سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از وضعیت آب در خوزستان

 

معاون بهره‌برداری مناب آبی سازمان آب و برق خوزستان گفت: مجموع آورد آب‌ رودخانه‌های خوزستان تا دهه اول اردیبهشت‌ماه، 11 میلیارد و 873 میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته 25 درصد افزایش و نسبت به سال‌های نرمال 65 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خوزنیوز، فتح‌اله دهکردی عنوان‌کرد: در حوزه کارون این میزان حدود 5 میلیارد و 676 مترمکعب است که نسبت به سال‌گذشته 26 درصد افزایش داشت. میزان آورد آب حوزه دز نیز حدود سه میلیارد و 428 میلیون مترمکعب است. این حوزه در مقایسه با سال‌گذشته از افزایش 14 درصدی برخوردار است.
وی افزود: میزان آورد آب حوزه کرخه یک میلیارد و 810 مترمکعب برآورد شده که علیرغم این‌که این میزان 57 درصد نسبت به سال‌های نرمال کمتر است اما در مقایسه با سال‌گذشته 53 درصد افزایش داشته است.
معاون بهره‌برداری منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان بیان‌کرد: 59 میلیون مترمکعب آورد آب حوزه سد کارون است که نست به سال‌گذشته 23 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
دهکردی از آماده‌سازی برنامه تامین آب برای کشت تابستانه خبرداد و گفت: برنامه کشت تابستانه محصولات کشاورزی در حال آماده‌سازی است و برنامه کشت‌های پر مصرف مانند برنج نیمه دوم خردادماه و ذرت دهه اول تیرماه اعلام می‌شود.
مرجع / ایسنا 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد