سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ورزشی

 

فارس از ایستگاه آخر لیگ برتر گزارش می‌دهد
فولاد ـ نفت تهران فینالی با طعم آسیایی/ تقابل سقوط کرده‌ها در آبادان 

در ایستگاه آخر لیگ برتر فولاد خوزستان میهمان نفت تهران است و تیم صنعت نفت آبادان به دیدار پیکان می‌رود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فصل دوازدهم لیگ برتر به ایستگاه پایانی خود رسید و پس از یک فصل پرفراز و نشیب با حاشیه‌هایی داغ و همیشگی فوتبال ایران لیگ برتر با برگزاری بازی های هفته پایانی در روز جمعه به ایستگاه آخر خود خواهد رسید.

در حالی که در بالای جدول استقلال در بازی با داماش جشن قهرمانی را در آزادی برگزار می‌کند، تیم‌های فولاد مبارکه و تراکتورسازی نیز برای رسیدن به جایگاه دومی تلاش می‌کنند.

در انتهای جدول نیز ذوب اهن اصفهان و آلومینیوم برای ماندن در لیگ و رسیدن به مرحله پلی آف به مصاف حریفان خود می روند.

فولاد خوزستان ـ نفت تهران فینالی با طعم آسیایی

اما در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته پایانی و در جدال بالانشینان تیم های فولاد خوزستان و نفت تهران تیم های چهارم و پنجم جدول به مصاف یکدیگر می‌روند.

این دیدار از آن جهت دارای اهمیت است که با توجه به قهرمانی سپاهان در جام حذفی و قرارگرفتن این تیم در رده دوم جدول تیم چهارم لیگ برتر راهی رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

به همین دلیل می‌توان دیدار روز جمعه فولاد و نفت تهران را فینالی با طعم آسیایی دانست.

شاگردان حسین فرکی که در دیدار هفته قبل در برابر استقلال با وجود ارائه یک بازی هجومی و خلق موقعیت های بی‌شمار نتوانستند امتیازی بگیرند و در خانه شاهد قهرمانی استقلال تهران بودند در این دیدار تنها به یک تساوی نیاز دارند.

سرخ پوشان اهوازی که حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به عنوان یکی از اهداف خود در ابتدای فصل عنوان کرده بودند، حالا در آستانه رسیدن به این هدف قرار دارند و در صورت کسب یک امتیاز رتبه چهارم جدول را حفظ و به لیگ قهرمانان صعود خواهند کرد.

فولادی ها هم اکنون از 33 بازی خود در لیگ برتر با کسب 55 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد.

در سوی دیگر اما شاگردان منصور ابراهیم زاده قرار دارند که در این فصل با ارائه بازی‌های مناسب به ویژه در نیم فصل دوم خود را تا رده پنجم رسانده‌اند و با پیروزی هفته گذشته در برابر سایپا که در دقایق پایانی به ثمر رسید به لطف شکست فولاد در برابر استقلال به صعود به لیگ قهرمانان آسیا امیدوار ماند.

زردپشان نفت تهران در این دیدار برای رسیدن به جایگاه چهارمی جدول باید تنها به فکر پیروزی باشند و از سوی دیگر نیز فولاد خوزستان نیز نشان داده که در این فصل تیمی است که پیروز شدن در برابر آن کار دشواری است.

این دیدار از سویی تقابل حسین فرکی با شاگردان سابق خود در تیم نفت تهران است که می تواند جذابیت‌های آن را بیشتر کند.

دیدار تیم‌های نفت تهران و فولاد خوزستان در هفته سی وچهارم و پایانی لیگ برتر از ساعت 18 روز جمعه آغاز می‌شود.

جدال سقوط کرده ها در آبادان

برخلاف بازی فولاد و نفت تهران تیم های سقوط کرده نفت آبادان و پیکان در ورزشگاه تختی آبادان یک بازی تشریفاتی را برگزار می‌کنند.

نفتی‌ها که با نمایش فاجعه بار خود در هفته گذشته شش بار دروازه خود را در برابر ذوب آهن باز شده دیدند و بدترین نتیجه تاریخ حضور خود در لیگ برتر را ثبت کردند، شاید تنها به دنبال اثبات اتفاقی بودن آن نتیجه در این دیدار هستند.

این تیم که از هفته‌ها قبل با سقوط به لیگ دسته اول تکلیف خود را روشن کرد در این دیدار برای آخرین بار در لیگ برتر بازی خواهد کرد.

البته باتوجه به وضعیت کنونی نفت در جدول رده بندی و در طول این فصل انتظار حضور تماشاگر در این دیدار بیهوده به نظر می‌رسد.

در سوی دیگر میدان نیز دیگر تیم سقوط کرده یعنی پیکان تهران قرار دارد.

این تیم که فصل جدید را با امیدهای زیاد با عبدالله ویسی آغاز کرد خیلی زود به بن بست رسید و نتایج این تیم پیکانی ها را به مشتری دائمی ته جدول تبدیل کرد.

تداوم این نتایج ضعیف با تغییر کادر فنی و آمدن فیروز کریمی نیز پایان نیافت تا پیکان نیز  به سرنوشت نفت آبادان گرفتار و به لیگ دسته اول سقوط کند.

این دیدار تقابل ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ برتر استف چراکه این دو تیم در این فصل مجموعاً 124 گل را دریافت کرده‌اند که 64 گل به دروازه پیکان و 60 گل در دروازه نفت آبادان جای گرفته است.

نفتی ها در صورت پیروزی دراین دیدار می‌توانند به لطف تفاضل گل بهتر جای پیکان را در جدول بگیرند و به عنوان تیم شانزدهم به لیگ یک بروند!

دیدار تیم های نفت آبادان و پیکان تهران در چارچوب هفته سی و چهارم لیگ برتر از ساعت 18 روز جمعه در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد