سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

رییس کمیته پاورلیفتینگ ایران:
تجمع در اعتراض به عملکرد آشتیانی کارساز نیست/سطح مسابقات آسیایی نسبتا خوب بود
ورزشی  10:48:0 1392/02/16

922-15481-5 کد خبر
 

رییس کمیته پاورلیفتینگ ایران تجمع و اعتراض پیشکسوتان و اهالی پرورش‌اندام را نسبت به عملکرد آشتیانی (سرپرست فدراسیون) کارساز نمی‌داند و معتقد است با داد و بیداد و بی‌احترامی کاری درست نمی‌شود.

فرشید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهارکرد: سطح مسابقات نسبتا خوب بود. البته به دلیل این‌که ما رقابت‌های بخش بانوان و آقایان را جدا کرده بودیم تا با سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان سازگاری داشته باشد، چند کشور نتوانستند در این رقابت‌ها شرکت کنند؛ به همین دلیل سطح مسابقات در حد عالی نبود.

وی ادامه‌داد: ازجمله این کشورها قزاقستان بود که این کشور نیز چند کشور دیگر را مانند ازبکستان تحریم کرد که در این مسابقات شرکت نکند؛ هر چند که ازبکستان ورزشکارانی در سطح آن چنان خوب ندارد ولی به هر حال نبود این کشورها سطح کیفی رقابت‌ها را پایین آورد.

رییس کمیته پاورلیفتینگ ایران بیان‌کرد: البته کشور هند نیز به دلیل این‌که ورزشکاران دوپینگی داشت، معلق بود و فکر می‌کنم حکم تعلیق‌شان تا سال آینده ادامه داشته باشد. همچنین فدراسیون ایران زیر چنین سوالی است و اگر شما وارد وب‌سایت رسمی فدراسیون جهانی شوید، می‌بینید که ایران به دلیل این‌که گزارشات تست‌های ضددوپینگ را نداده است، زیر سوال است.

وی خاطرنشان‌کرد: هر فدراسیون باید سالانه سه یا چهار گزارش ضددوپینگ بدهد و فدراسیون جهانی نیز بارها از ایران خواست که این گزارشات را تحویل دهیم ولی از سوی فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام کشور و رییس کمیته پاورلیفتینگ آن که خود من هستم، هیچ‌گونه گزارشی به دست آن‌ها نرسید که علت این کار عدم حضور نادا (ستاد مبارزه با دوپینگ) است که در هیچ یک از مسابقات ما حضور نداشت.

سلطانی در پاسخ به این پرسش ‌که باوجود چنین شرایطی ممکن است برای کشورمان مشکلی به وجود بیاید؟ گفت: خیر، چرا که اکنون فدراسیون پزشکی سیستم تست دوپینگ خود را به مسابقات فرستاده است و طی این چند روزی که در این جا مسابقات آسیایی در حال برگزاری است چند نمونه تست دوپینگ در ایران برای اولین بار حین رقابت‌های پاورلیفتینگ گرفته شده که جواب آن چند ماه دیگر داده خواهد شد.

وی در ادامه درباره اعتراض جمعی از پیشکسوتان و اهالی پرورش‌اندام به عملکرد آشتیانی (سرپرست فدراسیون) و تجمع آن‌ها روبه‌روی وزارت گفت: آشتیانی یک سالی است که سرپرست فدراسیون شده است و شش، هفت ماهی می‌باشد که به صورت فعال‌تر عمل می‌کند و یکسری عملکردهای خوب نیز داشته است اما به هر حال هر مدیری یکسری عملکردهای نامناسب نیز دارد که به دلیل عدم شناخت از آ‌ن سیستم است.

نایب‌رییس کمیته پاورلیفتینگ کنفدراسیون آسیا ادامه‌داد: باتوجه به این‌که من در این جا درگیر برگزاری مسابقات بودم، خیلی در جریان این تجمع نیستم. البته خبری در این راستا شنیدم ولی به نظرم تجمع این افراد کارساز نخواهد بود چرا که زمانی یک سیستم می‌تواند به موفقیت دست پیدا کند که مدیر آن سیستم از سوی مدیرت کلان‌تر خود یا حمایت و یا کنار گذاشته شود.

وی عنوان‌کرد: به هر حال باید با آشتیانی صحبت شود چرا که او هم حرف‌هایی برای گفتن دارد و درست نیست که خیلی راحت درمورد دیگران قضاوت کنیم چرا که آن چه دیده می‌شود، با آ‌ن چه اتفاق می‌افتد بسیار متفاوت است. به هر حال کسانی که تجمع کرده‌اند باید بدانند که با داد و بیداد و بی‌حرمتی به یکدیگر کاری درست نمی‌شود.

سلطانی در ادامه با بیان این‌که باید بگویم که فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام هیچ‌گونه فعالیتی برای پاورلیفتینگ کشور انجام نداده است، گفت: این فدراسیون به ویژه طی یک سال اخیر هیچ کاری برای ماه انجام نداده است و شاید فعالیتی در حد پنج درصد داشته است.

وی بیان‌کرد: برای برگزاری مسابقات آسیایی نیز فدراسیون از ما حمایتی نکرد. البته فعالیت آن‌ها این بود که نامه‌ای درخصوص برگزاری این رقابت‌ها به وزارت ورزش و جوانان نوشتند که البته نامه نوشتن هم مهم نیست بلکه پیگیری آن مهم است.

نایب‌رییس کمیته پاورلیفتینگ کنفدراسیون آسیا افزود: هر ورزشکاری باید حین وزن‌کشی برای شرکت در این مسابقات 500 یورو بابت برنامه‌ای که فدراسیون جهانی دارد، پرداخت کند که اکنون بسیاری از این بازیکنان این مبلغ را پرداخت نکرده‌اند و از طرفی رییس فدراسیون از من خواسته است که اگر امکان دارد بازیکنان این مبلغ را پرداخت نکنند که من هم به وی گفته‌ام من در جایگاهی نیستم که به رییس فدراسیون جهانی بگویم که این پول را نگیرد. به هر حال به من گفته‌اند که به رییس فدراسیون جهانی بگو که این پول را به ضمانت من پرداخت می‌کنیم که من هم به آن‌ها گفتم که هر تعدادی که پول نداشتند، آن‌ها را ضمانت می‌کنم. حالا من فرشید سلطانی یک شخص هستم، اگر رییس فدراسیون تغییر کند، تکلیف من چیست؟ متاسفانه چنین مواردی از معضلات ما هستند.

وی اظهارکرد: بضاعت ورزش ما بسیار زیاد است. من در هندوستان مسابقه داده‌ام و این امکانات، محبت خوب مردم‌مان و حمایتی را که در این جا داریم، در آن جا نداشتیم اما دغدغه‌های ریزی را که در این جا داشتم، آ‌ن‌ها در هند نداشتند؛ آن‌ها کار گروهی‌شان بسیار عالی بود، در حالی که ما اصلا کار گروهی بلد نیستیم.

سلطانی در ادامه با بیان این‌که بعد از پایان مسابقات آسیایی مصاحبه‌ای خواهم داشت و بیان می‌کنم که دیگر حاضر به همکاری با فدراسیون نیستم، گفت: امسال ما چند موفقیت بزرگ به دست آوردیم ولی معضلات ما یکی، دو تا نیست و من درکل 10درصد از فعالیت‌ آشتیانی رضایت دارم ولی از او بابت این‌که توانست ما را موفق کند تا مسابقات آسیایی را برگزار کنیم، تشکر می‌کنم.

 

 

/گزارش تصویری/
مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز
عکس  17:26:28 1392/02/16
922-4582-5 کد خبر
RSS :: پرینت


مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری

مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا در اهواز/ عکس ایسنا: امین نظری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد