سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

نگاهی به اتفاقات تیم فوتبال استقلال‌اهواز در فصل جاری + ناگفته‌های علی‌حنطه
ورزشی  18:34:51 1392/01/28

921-14381-5 کد خبر

RSS :: پرینت

 

پرونده مسابقات لیگ یک روز گذشته با شناخت تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر و سقوط‌کننده به لیگ دسته دو در حالی بسته شد که تیم فوتبال استقلال اهواز با کسب یک امتیاز برابر سنگ‌آهن‌بافق از سقوط گریخت.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان ـ آبی‌های اهواز که فصل جدید رقابت‌های لیگ آزادگان را به گفته مدیرعامل و سرمربی وقت‌ تیم (حردانی) برای صعود به لیگ برتر آغاز کردند، عزم‌شان را جزم کرده‌ تا این تیم پرطرفدار را بار دیگر راهی لیگ برتر کنند.

 اما با شروع لیگ و گذشت زمان، همانند سال‌های گذشته بازهم حاشیه گریبان‌گیر این تیم ریشه‌دار شد تا اندک هوادارانی که به صعود این تیم امیدوار بودند، صحبت‌های مسوولان در این خصوص را وعده‌هایی دور از دسترس بدانند. طولی نکشید که عملکرد ضعیف عادل حردانی، او را پس از دیدار برابر گل‌گهر سیرجان مجبور به جدایی از این تیم کرد. او احتمال کمی به صعود استقلال به لیگ برتر می‌داد.

 کارون یعقوبی (مدیرعامل باشگاه) با قبول خداحافظی حردانی، بهروز مکوندی کمک او را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. در آن زمان مدیرعامل باشگاه اعتقاد داشت که آبی‌های اهواز هنوز هم شانس صعود به لیگ برتر را دارند، اما ...

 در شرایطی که استقلال نیاز به آرامش داشت، میان مدیرعامل و سرمربی سابق تیم درگیری لفظی ایجاد شد. یعقوبی با بیان این‌که در تیمش فقط یک نفر مشکل مالی دارد، به صحبت‌های حردانی در این خصوص پاسخ داد.

 طولی نکشید که مکوندی نیز از این تیم جدا شد تا هدایت استقلال اهواز در نیم‌فصل دوم بر عهده علی حنطه‌ای قرار بگیرد که خودش می‌دانست کار راحتی چه در زمین و چه در خارج از زمین ندارد ولی با این وجود به مردم خوزستان قول داد تا مانع سقوط این تیم به لیگ دسته دوم شود.

 نیم‌فصل دوم آغاز شد و بعد از گذشت چند بازی، عده‌ای که قصد داشتند برای تیم حاشیه درست کنند این بار به سراغ حنطه آمدند تا به گفته خود او "جلوی موفقیتش را بگیرند."نتایج ضعیف استقلال سرنوشت این تیم را به گونه‌ای رقم زد تا تیمی که در ابتدای فصل به دنبال صعود به لیگ برتر بود، برای بقا در لیگ یک بجنگد. آبی‌پوشان اهوازی در هفته پایانی می‌بایست برای این‌که خیال‌شان بابت بقا راحت شود، در کویر برابر سنگ‌آْهن بافق به پیروزی می‌رسیدند اما در پایان فقط یک امتیاز کسب کردند تا با 30 امتیاز و به لطف گل زده بیشتر نسبت به اتکا گرگان، در لیگ یک باقی بمانند. آبی‌های اهواز در لیگ یک باقی ماندند اما حنطه ناگفته‌های زیادی از این تیم داشت.

 درست بین دو نیمه بازی استقلال‌خوزستان و فولاد یزد در اهواز بود که علی حنطه در جایگاه خبرنگاران حضور پیدا کرد تا خبرنگارانی که هر وقت با شماره او تماس می‌گرفتند و صدای تکراری "دستگاه مشترک مورد نظر خاموش می‌باشد" را می‌شنیدند، از فرصت استفاده کنند و کمی با او صحبت کنند.حنطه به آغاز کارش در این تیم اشاره کرد و گفت: ما برای بالا آمدن از گروه‌مان، در دور رفت به دو امتیاز و در دور برگشت به 1.5 امتیاز از هر بازی نیاز داشتیم که من 1.5 امتیاز دور برگشت را با بازیکنانی که 90 درصدشان در لیگ یک هم بازی نکرده بودند و میانگین سنی‌ تیم 20 سال و دو ماه بود، به دست آوردم.

 سرمربی تیم فوتبال استقلال‌اهواز با بیان این‌که در این تیم مورد بی‌مهری قرار گرفتم، اظهارکرد:  من در نیم‌فصل با این امید به تیم آمدم تا بتوانم آن را در لیگ یک نگه دارم و همین قول را نیز به مردم خوزستان دادم.

 وی افزود: باتوجه به این‌که 10، 12 سال است در لیگ برتر و لیگ یک مربی‌گری می‌کنم، می‌دانستم توان نگه داشتن تیم‌هایی که در شرایط بحرانی هستند را دارم اما وقتی به داخل مجموعه آمدم فکرش را هم نمی‌کردم که اعضای این مجموعه این قدر با هم مشکل داشته باشند.

 حنطه ادامه‌داد: عده‌ای دوست داشتند این تیم سقوط کند، تعدادی هم می‌خواستند که این تیم در لیگ یک باقی بماند و عده‌ای هم مربیان خاص خودشان را پیشنهاد می‌دادند اما وقتی نتوانستند به هدف خود برسند در راه من شروع به سنگ‌پرانی کردند.

 وی اضافه‌کرد: آن‌ها کارهایی انجام دادند تا در تیم تفرقه ایجاد شود که در این خصوص می‌توان به صحبت با تعدادی از بازیکنان و پرداخت پول به آن‌ها اشاره کرد.

 سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز با بیان این‌که در این تیم هر کی ساز خود را می‌زد، گفت: در این تیم هر کس دارای قدرت خاص خودش است و هر فردی برای خودش حرف می‌زند و ترکیب می‌چیند که به نظرم این اتفاقات برای فوتبال خوزستان و تیم استقلال اهواز خوب نیست.

 وی خاطرنشان‌کرد: وقتی در پنج بازی 11 امتیاز کسب کردم، در جلسه‌ای آقایان گفتند که اگر این پول را به مربی دیگری داده بودیم از این پنج بازی 15 امتیاز کسب می‌کرد که من در‌ آن جلسه سرم را پایین انداختم و چیزی نگفتم ولی انتظار داشتم به من بگویند دست شما درد نکند و از همین جلسه بود که استارت تفرقه در تیم زده شد.حنطه ادامه‌داد: آن‌ها می‌دانستند که اگر حنطه نتیجه بگیرد و استقلال در لیگ یک باقی بماند، شاید سال آینده در تیم نباشند و این کارها باعث شد تا ما در بازی با گل‌گهر سیرجان، 3 بر صفر نتیجه را واگذار کنیم.

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا منظور شما مدیرعامل باشگاه است؟ عنوان‌کرد: شخص مدیرعامل خیر اما عوامل او دخیل بودند. به غیر از دو، سه بازی اخیر در هیچ دیداری ارنج کامل تیم را نداشتم و در حالی که دو تیم به من پیشنهاد مربی‌گری داده بودند، به دلیل قولی که به مردم خوزستان دادم، آن‌ها را رد کردم اما فکرش را هم نمی‌کردم که خودشان دوست دارند تیم به لیگ دو سقوط کند.

 حنطه اظهارکرد: آن‌ها کاری کردند که دو کادر فنی من از اهواز رفتند و دو روز مانده به بازی آخر، کلید خانه را از من خواستند که این کارها معنی‌ای نداشت جز این‌که تو هر چه سریع‌تر از این شهر برو!

 سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز به مشکلات مالی اشاره و عنوان‌کرد: تاکنون 20 میلیون تومان به من داده‌اند، در حالی که من برای باشگاه 16 میلیون تومان هزینه کرده‌ام؛ فقط به این دلیل که بازیکنان بتوانند نتیجه بگیرند و مدیرعامل نیز از این قضیه مطلع است.

 وی گفت: هر کس به این تیم آمد از روز اول 60 میلیون تومان پول می‌خواست اما من چهار میلیون تومان پول از این تیم گرفتم و هر کس هم می‌گوید این طور نیست بیاید با من رو در رو شود تا به او بگویم! حنطه ادامه‌داد: با تمام این مسایل ماندن این تیم را به مردم خوب اهواز، مدیرعامل و بازیکنانی که با من بودند و حتی آ‌ن عده‌ای که نبودند! تبریک می‌گویم.


 

پیروزی نمایندگان خوزستان در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال امید کشور
ورزشی  12:25:31 1392/01/29

921-14781-5 کد خبر
 

هر دو نماینده خوزستان در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال امید کشور موفق به شکست حریفان خود شدند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان ـ این رقابت‌ها روز چهارشنبه (28 فروردین‌ماه) با برگزاری شش دیدار به پایان رسید که طی آن فولادخوزستان توانست با گل‌های مهدی نیایش‌پور در دقایق سه و 50 و سجاد عباسی در دقیقه 78، تیم نساجی مازندران را در اهواز با سه گل مغلوب کند. نفت اهواز دیگر نماینده خوزستان در این رقابت‌ها نیز با نتیجه 2 بر یک میهمان خود برق شیراز را شکست داد. با کسب این نتایج فولادخوزستان با 36 امتیاز و یک امتیاز کمتر نسبت به سپاهان اصفهان در رده دوم جدول قرار گرفت. نفت اهواز نیز با این برد 26 امتیازی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد