگ سایبری آمریکا ایران را در ادامه مسیر هسته ای خود ثابت قدم تر و برای کسب پیشرفت های هسته ای بیشتر حریص تر کرده است . ایران پیشتر تنها یک مرکز غنی سازی با 160 سانتریفیوژ با ذخائر اورانیوم 3و نیم درصد غنی شده در حد 100 کیلو گرم در اختیار داشت، در حالی که امروز ایران دارای دو مرکز غنی سازی اورانیوم با 12 هزار سانتریفیوژ فعال است که قادر است غنی سازی 20 درصد انجام دهد و هم اکنون حدود 8 تن ذخائر اورانیوم غنی شده در اختیار دارد.

4- جنگ سایبری نوعی اعلان جنگ به ایران و به عنوان "ضربه اول " به این کشور است . حمله ویروسی استاکس نت صدمات جدی به فعالیت های هسته ای ایران وارد ساخت و در واقع نوعی حمله بود که می توانست با واکنش تهران در مقام دفاع از خود به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود

5- با حملات سایبری، آمریکا وغرب منافع بلند مدت خود در ایران را قربانی پیروزی ها و دستاوردهای کوتاه مدت و تاکتیکی می کنند و دیوار بی اعتمادی بین ایران و آمریکا بلندتر می شود

6- ایران هم همان طور که اعلام کرده است می تواند در واکنش به حملات سایبری آمریکا و اسراییل و نیز سیاست ترور دانشمندان هسته ای ایران، به آمریکا و اسراییل حملات سایبری کند و تهدیدی فرا منطقه ای و جهانی علیه منافع آمریکا و اسراییل خلق کند . در این صورت هیچ طرفی در دنیا احساس امنیت نخواهد کرد

7- ایران برای مقابله با حملات و جنگ سایبری ظرفیتی توانمند در داخل ایجاد کرده است. بنا به اعتراف " مرکز مطالعات استراتژیک اسراییل " ارتش سایبری ایران  چهارمین ارتش سایبری قدرتمند در نوع خود در جهان است

8- ایران می گوید بازرسان آژانس و اطلاعاتی که آنها از ایران می گیرند پایه ای برای حملات ویروسی به تاسیسات هسته ای و ترور دانشمندان هسته ای این کشور می شود. این مساله برای وجهه سازمانی بین المللی چون "آژانس بین المللی انرژی هسته ای" مناسب نیست که بازرسان آن تبدیل به خبرچین و جاسوس دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اسراییل باشند.

9- حملات سایبری می تواند موضع تندرو ها در ایران مبنی بر "ضرورت ساخت سلاح هسته ای " را تقویت کند. ایران می تواند امروز سرنوشت دو کشور کره شمالی و لیبی را در مقابل دیدگانش داشته باشد . آمریکا به دلیل اینکه کره شمالی مسلح به سلاح هسته ای است علیه این کشور اقدام به " جنگ پنهان و سایبری" نمی کند در حالی که دولت معمر قذافی در لیبی که همه گونه همکاری در زمینه برنامه هسته ای خود کرد و تمامی تاسیسات خود را سوار بر کشتی تحویل آمریکا داد، در نهایت با حمله ناتو و آمریکا سرنگون شد.

10- تلفیق سیاست هایی چون حملات سایبری، ترور دانشمندان هسته ای و خرابکاری در تاسیسات هسته ای و صنعتی ، افکار عمومی در ایران را علیه سیاست های غرب می شوراند و دولت ایران  با ایران سیاست ها به این نتیجه می رسد که برنامه هسته ای یک بهانه است و هدف اصلی غرب " تغییر رژیم " ایران است

 

 

رضایی: دارند کشور را به سمت شرایط "شعب‌ ابی طالب" می‌برند

 

رضایی با بیان این‌که 45 هزار تومان امروز معادل 15 هزار تومان سال گذشته است، گفت: این نشان می‌دهد که پول ملی در حال سقوط است و آیا این سقوط کمتر از سقوط خرمشهر است؟ پول ملی اساس قدرت اقتصادی هر کشوری است که باید حفظ شود. دولت‌های پول‌خرج‌کن دیگر جواب نمی‌دهد و ما نیازمند برنامه‌هایی برای تولید ثروت هستیم.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابرازعقیده کرد که دارند کشور را به سمت شرایط شعب‌ابیطالب می‌برند.
به گزارش ایسنا  محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در پاسخ به سوال دانشجویی که گفت سخنان شما درباره اقتصاد نشانگر این است که ما در شرایط شعب‌ابیطالبیم نه بدر و خیبر، اظهار کرد: ما در شرایط شعب‌ابیطالب نیستیم، اما دارند ما را به این سمت می‌برند. ما در چنین وضعیتی هنوز قرار نگرفتیم، اما نباید اجازه دهیم که با کامل کردن محاصره اقتصادی، ما را در این شرایط قرار دهند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که ما با سه مشکل اقتصاد، منازعات سیاسی و مشکل معیشت مردم مواجه هستیم، افزود: از همه بزرگان می‌خواهم دست از منازعات سیاسی بردارند. ملت ما ظرفیت‌ لشکرکشی سیاسی جدیدی را ندارد و به اندازه کافی هزینه داده است.
وی با تاکید بر این‌که باید توجهات را به سمت مردم ببریم، گفت: مدیریت و برنامه‌ریزی که تاکنون وجود داشته تورمی و ثروت‌خرج‌کن بوده است. هیچ کدام از سه دولت اخیر ثروت تولید نکردند و تنها پول خرج کردند و هرگاه پول نبوده، بانک مرکزی آن را جبران کرده است.

رضایی با بیان این‌که 45 هزار تومان امروز معادل 15 هزار تومان سال گذشته است، گفت: این نشان می‌دهد که پول ملی در حال سقوط است و آیا این سقوط کمتر از سقوط خرمشهر است؟ پول ملی اساس قدرت اقتصادی هر کشوری است که باید حفظ شود. دولت‌های پول‌خرج‌کن دیگر جواب نمی‌دهد و ما نیازمند برنامه‌هایی برای تولید ثروت هستیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره نامزدی هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم‌مشایی و این‌که آیا به نفع آقای هاشمی کنار می‌روید یا نه؟ گفت: با آمدن این افراد انتخابات‌ گرم‌تر شد. من منتظر بودم آقای خاتمی هم بیاید که اگر ایشان هم می‌آمدند انتخابات جدی‌تر هم می‌شد. من خودم را برای چنین شرایطی آماده کرده بودم و این افراد چه باشند و چه نه، من هستم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلح‌تر از شما در بین نامزدها وجود ندارد؟ گفت: اگر اصلح‌تر از من بود که به صحنه نمی‌آمدم.
 
 
 
حمله اسراییل به سوریه برای این بود که با واکنش ایران یا حزب الله به این اقدام بهانه لازم برای حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران فراهم شود.وب سایت امنیتی "ورلد نت دیلی" به نقل از برخی منابع نوشت که حمله هفته گذشته اسراییل به تاسیسات دفاعی و تحقیقاتی سوریه برای این منظور صورت گرفت که واکنش ایران را در پی داشته باشد.

به گزارش عصر ایران این وب سایت در گزارشی به نقل از برخی منابع اطلاعاتی که نام آنها را فاش نساخته می نویسد حمله اسراییل به سوریه برای این بود که با واکنش ایران یا حزب الله به این اقدام بهانه لازم برای حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران فراهم شود.

این وب سایت بدون اشاره به اینکه ظاهرا و بر مبنای تهدیدات همیشگی و کلیشه ای رژیم صهیونیستی مبنی بر عبور ایران از خط قرمز چه نیازی به بهانه تراشی و اقدامات این چنینی برای این رژیم باقی می ماند؟ نوشت: از نظر اسراییل باقی ماندن رژیم بشار اسد در سوریه که با موشک های ایران تجهیز شده باشد و قادر باشد خاک اسراییل را در معرض تهدید قرار دهد، یک تهدید جدی است.
اسراییل  هفته گذشته در فاصله سه روز، دو حمله متوالی موشکی به پایگاه هایی در حومه دمشق و دیگر نقاط سوریه انجام داد. رژیم صهیونیستی در توجیه این حملات خود اعلام کرد که مانع انتقال موشک های ایرانی شده است که در حال ارسال از سوریه به سمت حزب الله لبنان بوده است.
حکومت سوریه اعلام کرده است که به حملات اسراییل پاسخ  خواهد داد و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرده است که این گروه شیعی لبنانی نیز جزئی از پاسخ سوریه به حمله اسراییل خواهد بود.

گزارش روزنامه کویتی از حضور نظامی ایران در سودان

 

بنابراین گزارش، ایران در چارچوب توافق با دولت سودان در حال بازسازی و به روزسازی و تعمیر کارخانه های جیاد و زرقاء و کارخانه صنایع نظامی الصافات سودان و نصب فناوری های جدید ایرانی در آنهاست.
یک روزنامه کویتی مدعی شد: نظامیان ایران به ارتش سودان، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ابابیل را آموزش می دهد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه کویتی الوطن، برخی منابع نزدیک به سرویس های امنیتی خارجی مدعی شده اند ایران در چند ماه اخیر فعالیت های نظامی اش را در سودان افزایش داده است.

بنابراین گزارش، هواپیماهای های وابسته به ایران هم اکنون در حال انجام پروازهای شناسایی و آموزشی در سودان هستند. در این فعالیت ها، نیروهایی از حزب الله لبنان نیز حاضر هستند.

ایران همچنین سودان را به جنگنده های بدون سرنشین از نوع ابابیل و سامانه های موشکی جدید و پیشرفته مجهز کرده است.

ایران در مرحله کنونی، حضور و فعالیت خود را در سودان تقویت کرده است و به نیروهای نظامی سودان در جنگ با شورشیان مسلح در غرب این کشور (منطقه دارفور) کمک می کنند.

بنابراین گزارش، ایران در چارچوب توافق با دولت سودان در حال بازسازی و به روزسازی و تعمیر کارخانه های جیاد و زرقاء و کارخانه صنایع نظامی الصافات سودان و نصب فناوری های جدید ایرانی در آنهاست.

دولت های ایران و سودان در بخش های نظامی و دیپلماتیک روابط نزدیکی باهم دارند.
قبل از این هم جنگنده های اسرائیلی یکی از کارخانه های بزرگ اسلحه سازی در جنوب پایتخت سودان را بمباران کردند. 

تاکنون چند مرتبه هم کشتی های جنگی ایران در دریای سرخ با هدف رفع نیازهای پشتیبانی خود در یکی از بنادر سودان پهلوگیری کرده بودند.

نشریه الوطن العربی هم نوشت که سپاه پاسداران ایران به ارتش سودان، جنگنده های بدون سرنشین از نوع ابابیل تحویل داده است.

براساس اطلاعات موجود در سایت های اینترنتی، تمامی مراحل طراحی و ساخت این هواپیمای بدون سرنشین در ایران انجام می شود. این پهپاد در گذشته توانست با پرواز بر فراز ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس،  فیلم و تصاویری را از آن تهیه کند.

طول بدنه و بال بزرگ این پهپاد به ترتیب 5 و 4.5 متر و حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر در ساعت است. این پهپاد می تواند 8 ساعت را به طور مدام پرواز کند و دارای دو جایگاه حمل مهمات است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد