سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اندیمشک

 

کشف یک تن داروی دامی قاچاق در اندیمشک
اجتماعی  13:50:25 1392/02/17

922-13214-5 کد خبر
 

رییس شبکه دامپزشکی  شهرستان اندیمشک گفت: بیش از یک تن داروی غیرمجاز دامی با ارزش‌گذاری اولیه بالغ بر 500 میلیون ریال که خارج از چرخه و شبکه مجاز و به صورت قاچاق در سطح استان توزیع می‌شد، با همکاری عوامل نیروی انتظامی و دامپزشکی کشف و ضبط شد.

 علی خاتمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) –منطقه خوزستان- اظهار کرد: این مقدار دارو شامل بیش از چهار هزار و 58 قلم انواع داروهای دامی نظیر آنتی‌بیوتیک ها، مولتی ویتامین ها، ضد عفونی کننده‌ها، ضدانگل‌ها و پنج نوع واکسن‌های دامی بود که از یک انبار در این شهرستان کشف و با حکم قضایی توسط نیروی انتظامی و بازرسان دامپزشکی ضبط شد. همچنین متخلفان با تشکیل پرونده قضایی جهت صدور حکم نهایی به مراجع ذی‌ربط معرفی شدند.

 وی افزود: نظارت بر تهیه، توزیع و مصرف انواع داروها، واکسن‌ها و سموم مورد استفاده در دام و طیور از مهمترین وظایف دامپزشکی است که به طور مستمر توسط کارشناسان اداره  دارو و درمان انجام می‌شود.

 رییس شبکه دامپزشکی اندیمشک ادامه داد: براساس قانون تنها شرکت های پخش دارو دارای مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی کشور، مجاز به توزیع انواع داروهای دام و طیور هستند که با تأیید این سازمان در داخل کشور تولید و یا از خارج کشور وارد شده فعالیت می‌کنند. بر این اساس تهیه، خرید و فروش داروهای دامی خارج از چرخه و شبکه توزیع سازمانی قاچاق محسوب می شود.

 خاتمی‌نیا در توصیه به دامداران و مرغداران خوزستان تصریح کرد:  انواع داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیک، واکسن، سموم و مواد ضد عفونی کننده را تنها با تجویز دامپزشکان و از داروخانه ها و مراکز مجاز دامپزشکی تهیه نموده و در موقع خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و پروانه بهره برداری و مجوز صادره از دامپزشکی توجه نمایند.

 رییس شبکه دامپزشکی  اندیمشک گفت: برخی از افراد فرصت‌طلب و سودجو ، اقدام به فروش دارو به قیمت پایین می‌کنند که این امر یکی از ترفندهای فریب‌کارانه در جهت فروش این‌گونه داروها است. این در حالی است که بخش اعظمی از این داروها قاچاق و تقلبی بوده و خارج از شبکه مجاز وارد کشور شده است؛ البته این‌گونه داروها در بسیاری از موارد عوارض پس از مصرف دارند که لازم است دامداران و مرغداران نسبت به موضوع توجه جدی داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد