سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

استاندار خوزستان:
صادرات 5.8 میلیارد دلاری کالا از خوزستان/ دولت مشکلات این بخش را برطرف کند

استاندار خوزستان گفت: در بخش صادرات غیرنفتی در سال گذشته 5.8 میلیارد دلار صادرات از خوزستان صورت گرفت که با توجه به شرایط تحریم‌ها عملکرد موفقی داشتیم.

خبرگزاری فارس: صادرات 5.8 میلیارد دلاری کالا از خوزستان/ دولت مشکلات این بخش را برطرف کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در نشست شورای روابط خارجی که پیش از ظهر امروز در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: در بخش صادرات غیرنفتی در سال گذشته 5.8 میلیارد دلار صادرات از خوزستان صورت گرفت که با توجه به شرایط تحریم‌های موجود در بخش صادرات محصولات پتروشیمی عملکرد موفقی داشتیم.

وی افزود: اما باز هم مشکلاتی در این بخش وجود دارد که امیدواریم با کمک دولت برطرف شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در دولت‌های نهم و دهم با تکمیل زیرساخت‌های مربوط به ارتباط با کشورهای همسایه، بازسازی دو مرز شلمچه و چزابه، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در منطقه اروند برای صادر کردن محصول به عراق کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است. 

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر نیز ارتباط خوبی با کشورهای سوریه، ترکیه و روسیه برقرار کرده‌ایم، همچنین در حوزه خلیج فارس توانسته‌ایم با کشورهای امارات، عمان و قطر ارتباط خوبی ایجاد کنیم و این رابطه همچنان ادامه دارد.

*ارتباط با هند و پاکستان/ ملاقات با کشورهای مختلف

به گفته حجازی، هم‌اکنون در حال برقراری ارتباط با کشورهای هند و پاکستان هستیم که هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب در سال‌های اخیر ملاقات با کشورهای مختلف و آشنایی آن‌ها با ظرفیت‌های استان بود و همین امر باعث شد که بتوانیم در سال 86 یک همایش سرمایه‌گذاری را با حضور 50 کشور سرمایه‌گذار خارجی و 320 سرمایه ‌گذار داخلی در بندر امام خمینی برگزار کنیم.

*1.8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی

استاندار خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته نیز به میزان 1.8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان صورت گرفته است، گفت: در بخش جذب سرمایه‌گذار خارجی در سال 89 به میزان 1.6 میلیارد دلار جذب سرمایه داشتیم اما در سال 90 این میزان به 843 میلیون دلار رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوزستان به لحاظ مرزی بودن و ارتباطی که در سال‌های اخیر با کشورهای همسایه از طریق مرز خشکی و آبی دارد از پتانسیل و امتیازات قابل توجهی برخوردار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد