سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

آشتیانی: میزبانی مسابقات آسیایی پاورلیفتینگ کار بزرگی بود/سه نفر از تجمع‌کنندگان روبه‌روی وزارت را می‌شناسم
ورزشی  11:40:42 1392/02/17

922-17081-5 کد خبر
 

سرپرست فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام می‌گوید میزبانی مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز کار بزرگی بود.

محمدرضا آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان ـ  درباره برگزاری مسابقات آسیایی پاورلیفتینگ در اهواز اظهارکرد: برگزاری این رقابت‌ها کار بزرگی بود و در حالی این مسابقات برگزار شد که خیلی از فدراسیون‌ها از مشکلات مالی و انجام دادن کارهای عادی پرسنل خود می‌نالند ولی ما خوشبختانه با همت ریاست هیات بدن‌سازی و پرورش‌اندام خوزستان و حمایت‌های شرکت ملی‌حفاری، این جرات را پیدا کردیم که به وزارت ورزش اعلام کنیم که قصد داریم چنین مسابقاتی را میزبانی کنیم.

وی در ادامه درباره اعتراض و تجمع جمعی از پیشکسوتان و ورزشکاران اهالی پرورش‌اندام نسبت به عملکرد وی روبه‌روی وزارت گفت: آیا آن پیشکسوتان و ورزشکاران را شما می‌شناسید؟ به خدا قسم من میان آ‌ن جمع معترض، پیشکسوت و یا ورزشکار ملی ندیدم. این موضوع از این قرار است که شخصی به مدت سه، چهار سال کلاه‌برداری و شیادی کرده بود و به صورت غیرقانونی ورزشکاران را فریب می‌داد و به دلیل این‌که طبق قانون، ما مانع از فعالیت این فرد شدیم، او هم این افراد را تحریک کرد تا تجمع کنند.

سرپرست فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام خاطرنشان‌کرد: چرا گفته می‌شود که پیشکسوتان تجمع کرده‌اند؛ همان‌طور که می‌دانید فردی که اعمال خلاف عفت، اخلاق و ارزش‌ها را انجام می‌دهد، دیگر پیشکسوت قلمداد نمی‌شود. پیشکسوت تعریف دارد و پیشکسوت یعنی این‌که کسی که نماد و مظهر اخلاق و شرف آن رشته باشد پس آیا کسی که کار غیراخلاقی انجام داده است، پیشکسوت می‌باشد؟

وی عنوان‌کرد: آیا کسی که کار قاچاق مکمل‌های غیرمجاز را انجام می‌داده و دارو وارد کشور می‌کرد، پیشکسوت است؟ ما چون مانع از کار این افراد شدیم اعتراض و تجمع کردند. به هر حال رسانه‌ها نیز در درج اخبار باید سنجیده کار کنند. من به لطف خدا در بحرین علی‌رغم این‌که هیچ وقت ورزش ایران موفق نبوده است، نایب‌رییس IFBB شدم و به جای این‌که رسانه این موضوع را تحلیل کنند که چه شد که در حالی‌که سایر فدراسیون‌ها کرسی خود را از دست می‌دهند، من کرسی به دست می‌آورم، به موضوعات دیگری می‌پردازند.

آشتیانی هم‌چنین درباره ارسال نامه جمعی از پیشکسوتان و اهالی پرورش‌اندام در اعتراض به عملکرد او به وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از این کسانی که دست به چنین اقدامی زده است، فردی بوده که سال‌ها مکمل وارد کشور می‌کرده است. فرد معترض دیگر نیز گواهی‌های مربیگری جعلی را از خارج کشور می‌آورد و به ورزشکاران می‌فروخت و فرد معترض دیگر هم پول می‌گرفت و ورزشکار وارد تیم‌ملی می‌کرد که این سه نفر را ندیده، به شما می‌گویم. ما به دلیل این‌که طبق قانون مانع از فعالیت آن‌ها شدیم، چنین کارهایی را انجام دادند و اطمینان دارم این سه نفر جزو این معترضان هستند.

وی هم‌چنین درباره تهدید فدراسیون جهانی مبنی بر تعلیق فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام ایران گفت: بر اثر کوتاهی و غفلتی که در سال 2009 صورت گرفت، ایران از IFBB جدا شد که این موضوع به دلیل مشکلی بود که دو، سه نفر در ایران با رییس فدراسیون جهانی IFBB پیدا کردند. در چنین شرایطی ایران مجبور شد، تمرینات و مسابقات خود را تحت لوای یک بنگاه تجاری انجام دهد که من به آن خنده‌بازار می‌گویم! طی این مدت آرزوی جامعه پرورش‌اندام این بود که ایران به IFBB برگردد.

سرپرست فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام افزود: من بدون این‌که به کسی بگویم، مردادماه سال گذشته مکاتباتی را با رییس IFBB انجام دادم تا این‌که بهمن‌ماه قرار شد ما به مسابقات جهانی تایلند برویم که در همین زمان، مسوول بنگاه تجاری از طریق گزارشی که به او رسید، خبردار شد که من در حال نزدیک شدن به رییس فدراسیون IFBB هستم.

وی ادامه‌داد: مسوول بنگاه تجاری یک نفر را در ایران دارد که با او در امر وارد کردن تجهیزات بدن‌سازی، انواع داروهای غیرمجاز و مکمل‌های ورزشی، انواع گواهی‌های بین‌المللی و فروش گواهی‌های مربیگری داد و ستد دارد. به هر حال آن‌ها صحنه‌سازی کردند و توطئه‌ای برای ورزش ایران درست کردند که آن را به اسم، محروم کرده و رعب و وحشت به وجود آورند تا مقامات وزارت ورزش در تصمیم‌گیری مبنی بر رفتن ایران به IFBB دو دل شوند و به یک طریقی نیز همان لحظه آشتیانی را از کار برکنار کنند.

آشتیانی عنوان‌کرد: این اقدام آن‌ها مانند کاری است که اکنون در حال انجام دادن هستند؛ یعنی به دنبال درست کردن جوی هستند تا آشتیانی را از مسوولیت فدراسیون بردارند چرا که وقتی من را بردارند کسی دیگر پیدا نمی‌شود که ایران را به IFBB ببرد، پس می‌توانند طی چهار، پنج سال کارهای خود را انجام ‌دهند ولی با درایتی که وزیر ورزش داشت، کارهای آن‌ها سقط شد.

وی افزود: بعد آن‌ها گفتند حالا که توانستیم فدراسیون را محروم کنیم، آشتیانی را هم محروم می‌کنیم که برای اولین‌بار در نادرترین اقدام دنیا، شخص را محروم کردند ولی درنهایت وقتی دیدند که ما به IFBB وصل شدیم، آن گروه که به صورت غیرقانونی و با کلاه‌برداری و شیادی به IFBB وصل شده بودند، قصد داشتند، صحنه را به صورتی بچرخانند و شلوغ کنند که آشتیانی نتواند در بحرین، نایب‌رییس فدراسیون آسیا شود و در انجام این کار از هیچ اقدامی دریغ نکردند. یعنی یک ایرانی در بحرین بسیار تلاش کرد که من نایب‌رییس نشوم.

سرپرست فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام گفت: چند روز پیش در یکی از رسانه‌ها این خبر کار شده بود که "آشتیانی با مجامع جهانی مشکل دارد" که به نظر من این حرف بسیار بی‌مورد بود و نباید چنین موضوعی را منتشر می‌کردند. مگر من با کدام مجمع جهانی مشکل دارم؟ حرف این رسانه مانند روغنی است که ریخته ‌شده و جمع کردن آن خیلی مشکل است.

وی ادامه‌داد: من اکنون نایب‌رییس پرورش‌اندام فدراسیون آسیا هستم و در وصل شدن ایران به  IFBBنیز من هم نقش داشته‌ام و این بدین معنا است که ایران از یک بنگاه تجاری قطع شده و به مجمع جهانی اصلی وصل شده‌ است که این خواسته روسای هیات‌های استان‌ها و مجمع ما بوده است و به جای این‌که بگویند آشتیانی باعث شد که ایران به مجامع جهانی وصل شود، می‌گویند که من با مجامع جهانی مشکل دارم که من از این موضوع افسوس می‌خورم.

آشتیانی بیان‌کرد: اکنون با وصل شدن ایران به مجامع جهانی آرزوی جامعه پرورش‌اندام و بدن‌سازی ایران برآورده شده است ولی هیچ چیزی در این باره گفته نشد و اکنون نیز که توانستیم مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا را در اهواز برگزار کنیم، بازهم در این زمینه صحبتی نشد.

وی خاطرنشان‌کرد: مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند که "خبرهای خوب را به مردم داده و به آن‌ها امید دهید."  این در حالی است که از نایب‌رییس شدن من در فدراسیون آسیا یک خبر هم در این رسانه کار نشد. هم‌چنین یک خبر درباره این موضوع که ایران پس از این همه اختلافی که با IFBB داشت ولی توانست به آن برگردد و این‌که آشتیانی در بحرین، جایی که ورزش ایران همیشه در آن جا شکست خورده است، توانست کرسی نایب‌رییسی را بگیرد، نمی‌بینید. فقط کافی بود که من نایب‌رییس آسیا نمی‌شدم، آن موقع این موضوع را پیراهن عثمان می‌کردن! به هر حال این موضوع خوب نیست و خستگی را بر تن آدم می‌گذارد.

 

 

 

ایران تمام عناوین قهرمانی مسابقات آسیایی پاورلیفتینگ را ربود
ورزشی  12:50:0 1392/02/17

922-17181-5 کد خبر
 

مسابقات قهرمانی پاورلیفتنیگ آسیا با قهرمانی ایران در هر چهار رده سنی به پایان رسید.

 

فرشید سلطانی، رییس کمیته پاورلیفتینگ ایران در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌خوزستان به قهرمانی ایران در چهار رده سنی مسابقات آسیایی پاورلیفتینگ که از 12تا 15 اردیبهشت‌ماه در ایران و به میزبانی اهواز برگزار اشاره کرد.

 وی گفت: در این مسابقات و در بخش نوجوانان به ترتیب تیم‌های ایران، عراق و چین‌تایپه مقام‌‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. رییس کمیته پاورلیفتینگ ایران بیان‌کرد: همچنین تیم‌های ایران، عمان و فیلیپین در رده سنی جوانان عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

 وی افزود: در رده سنی بزرگسالان هم پس از ایران، تیم‌های چین‌تایپه و عمان در مکان‌های دوم و سوم جای گرفتند.سلطانی ادامه‌داد: در رده سنی A پیشکسوتان ایران قهرمان شد و تیم‌های عراق و مغولستان جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. در رده B این بخش نیز پس از ایران، تیم‌های ژاپن و عراق دوم و سوم شدند و در رده C این بخش به ترتیب ایران، ژاپن و تاجیکستان اول تا سوم شدند.

 

 

دعوت 14 خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی نوجوانان
ورزشی  9:14:44 1392/02/17

922-16481-5 کد خبر
 

13 کشتی‌گیر و یک مربی از خوزستان به اردوی تیم‌ملی فرنگی نوجوانان فراخوانده شدند.

 

به گزارش ایسنا منطقه خوزستان و به نقل از روابط عمومی هیات کشتی استان، با ارسال نمابری از سوی فدراسیون کشتی، 13 کشتی‌گیر و یک مربی از خوزستان به منظور شرکت در اردوی تیم‌ملی فرنگی نوجوانان جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا معرفی شدند.

 

این اردو از شنبه (21 اردیبهشت‌ماه) در خانه کشتی شماره 2 تهران آغاز می‌شود و تا پنجم خردادماه نیز ادامه خواهد داشت.

 در وزن 42 کیلوگرم بهنام عبدولی و پویا ناصرپور (اندیمشک)، در وزن 46 کیلوگرم محمد سلطانی‌منفرد (اهواز)، در وزن 50 کیلوگرم امین قلاوند (اندیمشک)، در وزن 54 کیلوگرم محمد مراد الیاسی (اندیمشک)، در وزن 58 کیلوگرم شاهین ناصرپور (اندیمشک)، در وزن 63 کیلوگرم حسین اسدی (ایذه) و علی ابراهیمی (دزفول)، در وزن 76 کیلوگرم آرمان علیزاده (اندیمشک)، در وزن 85 کیلوگرم محمد بیرانوند (اندیمشک) و امیر آدیم (مسجدسلیمان) و در وزن 100 کیلوگرم مهران دیناروند (شوش) و شاهین اسدی (مسجدسلیمان) به عنوان کشتی‌گیر و سیامک قیطاسی (اندیمشک) به عنوان مربی از خوزستان در این اردو شرکت می‌کنند.

 

شکست خوزستان برابر فولادماهان در لیگ برتر کشتی فرنگی
ورزشی  16:9:47 1392/02/17

922-17881-5 کد خبر
 

تیم هیات خوزستان در هفته پنجم دور رفت لیگ‌برتر کشتی فرنگی کشور برابر فولادماهان سپاهان متحمل شکست شد.

 به گزارش ایسنا منطقه خوزستان و به نقل از روابط عمومی هیات کشتی استان، روز گذشته (16 اردیبهشت‌ماه) تیم هیات کشتی خوزستان میهمان فولاد ماهان سپاهان در اصفهان بود که با نتیجه 6 بر یک مغلوب این تیم شد.

 نماینده خوزستان که در اوزان 66 و 96 کیلوگرم نماینده‌ای نداشت، فقط توانست در وزن 84 کیلوگرم توسط مهدی هدایی به یک پیروزی برسد.

 نتایج دیدارهای دو تیم که ابتدا نتایج نماینده خوزستان آمده است به شرح زیر است:

 در وزن 55 کیلوگرم: داریوش مقصودی – محمد فقیری، برنده (صفر- 2 * صفر- یک)

 در وزن 60 کیلوگرم: علی اطرافچی – عبدالمحمد پاپی، برنده (صفر- یک * صفر- یک)

 در وزن 66 کیلوگرم: خوزستان نماینده نداشت- حمید زارع، برنده

 در وزن 74 کیلوگرم: رسول گرمسیری – هادی علیزاده پورنیا، برنده (صفر- یک * صفر- یک)

 در وزن 84 کیلوگرم: مهدی هدایی، برنده- فرشاد علیزاده (یک- صفر علیزاده به دلیل مصدومیت ادامه نداد)

 در وزن 96 کیلوگرم: خوزستان نماینده نداشت – داود گیل‌نیرنگ، برنده

 در وزن 120کیلوگرم: پارسا نظری- بشیر باباجان‌زاده، برنده (یک- صفر * صفر- 2 * صفر- یک)

 

معرفی برترین‌های مسابقات آمادگی‌جسمانی بانوان اهواز
ورزشی  16:31:57 1392/02/17

922-17981-5 کد خبر
 

نفرات برتر رقابت‌های آمادگی‌جسمانی بانوان باشگاه‌های اهواز که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) برگزار شد، شناخته شدند.

 بتول عساکره، مسوول کمیته آمادگی‌جسمانی هیات‌ ورزش‌های همگانی استان در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان ـ اظهارکرد: این رقابت‌ها روز گذشته (16 اردیبهشت‌ماه) در شش رده ‌سنی و با حضور 70 نفر در اهواز برگزار شد.

 وی درباره رده‌های سنی این مسابقات گفت: ورزشکاران در رده‌های سنی 25 تا 29، 30 تا 34، 35 تا 39، 40 تا 44، 45 تا 49 و 50 سال به بالا با یکدیگر رقابت کردند.

 مسوول کمیته آمادگی‌جسمانی هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با بیان این‌که مسابقات در سطح خوبی برگزار شد، عنوان‌کرد: این رقابت‌ها به صورت ایستگاهی و در سه بخش چابکی، سرعت و قدرت که از فاکتورهای آمادگی‌جسمانی است، انجام شد.

 وی بیان‌کرد: در رده ‌سنی 25 تا 29 سال، فائزه خلفی، زهرا منصوری و امینه قربایه به ترتیب اول تا سوم شدند. در رده ‌سنی 30 تا 34 سال اکرم هنرفر و فریال شریفی‌صالحی به صورت مشترک قهرمان شدند و مریم قاسمی و امل عبودزاده نیز مکان‌های دوم و سوم را کسب کردند.

 عساکره افزود: در رده ‌سنی 35 تا 39 سال شهناز بابادی قهرمان شد، افسانه سوزنگر جایگاه دوم را به دست آورد و پریسا زراسوند سوم شد. در رده‌ سنی 40 تا 44 سال نیز ژینوس بابادی، مژگان آغاجری و فریده شنیده به ترتیب اول تا سوم شدند. وی خاطرنشان‌کرد: در رده‌ سنی 45 تا 49 سال نوشین جادری عنوان نخست را به دست آورد و پروانه سبز‌آبادیان دوم شد و بهیه میرآشتیان در مکان سوم ایستاد. در رده ‌سنی 50 سال به بالا نیز عزت مهدی‌پور، مهرانگیز فرهادی و توران آقاعلیان به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

 

 

آخرین مراحل آماده‌سازی تیم بسکتبال پتروشیمی برای حضور در غرب‌آسیا
ورزشی  13:27:54 1392/02/17

922-17281-5 کد خبر
 

سرپرست تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام گفت: امروز آخرین روز اردوی تیم در کیش است و فردا به تهران برمی‌گردیم تا صدور ویزای بازیکنان خارجی‌مان را برای حضور در مسابقات غرب آسیا پیگیری کنیم.

 هوشنگ مرمزی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهارکرد: آمادگی تیم برای حضور در مسابقات غرب آسیا خوب است و تمرینات‌مان را به طور مرتب انجام می‌دهیم و هیچ مشکلی نداریم.

 وی ادامه‌داد: امیدوارم مشکل ویزای بازیکنان خارجی‌مان حل شود و بتوانیم با آمادگی کامل در مسابقات غرب آسیا شرکت کنیم. سرپرست تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام گفت: در حال حاضر "تیلورکینگ" و "براولتون" با تیم تمرین می‌کنند ولی در نظر داریم در صورتی که بتوانیم، بازیکنان دیگری نیز به تیم اضافه و از آن‌ها استفاده کنیم. وی بیان‌کرد: تا روز اعزام مشخص خواهد شد که کدامیک از این بازیکنان خارجی در ترکیب تیم قرار خواهند گرفت. به گزارش ایسنا، مسابقات بسکتبال غرب آسیا از 21 تا 28 اردیبهشت‌ماه در عراق برگزار می‌شود.

 

 

اعزام موتورسوار خوزستانی به مسابقات قهرمانی کشور
ورزشی  14:11:31 1392/02/17

922-17481-5 کد خبر
 

موتورسوار خوزستانی کلاس 125 سی‌سی در مسابقات قهرمانی موتورکراس کشور که فردا در همدان آغاز می‌شود، شرکت می‌کند.

 حسین عباسی، دبیر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان ـ اظهارکرد: بیژن یوسفی تنها نماینده خوزستان در این رقابت‌ها است که در کلاس 125 سی‌سی و با موتور کاوازاکی 250 شرکت می‌کند.

 وی افزود: آمادگی وی خوب است و باتوجه به این‌که این رقابت‌ها جنبه انتخابی تیم‌ملی در کلاس 125 سی‌سی نیز دارد، تمام تمرکزمان را روی این کلاس گذاشته بودیم و به همین دلیل در رده نوجوانان و نونهالان اعزامی نداریم.

 عباسی بیان‌کرد: به دلیل هم زمانی این مسابقات با امتحانات مدارس، نتوانستیم سه موتورسوارمان در رده نوجوانان و جوانان را به این مسابقات اعزام کنیم.

 وی ادامه‌داد: باتوجه به این‌که یوسفی پیش از این در اردوهای تیم‌ملی حضور داشته و سابقه عضویت در این تیم و شرکت در مسابقات آسیایی را در کارنامه دارد، فکر می‌کنم بتواند به عضویت تیم‌ملی در بیاید. رقبای اصلی او نیز موتورسوارانی از اصفهان و تهران هستند.

 دبیر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان خاطرنشان‌کرد: این رقابت‌ها از 18 اردیبهشت‌ماه به مدت سه روز در همدان انجام می‌شود و 120 ورزشکار در آن شرکت می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد