سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک افتخار ورزشی برای خوزستان

 

در مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان جهان
نوجوان وزنه‌بردار خوزستانی قهرمان جهان شد 

علیرضا دهقان وزنه‌بردار نوجوان تیم مناطق نفت خیز جنوب عنوان قهرمانی مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان جهان را به خود اختصاص داد.

ه گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در چهارمین روز از سومین دوره مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان جهان در تاشکند ازبکستان  علیرضا دهقان به روی تخته رفت و در یک رقابت تنگاتنگ و حساس با وزنه‌برداران کشورهای چین و روسیه با اقتدار سه مدال طلا و عنوان قهرمانی دسته 85 کیلوگرم را به خود اختصاص داد.

دهقان در حرکت یک ضرب با مهار وزنه 146 کیلویی ضمن کسب مدال طلای این دوره از رقابت‌ها رکورد وزن 85 کیلوگرم ایران را نیز پس از پنج سال به میزان دو کیلوگرم ارتقا بخشید.

وزنه‌بردار تیم مناطق نفت خیز جنوب در حرکت دو ضرب نیز وزنه 173 کیلوگرمی را بالای سر برد و ضمن کسب دومین مدال طلای خود در این رقابت‌ها رکورد حرکت دو ضرب کشورمان در این وزن را به میزان سه کیلوگرم ارتقا داد.

دهقان در مجموع نیز با حدنصاب 319 کیلوگرم عنوان قهرمانی دسته 85 کیلو نوجوانان جهان را کسب کرد.

همچنین در این وزن ایژانگ چنگ از چین با حدنصاب 312 کیلوگرم و الکساندر ماجوشین از روسیه با مهار 303 کیلوگرم مدال های نقره و برنز را بدست آوردند.

به گزارش فارس، علیرضا دهقان متولد سال 1376 از شهرستان امیدیه است که تا سال 88 در تیم نفت امیدیه عضویت داشت و از سال 89 با توجه به استعدادهای این وزنه‌بردار، بنا بر تشخیص مربیان تیم مناطق نفت خیز جنوب به عضویت آکادمی این تیم درآمد و در سال 91 نیز با حضور در تیم جوانان مناطق نفت خیز جنوب، عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور را کسب کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد