سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

فارس از آب‌گرفتگی‌ معابر شوش گزارش می‌دهد
مزارعی که زیر شلاق باران شکستند/ مزارع شوش همچنان غرق در آب

بعد از دو روز بارندگی بی‌سابقه در استان خوزستان و به خصوص در شهرستان شوش تمام محصول گندم به ویژه در بخش شاور غرق در آب هستند.

خبرگزاری فارس: مزارعی که زیر شلاق باران شکستند/ مزارع شوش همچنان غرق در آب

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، بعد از دو روز از بارندگی بی‌سابقه در استان خوزستان و به خصوص در شهرستان شوش تمام محصول گندم به ویژه بخش شاور غرق در آب هستند.

*روستای سن بهادل

این روستا در 30 کیلومتری شهرستان شوش واقع‌شده که در همان ابتدای ورودی به این روستاها می‌توان به آسانی مشاهده کرد آب‌گرفتگی و آب‌شستگی نقاط زیادی از مسیر ارتباطی این روستا را کامل خراب کرده است.

با نگاهی کوتاه نیز متوجه می‌شویم که زمین‌های کشاورزی روستا به علت ورزش شدید باد به صورت کامل خوابیده‌اند و بخش دیگر از این مزارع تا خوشه زیر آب فرو رفته و در حال تخریب کامل هستند.

*روستای استقلال

با نزدیک شدن به مزارع روستای استقلال متوجه می‌شویم تمام مزارع تا خوشه به زیر آب رفته‌اند و کشاورزان در کنار مزارع خود شاهد نابودی محصول گندم خود هستند.

انگار خرابی و سیل تمام این مردمان را بی‌بهره نگذاشته است.

زمین‌های این روستا کامل به زیر آب رفته‌اند و چیزی به عنوان گندم نمی‌توان دید، آبی ساکن و قهوه‌ای رنگ سرتاسر مزارع را در برگرفته است.

*بخش حسین ناهض

دورترین نقطه بخش شاور، «حسین ناهض» بوده که در آنجا نیز سیلی ویران‌کننده آمده است.

باز جز آب هیچ‌چیزی را نمی‌توان دید تمام مزارع به زیر آب رفته‌اند و کشاورزان از دور در حال پیدا کردن راهی برای خالی کردن آب از اراضی خود هستند.

گویا این سیل نه تنها به زمین‌های آن‌ها خسارت زده بلکه خانه‌ها را هم بی‌بهره نگذاشته بود و وارد خانه‌های روستاییان نیز شده بود.

*مشکلات بخش شاور پیگیری می‌شود/ تلاش برای جبرات خسارت‌ها

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: تمام مشکلات این روستائیان در حال پیگیری است.

سید راضی نوری با اشاره به خسارت 180 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی این منطقه گفت: در این بخش بسیاری از زمین‌ها خسارت زیادی دیدند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته پرداخت غرامت به کشاورزان باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از راه‌های مواصلاتی روستاهای این بخش از جمله مسیر ارتباطی پنج روستا به صورت کامل تخریب‌شده و باید هر چه سریع‌تر نسبت به بازگشایی آن‌ها اقدامی صورت گیرد.

نوری در پایان بیان کرد: همه تلاش خود را برای رفع مشکلات روستاییان و جبران خسارت کشاورزان انجام خواهیم داد.به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، بخش شاور یکی از بخش‌های شهرستان شوش بوده که دارای بیش از 60 هزار نفر جمعیت در این بخش است.شغل اکثر ساکنان این بخش کشاورزی و دامپروری است.

 

 

هرس درخت در شوشتر حادثه آفرید
سیمبان شوشتری به کام مرگ رفت

سیمبان جوان شوشتری در حال انجام وظیفه در یکی از خیابان‌های این شهرستان بر اثر حادثه‌ای جان خود را از دست داد.

خبرگزاری فارس: سیمبان شوشتری به کام مرگ رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، صبح امروز سیمبان جوان شوشتری در حال هرس درختان بود که به ناگاه دچار حادثه شد و به دلیل قطع نبودن برق در شبکه جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از شاهدان در محل حادثه برای نجات سیمبان جوان تلاش کردند ولی به دلیل قطع نبودن برق در شبکه امکان دخالت برای مردم و متخصصان شرکت توزیع برق شوشتر فراهم نبود.

پیکر سیمبان جوان شرکت پیمانکاری اتفاقات برق شرکت توزیع برق شوشتر به نام «محمدرضا صفارزاده» قرار است عصر امروز به خاک سپرده شود.

 

 

بر اثر واژگونی خودرو
جاده رامهرمز ـ اهواز یک کشته بر جای گذاشت

رئیس فوریت‌های پزشکی رامهرمز از فوت یک نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری پژو در محور ارتباطی رامهرمز ـ اهواز خبر داد.

خبرگزاری فارس: جاده رامهرمز ـ اهواز یک کشته بر جای گذاشت

حسین رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: یک دستگاه خودروی سواری پژو که در محور رامهرمز ـ اهواز در حال حرکت بود واژگون و منجر به فوت سرنشین خودرو شد.

وی افزود: این حادثه در کیلومتر 45 محور رامهرمز به اهواز روبه‌روی مارون چهار اتفاق افتاد که تنها سرنشین خودرو به نام مهران نصیری 34 ساله در دم فوت کرد.

رئیس فوریت‌های پزشکی رامهرمز در پایان گفت: تنها فوتی حادثه توسط آمبولانس جاده‌ای کوپال اعزامی به محل حادثه به بیمارستان امام خمینی رامهرمز انتقال داده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد