سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک افتخار پزشکی برای خوزستان

 

علیزاده خبر داد:
مامای ماهشهری به‌‌عنوان یکی از 6 مامای نمونه کشوری معرفی شد 
آبادان - خبرگزاری مهر: مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر از انتخاب مامای ماهشهری به عنوان منتخب کشوری داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز علیزاده پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش بزرگداشت مقام ماما که در سالن تالار مهر شهرستان آبادان با حضور مسئولان منطقه و ماماهای سراسر جنوب استان خوزستان برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه ماما در روند عملیات درمانی اظهار کرد: همه امیدوار هستند که به زودی ماماها نقش و جایگاه واقعی خود را در جامعه پزشکی به دست آورند.

وی افزود: دفتر مامایی دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان از حدود 10 ماه پیش فعالیت مستقل خود را آغاز کرد و تا کنون موفق به کسب آمارهای مثبتی در این زمینه شده است.

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: شاخص مرگ و میر مادران در شهرهای آبادان، ماهشهر، خرمشهر، شادگان و هندیجان در سیال 91 هزار و 397 نفر بود که این تعداد به شاخص هزار توسعه در کاهش مرگ مادارن بسیار نزدیک است.

وی همچنین با اشاره به نقش ماماها در روند درمانی جامعه گفت: یک وظیفه مهم و حیاتی ماماها آموزش و حفظ سلامت مادر از روزهای آغاز قبل از آبستن شدن تا لحظه تولد نوزاد است.

علیزاده اضافه کرد: بعد از دوران حاملگی از لحظه تولد فعالیت ماماها برای حفظ سلامت مادر و کودک آغاز شده و تا سنین سه سالگی در نوزادان نیز ادامه دارد.

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: یکی دیگر از نقش‌های حیاتی این فعالان بخش سلامت ترویج و آموزش زنان جامعه در راه زایمان های ایمن طبیعی است.

وی همچنین در پایان با اشاره به یکی از فعالان این حوزه گفت: عالیه یزدان‌پرست از شهرستان ماهشهر در بین 130 مامای نمونه کشوری در جمع شش مامای منتخب کشوری در سال 92 حضور داشته و بار دیگر افتخاری را برای مردم خوزستان به ارمغان آورده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد