سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک مصاحبه

 

با حضور در ایسنا؛
موسوی تشریح کرد: وضعیت اجتماعی خوزستان، برقراری امنیت انتخابات، مبارزه با مواد مخدر و ...
اجتماعی  12:10:46 1392/01/28

921-17614-5 کد خبر
 

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان با حضور در تحریریه ایسنای خوزستان، از وضعیت اجتماعی و امنیتی استان در آستانه برگزاری انتخابات گفت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) –منطقه خوزستان- سیدرحمان موسوی ضمن بازدید از تحریه ایسنای خوزستان با اشاره به طرح "امنیت اجتماعی" اظهار کرد: طرح امنیت اجتماعی، طرحی نیست که مقطعی و فصلی باشد. تلاش برای برقراری امنیت اجتماعی، اقدامی همیشگی است و هیچ وقت سطح این اقدامات در ناجا به صفر نرسیده است. به عنوان مثال در ایام نوروز فعالیت این طرح بسیار گسترده بوده است.

 وی افزود: در اجرای این طرح در استان خوزستان، ضمن این‌که نیروی انتظامی به اشرار، اراذل و اوباش، آلودگی‌های صوتی و بدحجابی تذکراتی می‌دهند با موارد تهدیدکننده نیز برخورد می‌شود.

 موسوی تاکید کرد: نگاه مجموعه نیروی انتظامی به حوادث جامعه و آسیب‌ها، نگاهی اجتماعی است و امنیتی نیست. وی افزود: نگاه ابتدایی ناجا به موضوعات جامعه اجتماعی است، ولی با این دیدگاه هم خط قرمزهایی وجود دارد؛ حتی در چهارشنبه آخر سال با نگاه اجتماعی اقدام شد ولی خط قرمزهایی نیز تعیین شد. این نگاه موجب می شود مردم با آسایش خاطر زندگی کنند.

 موسوی با اشاره به در پیش بودن برگزاری انتخابات، عنوان کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که انتخابات در استان خوزستان، چه در حوزه امنیتی و چه سالم بودن نوع انتخابات به خوبی برگزار خواهد شد و همچنین با اقبال بسیار خوبی مواجه می‌شود.

 معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: بحث انتخابات دو بخش مهم دارد که نخست مردم باید هوشیار باشند و نسبت به غرض‌ورزی‌هایی که توسط رسانه‌های بیگانه و غرض‌ورز انجام می‌شود، توجه ویژه داشته باشند.

 وی با اشاره به فعالیت‌های غرض‌ورزانه در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه، تصریح کرد: خانواده‌ها هوشیار و مراقب فرزندان خود باشند که تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار نگیرند.

 موسوی ادامه داد: در بحث انتخابات از سال گذشته تدابیر خوبی تعیین شده است و همه ناخالص‌هایی که ممکن است سبب ایجاد ناامنی شود، تحت کنترل نیروی انتظامی قرار گرفته است.

 وی گفت: نیروی انتظامی اشرافیت کامل در این زمینه دارد و آن‌چه که پیش‌بینی می‌شود این است که انتخاباتی آرام در کشور و استان خوزستان خواهیم داشت.

 معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان با بیان این‌که ارتباط مردم با پلیس را منحصر به مراجعه به مراکز انتظامی نکرده‌ایم، اظهار کرد: می‌خواهیم مردم راه‌های مختلف برای ارتباط با نیروی انتظامی را انتخاب کنند که این راه‌ها می‌تواند رسانه، خبرگزاری، صدا و سیما، مرکز 197 و پلیس 110 باشد.

 وی افزود: کیفیت عملکرد نیروی انتظامی با رویکردهای علمی و اجتماعی در حال پیشرفت است و برای پاسخگویی به مطالبات مردم، نشست‌ها و اتاق‌های فکر برگزار می‌شود، با کمک اصحاب‌ رسانه و اساتید، رسیدگی به موضوعاتی که دغدغه مردم است به صورت راهبردی برنامه‌ریزی می‌شود تا پاسخگویی مناسبی به مردم داشته باشیم.

 موسوی گفت: در حال پیشرفت به سویی هستیم که ظرفیت پاسخگویی مناسب به مردم افزایش یابد. در این پاسخگویی نیاز به همکاری اصحاب رسانه نیز بسیار اهمیت دارد تا به صورت مطلوب در جهت خدمت به مردم عمل شود.

 معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان با بیان این‌که به دو رویه به دغدغه‌های مردم رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: یکی بر اساس پرونده‌های تشکیل شده و آمار و ارقام حاصله از این پرونده‌ها و دیگری توجه به نظرات مردم و نظرسنجی‌هایی است که انجام می‌شود؛ به وسیله پرونده‌های تشکیل شده ممکن است به این نتیجه دست یافت که اولویت آسیب در استان طلاق است ولی براساس نظرسنجی‌ها ممکن است اولویت، بدحجابی باشد. این موارد در اتاق فکر مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

 موسوی تاکید کرد: در حال حاضر اولویت‌های آسیب در استان از نظر خوزستانی‌ها، مواد مخدر صنعتی است که درباره این موضوع و راه‌های مبارزه با آن، با ایجاد همایش‌ها و همکاری با اداره‌کل مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌شود. با استفاده از اتاق‌های فکر در این زمینه ضمن برخورد با شبکه‌ها و باندهای تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر، بحث آموزش‌ها نیز مطرح می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد