سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار آب و هوای خوزستان

 

هشدار هواشناسی به کشاورزان خوزستانی

  

بارش ناگهانی باران در این فصل از سال و با دمای حدود 30 درجه هوا، مردم خوزستان را شگفت زده و متحیر کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، بارش شدید باران در شهرهای استان خوزستان که از ساعاتی پیش آغاز شده مردم را غافلگیر کرد. این در حالی است که مردم استان خوزستان در چند سال گذشته با چشیدن طعم خشکسالی‌های پی‌درپی در این فصل از سال بارانی را نظاره گر نبوده اند.

مردم خوزستان اکنون در حالی جهت فرار از گرما به کولرها پناه برده اند که آسمان رحمت الهی خود را بر سر آنان فرومی‌ریزد. باران در نقاطی از استان به شدتی در حال بارش است که منجر به آبگرفتگی معابر سطح شهر و خیابان‌ها شده است.

هشدار هواشناسی، آماده باش شهرداری

بارش همزمان تگرگ و باران در برخی شهرهای شمالی استان نیز نیروهای شهرداری و آتش نشانی را به حالت آماده باش در آورده است. این در حالی است که پیش از این نیز سازمان هواشناسی به کشاورزان هشدار داده بود با توجه به آغاز برداشت محصول و احتمال آسیب نکات ایمنی را مد نظر قرار دهند.

در این هشدار عنوان شده بود نسبت به انتقال و ایجاد محافظ برای محصولات برداشت شده، اقدام و همچنین از نگهداری  و چرای دامها در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌‌ها خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: زبانه کم فشار سطح زمین بر روی استان تفویت شده و انتظار تشدید آن تا اخر هفته نیز وجود دارد.

مسعود دهملایی تصریح کرد:در لایه میانی جو سامانه ناپایدار به شکل بسته و بریده و فعال در حال تاثیر بر روی استان خوزستان بوده و هماهنگ با سامانه سطح زمین انتظار فعالیت های بارشی را به شکل گسترده فراهم آورده است.

بارش تگرگ در مناطق شمالی

وی مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی را نیمه ابری تا تمام ابری بتدریج همراه با بارندگی توام با رعد وبرق و گاهی وزش باد قابل ملاحظه و احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی کرد.

دهملایی افزود: مناطق مرکزی و غربی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی، احتمال رعد وبرق وتگرگ گاهی باد قابل ملاحظه خواهد بود.

وی تصریح کرد: مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی توام با وزش باد قابل ملاحظه،رعد وبرق واحتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: در شبانه روز آینده مناطق ساحلی و جنوبی نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی گاهی توام با وزش باد قابل ملاحظه، رعد و برق و احتمال تگرگ خواهند بود.

هوای خوزستان همچنان ابری

وی وضعیت هوا را نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی، احتمال رعد و برق و تگرگ عنوان کرد و گفت: جهت باد جنوب تا جنوب شرقی گاهی جنوب غربی، سرعت باد 15 تا 30 کیلومتر در ساعت، ماکزیمم سرعت باد 45 کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج 30 تا 90 سانتی متر و حداکثر120سانتیمتر و وضعیت دید 3 تا 7 کیلومتر است.

دهملایی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته گتوند با 36 و دهدز با 12 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند.

وی گفت:حداکثر دمای اهواز به 30 و حداقل به 21 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد