سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

 

روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛ 
خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می‌شود"هایی برمی‌خورند که میهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.
*در جلسه خبرنگاران و وبلاگ نویسان حامی دولت که با حضور اسفندیار رحیم مشایی در سالن کاخ سعد آباد برگزار شد وی خطاب به حاضران گفت: "من امروز کسالت داشتم و برای چکاپ به بیمارستان رفتم و تست اعتیاد هم دادم تا برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری مشکلی نداشته باشم!"
مشایی در این جلسه همچنین در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید انتقادی به دکتر احمدی‌نژاد بکنید چه می‌گویید؟ گفت: «اگر بخواهم انتقاد کنم این است که آقای احمدی‌نژاد از بس از من تعریف کرد پدر مرا درآورد."


*محمد خاتمی در جمع گروهی از اعضای بنیاد باران گفته است:" باید تلاش کنیم هاشمی به هر قیمتی شده بیاید. اگر هاشمی رئیس جمهور شود پس از 4 سال مسیر بازگشت ما به قدرت را باز می کند. وی در پاسخ به این سوال که اگر هاشمی آمد و شکست خورد تکلیف چه می شود، گفته است:" در این وضعیت اصلاحات ضربه ای نخورده است."

*مهدی کلهر مشاور سابق احمدی نژاد در جمع جوانان حامی دولت در کاخ سعد آباد گفته است:" قبل از رئیس جمهور شدن احمدی نژاد 80 درصد جوانان به فکر مهاجرت و خارج شدن از ایران بودند اما زمانی که احمدی نژاد در انتخابات پیروز شد این رقم به 20 درصد رسید."

*شنیده ایم بر اساس رای هیات عالی حل اختلاف ، انتخابات شوراهای شهر تهران، ری و شمیرانات به صورت واحد برگزار خواهد شد. دولت در صدد بود انتخابات شورای شهر شهرستان ری مستقل از تهران برگزار شود.

*عدم استقبال مردم از سفرهای استانی- انتخاباتی هیات دولت، دست اندرکاران این سفرها را مجبور کرده تا محل سخنرانی و استقبال را از استادیوم های ورزشی که پر کردن آن جمعیت زیادی را می طلبد به میادین کوچک شهرها منتقل کنند.

*علی اکبر صالحی وزیر خارجه در پاسخ به این سوال که آیا کاندیدای ریاست جمهوری خواهی شد یا خیر، گفته است:" اولا تاکنون صحبتی با من نشده، دوما چنین شانیتی در خودم نمی بینم و ثالثا معلوم نیست من کاندیدای مورد قبول احمدی نژاد باشم."


*اسفندیار رحیم مشایی در جمع گروهی از وبلاگ نویسان در سالن کاخ سعد آباد مدعی شده" بر اساس کتابی که آقای ری شهری تالیف کرده است ریشه پیامبر (ص) ایرانی بوده است. " برگزاری همایش های دولت در کاخ سعدآباد در حالی برگزار می شود که مخالف مشی و منش اولیه دولت آقای احمدی نژاد بود.

*شنیده ایم محسن رهامی رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای شهر و روستا سراسر کشور شده و علی ربیعی نیز قائم مقام وی می باشد.

*اطرافیان اسحاق جهانگیری با اشاره به عدم اجماع اصلاح طلبان روی کاندیدای واحد می گویند احتمال ثبت نام جهانگیری به حداقل رسیده است. جهانگیری گفته شرط کاندیدا شدن وی اجماع هاشمی و خاتمی روی اوست و این دو با اسم از من حمایت کنند. خاتمی هم گفته به جز هاشمی، از هیچ کاندیدایی با اسم حمایت نخواهم کرد.

*نیروهای نزدیک به هاشمی رفسنجانی در چند هفته گذشته جهت بررسی وضعیت رای وی به استان های خراسان رضوی، فارس، مرکزی، گلستان، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی، سمنان و کرمان سفر کرده اند. یونسی در مشهد گفته اگر هاشمی بیاید همه اصلاح طلبان به نفع او کنار می روند و یاسر هاشمی هم گفته یکی از دلایل سفر من انتقال خواسته عمومی مردم به پدرم است. علی مطهری و علیرضا محجوب هم در روزهای اخیر دیداری با هاشمی داشته و وی را دعوت به کاندیداتوری کرده اند.

*در جریان سفر لیدر حلقه انحرافی به آذربایجان شرقی، مدیر یکی از کارخانجات شیرینی و شکلات به نام ش- ع متعهد شده که به عنوان اسپانسر بخشی از هزینه انتخاباتی وی را پرداخت نماید.

*جلسه سه ساعته جمعی از دانشجویان و حامیان دولت با دکتر الهام جهت دعوت وی به کاندیداتوری بدون نتیجه به پایان رسید. الهام معتقد است همه دوستداران نظام اسلامی باید کمک کنند دولت دهم فرود آرامی داشته باشد.

*سفرهای استانی –انتخاباتی دولت باعث تشکیل نشدن جلسات کابینه در تهران شده است به گونه ای که وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگاران علت تعویق در تعیین تعرفه ویزیت پزشکان را عدم تشکیل هیات دولت در هفته های اخیر در تهران ذکر کرد.

*شنیده ایم مسوول ستاد دانشجویی مهدی کروبی با لیدر حلقه انحرافی دیدار کرده است. وی در سال 88 به اتهام اقدام علیه امنیت عمومی دستگیر و مدتی را در زندان بسر برده است.

*لیست شورای شهر اصلاح طلبان با حضور افرادی چون مرتضی حاجی، معصومه ابتکار،احمد مسجد جامعی،نعیمه اشراقی، محمد جواد حق شناس، محمد باقر نوبخت، فاطمه راکعی، سهیلاجلودارزاده، مرتضی بانک، مهدی حجت، جواد اطاعت، محسن هاشمی ، عبدالحسین مختاباد و هادی ساعی بسته خواهد شد. در عین حال صلاحیت تعدادی از این افراد در هیات نظارت رد شده است. اصلاح طلبان گفته اند با لیست 31 نفره در انتخابات شوراهای تهران شرکت می کنند.

 *پس از ملاقات دو تن از کاندیداهای ریاست جمهوری با مولوی عبدالحمید در زاهدان، جمعی از حامیان این کاندیداها به اعتراض ستاد آن ها را ترک کردند. مولوی عبدالحمید در انتخابات های گذشته از معین و موسوی حمایت کرده بود.

*این روزها برخی حامیان دولت در دفاع مطلق و همه جانبه از عملکرد دولت نهم و دهم می گویند اگر دولت احمدی نژاد انحراف داشته چرا مقام معظم رهبری تاکنون هشداری در این باره نداده اند. جهت پاسخ به این پرسش به اولین دیدار اعضای دولت نهم با رهبر فرزانه انقلاب اشاراتی خواهیم داشت که اینگونه در تاریخ ۸۴/۷/۱۷، درباره خطر انحراف هشدار داده اند:
«نکته‌ى اول این‌که گمان مصونیت از انحراف را مطلقاً در خودمان نباید راه بدهیم ؛ یعنى هیچ‌کس نباید بگوید وضع ما که روشن است و مثلاً در خط صحیح و در خط دین و خدا داریم حرکت مى‌کنیم و منحرف نمى‌شویم؛ نه، چنین چیزى نیست. امکان لغزش و انحراف از خط مستقیم براى همه هست و همه هم وسیله‌ى اجتناب از این انحراف را دارند ؛ یعنى این‌طور نیست که یک سرنوشت قطعى و حتمى وجود داشته باشد تا ما بگوییم هر کس در این راه حرکت مى‌کند، ناگزیر باید لغزش پیدا کند؛ نه، انسان مى‌تواند بدون لغزش و انحراف راه را ادامه دهد. اما مصونیت از انحراف هم تضمینى نیست که انسان بگوید ما که دیگر منحرف نمى‌شویم؛ بنابراین خاطر جمع سر را روى بالش نرمى بگذارد و از حال خودش غافل شود.

هیچ‌کدام از این دو طرف قضیه نباید مورد بى‌توجهى قرار بگیرد. وسیله‌ى عدم انحراف و پرهیز از انحراف چیست؟ مراقبت از خود. باید مراقب بود. اگر از خود مراقبت کنیم، منحرف نمى‌شویم. اگر از خود مراقبت نکنیم، یا از ناحیه‌ى سستى و ضعف در پایه‌ها و مبانى عقیدتى انحراف به انسان روى مى‌آورد، یا از ناحیه‌ى شهوات به انسان روى مى‌آورد. حتّى کسانى که پایه‌ها و مبانى اعتقادى آنها محکم است، شهوات نفسانى بر نگاه و بینش عقلىِ درست و عمیق نسبت به خط و راه و هدف غلبه مى‌یابد و انسان را منحرف مى‌کند؛ که ما مواردش را دیدیم.

عزیزان من! کسانى که پایشان لغزید، خیلى از مواردش را که ما دیدیم، ناشى بود از عدم تعمق در امر دین و معارف اسلامى؛ شعائرى بود، شعارهایى بود، احساساتى بود، بر زبانشان بود، اما در دلشان عمق نداشت. لذا در گذشته ما کسانى را دیدیم که آدمهاى خیلى تند و داغ و پُرشورى هم بودند، بعد صدوهشتاد درجه وضع اینها عوض شد.
چون نامه مالک اشتر مفصل است، مجبوریم انتخاب کنیم. آن جاهایى که به نظرم براى ما لازم‌تر است، آنها را انتخاب کرده‌ام. مى‌فرماید «و ایاک و الاعجاب بنفسک و الثقة بما یعجبک منها»؛ برحذر باش از این‌که خودشگفتى به سراغ تو بیاید. اعجاب به نفس، یعنى خودشگفتى؛ این‌که انسان از خودش خوشش بیاید. حضرت مى‌گویند مواظب باش در این دام نیفتى.
دنبال این، باز فقره‌ى مهم دیگرى است که مى‌فرمایند: «ایّاک و المنّ على رعیتک باحسانک»؛ سر مردم منت نگذارید و بگویید ما این کارها را براى شماها کرده‌ایم. وظیفه بوده، انجام داده‌اید. اگر انجام داده باشید، وظیفه‌تان را انجام داده‌اید؛ منتى سر مردم نگذارید. «او التزیّد فیما کان من فعلک»؛ کارهایى را که انجام داده‌اید، بزرگنمایى نکنید.
اگر تقواى بیشترى به خرج دادیم، از خودمان بیشتر مراقبت کردیم، بهتر کار کردیم، بهتر به وظایفمان عمل کردیم، به قانون بیشتر احترام گذاشتیم و در جهت این اهداف، بیشتر پیش رفتیم، پیش خداى متعال عزیزتر خواهیم بود؛ اما بدون آن، نخیر. باید تلاشمان را در این جهت متمرکز کنیم. مواظب باشیم در دامهایى که دیگران افتادند، ما نیفتیم. هر کس در آن دامها بیفتد، همان بلاها و همان عواقب برایش متصور است؛ لذا فرقى بین ما و آنها نیست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد