سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار آب و هوای خوزستان

 

بارش باران بی سابقه در خوزستان ادامه دارد/نیروهای امدادی در حال آماده باش
 
 
اهواز - خبرگزاری مهر: بارندگی در خوزستان که از روز گذشته آغاز شده است همچنان با شدت ادامه دارد؛ این در حالی است در این زمان از سال بارش باران با این شدت در استان بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان خوزستان سال گذشته در هنگام بارندگی، بارش های مناسبی را به خود دید به گونه ای که در ایام نوروز امسال اغلب دشت های این استان سرسبز و باطراوات بوده است و کشاورزان نیز به افزایش محصول امیدوار هستند. اما بارش باران در فصل بهار و در ماه اردیبهشت واقعا برای مردم بی سابقه بوده است آن هم به این شدت.

شدت بارش باران امروز و دیروز به حدی بود که مردم این استان را به وجد آورد و مردم امروز هوایی دلپذیر همراه با بارش باران را تجربه می کنند. حتی برخی از مردم با وجود بارش باران برای لذت بردن از این نعمت الهی، اقدام به قدم زدن در زیر باران کرده اند زیرا به گفته آنها این فرصت ها دیگر تکرار نمی شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: زبانه کم فشار سطح زمین بر روی استان تقویت شده و انتظار تشدید آن تا اخر هفته نیز وجود دارد.

مسعود دهملایی تصریح کرد: در لایه میانی جو سامانه ناپایدار به شکل بسته و بریده و فعال در حال تاثیر بر روی استان خوزستان بوده و هماهنگ با سامانه سطح زمین انتظار فعالیت های بارشی را به شکل گسترده فراهم آورده است.

وی مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی را نیمه ابری تا تمام ابری به تدریج همراه با بارندگی توام با رعد وبرق و گاهی وزش باد قابل ملاحظه و احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی کرد.

دهملایی افزود: مناطق مرکزی و غربی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی، احتمال رعد و برق و تگرگ گاهی باد قابل ملاحظه خواهد بود.

وی تصریح کرد: مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی توام با وزش باد قابل ملاحظه، رعد وبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: در شبانه روز آینده مناطق ساحلی و جنوبی نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی گاهی توام با وزش باد قابل ملاحظه، رعد و برق و احتمال تگرگ خواهند بود.

دهملایی در خصوص میزان بارندگی در 24 ساعت گذشته در شهرهای مختلف خوزستان گفت: میزان بارندگی‌ها در 24 ساعت گذشته در شهرستان آبادان 8.9، اهواز 13.2، امیدیه 7.7، بستان 1305، بهبهان 21.3، حسینیه 4.6، شادگان 14.4، دهدز 12.7، رامهرمز 5.4، ماهشهر 17.4، هندیجان 20.4، لالی 0.2، آغاجری 8.1، شوش 2.1، گتوند 5 و دزفول 0.7 بوده است.

وی با بیان اینکه سیستم بارش زا در استان، جنوبی بوده و بر مناطق جنوبی استان تاثیر بیشتری داشته است،‌ تصریح کرد: در بارشهای امشب و فردا میزان این بارندگی ها در شمال استان افزایش خواهد یافت و سیستم به شمال استان کشیده می‌شود.

بارش همزمان تگرگ و باران در برخی شهرهای شمالی استان نیز نیروهای شهرداری و آتش نشانی را به حالت آماده باش در آورده است. این در حالی است که پیش از این نیز سازمان هواشناسی به کشاورزان هشدار داده بود با توجه به آغاز برداشت محصول و احتمال آسیب نکات ایمنی را مد نظر قرار دهند.
 
مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه استان خوزستان نیز نسبت به طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.

محمدرضا آملا زاده با اشاره به آماده باش تمامی نیروهای ستاد حوادث غیرمترقبه در شهرهای مختلف استان خوزستان تصریح کرد: پیش بینی می شود به دلیل بارشهای شدید که در شهرهای خوزستان ادامه دارد، شاهد آبگرفتگی در استان باشیم.

وی نسبت به بالاآمدن آب رودخانه های این استان درپی بارندگی های اخیر هشدار داد و از شهروندان استان خواست تا از سکونت در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

آملازاده افزود: همچنین براثر بارش باران شدید معابر بسیاری از شهرها و روستاهای استان دچار آبگرفتگی شده است. آبگرفتگی در سطح برخی از شهرهای استان صبح امروز باعث ایجاد مشکل در رفت و آمد وسایل نقلیه و کارهای روزمره مردم شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد