سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

اخبار لحظه به لحظه از دومین روز ثبت نام انتخابات؛
دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد.
گروه سیاسی مشرق- دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح امروز (چهارشنبه) آغاز شد.

ثبت نام یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح روز گذشته  17 اردیبهشت آغاز و تا شنبه 21 اردیبشهت ماه ادامه خواهد داشت.

داوطلبان حضور در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر کلیه صفحات آن و 12 قطعه عکس 4*6 جدید که در سال جاری گرفته باشند از ساعت 8 صبح لغایت 18 بعدظهر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند :

1- از رجال مذهبی ، سیاسی . 2- ایرانی الاصل . 3- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران . 4- مدیر و مدبر . 5- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی . 6- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

در روز اول ثبت‌نام 5 چهره شاخص (کواکبیان، لنکرانی، روحانی، سعیدی‌کیا و واعظ‌زاده) به همراه ده‌ها چهره غیرمشهور داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.

گزارش کامل مشرق از اولین روز ثبت نام را می توانید در اینـجـا بخوانید.


وزیر کشور: ۷۵ نفر در اولین روز، ثبت‌نام کردند 8:15

مصطفی محمدنجار وزیر کشور صبح امروز دوشنبه همزمان با آغاز دومین روز از ثبت‌نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری از بخش‌های مختلف ستاد انتخابات وزارت کشور بازدید کرد.

وی پس از این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فرایند ثبت‌نام از صبح دیروز گفت: مطابق با صدور دستور آغاز ثبت‌نام همکاران ما در وزارت کشور کار ثبت‌نام از نامزدها را شروع کردند و در بازدیدی که بنده هم‌اکنون داشتم آمادگی‌های خوبی را در تسریع انجام روند ثبت‌نام مشاهده کردم و آمادگی همکاران ما بالا است.

وزیر کشور از ثبت‌نام 75 نفر داوطلب تا ساعت 18 روز گذشته خبر داد و افزود:‌تمامی ثبت‌نام‌ها در حداقل زمان انجام شد که 5 نفر از ثبت‌نام‌ها از چهره‌های مطرح و 70 نفر دیگر از چهره‌های غیرمطرح بودند.

نجار با بیان اینکه از نامزدهای محترم تقاضا داریم که روند ثبت‌نام خود را به روز آخر موکول نکنند، اظهار داشت: ضمن اینکه از تمامی نامزدها به دلیل همکاری در روند ثبت‌نام تشکر می‌کنم و از همه نامزدها و هوادارانشان خواهش می‌کنم که در برابر قانون التزام داشته باشند و از انجام هرگونه کاری که شائبه تبلیغات زودرس را به ذهن متبادل می‌کند پرهیز کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات در انتخابات ثبت نام کرد 9:15

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با حضور در ستاد انتخابات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

مظفر پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: من پزشک هستم ولی حتی اگر پزشکان هم به من رای ندهند قابل احترام است.

وی درباره حضور هاشمی در کابینه خود افزود: هاشمی رفسنجانی در کابینه من جایی ندارد!



ثبت‌نام اولین زن در انتخابات ریاست جمهوری 9:30

اولین زن داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری هم برای ثبت‌نام وارد وزارت کشور شد. راضیه امیدوار لیسانس اقتصاد، به همراه همسرش به ستاد مرکزی انتخابات کشور آمد.

وی که 46 سال سن داشت خدمت به مردم و تلاش برای بهبود اوضاع کشور را از جمله اهداف خود برای کاندیداتوری اعلام کرد.



امیدوار پس از انجام مراحل ثبت‌نام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا خود را رجل سیاسی مذهبی می‌دانید، ‌گفت که به سؤالات سیاسی پاسخ نمی‌دهم.

این فرد همچنین در پاسخ به این سؤال که چگونه بیان می‌کنید به سؤالات سیاسی پاسخ نمی‌دهد اما برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور آمده‌اید، گفت: حرفی در این باره ندارم.


کاندیدایی که با خواب نما شدن آمد 10:00

امان‌الله محمدی، فرد دیگری است که برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در محل ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

وی گفت: برای کاندیدا شدن استخاره‌ای کردم که جواب داد. علاوه بر آن خوابی دیدم که به من توصیه شد کاندیدا شوم و حتما رای می‌آورم.


حسن سبحانی کاندیدای مستقل این دوره از انتخابات ثبت نام کرد 10:40


حسن سبحانی هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، وارد وزارت کشور شد.

از سوابق وی می توان به معاون دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت ارشاد اسلامی در سالهای 59 و 60، نماینده مردم دامغان در ادوار پنجم و ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی از سال 75 تا 87 و مدیر گروه اقتصاد اسلامی، پولی و مالی دانشگاه تهران نام برد.
سبحانی دولت خود را "قانون" و گفتمانش را اصول و مبانی قانون اساسی و شعار انتخاباتی خود را "اقتصاد بدون ربا همراه با قانون‌گرائی، حق جوئی و اخلاق مداری" معرفی کرده است.

رضا طاهری یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد چون احساس تکلیف کرده‌ام به صحنه آمده‌ام.

طاهری خود را دارای شغل آزاد معرفی کرد و اعلام کرد که برنامه‌هایی برای بهبود اوضاع کشور دارد.



رای‌گیری الکترونیکی نداریم 11:30

امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا نرم‌افزاری برای انجام کلیه فرآیندهای انتخاباتی به صورت رایانه‌ای طراحی شده است، گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری 23 فرآیند و در انتخابات شوراهای شهر و روستا 26 فرآیند وجود دارد که این فرآیندها به 3 دسته کلان تقسیم می‌شود.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات وزارت کشور در مورد تعداد شعبه‌هایی که فرآیند رای‌گیری الکترونیکی در آنها صورت می‌گیرد، گفت: تنها در حدود 1000 شعبه فرآیند رای‌گیری الکترونیکی در انتخابات شورای شهر وجود خواهد داشت و در شهرستان‌ها نیز رای‌گیری الکترونیکی را نخواهیم داشت.


برنامه های داوطلبان ناشناس برای انتخابات 11:40

*همچنین امروز رضا طاهری یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد چون احساس تکلیف کرده‌ام به صحنه آمده‌ام.

طاهری خود را دارای شغل آزاد معرفی کرد و اعلام کرد که برنامه‌هایی برای بهبود اوضاع کشور دارد.

*روح‌الله اسلامی دیگر نامزدی بود که امروز برای ثبت‌نام در محل انتخابات ریاست جمهوری حضور یافت. وی ایجاد شغل و اقتصاد اسلامی را از جمله برنامه‌های خود عنوان کرد و تاکید کرد: در دولت وی قدرت در دست مردم است.

اسلامی همچنین از علاقه خود به افکار ماکیاول و مارتین‌لوتر خبر داد و گفت که اگر رئیس جمهور شوم قدرت را خوشگل می‌کنم.

*فردی به نام حسین منظم ، هم داوطلب شد. وی می‌گوید: از احمدی نژاد در کابینه ام بهره می‌گیرم و با شعار "پژوهش و تحقیقات آمده ام"


* از نکات قابل توجه در این دوره ثبت نام سیستم نوبت‌دهی است که نامزدها در ابتدا با گرفتن شماره و بر اساس نوبت به بخش‌های مختلف ستاد انتخابات مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی می‌کنند. این سیستم برای تسهیل در امر روند ثبت نام نامزها در ستاد انتخابات ریاست جمهوری قرار داده شده است.


دومین زن هم به برای ثبت نام آمد 11:45

دومین زن داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری هم برای ثبت‌نام وارد وزارت کشور شد. ثریا ملک زاده 52 ساله پس از ثبت‌نام به عنوان داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من فوق لیسانس بهداشت دارم و مدرک دکتری را از مالزی گرفتم و آمده ام که بگویم زنان هم حضور فعال دارند.

وی وعده داد که اگر رئیس جمهور شود در کابینه‌اش  "فیفتی فیفتی" استفاده خواهد کرد و اعضای کابینه‌ او 50 درصد زن و 50 درصد مرد خواهند بود.


ثبت نام معلول جسمی برای ریاست جمهوری 11:55

ستار غفاری جوان 29 ساله ای است که از تبریز برای ثبت نام با اتوبوس به تهران آمده و معلول جسمی است.

وی می‌گوید: با شعار "خونی تازه در رگ های ایران" به میدان آمدم. احساس کردم ایران به من نیاز دارد.

غفاری که رشته نرم افزار در دانشگاه خوانده است، تاکید کرد: من سیاستمدار مطرحی هستم که خیلی وقت است پشت پرده مانده‌ام و می‌خواهم خودم را مطرح کردم.

وی در  عین حال خود را جوانترین کاندید و متولد 1364 دانست در خصوص اینکه چه کسی را به عنوان کاندیدای قوی می‌داند گفت: که بهترین سیاستمداران کمتر حرف می‌زنند و کمتر گاف می‌دهند. من رجل سیاسی هستم و اشراف کاملی بر مشکلات کشور دارم.


کاندیدایی که خواست نامش فاش نشود 12:30

کاندیدای دیگری که نامش را معرفی نکرد گفت، بیکار هستم و آمده‌ام معضلات را حل کنم و هیچ سمتی هم به آقای هاشمی و اسفندر رحیم‌مشایی نخواهم داد هر چند که راه هاشمی را از مشایی را جدا می‌دانم.

 


 

قوی ترین ارتش دنیا گرفتار فساد اخلاقی
آمارهای پنتاگون نشان می دهد بیشتر قربانیان سوء استفاده جنسی در ارتش آمریکا از پرسنل زیر 25 سال و شاغل در مشاغل رده پایین ارتش است/بر اساس تخمین پنتاگون بیشتر مردان مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند . 13900 مورد سوء استفاده جنسی از مردان در مقابل 12100 مورد سوء استفاده جنسی از زنان.
وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد که آمار جرایم جنسی در ارتش این کشور در سال گذشته میلادی 37 درصد افزایش داشته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، پنتاگون روز گذشته با انتشار گزارشی ضمن اعلام این مطلب تخمین زد که در سال گذشته میلادی (2012) 26 هزار مورد تجاوز به عنف یا تماس های جنسی بین پرسنل ارتش این کشور صورت گرفته است.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز گذشته در واکنش به این گزارش جدید پنتاگون در جمع خبرنگاران اعلام کرد که افزایش جرایم جنسی در ارتش آمریکا مساله ای قابل پذیرش نیست.
چاک هگل وزیر جدید دفاع آمریکا نیز روز گذشته در واکنش به این گزارش ضمن منزجر و نگران کننده دانستن آن ، هشدار داد که افزایش آمار جرایم جنسی در ارتش آمریکا می تواند تاثیرات سوء بر توانایی جذب نیروی های انسانی جدید داشته باشد.



در گزارش پنتاگون آمده است که در سال 2012 در مجموع 3374 مورد تجاوز به عنف در ارتش گزارش داده شده است و این رقم قریب به 200 مورد بیش از سال 2011 بوده است که 3192 مورد تجاوز به عنف گزارش شده بود. آمار سال 2010 نیز 3158 مورد بوده است.

در مجموع بر اساس تخمین پنتاگون در سال 2012 در حدود 26 هزار مورد تجاوز به عنف یا تماس های جنسی یکطرفه و اجباری در ارتش آمریکا به وقوع پیوسته است که این رقم در سال 2011 حدود 19 هزار مورد بوده است.

از این 26 هزار مورد بر اساس تخمین پنتاگون بیشتر مردان مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند . 13900 مورد سوء استفاده جنسی از مردان در مقابل 12100 مورد سوء استفاده جنسی از زنان.

بر اساس آماری که پنتاگون سال گذشته منتشر کرد در سال 2011 به طور متوسط در هر 6 ساعت و 40 دقیقه یک عمل جنسی خشن در ارتش آمریکا به وقوع پیوسته است.

 آمارهای پنتاگون نشان می دهد بیشتر قربانیان سوء استفاده جنسی در ارتش آمریکا از پرسنل زیر 25 سال و شاغل در مشاغل رده پایین ارتش است و در بیشتر موارد سوء استفاده  جنسی ارتباط مستقیمی با مصرف الکل یا مواد مخدر یا روانگردان داشته است.
 
وضعیت اخلاقی شاهزادگان زن سعودی
درحالی که زنان در کشور عربستان، از هرگونه حق و حقوقی که خداوند و دین اسلام آنها را از آنها بهره‌مند ساخته، محروم هستند زنان و دختران خاندان سعودی، نه‌تنها اصول و مبادی دین اسلام، که آیین وهابیت را هم که به آن ایمان و باور دارند زیر پا می‌گذارند. برای اثبات این مدعا با گزارش "مشرق" همراه باشید.
گروه بین‌الملل مشرق-- خاندان سعودی حاکم بر عربستان درحالی داعیه رهبری جهان اسلام را دارد که بسیاری از اعضای این خاندان، غرق در فساد و فحشا هستند و این موضوع نه‌تنها شاهزاده‌های مرد این خاندان را شامل می‌شود، بلکه زنان آنان را نیز در برمی‌گیرد.

درحالی که زنان در کشور عربستان، از هرگونه حق و حقوقی که خداوند و دین اسلام آنها را از آنها بهره‌مند ساخته، محروم هستند زنان و دختران خاندان سعودی، نه‌تنها اصول و مبادی دین اسلام، که آیین وهابیت را هم که به آن ایمان و باور دارند زیر پا می‌گذارند. برای اثبات این مدعا در ادامه این گزارش با ما همراه باشید:

نخستین تصویری که مشاهده می‌کنید، تصویری از دختر "سعود بن عبدالعزیز آل‌سعود" پادشاه سابق عربستان سعودی در سن 41 سالگی و مربوط به زمانی است که در دانشگاه فلوریدای آمریکا تحصیل می‌کرد.

وی دو سال پیش از سوی یکی از دادگاه‌های ایالتی آمریکا به جرم کتک‌زدن و ناسزا گفتن به خدمتکار فیلیپینی‌اش به پرداخت یک هزار دلار محکوم شد. این درحالی است که حکم اولیه دادگاه، 15 سال زندان برای این شاهزاده سعودی بود اما دخالت سفارت عربستان سعودی در آمریکا، حمل گذرنامه دیپلماتیک و بهره‌مندی از مصونیت دیپلماتیک وی موجب شد تا حکم این شاهزاده سعودی از 15 سال، به پرداخت یک هزار دلار کاهش یابد.


در دومین تصویر، شما "هند شمس‌الدین الفاسی" همسر شاهزاده "ترکی بن عبدالعزیز آل‌سعود" برادر "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی را مشاهده می‌کنید که در جشن تولد خود که در بیروت، پایتخت لبنان در سال 2001 میلادی برگزار شد، درحال رقصیدن است.

جالب است، بدانید که وی تا آن سال در بیروت زندگی می‌کرد اما چون به سرقت جواهراتی به ارزش 5.5 میلیون پوند انگلیسی متهم شد و دادگاه لبنان وی را تحت پیگرد قضایی قرار داده بود، از لبنان فرار کرد.


همچنین در تصویری دیگر یکی از شاهزاده‌های سعودی به نام " مشاعل دختر فیصل بن عبدالعزیز آل‌سعود" مشاهده می‌شود که ساکن شهر لس‌آنجلس در آمریکاست و به‌عنوان نمایش دهنده لباس‌های زنانه یا همان مانکن فعالیت می‌کند.

وی در مصاحبه با یکی از مجلاتی که تصویر وی را در صفحه اولش چاپ و منتشر کرده بود، گفته بود که زنان عربستانی لباس‌های مخصوص به خود را می‌پوشند که از سراپای آنها را می‌پوشاند اما اینجا لس‌آنجلس است نه ریاض!

 
اما تصویر چهارمی که مشاهده می‌کنید از آن "ریم" دختر شاهزاده  "ولید بن طلال بن عبدالعزیز آل‌سعود" یکی از ثروتمندترین مردان جهان عرب است.
این تصویر از وی در جشن دانش‌آموختگی وی در سال 2007 میلادی گرفته شده است.

 

اما تصویر پنجم از آن شاهزاده "سماهر" دختر شاهزاده سعودی "ترکی بن عبدالعزیز آل‌سعود" است، این تصویر از جشن دانش‌آموختگی شاهزاده سماهر در بیروت گرفته شده و درحالی که پدرش نیز در کنار او در تصویر مشاهده می‌شود.

 
تصویر ششم متعلق به شاهزاده "نوفه" دختر شاهزاده "بندر بن‌سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" رئیس کنونی دستگاه اطلاعات و امنیت سعودی است که سال‌های سال سفیر عربستان سعودی در آمریکا بود و اکنون رئیس شورای عالی استخبارات عربستان سعودی است.

شاهزاده نوفه 25 سال است که در آمریکا زندگی می‌کند و هیچ یک از خصوصیات زنان عربی را ندارد. تنها علاقه وی نقاشی است و از برخی نمایشگاه‌های نقاشی که در آمریکا برگزار شده، جوایزی دریافت کرده است.
این جدیدترین تصویری است که از این شاهزاده سعودی در دست است.

 
هفتمین تصویر از خاندان آل سعود مربوط به "هناء الجادر" در 39 سالگی است که همسر شاهزاده "محمد بن ترکی بن عبدالعزیز آل‌سعود" به شمار می‌آید و در تصویر وی با یک پارچه دیده می‌شود.
هناء الجادر توسط دادگاه‌ها به دلیل بدرفتاری بیش از حدش با خدمتکارانش و ضرب و شتم بیش از حد آنها محاکمه و توقیف شد.


اما تصویر شماره هشت متعلق به شاهزاده "شوق آل‌سعود" است که به نظر می‌رسد در کنار "پاریس هیلتون" یکی از دوستانش و یکی از بازیگران زن فرانسوی در سواحل فرانسه مشاهده می‌شود.
این تصویر را شماری از روزنامه‌ها و مجلات چاپ کردند و موجب خشم و غضب خاندان حاکم سعودی و نگرانی آنها از واکنش افکار عمومی داخلی و خارجی شد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه هجدهم اردیبهشت 1392ساعت 13:49  توسط امیر رحمانی  |  نظر بدهید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد