سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

روایت فضای سیاسی کشور؛ روز شصت دوم سال سی و پنجم انقلاب
  در روزی که محسن رضایی از ضرورت ایجاد جنبش و انقلابی در عرصه اقتصاد و فرهنگ برای ایجاد یک جامعه پیشرفته توحیدی سخن راند و از تلاش خود برای تحول در این دو حوزه گفت و آسیب شناسانه دردی از دردهای جامعه ایرانی را یادآور شد، رئیس جمهور اما در سخنانی اظهار داشت که بر خلاف طراحی های دشمن ایام نوروز هر کجا که می رفتی، مواد غذایی، آب و بهداشت وجود داشت!
 
شاید این از طنز روزگار است که با گذشت بیش از سی و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی، که برای استقلال و آزادی به وقوع پیوست، رئیس جمهور ادعا می کند که همه جای ایران، مواد غذایی ، آب و بهداشت وجود دارد!
 
افتخار به داشتن آب،مواد غذایی و بهداشت در سال 1392 در ایران با وجود در اختیار داشتن بالاترین درآمد ارزی کشور در طول تاریخ در حالی است که رئیس دولت، مدعی است که  دیگرانی که بی سواد بودند قصد امر و نهی به دولت را داشتند و او این اجازه را به آنان نداده است. احمدی نژاد در این باره می گوید:
 
«وقتی یک آدم بی‌سوادی که بلد نیست اسم خودش را بنویسد خود را در کارهای اقتصادی وارد می‌کند. مثلا به ما نامه‌ی رسمی می‌نوشتند که این سد را در اینجا نسازید و در جای دیگر بسازید من به آنها می‌گفتم شما اصلا می‌فهمید سد یعنی چه؟ ولی آنها تهدید هم می‌کردند که اگر این کار انجام نشود با شما برخورد می‌کنیم و در واقع به همین صراحت به ما می‌گفتند که این کار را بکن و این کار را نکن»
 
یک نویسنده طبیعتا باید اصل را بر صحت گفته های رئیس جمهور کشورش بگذارد. سمعا و طاعتا. اما چند سئوال: وقتی کار از دست بی سواد ها گرفته شد، به با سوادها داده شد؟ اگر به باسوادها داده شد، نتیجه اش چه شد؟ وضعیت کنونی اقتصاد کشور نتیجه کار با سوادها است؟ آقای رئیس جمهور دردمندانه می گوییم داشتن آب، مواد غذایی و بهداشت در قرن بیست  یکم، افتخار ندارد! این دستاوردهای شما حتی کف یک زندگی بخور و نمیر هم نیست!

رئیس جمهور البته همچنین از ارائه مدارک جدیدی سخن گفت و با بیان اینکه تمام توان نظام سرمایه‌داری، برای ایجاد محدودیت علیه ملت ما بسیج شده بود، اظهار داشت: مدارکی در این خصوص دارم که طراحی این فشارها از داخل و خارج با هم هماهنگ شده بود.
 
مدارک رئیس جمهور علیه این و آن البته اگر برای مردم چیزی در برنداشته است، اما حتما برای دولتی ها نان داشته است!
 
اما در حالی که ائتلاف سه گانه اعلام کرده است که گزینه نهایی خود را اواسط اردیبهشت معرفی می کند، اما هنوز مشخص نیست که گزینه آنان بر اساس نظر سنجی انتخاب خواهد شد یا بر اساس مولفه هایی که ممکن است، یکی از آنان نظر سنجی هم باشد. شاید اعلام اینکه هر سه نفر در انتخابات نام نویسی خواهند کرد ناشی از اختلاف نظر این سه در مورد معرفی نفر نهایی است.
 
این در حالی است که در روزهای اخیر گارد بسته این ائتلاف به روی سایر کاندیداها باز شده است، یک زمانی البته حدادعادل اعلام کرده بود دیگر نامزدها برای پیوستن به این ائتلاف باید حداقل 10 در صد آرا را داشته باشند، اما اینک علی اکبر ولایتی اعلام کرده است که ائتلاف آنان با افرادی که دارای رای کمتری از ده درصد آراء نیز هستند همکاری خواهد کرد. ولایتی البته با ذکر خاطره ای از آقا مجتبی تهرانی هم تعین ریاست جمهوری در شخص خود را بروز داده است و گفته است که در سال 84 آیت‌الله مجتبی تهرانی به من گفتند شرایط ریاست‌جمهوری در تو متعین است ولی اگر هاشمی رفسنجانی نامزد شد کناره‌گیری کن، چون صلاح نیست یک روحانی در انتخابات شکست بخورد.
 
اما دعوای دولت با محمد باقر قالیباف و بالعکس ظاهرا پایانی ندارد و اخیرا دولتی ها بین پرونده ستار بهشتی و تبلیغات خود علیه قالیباف ارتباطی برقرار کرده اند. اخیرا مدیر مسئول یکی از روزنامه های دولتی که خود را حامی ستار بهشتی معرفی کرده گفته است که اگر جرم ستار بهشتی توهین به مسئولان بود و چنان سرنوشتی پیدا کرده است، چرا با قالیباف که در یک فایل صوتی علیه مسئولان دولتی صحبت کرده است، جزایی در نظر گرفته نشده است؟
 
جبهه پایداری هم ظاهرا کاندیدای خود را شناخته است؛ همان گونه که از پیش مشخص بود بین سه گزینه جلیلی، لنکرانی و فتاح بنا بود یکی کاندیدای ریاست جمهوری شود. فتاح و جلیلی ظاهرا برای پذیرفتن کاندیداتوری اکراه دارند و در این میان این لنکرانی است که فعالیت های سیاسی خود را در ماه های اخیر وسعت بخشیده است و به نظر می رسد که گزینه نهایی جبهه پایداری هم شخص لنکرانی خواهد بود.
 
 
 
 
محسن رضایی در میان جمعی از جوانان اشاره‌هایی به بازی‌های تیم‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا داشت.
 
به گزارش ‌فارس، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع گروهی از جوانان با ابراز تأسف از شکست تیم‌های باشگاهی ایران از تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: وقتی ورزش در فوتبال ما از سیاست زدگی در امان نمانده، نتیجه‌ای جز این به دست نمی‌آید. ما نباید اجازه دهیم به سادگی غرور ملی خدشه‌دار شود.

وی با انتقاد شدید از سیاست زدگی عرصه فوتبال و ورزش کشور افزود: با وجود هزینه‌های زیاد در سال‌های اخیر، نتیجه مناسب به دست نیامده ‌و تیم‌های صدرنشین ایران از تیم‌های عربستانی شکست می‌خورند و این خود دلیلی است از ضعف مدیریت و سیاست‌زدگی در عرصه فوتبال. برای مردم ما نتایج فوتبال به ویژه در مصاف با تیم‌های خارج مهم است و با توجه به این که در دنیای امروز، فوتبال فرا‌تر از یک ورزش است و حتی وسیله انتقال فرهنگ و نماد غرور ملی یک کشور به شمار می‌رود، بنابراین کسانی که با سیاست بازی، امید مردم را به ناامیدی تبدیل ‌و غرور ملت را خدشه دار می‌کنند، باید پاسخگو باشند و مسئولیت خود را بپذیرند.

محسن رضایی ادامه داد: فوتبال را باید به اهل آن سپرد و به سوءاستفاده از فوتبال به عنوان ابزار قدرت پایان دهیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که فوتبالی‌های ما نیز باید پاسخ اعتماد مردم را چه در زمین رقابت و چه در بیرون از آن بدهند و با تکیه بر خصلت‌های پهلوانی و ایرانی، به الگوهای فرهنگی برای جوانان تبدیل شود و با رشادت و فداکاری در زمین مسابقه از آبرو و غرور ملی ایرانی‌ها دفاع کند که حب‌الوطن من الایمان.

وی همچنان اعلام کرد که برنامه ما برای ورزش استفاده از نیروهای متخصص از خانواده ورزشکاران و جلوگیری از ورود مدیران و اهداف سیاسی در عرصه ورزش است.
وی تأکید کرد: برنامه من افزایش کیفیت زندگی مردم است و از همین روی، توجه ویژه به ورزش می‌تواند باعث ایجاد امید و نشاط در زندگی هم‌وطنان ایرانی شود.
 
در حالی که اخوان المسلمین، اندیشمندان و اکثریت مردم مصر با از سرگیری و عادی سازی روابط مصر و ایران موافق هستند گروههای سلفی و مرتجع مصر با الهام گرفتن از عربستان سعودی و قطر و با راه انداختن نشستهایی در شهرها و استانهای مختلف مصر، در صدد القاء این موضوع هستند که از سرگیری ارتباط مصر با ایران خطر نفوذ تشیع به مصر را به همراه دارد.
به گزارش مشرق به نقل از ابنا، در راستای برنامه های شیعه هراسانه، یک گروه سلفی مصر   نشستی با عنوان "الشیعه هم العدو فاحذروهم" (شیعیان دشمن هستند از شیعیان بر حذر باشید!) با حضور «شیخ محمد ابراهیم منصور»، «شیخ حسین ابوخیر»، «شیخ محمد فرید» و «شیخ سعد زلهف» برگزار کرد.

در این نشست که روز یکشنبه ـ 25 فروردین 1392 ـ در مسجد نور الایمان واقع در شهر "قنطره" دراستان کفر الشیخ (واقع در شمال غربی مصر) برگزار شد محمد ابراهیم منصور عضو سابق مجلس ملی مصر و عضو جمعیت تدوین قانون اساسی مصر گفت: شیعیان در مرحله اول به وسیله تبلیغ محبت و مظلومیت اهل بیت(ع) و در مرحله بعد با طرح شبهاتی مثل «اگر کسی محبت اهل بیت(ع) داشته باشد هر کاری کند به بهشت می رود و بر عکس هر کس محبت اهل بیت(ع)  را نداشته باشد به جهنم می رود» عوام مسلمین را به طرف خود جذب می کنند.

منصور سپس با اعتراف به جذابیت آموزه های مکتب تشیع و روند رو به رشد آن در مصر گفت: در برهه اخیر، هسته های متعددی از شیعیان را در مناطق مختلف کشور رصد کرده ایم.

شیخ محمد فرید (مدرس حدیث در آموزشگاه ابن تیمیة) نیز در این نشست با ادعای اینکه "خمینیسم" دارای شذوذاتی در عقائد و مواضع است(!) گفت: مسأله تشیع بسیار دشوار و خطر شیعیان بسیار زیاد است و  کسی که در مورد خطر شیعیان سستی کند از تاریخ آنها آگاهی ندارد!

در ادامه شیخ سعد زلهف مدعی شد: شیعیان کسانی بودند که (امام) حسین(ع) را کشتند! و همیشه به مسلمانان خیانت می کنند!

در پایان شیخ حسین ابو الخیر به وسیله پخش کلیپ و عکسهایی با دستگاه ویدئو و با بیان توضیحاتی، عقاید شیعیان را زیر سوال برد.

وی در سلسله اتهامات خود، یمک بار دیگر شبهاتی که بارها از سوی شیعیان پاسخ داده شده است را مطرح کردو وی از جمله مدعی شد: "شیعیان اعتقاد دارند که قرآن، قبل از آنکه بر پیامبر(ص) نازل شود بر علی وحی می شده است"!!

خاطر نشان می شود در حالی که اخوان المسلمین، اندیشمندان و اکثریت مردم مصر با از سرگیری و عادی سازی روابط مصر و ایران موافق هستند گروههای سلفی و مرتجع مصر با الهام گرفتن از عربستان سعودی و قطر و با راه انداختن نشستهایی با عناوین «نسبت به شیعیان هوشیار باشید»، «تشیع؛ خطر آینده» و ... در شهرها و استانهای مختلف مصر، در صدد القاء این موضوع هستند که از سرگیری ارتباط مصر با ایران خطر نفوذ تشیع به مصر را به همراه دارد.

در همین راستا «حازم اسماعیل» عضو ائتلاف موسوم به "دفاع از صحابه" و از علمای سلفی مصر در مناظره با «احمد راسم النفیس» از اندیشمندان شیعه مصر در برنامه "آخر النهار" از شبکه النهار مصر، با حمله شدید به شیعیان آنها را منافق و مجوس خواند و گفت: ترجیح می‌دهیم با اسرائیل تعامل داشته باشیم تا شیعیان.وی در بیان این مدعای خود گفت: اسرائیلی‌ها یهودی و اهل کتاب هستند و پیغمبر اسلام با یهودیان و مسیحیان تعامل داشت اما با مجوس‌ها نه!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد