سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

 

هفته آینده بابهره برداری 32طرح ،مهردولت به مردم خوزستان ماندگارمی شود 

اهواز- محمود احمدی نژاد رییس جمهوری هفته آینده با بهره برداری از 32 طرح معروف به مهرماندگار، برای همیشه مهردولت عدالت محوررا در دل خوزستانی ها ماندگارمی سازد.

 

طرح مهر ماندگار دراصل ایده ای مدیریتی از سوی دولت برای پروژه های عمرانی و زیربنایی کشور است که دردولت نهم و دهم کلنگ اجرای آنها زده شد اما به اتمام نرسیده اند.

با رسیدن به روزهای پایانی دولت دهم ، دولت تصمیم گرفت طرح هایی را که پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد دارند، در اولویت تخصیص بودجه قرار گیرند و تا پایان این دولت به اتمام برسند.

بنابراین از میان چند هزار پروژه عمرانی و زیربنایی در کشور ، اجرای سریع تعداد 905 طرح با اولویت پروژه های رفاهی و اقتصادی ، تحت عنوان طرح های مهرماندگار در دستور کار دولت قرار گرفت که ازاین تعداد 74 طرح درخوزستان شناسایی شد.

سید جعفرحجازی استاندار خوزستان معتقد است تمامی پروژه های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم در خوزستان به بهره برداری می رسند.

وی سه شنبه درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: ازاین میزان 32 طرح مهرماندگار هفته آینده در چهارمین سفر رییس جمهوری و هیات دولت به خوزستان به بهره برداری می رسند.

وی این 32 طرح را درحوزه های بهداشت و درمان ، صنعت نفت ، راه و شهرسازی ، تامین اجتماعی ، جهاد کشاورزی ، نیرو و صنعت ،معدن و تجارت عنوان کرد.

حجازی افزود: دربخش بهداشت و درمان مجموعه کلینیک و اورژانس بیمارستان گلستان اهواز، بیمارستان شهرستان گتوند ، طرح توسعه دانشگاه پیرا پزشکی و بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر به بهره برداری می رسند.

استاندار خوزستان افزود: درحوزه نفت و انرژی گازرسانی به یک هزار روستای جدید در استان خوزستان ، تسهیلات بهره برداری و نمکزدایی مسجد سلیمان، ساخت بزرگراه ماهشهر – امیدیه ،خط ششم انتقال گاز اهواز ، دهلران افتتاح می شوند.

حجازی افزود: در بخش راه و شهرسازی نیز طرح بزرگراه آبادان – ماهشهر، تعریض و چهار خطه نمودن محور ملاثانی- شوشتر،حذف و طرح اصلاح نقاط حادثه خیز در راه های کشور با اولویت مسیرهای پر تردد شامل تکمیل تقاطع غیر همسطح کمربندی اندیمشک ،سد دز و سه راهی دهلران و احداث راه آهن هفت تپه شوشتر از مهمترین پروژه هایی است که با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسند.

استاندار خوزستان افزود: در حوزه وزارت نیرو نیز راه اندازی شبکه آبیاری و زهکشی کرخه در قالب 5 فاز به صورت فصلی در دشت آزادگان، راه اندازی شبکه آبیاری و زهکشی کارون بزرگ به صورت فصلی در اهواز و راه اندازی شبکه آبیاری و زهکشی خرمشهر در سه فاز از مهمترین پروژهای طرح های مهر ماندگار دراین حوزه محسوب می شوند که با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسند.

به گفته استاندار خوزستان راه اندازی کارخانه دوده صنعتی دزفول و سیلوی گندم نیز ازجمله پروژه های اداره کل صنعت ، معدن و تجارت در استان خوزستان است که به همین مناسبت با حضور رییس جمهوری افتتاح می شوند.

بنا به اظهارات استاندار خوزستان ، دولت عدالت محور عزم وجزم کرده است تا پایان دولت دهم کلیه طرح های مهرماندگار دراین استان را به بهره برساند و دین خود را به مردم این منطقه ادا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد