سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

فرمانده معظم کل قوا در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی:
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در آستانه 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان منتخب و اعضاء پایگاههای بسیج شهرکهای سازمانی و همچنین تعدادی از خانواده های ارتشیان، ارتش جمهوری اسلامی ایران را مایه افتخار و ارتشی مردمی، علمی، اعتقادی، دارای ابتکارات گوناگون و آزموده شده خواندند
دیدار جمعی از فرماندهان ارتش و تعدادی از خانواده های ارتشیان با مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در آستانه 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان منتخب و اعضاء پایگاههای بسیج شهرکهای سازمانی و همچنین تعدادی از خانواده های ارتشیان، ارتش جمهوری اسلامی ایران را مایه افتخار و ارتشی مردمی، علمی، اعتقادی، دارای ابتکارات گوناگون و آزموده شده خواندند و با اشاره به غیر منطقی بودن جبهه استکبار به سرکردگی امریکا، تأکید کردند: امروز، تمدن غرب بواسطه تناقض ها، بی منطقی ها، زورگویی ها و بی اعتنایی به اصول انسانی در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.

فرمانده کل قوا در این دیدار در تشریح ویژگیهای منحصر بفرد ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مردمی بودن ارتش اشاره کردند و افزودند: در نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتش به دلیل فداکاری و مجاهدت و نه به دلیل زورگویی و قدرت، مورد تکریم مردم و دارای پشتوانه مردمی است.
حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص علمی بودن ارتش خاطرنشان کردند: پیشرفتها و گستره کارهای علمی و پژوهشی نیروهای مسلح از جمله ارتش در زمینه صنایع دفاعی و الکترونیکی حیرت آور و غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی و حتی سالهای اول انقلاب است.
ایشان تأکید کردند: همه این پیشرفتها در شرایطی به دست آمده است که بدخواهان ملت ایران، در دادن کمترین امکانات بخل ورزیدند اما جوشش درونی استعدادهای جوانان و فرزندان این ملت، شگفتی آفرید.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی دینی و اعتقادی بودن ارتش، افزودند: انجام کار براساس احساس تکلیف و تعمیق روحیه دینی و انقلابی موجب شده است که ارتش جمهوری اسلامی ایران به یک ارتش متعهد و پایبند به اعتقادات و ارزشها تبدیل شود.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: چنین ارتشی قطعاً در هر امتحانی سربلند بیرون خواهد آمد.
فرمانده کل قوا، آزموده بودن ارتش به دلیل حضور سرافرازانه در 8 سال دفاع مقدس را یکی دیگر از امتیازات ارتش برشمردند و خاطرنشان کردند: ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات گوناگون در دوران دفاع مقدس نقشی برجسته داشت و کارهای بزرگی انجام داد.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ارتشیان گفتند: به ارتشی بودن خود افتخار کنید و همت خود را، حفظ و تقویت این ویژگیهای ممتاز قرار دهید.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به رویکرد متفاوت نیروهای مسلح ایران در مقایسه با ارتش های دنیا، افزودند: ارتش، سپاه و بسیج یک فرهنگ و جهت گیری جدیدی را به دنیا عرضه کرده اند که الگوی بدیعی در مقابل جهت گیری استعماری و سلطه گرانه بیشتر ارتشهای دنیا است.
ایشان در خصوص روحیه سلطه گری مجموعه های نظامیِ جبهه استکبار بویژه آمریکا، خاطر نشان کردند: این مجموعه های نظامی در هر جایی که حضور پیدا میکنند مایه فساد اخلاقی و فشار بر مردم و کشتار آنان هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای آمریکاییها مبنی بر مخالفت با وسائل کشتار جمعی افزودند: بر خلاف این ادعا، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، کودکان و زنان و مردم بیگناه افغانستان و پاکستان را قتل عام میکنند و تروریستهای مورد حمایتِ آشکار و پنهان آمریکا نیز در عراق و سوریه، مردم را می کشند.

دیدار جمعی از فرماندهان ارتش و تعدادی از خانواده های ارتشیان با مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین تناقض گویی های آمریکا خاطر نشان کردند: آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بیگناه پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه سکوت میکنند اما بعد از چند انفجار در آمریکا ، همه دنیا را پر از جنجال میکنند.
ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران به پیروی از منطق اسلام با هرگونه انفجار و کشتار مردم بیگناه چه در بوستون آمریکا و چه در پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه مخالف است و آنرا محکوم میکند.
ایشان افزودند: رفتار آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بیگناه ، متناقض است و بر همین اساس معتقدیم که آمریکا و جبهه مقابل جمهوری اسلامی ایران، غیر منطقی هستند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: به دلیل این تناقض ها، بی منطقی ها، زورگویی ها و بی اعتنایی ها به اصول انسانی تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: این چگونه منطقی است که اگر کودکان و زنان در افغانستان و پاکستان بوسیله آمریکاییها کشته شوند و در عراق و سوریه نیز تروریست های مورد حمایت آمریکا، غرب و صهیونیست ها، فاجعه آفرینی کنند، اشکالی نداشته باشد اما اگر انفجاری در آمریکا یا یک کشور غربی روی دهد، همه دنیا باید هزینه آن را بپردازند.
ایشان تأکید کردند: این روحیه و تفکر آمریکا و غرب که خود را تافته جدا بافته از دیگران میدانند، عامل سرنگونی و زوال روزافزون آنهاست.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اندیشه های منطقی حاکم در نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان کردند: این اندیشه های منطقی، پایه های یک تمدن عمیق و ماندگار است.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود از فداکاریها، همدلی ها و همراهی های همسران، خانواده ها و فرزندان ارتشیان تجلیل کردند و افزودند: خانواده های محترم ارتشیان باید همواره به داشتن چنین مردانی احساس عزت و افتخار بکنند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ، امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش گزارشی از توانایی ها و آمادگی های ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.
در ابتدای این دیدار تعدادی از جانبازان ارتش جمهوری اسلامی از نزدیک با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
 
 
 
تهدید جدید رسانه های غربی

اگر فردای انتخابات ریاست جمهوری، ایران به غرب تضمین ندهد، اوباما قطعاً دستور بمباران ایران را می دهد!

"برنارد گتا"که رسانه های فرانسوی او را یک تحلیلگر برجسته یمی نامند، تحلیلی در مورد اتفاقات مربوط به برنامه هسته ای ایران ارائه داده است.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ او می گوید که در فردای انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن آینده تنها اقدامی که میتواند مانع از آغاز جنگ آمریکاعلیه ایران گردد، اتخاذ تصمیم بسیار روشن و قابل قبول و ضمانت بسیار محکم ایران در باره اهداف برنامه هسته ای این کشور است!
برنارد گتا، اعتقاد دارد که جنگ بین آمریکا و ایران میتواند هر لحظه آغاز گردد. وی به مذاکرات هسته ای اخیربین ایران و قدرت های بزرگ در آلماتی قزاقستان اشاره میکند که ایران یکبار دیگر هرگونه مصالحه ای را با قدرت های بزرگ جهانی درباره برنامه هسته اش رد کرد.

برنارد گتا معتقد است که این موضوع بسیار خطرناک و نگران کننده است.

او با وجودی که هیچ مستندی در مورد ساخت سلاح هسته ای توسط ایران منتشر نشده، مدعی می شود: از یک سوی ایران با همه قدرت تلاش میکند تا هر چه زودتر به بمب اتمی و یا حداقل ظرفیت فنی ساخت بمب اتمی دست یابد و از سوی دیگر آمریکا، اروپا و اسرائیل تصمیم گرفته اند تا با هر وسیله ممکن مانع از این قصد تهران گردند. در همین حال، روسیه و چین نیز خواستار آنند که اعضای باشگاه کشورهای دارنده بمب اتمی به هیچ وجه افزایش نیابد!

برنارد گتا، میگوید یک درگیری بزرگ با اهمیت جهانی در خاورمیانه علیه ایران در حال ترسیم شدن است و ما با گام‌های بسیار بلند به سوی این درگیری میرویم.

وی میگوید، باراک اوباما از ماه های طولانی تصمیم خود را در باره این موضوع گرفته و بارها اعلام کرده است که آمریکا تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد تا ایران به ظرفیت تکنولوژی نظامی-هسته ای دست یابد. وی اعتقاد دارد که باراک اوباما در تصمیم خود راسخ است و نخواهد گذاشت که ایران به بمب اتمی دست یابد.

برنارد گتا تأکید میکند در صورتی که ظرف ماه های آینده یک راه حل قطعی و دیپلماتیک در باره پرونده هسته ای ایران یافت نگردد، ظرف 12 ماه آینده باراک اوباما به خود هیچ تردیدی راه نخواهد داد تا تأسیسات هسته ای ایران را بمباران کند.

برنارد گتا، میگوید: اشتباه نکنید، سخنان باراک اوباما بسیار جدی است و باید آنرا به عنوان یک اخطار بسیار جدی تلقی کرد. وی میگوید، آمریکا نمیتواند تسلیم خواسته های جمهوری اسلامی شده و به ایران اجازه دهد تا تمام محاسبات بین‌المللی را بهم زند!

" برنارد گتا، اعتقاد دارد در این رویارویی در باره پرونده هسته ای ایران، اعتبار آمریکا، همچنانکه اعتبار شخص باراک اوباما به عنوان ریاست جمهوری آمریکا، در گروی توقف بدون چون و چرای برنامه هسته ای جمهوری اسلامی برای رسیدن به ظرفیت ساختن بمب اتمی مطرح میباشد.

برنارد گتا، چهاردلیل عمده را برمی شمرد که بر اساس آن آمریکا نمی تواند به ایران اجازه دهد تا به ظرفیت هسته‌ای-نظامی دست یابد:

نخست آنکه در صورت دست یابی ایران به بمب اتمی، حداقل چهار کشور عربستان سعودی، ترکیه، مصر و اردن بدون فوت وقت اعلام خواهند کرد که امنیت ملی، آنها را مجبور میکند که در راه ساخت بمب اتمی تلاش کنند و بدین ترتیب در مدتی کوتاه، خاورمیانه به غیر از اسرائیل دارای حداقل پنج قدرت اتمی دیگر خواهد شد؛ در چنین شرایطی خطر نه تنها خاورمیانه، بلکه همه جهان را تهدید خواهد کرد.

دوم آنکه ، تمام تلاش های صورت گرفته در جهان برای پیمان منع گسترش غنی سازی در جهت ساخت سلاح های اتمی نقش بر آب گردیده و خطر و تب غنی سازی اورانیوم برای رسیدن به بمب اتمی، بسیاری از کشورهای جهان را فرا خواهد گرفت.

سوم آنکه، گسترش غنی سازی در سطح جهان میتواند با خطر دست یابی تروریسم جهانی به این سلاح کشتار دسته جمعی همراه باشد؛ این امر امنیت جهانی را به چالش خواهد کشید!!

و بالاخره آنکه در صورتیکه آمریکا علیه ایران در ماه های آینده وارد عمل نشود، مطمئناً اسرائیل آغاز کننده جنگ علیه ایران خواهد بود و این موضوع از کنترل آمریکا خارج شده و ابعاد بسیار نگران کننده منطقه ای و جهانی به خود خواهد گرفت.

برنارد گتا، در مقاله خود میگوید: اگر مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های بزرگ جهانی به زودی به نتیجه نرسد، این تفکر که آمریکا دست روی دست میگذارد و هیچ اقدام اساسی و بازدارنده ای علیه ایران نخواهد کرد، یک اشتباه بسیاربزرگ میباشد.

،برنارد گتا، تحلیلگر برجسته و مشهور فرانسوی میگوید که در فردای انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن آینده تنها اقدامی که میتواند مانع از آغاز جنگ علیه ایران گردد اتخاذ تصمیم بسیار روشن و قابل قبول و ضمانت بسیار محکم ایران، در باره اهداف برنامه هسته ای این کشور است؛ در فقدان چنین ضمانتی، برنارد گتا اعتقاد دارد که جنگ علیه ایران آغاز خواهد شد و آغاز جنگ با چند هفته بمباران گسترده و شدید هوایی آمریکا علیه ایران همراه خواهد بود!!

 

طرح سنا: حمایت کامل آمریکا از اسرائیل، در صورت حمله به ایران!

مجلس سنای ایالات متحده آمریکا پشتیبانی کامل از اسرائیل را در صورت جنگ با ایران تضمین می کند. قطعنامه مربوطه توسط نمایندگان مجلس آمریکا در روز استقلال اسرائیل به تصویب رسید. اگر دولت اسرائیل با هدف دفاع از خود به اقدامات نظامی علیه تهران بپردازد، آمریکا باید از اسرائیل پشتیبانی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در ۶۵مین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا  AIPAC طرحی تهیه کرده که بر اساس آن اگر اسرائیل مجبور شود برای دفاع از تمامیت ارضی، مردم و موجودیت خود دست به عملیات نظامی علیه ایران بزند!

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ روبرت مندنز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتور لیندزی گراهام از حامیان این طرح هستند که توسط یک گروه ۷۹ نفره از هردو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تهیه شده است.

این طرح همچنین تاکید می‌کند که دولت آمریکا باید برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی متعهد شود.

در این قطعنامه آمده است: اگر دولت اسرائیل با هدف دفاع از خود به اقدامات نظامی علیه تهران بپردازد، دولت ایالات متحده آمریکا باید از اسرائیل پشتیبانی و کمک های دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی برای دفاع از خاک و ملت این رژیم برساند".

کمیته روابط خارجی سنا در پیامی رسمی اعلام کرده: «این کمیته پیامی روشن و فوق‌العاده مهم برای همبستگی با اسرائیل علیه برنامه تهدید آمیز اتمی ایران که اسرائیل، امریکا و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد، ارسال کرده است».

در این سند همچنین گفته می شود که ایالات متحده آمریکا طرفدار تحریم های بین المللی علیه ایران است.
 
 
 
 
" توماس پیکرینگ" سفیر سابق آمریکا تاکید کرد که دولت اوباما باید سیاست عملیات های خرابکارانه و مخفی برای جلوگیری از توسعه برنامه هسته ای ایران از جمله حمله های سایبری و ویروسی به تاسیسات هسته ای ایران را کنار بگذارد.
جمعی از کارشناسان و مقامات سابق دولت آمریکا که عضو گروه " پروژه ایران " هستند به مقامات کاخ سفید توصیه کردند که در سیاست افزایش تحریم ها و فشار به ایران تجدید نظر کنند و وارد مذاکره مستقیم با ایران شوند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز در گزارش این گروه که با عنوان  سومین گزارش " پروژه ایران" به امضای 35 تن از از سناتورها، دیپلمات ها و کارشناسان و اعضای ارشد کابینه نخست دولت اوباما رسیده است با اشاره به اینکه تحریم ها ممکن است در مواردی به جای تغییر رفتار ایران نتیجه معکوس داشته باشد، از دولت اوباما درخواست کرده گام هایی فراتر از تحریم ها را برای حل مساله هسته ای ایران در نظر بگیرد.

در این گزارش 85 صفحه ای که با عنوان " گزینه های استراتژیک در قبال ایران: توازن فشار با دیپلماسی" منتشر شده ،تاکید شده که سیاست تشدید فشار بر ایران باعث افزایش فساد در این کشور شده و ممکن است سبب ایجاد بذر بی اعتمادی وجدایی بین مردم ایران و آمریکا شود.

" توماس پیکرینگ" سفیر سابق و یکی از امضا کنندگان این گزارش در مصاحبه ای اعلام کرد :" من اساسا بر این باورم که توازن بین تحریم ها و دیپلماسی در قبال ایران به هم خورده است."

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین در این مصاحبه تاکید کرد که دولت اوباما باید سیاست عملیات های خرابکارانه و مخفی برای جلوگیری از توسعه برنامه هسته ای ایران از جمله حمله های سایبری و ویروسی به تاسیسات هسته ای ایران را به دلیل حاشیه ای بودن و این مساله که این کارها نمی تواند برای دولت آمریکا زمان کافی بخرد، کنار بگذارد.

 در میان امضا کنندگان این گزارش نام های معروفی همچون "رایان کراکر" سفیر سابق آمریکا در عراق، "جوزف نای" یکی از اساتید آمریکایی صاحب تئوری در زمینه روابط بین الملل،"زبیگنیو برژینسکی" مشاور امنیت ملی دولت جیمی کارتر، "ریچاد مورفی" سفیر سابق، " لی همیلتون " رییس سابق کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، " گری سیک " عضو سابق شورای امنیت ملی و استاد دانشگاه کلمبیا، ژنرال "مایکل هایدن" رییس سابق سازمان سیا، " جان لیمبرت" سفیر سابق و سناتور " ریچارد لوگار" رییس سابق کمیته روابط خارجی مجلس سنا آمریکا دیده می شود.

ایا آمریکا با سو استفاده از حملات بوستون به ایران یا سوریه حمله می کند؟

از آنجایی که انفجارهایی در خاک الات متحده روی داده، این کشور با استفاده از این بهانه به سوریه یا ایران حمله می کند.این روزنامه می افزاید که با توجه به انکه آمریکا همواره در لحظات بحرانی، تصمیمات وحشتناکی اتخاذ می کند، احتمال این اتفاق دور از ذهن نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه پراودا که منتسب به حزب کمونیست روسیه است، نوشت: دو حمله ی تروریستی در طول ماراتونی در بوستون امریکا روی داد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، دو انفجار در پشت تماشاگران در نزدیکی خط پایان به وقوع پیوست. در نتیجه ی این انفجارها، سه نفر کشته شدند که کودکی 8 ساله شامل آن می شود.

تعداد مجروحین بین 100 تا 140 نفر اعلام شده و 10 نفر از آنان در شرایط وخیم قرار دارند.

براساس این گزارش، منطقه پرواز ممنوع در آسمان این شهر اعلام شده است و پلیس ضدتوریستم و اف بی ای در حال تحقیق بر روی این جزئیات این حوادث هستند.

این بمب ها در درون سطل زبانه گذاشته شده بود. 5 مواد منفجر دیگر پس از وقوع دو انفجار نخست کشف و خنثی شد.

24ورزشکار روس در ماراتن بوستون شرکت داشتند و به گفته ی کنسکولگری روسیه در امریکا، هیچیک از آنان آسیب ندیدند.

تاکنون گروه و فردی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

در این میان، وبلاگ نویس های روس مسئله ای را مطرح کرده اند: از آنجایی که انفجارهایی در خاک الات متحده روی داده، این کشور با استفاده از این بهانه به سوریه یا ایران حمله می کند.

این روزنامه می افزاید که با توجه به انکه آمریکا همواره در لحظات بحرانی، تصمیمات وحشتناکی اتخاذ می کند، احتمال این اتفاق دور از ذهن نیست.
 
 
 
 
از الناز شاکردوست تا پوریا پور سرخ؛
استقبال بی نظیر و حضور سوپراستارهای سینما از نیکی کریمی گرفته تا پوریا پورسرخ، الناز شاکردوست، آناهیتا همتی، الهام حمیدی و ستارگان فوتبال مانند علی دایی و فرهاد مجیدی در مراسم گشایش اولین شعبه این برند لوکس تعجب عام و خاص را بر انگیخت.

مشرق، چندی قبل در روز دوازدهم اسفندماه یکی از بزرگترین فروشگاه های برند لاگژری مون بلان Monblanc در مجتمع تجاری "سام سنتر" واقع در خیابان فرشته تهران افتتاح شد.


استقبال بی نظیر سوپراستارهای سینما از نیکی کریمی گرفته تا پوریا پورسرخ، الناز شاکردوست، آناهیتا همتی و الهام حمیدی و ستارگان فوتبال مانند علی دایی فرهاد مجیدی، امیر قلعه نویی و مهدی رحمتی و یا اهالی فرهنگ همچون دکتر الهی قمشه ای در مراسم گشایش اولین شعبه این برند لوکس تعجب عام و خاص را بر انگیخت. مراسمی که مجری چون فرزاد حسنی را به کار گرفته بود تا هر چه با شکوه تر برگزار شود.








مون بلان چیست؟
مون بلان در اصل نام بلندترین قله ی کوه در رشته کوه‌های آلپ اروپا است. که برند لوکس و پر شهرت مون بلان با نام آن مزین شده است.



این برند طراح و سازنده ی قلم های نوشت افزار خاص، عینک های آفتابی، جواهرات، محصولات چرمی، عطر و... به صورتی کاملاً لوکس و قیمتی است. این شرکت در سال 1908 توسط سه یهودی آلمانی به نام های:

1. "یوهان فوس" (Claus Johaness Voss)؛ فروشنده لوازم التحریر.

2. "آلفرد نمیاس" (Alfred Nehemias)؛ بانکدار.

3. مهندس "آگوست ابراشتاین"(Agust Eberrrstain)

پایه گذاری شد. هدف این سه یهودی از این شراکت تولید قلم های لوکس برای مشتریان خاص بود؛ اتحادی مستحکم که تخصص، توان اجرایی و قدرت مالی را در کنار یکدیگر گرد آورد. یکی از دلایل شهرت مون بلان، ارائه ی قلم های تولید شده به تعداد محدود است و این موضوع سبب شده قلم های مزبور به مرور زمان با ارزش شوند.

زیپ دیپلماسی با طعم مون بلان
زیپ دیپلماسی گونه ای از دیپلماسی عمومی و سیاست ورزی است که به صورت رسمی و توسط دیپلمات های با سابقه در کشور هدف اجرا نمی شود بلکه توسط افرادی که در میان مردم از نفوذ و قدرت جذب برخوردارند مانند بازیگران سینما، ورزشکاران و یا فعالان فرهنگی و اقتصادی، دیپلماسی و سیاست خاص به صورتی غیر رسمی اجرا می شود تا مقبول عام و خاص جامعه قرار گیرد هرچند اکثریت جامعه هدف با دیپلماسی رسمی آن کشور مخالف باشند.

در واپسین روزهای سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی و شروع سال جدید حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد نمایندگی برندی خارجی در ایران متولد می گردد و کیک تولدش توسط مردان و زنانی از ایران بریده می شود که در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردارند.


کار به همین جا ختم نمی شود از آن جایی که این شرکت با همکاری سازمان ملل چندین بنیاد خیریه و ظاهرا بشر دوستانه را در سرتا سر جهان اداره می کند دو سفیر نیکوکاری در ایران معرفی می نماید.   البته این اقدامات برای بهبود برند صورت می گیرد


نیکی کریمی و پوریا پورسرخ

بازیگرانی که به دلیل تیپولوژی و زیبایی چهره عمدتا مورد توجه جوانان هستند. نیکی کریمی که دانش آموخته ی طراحی مد و لباس از آمریکاست به نمایندگی از جامعه ی زنان ایرانی و پوریا پورسرخ دارای دکترای تخصصی در رشته ی فیزیولوژی گیاهی به نمایندگی از مردان ایرانی. ترکیبی لوکس و سطح بالا از بازیگران محبوب برای جلب نظر ایرانیان!


نیکی کریمی و پوریا پورسرخ در تبلیغات مون بلان دیده می شود که قلم به دست ژست گرفته اند.

و چه چینش دیپلماتیک زیبایی! قلم خارجی به نشانه سبک زندگی در دستان بازیگران محبوب و تحصیل کرده ایرانی و ایرانیان محکومند تا هر قلم او را به قیمتی گزاف بخرند و سرمایه های خود را به دیارش روانه سازند تا آن که سرافراز و قدرتمند باقی بماند سرمایه دار خارجی باشد.

مهمان جالب توجه این ضیافت دکتر الهی قمشه ای است که با ظاهری دور از انتظار در این میان ظاهر شده است. فردی که تلویزیون جمهوری اسلامی ایران شبکه فرهیختگان خود را سالها تریبون آراء او قرار داده بود.




در این میان رسانه های داخلی آن چنان با آب و تاب به این موضوع پرداختند انگار که یکی از مهمترین رویدادهای ملی در ایران رخ داده است و این در حالی است که گذشته از آثار سیاسی فرهنگی گشایش چنین برندهایی کارشناسان علم اقتصاد بر این باورند که خرید و فروش کالاهای لوکس در زمان بحران های اقتصادی و تحریم ها جز آن که سرمایه های کشور را به خارج تاراج نماید هیچ اثر دیگری ندارد. و این که این رسانه ها از انعکاس پر زرق و برق چنین گشایشی چه هدفی دنبال می کنند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد