سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

در مرحله نخست آمریکایی ها درباره پیمان دفاعی منطقه ای در خاورمیانه به مانند ناتو صحبت نمی کنند بلکه آنها بر ایجاد همکاری میان این کشورها در زمینه مبادله اطلاعات امنیتی ، برآوردها و دیدارها تاکید می کنند. این ائتلاف با رمز 4+1 در مکاتبات وزارت خارجه آمریکا نامگذاری شده است. این ائتلاف شامل عربستان سعودی، اردن، امارات، تشکیلات خودگردان فلسطین و ترکیه است.
یک روزنامه اسرائیلی نوشت که آمریکا برای مقابله با ایران، ائتلافی غیررسمی از چند کشور عربی، ترکیه و اسرائیل در منطقه به وجود آورده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، "الکس فیشمان"  تحلیلگر نظامی در روزنامه یدیعوت آحارونت چاپ تل آویو با انتشار این خبر نوشت: این ائتلاف با رمز 4+1 در مکاتبات وزارت خارجه آمریکا نامگذاری شده است. این ائتلاف شامل عربستان سعودی، اردن، امارات، تشکیلات خودگردان فلسطین و ترکیه است. البته اسرائیل نیز به طور مجزا ، علیه ایران است.

او به نقل از منابع اسرائیلی و آمریکایی  گفت که هدف از این ائتلاف جدید مقابله با محور ایران، سوریه و حزب الله لبنان است.وی افزود: در مرحله نخست آمریکایی ها درباره پیمان دفاعی منطقه ای در خاورمیانه به مانند ناتو صحبت نمی کنند بلکه آنها بر ایجاد همکاری میان این کشورها در زمینه مبادله اطلاعات امنیتی ، برآوردها و دیدارها تاکید می کنند.

این تحلیلگر اسرائیلی به نقل از منابع خود اضافه کرد: اعضای این ائتلاف غیررسمی به مبادله اطلاعات و ارائه هشدارهای امنیتی با یکدیگر می پردازند و در مرحله بعدی بر همکاری متقابل برای خنثی کردن برنامه های تروریستی اقدام خواهند کرد. این در حالی است که به نوشته این تحلیلگر اسرائیلی قدرت جهانی افراط گرایان اسلامی در خاورمیانه به شدت افزایش یافته است.

در ارتباط با اسرائیل و عربستان سعودی نیز دولت آمریکا با سختی هایی در عملی کردن این ائتلاف میان دو طرف روبه رو است اما این تحلیلگر اسرائیلی تاکید کرد که هم اکنون مسائل عمیقی در پشت پرده ها میان تل آویو و ریاض در جریان است که به احتمال زیاد، علنی خواهد شد.

وی افزود: در فوریه گذشته در حاشیه نشست بین المللی وزیران دفاع در برلین آلمان، ایهود باراک وزیر دفاع وقت اسرائیل و شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، به گرمی باهم دست دادند.

این تحلیلگر ادامه داد: اردن و همکاری اسرائیل با این کشور و روابط متقابل با امارات به اسرائیل عمق استراتژیکی را می دهند که هم اکنون در اختیار ندارد.

وی با اشاره به تغییر سیاست های اردن در برابر سوریه در چند ماه اخیر از جمله اقدام اردن در آموزش نظامی مخالفان دولت دمشق گفت:
همچنین افزایش تنش ها در مرزهای سوریه با اردن و اسرائیل، باعث شده تا تل آویو و امان به رایزنی های امنیتی بیشتری روی بیاورند و نزدیک تر شوند.
درباره روابط اسرائیل و ترکیه نیز دو طرف دارای روابط اقتصادی گسترده ای هستند. هم اکنون سوریه و ایران، تهدید مشترکی برای اسرائیل و ترکیه به شمار می آیند و همین عامل باعث می شود دو طرف به دیدگاه های هم ترازی دست یابند.
تحلیلگر اسرائیلی اضافه کرد: دولت آمریکا مصر را یک دولت کامل نمی داند و به اصطلاح آن را یک "نصف دولت" توصیف می کند و انتظار زیادی از قاهره ندارد بلکه در مقابل تلاش می کند تا بحرین و قطر را نیز به این ائتلاف غیررسمی ملحق کند ائتلافی که هدف اول و آخر آن مقابله با ایران است؛موضوعی که برای کشورهای عربی و اسرائیل به یک دغدغه تبدیل شده است. اعضای این ائتلاف دغدغه منع انتقال تسلیحات از ایران به سوریه نیز دارند .

 

 

مالکی: نبش قبر «حجر بن عدی» وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است

نخست وزیر عراق با مجرمانه توصیف کردن اقدام تروریست‌های سوری در نبش قبر صحابی پیامبر و امیرالمومنین گفت این اقدام وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است.

خبرگزاری فارس: مالکی: نبش قبر «حجر بن عدی» وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العراقیه، «نوری المالکی» نخست وزیر عراق در واکنش به اقدام تروریست‌های سوریه در نبش قبر صحابی پیامبر اسلام و حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام اعلام کرد: اقدام مجرمانه‌ای که ضریح صحابی گرانقدر، حجر بن عدی را هدف قرار داد، در واقع وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر «خضیر الخزاعی» معاون رئیس جمهور عراق اعلام کرد که تروریست‌ها در سوریه با نبش قبر حجر بن عدی در ریف دمشق و انتقال بقایای وی به مکانی نامعلوم،  کینه خود به صحابه رسول خدا را نشان دادند.

روز پنجشنبه پایگاه‌های خبری مختلفی اقدام به انتشار خبر و تصاویر اقدام تروریست‌ها در نبش قبر حجر بن عدی کردند.

 

حجر بن عدی یکی از برجسته‌ترین مسلمانان در زمان پیامبر اسلام و حضرت علی علیه السلام بوده است.

تروریست‌ها و تکفیری‌هایی که هم اکنون در سوریه در حال فعالیت هستند، تصاویر این اقدام خود را در فیسبوک منتشر کرده و زیر یکی از تصاویر نوشتند: این مقام حجر بن عدی الکندی است که یکی از زیارتگاه‌های شیعیان در عدرا بوده و قهرمانان ارتش آزاد اقدام به نبش قبر کرده و وی را در مکان مجهول دیگری دفن کردند چون این مکان به یکی از مکان‌های شرک به خداوند تبدیل شده بود.

 

حجر بن عدی کندی در نوجوانى همراه برادرش «هانى بن عدى» به حضور پیامبر اسلام (صلى الله علیه و آله) شرفیاب شد و به آئین اسلام گروید.

وی در سال 51 یا 53 هجری به دستور معاویه بن ابی‌سفیان به شهادت رسید و در منطقه «عدرا» در نزدیکی دمشق به خاک سپرده شد. 

 

مرقد صحابی گرانقدر حجر بن عدی قبل از تخریب

 

 

وی افزود:سقوط رژیم بشار اسد تاثیری دو گانه بر اسراییل خواهد داشت؛ منفعت سقوط اسد برای اسراییل به صورت خالی شدن پشت جبهه حمایت تسلیحاتی از حزب الله خواهد بود، اما امکان به قدرت رسیدن اسلامگرایان سلفی ها در سوریه برای تل آویو تهدید زا خواهد بود.
رییس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گزینه حمله نظامی به ایران تنها زمانی معقول و منطقی است که "کارد به استخوان" رژیم اسراییل رسیده باشد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه جروزالم پست اسراییل، گابی اشکنازی  در گفتگو با سی ان ان ضمن اعلام این مطلب گفت که از نظر او گزینه نظامی باید به عنوان آخرین راهکار در مقابله با برنامه هسته ای ایران مد نظر قرار گیرد.

اشکنازی با اشاره به این که از نظر او هنوز فرصت برای آزمودن دیگر گزینه ها وجود دارد، افزود که مسأله اساسی همواره این بود که چه زمانی وقت حمله به ایران است؟ و وی در جلسات کابینه امنیتی می گفته که هنوز زمان حمله به ایران فرا نرسیده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال " کریستین امانپور" خبرنگار سی ان ان درباره اختلافات خود با نتانیاهو در سال 2010 بر سر صدور دستور نتانیاهو و ایهود باراک (وزیر دفاع وقت) مبنی بر اعلام " آماده باش ارتش برای حمله به ایران" گفت: کابینه امنیتی اسراییل به چنین تصمیمی نرسید.

گفتنی است در خبری که در نوامبر 2012 از سوی رسانه های اسراییلی منتشر شد این مساله افشا گردید که در سال 2010، نتانیاهو و باراک به ارتش اسراییل دستور آماده باش برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران را صادر کردند اما این فرمان با مخالفت گابی اشکنازی و مئیر داگان روسای سابق ارتش و موساد مواجه شد . این دو مقام سابق اسراییل صدور این فرمان را غیر قانونی اعلام کرده بودند.

اشکنازی همچنین در موضوع سوریه گفت: سقوط رژیم بشار اسد در دمشق ضربه ای جدی به موقعیت و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان وارد خواهد کرد.

وی افزود:سقوط رژیم بشار اسد تاثیری دو گانه بر امنیت و منافع رژیم اسراییل خواهد داشت؛ منفعت سقوط اسد برای اسراییل به صورت خالی شدن پشت جبهه حمایت تسلیحاتی از حزب الله خواهد بود ، اما امکان به قدرت رسیدن اسلامگرایان افراطی (سلفی ها) در سوریه برای تل آویو تهدید زا خواهد بود.

 

 

" کسی که جزو سران فتنه بوده و نظام مانند دوتن دیگر او را محصور نکرده امروز امر بر او اشتباه نشود / کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.
وزیر اطلاعات بدون نام بردن از آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی، با بیان اینکه کسی که جزو سران فتنه بوده و نظام مانند دوتن دیگر او را محصور نکرده امروز امر بر او اشتباه نشود، گفت : کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری مهر، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات صبح امروز پنجشنبه در اختتامیه نهمین همایش سراسری مسئولان هیات رزمندگان کشور با بیان اینکه عده ای به دنبال تطهیر فتنه هستند، گفت: کسی که جزو سران فتنه بوده و انقلاب و نظام به دلیل یک سری ملاحظات او را مانند آن دو تن دیگر چندان محصور نکرده و به او آزادی عمل داده است امروز امر بر او اشتباه نشود که انقلاب یادش رفته این آقا در فتنه چه نقشی ایفا کرده است.

وی همچنین با انتقاد از آنچه منجی سازی کاذب خواند انتقاد کرد و گفت: کسی که خود را پیشگوی حوادث 88 عنوان می کند و می گوید "من گفتم، من بیانیه دادم" در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

وزیر اطلاعات افزود: زمانی که رهبری در نماز جمعه آن خطبه ها را بیان فرمودند چه کسی بود که نامه بدون سلام علیکم داد.

مصلحی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: سرویس های اطلاعاتی غربی می خواهند با بحران سازی و فشار و مشغول سازی تعادل جامعه را بر هم زنند و از تحریم، تورم، حاشیه سازی های مستمر و تقسیم سازی کشوری این هدف را دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری همه جریان ها در انتخابات می توانند حاضر شوند اما باید زاویه خود را با مسیر امامت و ولایت روشن کنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: دشمن به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات است و عدد و رقم های بی حسابی که داده می شود نشان از این امر دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد