سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

فردا، دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت به خوزستان
سیاسی  11:40:59 1392/01/31

921-5973-5 کد خبر

 

استاندار خوزستان گفت: این استان فردا(یکشنبه، یکم اردیبهشت ماه) میزبان رئیس جمهور و هیات وزیران، به منظور انجام دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت به خوزستان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خوزستان - سید جعفر حجازی، افتتاح 32 طرح مهرماندگار در خوزستان که بخشی از آن به­صورت ویدئوکنفرانس خواهد بود و دیدار عمومی و سخنرانی در جمع مردم اهواز و شهرستان­های تازه تاسیس کارون، حمیدیه، باوی، ملاثانی - به­صورت هم­زمان و باهم درمحل مصلای امام خمینی(ره) شهر اهواز - را از جمله برنامه­های سفر رئیس جمهور عنوان کرد .

استاندار خوزستان افزود: 2 جلسه کارگروه کشاورزی و معدن و نشست هیات دولت، با حضور رئیس جمهور در اهواز برگزار و  در این نشست ها برخی مصوبات دوره­های قبل، تعیین تکلیف می شوند.

وی با اشاره به تاسیس  8 شهرستان جدید در این استان به اسامی حمیدیه، کارون، ملاثانی، آغاجاری، اندیکا، هویزه و هفتکل، از سال 88 تاکنون و افزوده شدن آن ها به تقسیمات کشوری، 32 طرح مهرماندگار که توسط رئیس جمهوری به بهره برداری خواهند رسید را درحوزه های بهداشت و درمان، صنعت نفت، راه و شهرسازی، تامین اجتماعی، جهاد کشاورزی، نیرو و صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

استاندار خوزستان افزود: در بخش بهداشت و درمان، مجموعه کلینیک و اورژانس بیمارستان گلستان اهواز، بیمارستان شهرستان گتوند، طرح توسعه دانشگاه پیراپزشکی و بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی ماهشهر به بهره­برداری می­رسند.

حجازی افزود: درحوزه نفت و انرژی گاز رسانی به یک هزار روستای جدید در استان خوزستان، تسهیلات بهره برداری و نمک زدایی مسجدسلیمان، ساخت بزرگراه ماهشهر – امیدیه  و خط ششم انتقال گاز اهواز - دهلران افتتاح می شود.

وی ادامه داد: در بخش راه و شهرسازی نیز طرح بزرگراه آبادان – ماهشهر، تعریض و چهار خطه نمودن محور ملاثانی- شوشتر، حذف و طرح اصلاح نقاط حادثه خیز در راه های استان با اولویت مسیرهای پر تردد شامل تکمیل تقاطع غیرهمسطح کمربندی اندیمشک، سد دز و سه راهی دهلران، همچنین احداث راه آهن هفت تپه شوشتر از مهمترین پروژه هایی است که با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسند.

استاندار خوزستان افزود: در بخش نیرو نیز راه­اندازی شبکه آبیاری و زهکشی کرخه در قالب 5 فاز در دشت آزادگان، شبکه آبیاری و زهکشی کارون بزرگ به­صورت فصلی در اهواز و راه اندازی شبکه آبیاری و زهکشی خرمشهر در سه فاز را خواهیم داشت که با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسند.

حجازی همچنین از افتتاح 2 پروژه خارج از طرح های مهرماندگار به اسامی کارخانه دوده صنعتی دزفول و سیلوی گندم که از پروژه­های بخش صنعت، معدن و تجارت هستند، خبر داد و تصریح کرد: دولت عدالت محور عزم خود را جزم کرده است که تا پایان دولت دهم کلیه طرح­های مهرماندگار در این استان را به بهره برداری برساند و دین خود را به مردم این منطقه ادا کند.

 

 

فردا اهواز تعطیل است؟
سیاسی  13:6:36 1392/01/31
921-6173-5 کد خبر
 

فرماندار اهواز در خصوص مطالب مطرح شده در خصوص تعطیلی احتمالی ادارات و دانشگاه های اهواز در روز یکشنبه توضیح داد.

عبدالعزیز فدعمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان، اظهار کرد: فردا (یکشنبه) ادارات، دانشگاه ها و مدارس شهر اهواز تعطیل نیستند.

وی افزود: با این وجود مسئولان ادارات، دانشگاه ها و مدارس می توانند برای حضور کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان در مراسم استقبال از رئیس جمهور برنامه ریزی کنند و در این مراسم حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خوزستان، فردا (یکشنبه، اول اردیبهشت) هیات دولت در قالب چهارمین سفر استانی خود به استان خوزستان وارد می شود و قرار بر این است که رئیس جمهور در ساعت 10 صبح در مصلی اهواز سخنرانی کند؛ این در حالی است که در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر تعطیلی ادارات و دانشگاه ها و مدارس اهواز در این روز شنیده شد.

 

 

افتتاح کدام بیمارستان‌ها به سفر چهارم نمی‌رسد؟
اجتماعی  14:55:26 1392/01/31

921-19814-5 کد خبر
 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:‌ هرچند که قرار است در سال 92 چند بیمارستان در استان خوزستان افتتاح شود، ولی این افتتاحیه‌ها همراه با چهارمین سفر هیات دولت به خوزستان نخواهد بود.

 دکتر محمدحسین سرمست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: بیمارستان‌های مسجدسلیمان و رامهرمز از نظر فیزیکی هنوز کامل نشده‌ و به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تحول داده نشده‌اند و هرگاه که کار ساخت این بیمارستان‌ها تکمیل و تجهیزات مورد نیاز نیز تهیه شود، افتتاح خواهند شد.وی افزود: بیمارستان گتوند که توسط دانشگاه ساخته و تجهیزات اولیه آن تهیه شده است، امروز توسط دکتر محمدی‌زاده، معاون رییس‌جمهور افتتاح می‌شود. سرمست تصریح کرد:‌ ‌این افتتاح مربوط به فاز یک این بیمارستان است و به مرور با کامل شدن تجهیزات، می‌توان به طور کامل از آن بهره‌برداری کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد