سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

روزنامه ینی شفق خبر داد:
دستور ترکیه برای بستن حساب ایرانی‌ها
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵
 
روزنامه ینی شفق ترکیه طی گزارشی نوشت برخی بانک های این کشور به دستور نهاد تنظیم مقررات و نظارت بر امور بانکی ترکیه تا ۱۷ آوریل(فردا) به مشتریان ایرانی خود مهلت داده اند حساب های خود را ببندند و در غیر این صورت موجودی شان مصادره می شود
 
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، برخی بانک های ترک به  مشتریان ایرانی خود گفته اند تا 17 آوریل حساب های خود را ببندند، در غیر این صورت، موجودی حساب های آنها مصادره خواهد شد.

بر اساس این گزارش یک شهروند ایرانی که 10 سال است در ترکیه زندگی می کند مجبور به بستن حساب بانکی شخصی خود شده است. به نظر می رسد که این اقدام از سوی نهاد تنظیم مقررات و نظارت بر امور بانکی ترکیه در راستای تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا صورت می گیرد.
این شهروند ایرانی که در حال تحصیل در ترکیه است، باید 15 هزار دلار موجودی خود را که در بانک یاپی کردی قرار دارد، خارج کند. وی در این باره گفت: «آنها طوری با من رفتار می کنند که انگار تمامی ایرانیان در حال غنی سازی اورانیوم در خانه های خود هستند. من یک شهروند عادی هستم که پول به دست آورده و آن را در بانک های ترکیه سپرده گذاری کرده است.» این شهروند ایرانی احساس می کند که به صورت غیر ضروری قربانی اقدام بانک ها شده و می گوید قصد دارد علیه این اقدام به دادگاه شکایت کند.

یکی از مقامات یک بانک ترک در محله گالاتاسرای استانبول گفت، بانک ما یکی از بانک هایی است که بر اساس بخشنامه نهاد تنظیم مقررات و نظارت بر امور بانکی ترکیه به مشتریان ایرانی خود اعلام کرده باید حساب های خود را در این بانک ببندند. بر اساس این بخشنامه، بانک ها موظف شده اند «به شهروندان کشورهایی که تحت تحریم قرار دارند» خدمات ارائه ندهند.

بر اساس این گزارش نهاد تنظیم مقررات و نظارت بر امور بانکی ترکیه، صدور چنین بخشنامه ای را تکذیب کرده است.

به گفته شهروند ایرانی مذکور، بانک گارانتی دیگر بانک ترک است که با مشتریان ترک و سوری خود تماس گرفته و به آنها گفته که باید حساب های خود را ببندند. مقامات سه بانک دیگر ترک یعنی فاینانس بانک، واکیف بانک و هالک بانک، به خبرنگار دیلی شفق گفته اند که از ابلاغ چنین بخشنامه ای اطلاع ندارند.

شهروند ایرانی مذکور که پول خود را از بانک یاپی کردی خارج کرده و در بانک دیگری سپرده گذاری کرده تصریح کرد که این اقدام معنایی ندارد. وی خاطرنشان کرد که دانشجویان و بیمارانی هستند که از ایران و سوریه به ترکیه آمده اند و پول خود را در بانک های ترکیه سپرده گذاری کرده اند.

وی در ادامه گفت: «آنهایی که با ایران مشکل دارند باید مشکلشان را با دولت ایران حل کنند نه با شهروندانی مثل ما... من یک شهروند عادی هستم که پولش را در بانک های ترکیه سپرده گذاری کرده، این نه ربطی به سازمان ملل دارد و نه ربطی به ناتو.»
 
 
 
 
 
چرا بشار اسد در سوریه کنار نمی رود؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۴
 
"فیصل المقداد" معاون وزیر امور خارجه سوریه اظهارداشت: در صورتی که "بشار اسد" هم اکنون از قدرت کناره گیری کند، دیگر سوریه ای وجود نخواهد داشت.
 
به گزارش جهان به نقل از مهر "المقداد" در گفتگو با روزنامه انگلیسی گاردین که امروز منتشر شده، فرانسه و انگلیس را عامل حمایت مستقیم و غیرمستقیم از تروریستها در سوریه دانست و افزود: این کشورها در راستای افزایش تنش و بحران در سوریه فعالیت می کنند.
وی همچنین با احمقانه دانستن برخی اقدامات کشورهای عربی به ویژه عربستان و قطر، آنها را بازیچه دست کشورهای غربی دانست که در راستای منافع غربیها عمل می کنند.
"فیصل المقداد" معاون وزیر امور خارجه سوریه اظهارداشت: در صورتی که "بشار اسد" هم اکنون از قدرت کناره گیری کند، دیگر سوریه ای وجود نخواهد داشت.
المقداد تاکید کرد: بشار اسد کناره گیری نمی کند و اگر این اقدام را قبل از توافق تمام جریانهای سوری درباره حل سیاسی بحران عملی کند، این کشور از نقشه جهان محو می شود.
معاون وزیر امور خارجه سوریه با هشدار به اردن درباره دخالت در مسائل سوریه، اظهار داشت: اردن با چراغ سبز نشان دادن به انتقال تسلیحات از طریق این کشور به سوریه، بازی خطرناکی را آغاز کرده است.
وی همچنین با اشاره به کشته شدن چندین مامور موساد در مرزهای سوریه با اردن که چند هفته پیش رخ داد، دخالت رژیم صهیونیستی در امور سوریه را محکوم کرد.
 
 
 

دستگیری ۴ تبعه سعودی و تونسی در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سایت ''بولتن'' مدعی شده است که چهار تبعه سعودی و تونسی در استان سیستان و بلوچسان ایران توسط نیروهای امنیتی این کشور در حالی که تجهیزات تصویربرداری و نظامی در حوزه خود داشتند، دستگیر شده اند. این گزارش افزوده است که این افراد روز یکشنبه هفته گذشته در اطراف منطقه کوهستانی گدار ناهوک سراوان از سوی نیروهای انتظامی دستگیر شده اند.
 بنا بر این گزارش، دستگیر شدگان به زبان انگلیسی نیز تسلط داشتند و در بازرسی از تجهیزات همراه آنان، دو دستگاه لپ تاپ، دوربین فیلمبرداری و دوربین عکاسی، دو تیغه خشاب با ۷ تیر فشنگ سلاح کمری و تعدادی کتاب کشف شد.
 
 

عقده گشایی اعراب کشورهای خلیج فارس: نگرانی عمیق از تأثیر مخرب زلزله بر نیروگاه اتمی بوشهر!

 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  در حالی که چند روز از زلزله اخیر بوشهر در ایران می گذرد، کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس، با بهانه قرار دادن این اتفاق، درصدد ایجاد جوی تازه علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ نشست اضطراری (؟!) شورای همکاری خلیج فارس، برای بررسی پیامدهای زیست محیطی زلزله اخیر بوشهر با حضور مسؤولان شرایط اضطراری شش کشور عضو این شورا، امروز در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد.

در این نشست، عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، گفت: من نمی توانم پنهان کنم که زلزله بوشهر نگرانی عمیقی را در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ایجاد کرد!

این درحالیست که مقامات ایرانی و روسی مرتبط با نیروگاه هسته ای بوشهر، هرگونه احتمال مشکل پس از زلزله را رد کرده اند.
او بر ضرورت ارسال سریع یک گروه از کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به نیروگاه بوشهر برای بررسی آسیبهای احتمالی و اطمینان یافتن از امنیت تأسیسات نیروگاه، تأکید کرد!

اظهارات دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، در حالی است که دو روز پیش نیز یک دیپلمات عرب در گفت وگو با روزنامه کویتی الوطن گفت که مسوولان دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس کانال هایی را برای ارتباط با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره زلزله اخیر بوشهر و میزان تأثیر آن بر نیروگاه آن باز کرده اند.

همچنین شورای همکاری خلیج فارس از ایران خواسته بود تا امنیت نیروگاه بوشهر را بالا ببرد و با معیارهای امنیتی روز هماهنگ کند.اما به گفته دبیر کل این شورا، هنوز ایران پاسخی به نگرانی همسایه های عرب خود و همچنین نگرانی های جامعه بین المللی نسبت به پرونده هسته ای نداده است!

 

 

مرسی شروط صالحی را پذیرفت و 30 میلیارد دلار از ایران پول گرفت!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نشریه عربی "نقودی" مدعی شد از طریق منابع مطلع در نهاد ریاست جمهوری ایران اخباری دریافت کرده مبنی بر اینکه مصر کمک 30 میلیارد دلاری تهران را پذیرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، بر این اساس، مرسی در هنگام مواجهه و رویارویی ایران با اعراب خلیج فارس اظهار نظری علیه تهران نخواهد کرد و موضعی بی طرفانه اتخاذ خواهد کرد.
چندی پیش رسانه های عربی مدعی دیدار صالحی با مرسی و پیشنهاداتی از سوی ایران به مصر شدند که کمک 30 میلیارد دلاری و راه اندازی 2 هزار کارخانه و ارسال سالانه 5 میلیون توریست به مصر از آن جمله بود.
براساس این گزارش، وزیر خارجه ایران در این دیدار  عنوان کرده بود که ایران این اقدامات را در ازای بازگشایی سفارت در دو کشور، اعطای تولیت تمام مساجد فاطمیه در مصر به ایران، اجازه ی افتتاح دو روزنامه به زبان فارسی در مصر و مدیریت و ارسال سالانه 20 هزار طلبه مصری به ایران برای تحصیل در قم انجام می دهد.
با این اوصاف این نشریه عربی مدعی شده ظاهرا رئیس جمهور مصر با شروط ایران برای دریافت کمک 30 میلیارد دلاری تهران موافقت کرده است.
این خبر هنوز از سوی رسانه های مستقل یا مقامات دو کشور تایید یا تکذیب نشده است.
 
 
 
 

3 حمله تروریستی در آمریکا، بیش از 100 کشته و زخمی/ خنثی سازی دو بمب دیگر/ بازداشت یک عربستانی/ مقامات خطاب به مردم: از خانه خارج نشوید + تصاویر

ه گفته شاهدان مختلف، دو انفجار به فاصله چند ثانیه رخ داده است. انفجار در مرکز بوستون و در نزدیکی خط پایان ماراتن این شهر بوده است. نیمی از دوندگان از خط پایان عبور کرده بودند اما مسابقه همچنان جریان داشت. شیشه های ساختمان های اطراف شکسته شد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. پلیس تمام منطقه را محاصره و مسدود کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که تعداد کشته‌های انفجارهایی بوستون به 3 نفر رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ رسانه‌های آمریکایی و محلی از جمله «بوستون پست» تعداد کشته‌های انفجارهای ساعتی قبل در بوستون را 12 نفر اعلام کرده‌‌اند. بنا بر این گزارش، ده‌ها نفر هم در این انفجارها زخمی شده‌اند.

ساعتی قبل دو انفجار قوی در جریان مسابقات دو ماراتن، شهر بوستون را به لرزه درآورد.

همزمان برخی منابع از وقوع انفجار سوم در شهر بوستون خبر داده‌اند.

100 زخمی

شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از بوستون گلوب گزارش داد: بیش از صد تن در انفجارهای بوستون آسیب دیدند.

به گزارش سی ان ان، وضعیت شش تن وخیم گزارش شده است و دست کم ده تن اعضای بدن خود را در این حادثه از دست داده اند.
اف بی آی تحقیقات ضد تروریستی را آغاز کرده است.

 هشدار مسوولان آمریکا در خصوص احتمال وجود بمب های دیگری

شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد در پی وقوع انفجار در بوستون پلیس نیویورک تدابیر امنیتی خود را افزایش داد و نیروهای مبارزه با تروریسم در اطراف مراکز اصلی در منطقه منهتن نیویورک مستقر شده اند.

همچنین در پی این حادثه پلیس شهر بوستون یک هتل را که مشکوک به بمب گذاری بود تخلیه کرد.
مسوولان آمریکا از احتمال وجود بمب های دیگری خبر داده اند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی اوباما از کابینه خود خواسته است کمک های لازم جهت تحقیق در خصوص انفجارهای بوستون را به عمل آورند.

پلیس بوستون از ساکنان این شهر خواسته است در خانه های خود بمانند.

پلیس این شهر همچنین تمامی نیروهای خود را که در مرخصی به سر می برند فراخوانده است.

 فاکس نیوز از کشته شدن سه دونده در انفجار ماراتن بوستون آمریکا خبر داد

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد در انفجار بمب در مسابقه دو ماراتن بوستون آمریکا سه دونده کشته شدند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی در پی این انفجارها پلیس نیویورک تدابیر امنیتی را در نیویورک شدت بخشیده است.

 فرانس24: هنوز منشاء انفجارهای بوستون مشخص نیست

خرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار از واشنگتن گزارش داد هنوز منشاء انفجارهای بوستون مشخص نیست.

وی تصریح کرد خبرها در رابطه با این انفجارها به سرعت تغییر می کند. این خبرها از رسانه های محلی و شاهدان عینی منتشر می شود. اما هنوز هیچ منبعی منشاء این انفجارها را تایید نکرده است و هنوز نمی توان درباره تروریستی بودن آنها اظهار نظر کرد. اما سازمان برگزارکننده ماراتن بوستون در بیانیه ای به (انفجار) دو بمب اشاره کره است. اما با این اطلاعات نیز باید با احتیاط برخورد شود زیرا این بیانیه به سرعت و پس از حادثه آماده شده است.

وی افزود: به گفته شاهدان مختلف، دو انفجار به فاصله چند ثانیه رخ داده است. انفجار در مرکز بوستون و در نزدیکی خط پایان ماراتن این شهر بوده است. نیمی از دوندگان از خط پایان عبور کرده بودند اما مسابقه همچنان جریان داشت. شیشه های ساختمان های اطراف شکسته شد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. پلیس تمام منطقه را محاصره و مسدود کرده است. 

فاکس نیوز همچنین از خنثتی سازی دو بمب دیگر توسط پلیس بوستون خبر داد

انفجارهای بوستون به خوبی طراحی شده

یک مقام اف بی آی به شبکه سی ان ان، گفت: انفجارهای بوستون به خوبی برنامه ریزی شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، خبرهای ضد و نقیضی درباره انفجار سوم در مقابل کتابخانه جی اف کی بوستون منتشر شده است.
پای یکی از مجروحان انفجار به دلیل شدت حادثه از بدنش جداشده است.

 فضای بالای منطقه انفجار در بوستون منطقه پرواز ممنوع اعلام شد

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز در خبری فوری و زیر نویس اعلام کرد سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا آسمان بالای محل انفجار در بوستون را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد.

انفجار دیگر در کتابخانه ای در بوستون

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد: یک بمب دیگر در کتابخانه جی اف کی منفجر شد.پلیس بوستون روز دوشنبه اعلام کرد پس از دو انفجاری که نزدیک خط پایان مسابقه ماراتن بوستون روی داد انفجاری دیگر نزدیک کتابخانه جان اف کندی و موزه بوستون رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بوستون ، نوا کواکلی Neva Coakley سخنگوی رسمی پلیس با اعلام این خبر افزود :« انفجاری دیگر نزدیک کتابخانه کندی رخ داده است.»

ریچل دی سخنگوی رسمی کتابخانه کندی که در سه مایلی خط پایان مسابقه ماراتن بوستون قرار دارد گفت بر اثر این انفجار کتابخانه آتش گرفت اما به کسی آسیب نرسیده است.

پلیس یکی از عاملان انفجار بوستون را دستگیر کرد؛ یک جوان عربستانی

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش به نقل از نیویورک پست گزارش داد یکی از مظنونان انفجار بوستون فردی با تابعیت عربستان سعودی است.

این شبکه تلویزیونی به نقل از نیویورک پست افزود این شخص که زخمی شده است هم اکنون در بیمارستان بوستون تحت مراقبت ماموران قرار دارد.

همچنین از نیویورک پست خبر داد مظنون عربستانی حادثه بوستون 20 ساله دارد و پس از انفجار دوم بازداشت شد.

 پلیس بوستون حادثه کتابخانه جی اف کی را آتش سوزی عنوان کرد

شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از پلیس بوستون اعلام کرد: حادثه کتابخانه جی افی کی به دلیل آتش سوزی روی داده است.

پیش از این رسانه های آمریکایی از وقوع انفجار سوم در کتابخانه جی اف کی خبر داده بودند.

سخنگوی پلیس بوستون همچنین بازداشت یک شخص در ارتباط با انفجارهای بوستون را رد کرد.
این خبر حاوی تصویر جدید ویدئویی از انفجار در خط پایان ماراتن بوستون است.

 سی ان ان: تدابیر امنیتی در لوس آنجلس و سان فرانسیسکو تشدید شد

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: در پی انفجارهای بوستون تدابیر امنیتی علاوه بر نیویورک و واشنگتن در لوس آنجلس و سان فرانسیسکو نیز به شدت افزایش یافته است.
پ

لیس بوستون انفجار سوم در کتابخانه جی اف کی را تایید اما اعلام کرد هنوز مشخص نیست این انفجار با دو انفجار در خط پایان ماراتن بوستون ارتباط داشته باشد.

پلیس بوستون تمامی پل ها بر روی رودخانه چارلز را بسته است.

در پی کشف دو وسیله انفجاری گمان می رود بمب های دیگری در سطل های زباله وجود داشته باشد.

 کمیسر پلیس بوستون: مردم در خانه های خود بمانند

دیویس کمیسر پلیس بوستون در نشست مطبوعاتی بعد از انفجارهای این شهر که به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن بیست و سه نفر انجامید گفت مردم در خانه های خود بمانند و آرامش خود را حفظ کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان دیویس گفت در ساعت دو و پنجاه دقیقه بعد از ظهر امروز انفجارهایی همزمان در مسیر پایانی ماراتن بوستون روی داد. این انفجارها در پنجاه تا صد یاردی از هم روی دادند که هر کدام باعث بروز تلفاتی شدند.

وی گفت در حال حاضر، همه قربانیان از صحنه انفجار منتقل شده اند و افسرانی را به بیمارستان اعزام کرده ایم تا با خانواده قربانیان و شاهدان احتمالی در تماس باشند. ما بلافاصله سامانه واکنش را که دولت فدرال و محلی برای جواب دادن به چنین حوادثی در نظر گرفته اند، فعال کردیم. پلیس فدرال و محلی بلافاصله گروه هایی را اعزام کردند. در حال حاضر، حادثه سومی نیز روی داده است که در کتابخانه جی اف کی بود.

وی ادامه داد: ما اطمینان نداریم که این حوادث با هم در ارتباط باشند ولی ما فرض را بر این گذاشته ایم که اینگونه هستند. به مردم توصیه می کنیم که در خانه خود باشند و اگر در هتل های اطراف ساکن هستند، خیلی زود به اتاق های خود بازگردند و در گروه های پرجمعیت، حرکت نکنند. تلاش ما این است که به اوضاع ثبات بخشیم.

کمسیر پلیس بوستون گفت ما دو شماره تلفن اختصاص داده ایم. شماره اول به خانواده های قربانیان اختصاص دارد که برای کسانی است که می خواهند خبری از عزیزان خود داشته باشند. در صورتی که کسی از این حادثه چیزی دیده است یا اطلاعاتی دارد که به بازداشت یا تعقیب افراد مسئول این حادثه ممکن است بینجامد، با شماره دوم تماس بگیرد.

دیویس گفت: در زمان انفجار، افراد در حال فرار بسته و کیف هایی را به جا گذاشته اند و در حال حاضر، از نظر ما همه این بسته ها مشکوک هستند. ما گروه های ویژه ای را در نظر گرفته ایم که هر کدام از این بسته ها را بررسی می کنند ولی تا کنون، بسته انفجاری دیگری را مشاهده نکرده ایم. مردم آرامش خود را حفظ کنند ولی در عین حال این را بدانند که این مساله ادامه دارد و اگر اطلاعاتی دارند، در اختیار ما قرار دهند.

دیوال پاتریک فرماندار ماساچوست نیز با اشاره به صحبت های خود با رئیس جمهور آمریکا و اطمینان از همکاری دولت فدرال و ایالتی در این خصوص گفت: ما از مردم می خواهیم از تجمع خودداری کنند و آرامش خود را حفظ کنند. به خانه های خود بازگردند و اگر در هتل اقامت دارند، به هتل های خود برگردند. امنیت همه هتل ها اولویت دارند و اگر اطلاعاتی دارند، با شماره هایی که اعلام می شود، با ما تماس بگیرند.

گسترش تدابیر امنیتی در پاریس

در پی انفجارهای بوستون آمریکا که سه کشته و دهها زخمی برجا گذاشت ، مانوئل والس وزیر کشور فرانسه به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد «گشت های امنیتی را در سراسر کشور بدون تاخیر» تقویت کنند. 


وزارت کشور فرانسه شامگاه دوشنبه در بیانیه ای افزود :«‌ وزیر کشور از همه شهروندان خواست درباره وجود هر گونه بسته یا کیف مشکوک هوشیار باشند.» 


به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس ، در این بیانیه آمده است :« بر اثر انفجارهایی که دوشنبه در بوستون رخ داد مانوئل والس از نیروهای امنیت داخلی خواست بدون هیچ تاخیری استقرار واحد های گشتی را تقویت کنند.» 


وی از نیروهای امنیتی خواست «به اولویت دادن به حمایت پیش گیرانه از موسسات عمومی و اماکن اطراف آنها» ادامه دهند.


درگیری لفظی و فیزیکی شدید در مجلس بر سر این سخنان: اگر مشایی رجل سیاسی است، خلیفه سوم نیز شیعه ۱۲ امامی است/پول میتینگ‌ ورزشگاه آزادی پول داروی بیمارانی است که پرداخت نشده

مهدی کوچک زاده و روح‌الله حسینیان در واکنش به سخنان عثمانی اعتراض کردند و کوچک‌زداده فریاد زد: به جای جوسازی صحبت های خودت را مطرح کن و حسینیان نیز گفت: آیا در جامعه ما اینگونه است که مردم به خاطر سیر کردن شکمشان سفره خالیشان را می فروشند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۲ درگیری لفظی میان محمدقسیم عثمانی با روح‌الله حسینیان و مهدی کوچک‌زاده صورت گرفت که منجر به ایجاد تنش شد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، محمد قسیم عثمانی در مخالفت با رد کلیات بودجه در ابتدای صحبت های خود به میتینگ تبلیغاتی دولت در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی اشاره کرد و گفت: پول این میتینگ‌های سیاسی همان پول داروی بیمارانی است که پرداخت نشده و کسانی که از عدالت دم می زنند با پول بیت‌المال این میتینگ‌ها را برگزار می‌کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، اشعاری را خواند که به درمانده بودن و فقر مردم  اشاره می‌کرد که چنین بود:

یاد دارم در غروبی سرد سرد      می گذشت از کوچه ما دوره گرد

داد می زد کهنه قالی می خرم     دسته دوم جنس عالی می خرم

کاسه و ظرف و سفالی می خرم      گر نداری کوزه خالی می خرم

اشک در چشمان بابا حلقه بست      عاقبت آهی کشید بغضش شکست

اول ماه است و نان در سفره نیست     ای خدا شاکر شدم از زندگیت

بوی نان تازه هوشش برده بود      اتفاقا مادرم هم روزه بود

خواهرم بی روسری بیرون دوید      گفت آقا سفره خالی می خرید؟

در واکنش به این خواندن این شعر در صحن علنی مجلس از سوی محمدقسیم عثمانی، مهدی کوچک زاده و روح‌الله حسینیان اعتراض کردند و کوچک‌زداده فریاد زد: به جای جوسازی صحبت های خودت را مطرح کن و حسینیان نیز گفت: آیا در جامعه ما اینگونه است که مردم به خاطر سیر کردن شکمشان سفره خالیشان را می فروشند؟

در ادامه لاریجانی خطاب به عثمانی گفت: مطالب خود را بیان کنید.

عثمانی در واکنش به اظهارات کوچک زاده و حسینیان گفت: برای اینکه فضا عوض شود من هم لطیفه ای بگویم. یکی از دوستان به من گفت آیا شما هم کاندیدای ریاست جمهوری می شوید که من گفتم بله. او گفت برای این کار باید شیعه ۱۲ امامی باشی. من هم در پاسخ به او گفتم اگر مشایی رجل سیاسی است خلیفه سوم نیز شیعه ۱۲ امامی است.

این اظهارات عثمانی باعث شد تا تعدادی از نمایندگان مجلس به جایگاه هیات رئیسه رجوع و اعتراض کنند

بعد از پایان سخنان عثمانی درگیری لفظی شدیدی بین روح الله حسینیان و حسینی نماینده زابل صورت گرفت که به درگیری فیزیکی منجر شد که البته به سرعت با دخالت نمایندگان پایان پذیرفت.

بعد از این اتفاقات جو مجلس نسبتا متشنج شد که لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت خواهش می کنم سر جای خود بنشینید تا به کارمان ادامه دهیم.
 
 
 

وقوع زلزله ای 7.5 ریشتری در سیستان و بلوچستان/مردم به کوچه ها و خیابان ها ریختند/احساس این زلزله در منطقه خلیج فارس و هند/40 نفر کشته شدند/خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نشده

اگرچه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را حدود ۷٫۵ ریشتر اعلام کرده، اما مؤسسه زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا قدرت این زلزله را در حدود ۷٫۸ ریشتر ثبت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لحظاتی پیش، زلزله ای به بزرگی 7.5 ریشتر در سیستان و بلوچستان رخ داد.

به گزارش انتخاب، این زلزله در بخش های جنوبی کشور با قدرت بالای 7 ریشتر به ثبت رسیده است.

در پی وقوع این زمین لرزه پنج تیم ارزیاب از شعب شهرستان‌های خاش و سراوان برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت این زمین لرزه  را 15 و 14دقیقه و 17 ثانیه اعلام کرد.

گفته می شود، این زمین لرزه در منطقه خلیج فارس و دهلی و همچنین در دیگر استان های ایران از جمله کرمان، هرمزگان و فارس نیز احساس شده است.

بر اساس این گزارش، شدت این زمین لرزه به حدی بود که مردم از خانه‌های خود خارج شده و به کوچه و خیابان ریختند.

مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله بحران کشور در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تایید این زلزله گفت: هنوز آماری از تلفات و خرابی‌ها در دسترس نیست و ارتباط تلفنی با سروان قطع شده و تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند.

دکتر مهدی زارع رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به مهر گفت :این زمین لرزه در 86 کیلومتری جنوب شرق شهر خاش پس از 16 سال اتفاق افتاده و تابیش از یک سال ممکن است پس لرزه های به بزرگی 6 ریشتر داشته باشد.

بنابراین گزارش، اگرچه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را حدود ۷٫۵ ریشتر اعلام کرده، اما مؤسسه زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا قدرت این زلزله را در حدود ۷٫۸ ریشتر ثبت کرده است.

محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در عین حال اظهار کرد: بر اساس اطلاعات آماری سرشماری سال 85 خوشبختانه شمار خانواده‌های ساکن در این منطقه بالا نیست.

براساس اعلام پژوهشکده بین‌المللی زلزله‌شناسی شدت این زمین لرزه یک ریشتر بیشتر از زلزله بم بوده است.

زمین لرزه سراوان بزرگترین زلزله کشور در 40 سال گذشته

معاون پژوهشگاه زلزله شناسی کشور به مهر گفت: زمین لرزه سراوان بزرگترین زلزله کشور در 40 سال گذشته بوده است.

زارع افزود: در سال 76 زلزله ای با قدرت بیش از 7 ریشتر در شهرستان قائن رخ داده بود و می توان گفت که زمین لرزه سراوان بزرگترین زلزله ای است که پس از دهه 50 در کشور رخ داده است.

زارع اضافه کرد: این گسل با گسل برازجان مرتبط نیست و هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد.

انتشار اولین آمار از تلفات

به نوشته ی العالم، نخستین آمار تایید نشده ی زلزله سراوان از کشته شدن دست کم 40 نفر حکایت دارد.

1700 روستا در منطقه زلزله زده وجود دارد

نماینده سراوان در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه ۱۷۰۰ روستا در منطقه زلزله زده وجود دارد، تصریح کرد: بیشتر این روستا‌ها خانه‌هایی از خشت و گل دارند از این رو قطعا تلفات حاصله در این زلزله زیاد خواهد بود.

وی تاکید کرد: در اولین فرصت نیازهای اولیه مردم به آن‌ها ارائه می‌شود اما باتوجه به وضعیت ساخت و ساز در سراوان و به ویژه در روستا‌ها نگران مردم هستیم.

قطعی شبکه ارتباط مخابراتی منطقه زلزله زده

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام اینکه زلزله سراوان تا این لحظه خسارت جانی نداشته است، گفت: شبکه ارتباط مخابراتی این منطقه قطع شده که در دست ترمیم است.

اکبرپور اعلام کرد: آسیبی به شبکه آب و برق مناطق زلزله‌زده نرسیده است.

خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نشده است

ایسنا نوشت: از بوشهر نیز خبر می‌رسد که در این زمین‌لرزه خسارتی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نشده است.

عصر ایران - زلزله امروز سیستان و بلوچستان ایران به شدت در شهر بندری کراچی پاکستان و دبی احساس شد و مردم با خروج از ساختمان ها در خیابان ها به سر می برند. (عکس: رویترز)

شهر بندری کراچی پاکستان بعد از زلزله سیستان و بلوچستان ایران




شهر بندری کراچی پاکستان بعد از زلزله سیستان و بلوچستان ایران




شهر دبی امارات بعد از زلزله سیستان و بلوچستان ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد