سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار میراث فرهنگی خوزستان

 

مستند «کول فرح» جایزه‌ دوم جشنواره کرواسی را گرفت
فرهنگی و هنری  14:25:45 1392/01/28

921-13880-5 کد خبر
 

فیلم مستند «کول فرح» به کارگردانی مهوش شیخ‌الاسلامی موفق به دریافت «جایزه دوم» دومین دوره جشنواره باستان‌شناسی و قوم‌نگاری «اسپلیت» کرواسی شد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این فیلم از تولیدات «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» است. در این دوره از جشنواره اسپیلت 18 فیلم از 10 کشور دنیا، به رقابت با هم پرداختند.

 

 

اعمال سلیقه افغانی در «اشکفت سلمان»!
فرهنگی و هنری  10:41:31 1392/01/29

921-13980-5 کد خبر
 

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه از عدم رسیدگی به اثر باستانی «اشکفت سلمان» خبر داد.

 فرامرز خوشاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: «اشکفت سلمان» از جمله بناهای متعلق به دوران ایلامی است که مربوط به چند هزار سال پیش است.

 او ادامه داد: این بنا یکی از قربانیان رنگ پاشی در ایران است و اولین جایی که رنگ پاشی شد این بنا بوده است اما متاسفانه سود انعکاس خبری آن به خودش نرسید!

 خوشاب خاطرنشان کرد: هنوز رنگ‌پاشی‌های روی این اثر به طور کامل پاک‌سازی نشده است. همچنین دوربین‌هایی که در آن کار گذاشته شده‌اند دوربین‌های استانداردی نیستند. در گذشته نیز در این منطقه یک کودک در آب افتاد و از بین رفت که به نظر من بخشی از آن ناشی از مشکل فنی دوربین‌ها و پیجری است که در آن مکان قرار داشت.

 این دوستدار میراث فرهنگی تصریح کرد:  بودجه‌هایی که مدیر کل‌های قبلی گرفتند با امکاناتی که در این بنای تاریخی وجود دارد اصلاً همخوانی ندارد. در واقع پول را با استانداردهای جهانی گرفتند اما سلیقه افغانی در این بنا اعمال کردند!

 وی بیان کرد: سال گذشته مشکل آن چنانی نداشتیم اما مطمئن باشید این اتفاقات دوباره تکرار خواهد شد. البته هنوز ایرادات بر طرف نشده و هیچ کار عملی نیز صورت نگرفته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد