سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی خوزستان

 

استاندار خوزستان در جلسه تنظیم بازار:
افزایش مصرف لبنیات در تابستان/ برنج بدون واسطه از کشاورزان خریداری شود 

استاندار خوزستان گفت: تعاون روستایی باید با کشاورزان ارتباط برقرار کند و برنج را روی زمین از آن‌ها خریداری کند تا پای واسطه‌ها به میان نیاید.

خبرگزاری فارس: افزایش مصرف لبنیات در تابستان/ برنج بدون واسطه از کشاورزان خریداری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در جلسه تنظیم بازار که امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: تعزیرات و بازرگانی باید تلاش کنند تا قیمت شکر به یک هزار و 500 تومان برسد و با کسانی که باعث به وجود آمدن گرانی و کمبود در بازار شکر شدند برخورد شود.

وی ادامه داد: در بازار نباید یک جنس دو نرخی وجود داشته باشد زیرا باعث می‌شود بازار از کنترل خارج شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه از الان باید به فکر تامین مرغ مصرفی برای ماه مبارک رمضان باشیم اذعان داشت: اردیبهشت و خرداد باید جوجه‌ریزی به حداکثر برسد و نیز به اندازه کافی مرغ ذخیره شود تا این اطمینان برای مردم به وجود آید که کمبودی در این زمینه در ماه رمضان نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 178 هزار تن برنج در استان تولید شد خاطرنشان کرد: باید کشاورزان را به کاشت برنج ترغیب کنیم و تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا بتوانیم تولید را امسال به 250 هزار تن برسانیم.

حجازی ادامه داد: تعاون روستایی باید با کشاورزان ارتباط برقرار کند و برنج را روی زمین از آن‌ها خریداری کند تا پای واسطه‌ها به میان نیاید.

وی در رابطه با کمبود حبوبات در استان گفت: حبوبات وارد استان نمی‌شود و باید برای واردات آن برنامه‌ریزی شود تا استان به لحاظ عرضه و تقاضا مشکلی نداشته باشد.

استاندار خوزستان به گرم شدن هوا در خوزستان اشاره کرد و عنوان کرد: تابستان که هوا گرم می‌شود ذائقه‌ها تغییر و مصرف لبنیات افزایش پیدا می‌کند باید به این شرایط نیز توجه داشته باشیم تا با کمبود لبنیات مواجه نشویم.وی یادآوری کرد: با آغاز تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها سفرهای تابستانی آغاز و تا حدودی از فشار قیمت بازار کاسته می‌شود.حجازی در پایان تاکید کرد: باید به بحث خرید گندم از کشاورزان و ذخیره سازی آن توجه شود تا به اندازه مصرف سالیانه گندم داشته باشیم و در این زمینه کمبودی حس نشود.

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:
بازار روغن تحت کنترل/ برخی تولیدکنندگان خودسرانه قیمت شکر را افزایش دادند 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه بازار روغن تحت کنترل است و حالت عادی به خود گرفته است گفت: متاسفانه برخی تولیدکنندگان خودسرانه قیمت شکر را افزایش دادند.

خبرگزاری فارس: بازار روغن تحت کنترل/ برخی تولیدکنندگان خودسرانه قیمت شکر را افزایش دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امیرحسین نظری در جلسه ستاد تنظیم بازار که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری خوزستان تشکیل شد، با اشاره به ارز مرجع و افزایش قیمت اخیر روغن اظهار کرد: پس از افزایش قیمت روغن بنا به تصمیم جدید و با برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام شد قیمت روغن 10 درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: کارخانجات از 12 اردیبهشت ماه موظف شدند روغن را با 10 درصد کاهش قیمت به عمده فروشان تحویل دهند و این روند در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به کمبود روغن در یک برهه زمانی اشاره کرد و بیان داشت: در دوره‌ای که کمبود روغن در بازار احساس شد با مدیریت و بازرسی از احتکار این محصول جلوگیری شد و بازار روغن حالت عادی به خود گرفت

وی افزود: بازار این محصول تحت کنترل است و در حال توزیع در بازار است.

نظری در زمینه افزایش قیمت شکر در بازار اذعان داشت: بعضی از شرکت‌ها خودسرانه اقدام به افزایش قیمت شکر کرده‌اند و ما تمام واحدهای تولیدی را مورد بازرسی قرار دادیم و در حال حاضر برای دو شرکت کارون و هفت تپه پرونده سنگینی بستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد