سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

هفته بیست و هشتم مسابفات فوتبال لیگ برتر باشگاههای خوزستان با پیروزی استقلال ملاثانی و فرهنگ رامهرمز دو صدرنشین این رقابتها مقابل قعرنشینان پشت سر گذارده شد.استقلال ملاثانی در زمین خود میزبان یاران استقلال مسجدسلیمان....
خوزنیوز/ یونس عبادی: هفته بیست و هشتم مسابفات فوتبال لیگ برتر باشگاههای خوزستان با پیروزی استقلال ملاثانی و فرهنگ رامهرمز دو صدرنشین این رقابتها مقابل قعرنشینان پشت سر گذارده شد.استقلال ملاثانی در زمین خود میزبان یاران استقلال مسجدسلیمان بود. دیدار دو تیم در نیمه اول با مقاومت سرسختانه مردان میهمان پشت سرگذاشته شد اما در نیمه دوم شاگردان هرمزی با گلهای پیروزی آور خود همچنان با 57 امتیاز در صدرجدول باقی ماندند.یاران شاهین هندیجان هم هر چه کردند نتوانستند از زمین فرهنگ بدون شکست بیرون بیایند تا یاران دیار سلمان فارسی با فتح دروازه بندرنشینان همچنان با یک امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین در مکان دوم قرار گیرند.در این هفته 23 گل از خط دروازه ها گذشت.حاصل هفت پیکار پنج پیروزی و دو تساوی بود تا پرونده هفته بیست و هشتم بایگانی شود.ضمن اینکه دیدار استقلال رامهرمز و میلاد دزفول بدلیل بارندگی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

   میزبان     
           میهمان
         فرهنگ رامهرمز5            شاهین هندیجان0
         استقلال شوشتر  3             آنزان ایذه1
         پرسپولیس ویس 1            جنوب سوسنگرد1
     نفتون مسجدسلیمان2            شاهین ماهشهر 1
      یادآوران شلمچه نوین   0            سپاهان ایذه0
        استقلال ملاثانی  4        استقلال مسجدسلیمان 2
        استقلال حمیدیه  0            شیبان باوی3
        استقلال رامهرمز 
         میلاد دزفول

فرهنگ رامهرمز از گل سیراب شد
فرهنگ رامهرمز 5.........شاهین هندیجان 0

استادیوم تختی رامهرمز در یک هوای بارانی و درحضور خیل عظیم تماشاگران شاهد برگزاری دیدار فرهنگ و شاهین هندیجان بود.بچه های بندری به این اندیشه برابر فرهنگ به میدان آمده بودند که از این رهگذر صاحب یک امتیاز بازی شوند اما اتخاذ یک سیستم دفاعی و استفاده از ضدحملات در برابر یورشهای فرهنگ کارگر واقع نشد چرا که شاگردان احمدزنگنه در بهترین شرایط آمادگی به سر می بردند و بیشترین فشار و حملات خود را از جناحین پی ریزی می کردند.قرمزپوشان رامهرمز با برخورداری از تماشاگر و میزبانی با حالت تهاجمی بهتر پنج بار دروازه شاهین را فرو ریختند تا در جدول رده بندی 56 امتیاز شوند.فاتحان دروازه شاهین محمدعلی چراغی کاپیتان با اخلاق و گلزن این تیم بهمراه فرید آقایی بازیکن جوان و ستاره میدان و رضا احمدی بودند تا یاران میهمان با قبول شکست 5 بر 0 از میدان بیرون بروند.تماشاگران رامهرمزی با تشویقهای منحصر به فرد خود 90 دقیقه بازیکنان فرهنگ را یاری کردند و سهم به سزایی در پیروزی این تیم داشتند.عباس راکی با کمکهای کوراوند و آرمان بندانی این دیدار را قضاوت کردند.نکته قابل ذکر این دیدار رفتار ناظر بازی بود. در روزی که داوران مسابقه قضاوت فوق العاده عالی داشتند متآسفانه نماینده دوگانه سوز هیات فوتبال که ظاهرآ دیگر از ایشان استفاده نخواهد شد با جو سازی وحشتناک در زمانی که بازی صفر بر صفر دنبال می شد با علم و آگاهی و حمایت از دوستان خود باعث تنش و حاشیه سازی برای تیم مظلوم شاهین هندیجان که اینروزها مورد حمله همه جانبه از طرف کمیته برگزاری مسابقات گردیده شد تا این تیم که یک نیمه بسیار خوب را پشت سرگذاشته بود و احتمال پیروزی و یا مساوی آن می رفت با نتیجه باورنکردنی پنج بر صفز و همراه با اتفاقات ناگوار که توسط این نماینده رخ داد زمین مسابقه را ترک نماید که در پایان بازی داور مسابقه اعلام نمود تا این لحظه هیچ تیم بازنده ای را به این جوانمردانه و همکار با داوران ندیده بودم.البته باید از آقای طهماسبی ناظر داوری بازی که با متانت و آرامش جو بازی را آرام کرد و نگذاشت بازی نیمه تمام بماند تشکر کرد. گفتنی است نیمه دوم با شاهکار نماینده هیات فوتبال با نیم ساعت تآخیر شروع شد.

خیزبلند استقلال ملاثانی بسوی قهرمانی
استقلال ملاثانی 4.......استقلال مسجدسلیمان 2

استقلال ملاثانی که در پی پیروزیهای اخیر پای به مرحله حساسی از مسابقات نهاده است.در رویارویی با استقلال مسجدسلیمان با خیزی بلند و نبردی جانانه بار دیگر شایستگی خود را به اثبات رساند تا به یک پیروزی دلچسب دیگر دست یابد و کماکان صدر جدول را در اختیار داشته باشد.نیمه اول که با مقاومت سرسختانه مردان میهمان یک بریک به پایان رسیده بود.در نیمه دوم تعویض های داریوش هرمزی سرمربی فهیم آبی پوشان ملاثانی و گلهای طاهرغبیشاوی و علی دریایی پیروزی را به اردوی آبی پوشان برگرداند تا همچنان در صدر باقی بمانند.

شیبان باوی شایسته ماندن در لیگ برتر
استقلال حمیدیه 0..........شیبان باوی 3

برای بقا شیبان با سه گل استقلال را در حمیدیه زمین گیر کرد.شیبان که در حساسترین شرایط و در روزی که برای ماندن راهی جزء پیروزی پیش رو نداشت.در زمین حریف برتری بی چون و چرای خود را بر حریف تحمیل کرد.ضمن اینکه حسین محمودیان مهاجم بی نظیر و آقای گل لیگ برتر بارها مدافعان پراشتباه و سراسیمه استقلال را به دنبال خود کشاند تا آبی پوشان حمیدیه با قبول شکست غزل خداحافظی از لیگ برتر را سر دهند.در این دیدار شاگردان جوان مجیدکمالی با بازی خوب خود نشان دادند شایستگی ماندن در لیگ برتر را دارند.مکی بدوی,حسین محمودیان و محمد سلامات در دقایق 20-30-85 برای شیبان گلزنی کردند.

رضایت از تساوی در خرمشهر
شلمچه نوین خرمشهر0........سپاهان ایذه 0

هفته بیست و هشتم برای زردپوشان خرمشهر روز خوبی نبود چرا که این تیم در خانه در مصاف با سپاهان ایذه به تساوی بدون گل رضایت داد.شاگردان سرقلی که برای بسته نگه داشتن دروازه خود به خرمشهر رفته بودند با اتخاذ یک روش دفاعی و استفاده از ضدحملات به آنچه در اندیشه داشت رسید.هر چند که در پاره ای از اوقات سرتر از حریف به توپ ضربه زد.دوندگی و هوشیاری مردان میانی,بیداری مردان دفاعی هر دو تیم همچنین شتابزدگی و کم دقتی مهاجمان باعث شد در پایان تساوی صفر بر صفر حاصل گردد.یادآوران شلمچه که چند بازیکن خود را به دلایل مختلف در اختیار نداشت علرغم ده نفر شدن سپاهان روی درخشش دروازه بان این تیم فردین وندی زراس که بخوبی از دروازه خود و تیمش محافظت نمود به تک امتیاز بازی بسنده کرد تا با 42 امتیاز رده ششم جدول رده بندی را در اختیار گیرد.

برتری استقلال شوشتر با سه گل مقابل آنزان ایذه
استقلال شوشتر 3........آنزان ایذه 1

تیم های استقلال شوشتر و آنزان ایذه با امتیازی برابر در مقابل هم قرار گرفتند.آبی پوشان میزبان قدر لحظات را دانستند و حریف را با شکست بدرقه کردند.نیمه اول بدون رودوبدل شدن گلی به پایان رسید اما شاگردان سوزنده در نیمه دوم با استفاده بهتر از موقعیت های فراهم شده سه بار در دقایق 60-77- 88 توسط مهدی شیرزاد-احمدچهارمحالی و حمیدسلجوقی در مقابل تک گل آنزان که در دقیقه 2+90 از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید سه امتیاز خانگی را از آن خود کردند و با 39 امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده هشتم جدول رده بندی قرار گرفتند.آنزان نیز که در مقطعی آتش اختلافات درونی موجب شد سرمربی این تیم سه ,چهار بازیکن خود را اخراج کند با 36 امتیاز فعلا مکانی بهتر از دهم برای خود دست و پا نکرده است.

نگاه پرسپولیس ویس و جنوب سوسنگرد به رده سوم
پرسپولیس ویس 1............جنوب سوسنگرد 1

در دیگر بازی هفته بیست و هشتم که به تساوی انجامیددیدار دو تیم پرسپولیس ویس و جنوب سوسنگرد بود.دو تیم که برای ربودن عنوان سومی مسابقات سخت نیاز به تصاحب هر سه امتیاز داشتند هر چه تلاش کردند نتوانستند بر یکدیگر غلبه کنند.قرمزپوشان ویس که از حمایت تماشاگران خود برخوردار بودند در دقیقه 60 توسط جوادغابشی از حریف پیش افتادند ولی ده دقیقه بعد جواد سواری گل سرنوشت ساز مساوی را درون دروازه میزبان جای داد تا بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد و جنوب با 48 امتیاز مقام سومی خود را تثبیت کند و پرسپولیس با 45 امتیاز در مکان چهارم بایستد.

شاهین ماهشهر در مسجدسلیمان گرفتار شد
نفتون مسجدسلیمان 2............شاهین ندسا ماهشهر 1

در استادیوم شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان تیمهای نفتون و شاهین ماهشهر به داوری البرزحاجی پور به مصاف هم رفتند.سفیدپوشان ماهشهر بازی را بهتر آغاز کردند و با گل دقیقه ده کمال آلبوغبیش پیش افتادند اما نارنجی پوشان مسجدسلیمان در ادامه روانتر از حریف بندری خود توپ را به گردش درآوردند و مزد برتری خود را با گلهای رسول جلیلی و علی مردانی در دقایق 30 و 70 دریافت کردند.در مابقی دقایق تلاش شاگردان دوانی که درصدد تلافی برآمده بودند حاصلی دربرنداشت تا نفتونی ها با به دام انداختن شاهین و کسب سه امتیاز 44 امتیازی شوند و با قرار گرفتن در رده پنجم چشم به سکوهای بالاتر داشته باشند.
 
 
 
گزارش فارس از هفته سی‌وسوم لیگ برتر فوتبال
نفت آبادان شش‌تایی شد / فولاد باخت و آسیایی ماند

در هفته سی‌وسوم لیگ برتر فوتبال نفت آبادان شش تایی شد و فولاد با وجود شکست امیدوار به آسیایی شدن ماند.

خبرگزاری فارس: نفت آبادان شش‌تایی شد / فولاد باخت و آسیایی ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان؛ هفته سی‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس با برگزاری بازی‌های هفته سی‌وسوم تکلیف خود را در بالای جدول مشخص کرد.

در روزی که هم تکلیف قهرمان جام حذفی و هم قهرمان لیگ برتر تعیین شد خوزستانی‌ها دو شکست را در کارنامه دیدند.

* نفت آبادان شش‌تایی شد

سریال فاجعه‌بار نفت آبادان در فصل دوازدهم لیگ برتر با شکست شش بر صفر هفته سی‌وسوم در برابر ذوب‌آهن اصفهان تکمیل شد.

نفتی‌ها که با نمایش بسیار ضعیف خود در این فصل از مدت‌ها قبل به عنوان نخستین تیم به لیگ دسته اول سقوط کرده بودند برای اعاده حیثیت در دیدار با ذوب‌آهن حاضر شده بودند با ارائه یک بازی بسیار بد و دور از ذهن شش بار دروازه خود را فروریخته دیدند تا فصل کابوس‌وار این تیم ادامه داشته باشد.

طلایی‌پوشان آبادانی که در این دیدار استرسی برای ماندن نداشتند انتظار بازی منطقی‌تری از آن‌ها می‌رفت اما در واقعیت و در زمین مسابقه این تیم در برابر ذوب‌آهن ته جدولی حرفی برای گفتن نداشت.

ضعف مفرط خط دفاع و دروازه‌بان نفت آبادان در بازی برابر ذوب‌آهن از نفتی‌ها تیمی نه در سطح لیگ که آماتور ساخته بود که هرگاه تیم مقابل اراده می‌کرد به دروازه نفتی‌ها نزدیک می‌شد و آن را فرو می‌ریخت.

نفتی‌ها با این نتیجه ثابت کردند که با این تیم و نفرات به هیچ وجه شایستگی حضور در لیگ برتر نداشته و سقوط به عنوان اولین تیم برازنده آن‌ها بود.

از سوی دیگر ذوب‌آهن نیز با کسب این پیروزی و بهبود تفاضل گل خود و به لطف پیروزی دو بر یک تراکتورسازی در برابر آلومینیوم هرمزگان یک پله صعود کرد و به بقاء در لیگ برتر از طریق رسیدن به مرحله پلی‌آف امیدوارتر شد.

ذوب‌آهن اصفهان در هفته پایانی و در جدالی سرنوشت‌ساز در انزلی به مصاف ملوان این شهر می‌رود و نفت آبادان در دیدار تشریفاتی دو تیم سقوط کرده به لیگ دسته اول در آبادان به مصاف پیکان تهران خواهد رفت.

* فولاد باخت و آسیایی شد

اما مهمترین دیدار هفته سی‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد و تکلیف قهرمان لیگ یک هفته زودتر تعیین شد.

در این دیدار تیم فولاد خوزستان در جدالی حساس و نفس‌گیر به مصاف استقلال تهران رفت که با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت شاگردان امیر قلعه‌نویی یک هفته زودتر جشن قهرمانی برپا کردند.

در این دیدار ابتدا استقلال در دقیقه 20 روی یک ضربه پنالتی بحث‌برانگیز به گل رسید اما فولادی‌ها با در اختیار گرفتن بازی موقعیت‌های بی‌شماری را بر روی دروازه استقلال ایجاد کردند و یک ضربه پنالتی را نیز روی بی‌دقتی مهدی نوری مهاجم خود از دست دادند.

به ویژه در نیمه دوم؛ بازی در اکثر دقایق به صورت یک گله دنبال می‌شد و به جز ارشاد یوسفی دروازه‌بان فولاد خوزستان همه بازیکنان در اطراف محوطه جریمه استقلال حلقه زده بودند.

با این وجود با درخشش مهدی رحمتی و بی‌دقتی مهاجمان فولاد هیچ یک از این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشد تا فولادی‌ها که برای کسب رده سومی و رسیدن به آسیا درتلاش بودند امتیازات این دیدار خانگی و جام قهرمانی لیگ برتر را به استقلال هدیه دهند.

آبی‌پوشان پایتخت نیز در این دیدار به لطف تجربه بسیار بالای بازیکنان خود و بازی منطقی و تقریباً بدون اشتباه خط دفاعی این تیم که بهترین خط دفاع این فصل لیگ برتر نیز به شمار می‌رود موفق به حفظ نتیجه دلخواه خود شدند و جشن قهرمانی را در اهواز برپا کردند و با سومین قهرمانی خود در این فصل به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر همراه با سپاهان دست یافتند.

اما فولادی‌ها با وجود این شکست و با توجه به پیروزی سپاهان در فینال جام حذفی در دیدار با پرسپولیس به آسیایی شدن امیدوارتر شدند.

باتوجه به قهرمانی سپاهان در جام حذفی و قرارگرفتن این تیم در رده دوم لیگ برتر زردپوشان دیار زاینده‌رود به عنوان قهرمان جام حذفی نماینده کشورمان در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و سه تیم از لیگ برتر که شامل استقلال؛ تراکتورسازی و تیم چهارم لیگ که از بین فولاد و نفت تهران خواهد بود به عنوان چهارمین نماینده یاران در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود.

حالا فولادی‌ها برای رسیدن به هدف خود در این فصل تنها به یک امتیاز بازی هفته آخر در برابر نفت تهران نیاز دارند.

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و نفت تهران در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر روز جمعه 20 اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد