سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حدیث روز

 

خداوند عزوجل به خاطر ما خشمگین شده و به آتشى که به آن "هبهب" می گویند و مدت هزار سال افروخته‌اند تا سیاه شده دستور مى‌فرماید تا قاتلین امام حسین(ع) و آن افرادى را که حامل قرآن و تارک اهل بیت پیغمبر بوده‌اند برباید.
مشرق- در ثواب الاعمال از رسول خدا حضرت محمد صلى الله علیه و آله روایت شده است :
هنگامى که قیامت برپا شود فاطمه زهرا سلام الله علیها در حالى وارد صحراى محشر مى شود که گروهى از زنان شیعیان در اطراف آن بانو خواهند بود. و به حضرت زهرا گفته مى شود: داخل بهشت شو! وى مى‌فرماید: تا زمانی که ندانم بعد از من با فرزندانم چه کردند نمی‌روم. به آن حضرت مى گویند: در میان جمعیت قیامت نگاه کن . وقتى نظر کند امام حسین علیه السلام را خواهد دید که با بدن بى سر ایستاده است ! فریادى مى‌کشد که من به واسطه فریاد او فریاد خواهم زد و ملائکه نیز از فریاد ما به فریاد مى آیند.
خداوند عزوجل به خاطر ما خشمگین شده و به آتشى که به آن "هبهب" می گویند و مدت هزار سال افروخته‌اند تا سیاه شده و هرگز نسیمى داخل آن نشده دستور مى‌فرماید تا قاتلین امام حسین علیه السلام و آن افرادى را که حامل قرآن و تارک اهل بیت پیغمبر بوده اند برباید.
وقتى داخل آتش شوند آتش نعره اى مى زند و آنان ناله و زارى مى نمایند، آتش مى خروشد و آنان هم به خروش مى آیند، آتش زبانه مى کشد و ایشان به زبان فصیح مى گویند: پروردگارا! به چه علت آتش را قبل از بت پرستان به ما مسلط کرده اى ؟!
خطاب مى رسد: کسى که از روى جهالت عملى را انجام دهد با آن کسى که بداند و عملى را انجام دهد، فرق دارد.

متن حدیث:

 ابن المتوکل : عن محمد العطار، عن الاشعرى ، عن ابن یزید عن محمد بن منصور، عن رجل ، عن شریک یرفعه قال : قال رسول الله صلى الله علیه و آله : اذا کان یوم القیامة جاءت فاطمة صلوات الله علیها فى لمة من نسائها فیقال لها: ادخلى الجنة ! فتقول : لا اءدخل حتى اءعلم ما صنع بولدى من بعدى ؟ فیقال لها: انظرى فى قلب القیامة . فتنظر الى الحسین صلوات الله علیه قائما و لیس علیه راءس ، فتصرخ صرخة و اءصرخ لصراخها و تصرخ الملائکة لصراخنا، فیغضب الله عزوجل لنا عند ذلک فیاءمر نارا یقال لها: هبهب قد اوقد علیها اءلف عام حتى اسودت لا یدخلها روح اءبدا و لا یخرج منها غم اءبدا، فیقال لها: التقطى قتلة الحسین صلوات الله علیه و حملة القرآن فتلتقطهم .
فاذا صاروا فى حوصلتها، صهلت و صهلوا بها، و شهقت و شهقوا بها، و زفرت و زفروا بها، فینطقون باءلسنة ذلقة طلقة : یا ربنا اءوجبت لنا النار قبل عبدة الاوثان ؟ فیاءتیهم الجواب عن الله عزوجل اءن : من علم لیس کمن لا یعلم

.


«ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، صفحه 467»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد