سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

 

 

لیگ برتر فوتبال امید کشور/
شکست هر دو نماینده خوزستان در ایستگاه هفدهم
ورزشی  14:42:27 1392/01/24

921-10081-5 کد خبر
 

نمایندگان خوزستان در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال امید کشور مقابل میزبانان خود تن به شکست دادند.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزرای دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان، این رقابت‌ها روز جمعه (23 فروردین‌ماه) برگزار شد که طی آن فولادخوزستان 2 بر 3 نتیجه را به فجرسپاسی شیراز واگذار کرد. گل‌های فولاد را در این دیدار مهدی نیایش‌پور در دقایق 24 و 92 به ثمر رساند.

 نفت اهواز دیگر نماینده استان در این مسابقات نیز در مازندران به مصاف نساجی رفت که در پایان با نتیجه یک بر 3 تن به شکست داد.

 هفته هجدهم این رقابت‌ها نیز 28 فروردین‌ماه برگزار خواهد شد که طی آن فولادخوزستان و نفت اهواز به ترتیب میزبان نساجی مازندران و برق شیراز هستند. فولادخوزستان و نفت اهواز به ترتیب با 33 و 23 امتیاز در رده‌های دوم و ششم قرار دارند.

بانوان دوچرخه‌سوار خوزستانی در لیگ برتر کشور رکاب می‌زنند
ورزشی  15:27:20 1392/01/24

921-10181-5 کد خبر
 

لیگ برتر دوچرخه‌سواری بانوان کشور از فردا به مدت سه روز در تهران برگزار می‌شود که تیم خوزستان با دو رکاب‌زن در آن شرکت می‌کند.  

خضیر حیاتی، دبیر هیات دوچرخه‌سواری استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان اظهارکرد: فروزان عبداللهی و فاطمه هداوند در بخش جونان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند ولی در بخش بزرگسالان نماینده‌ای نداریم. وی افزود: آمادگی تیم استان خوب است و انتظار زیادی از آن داریم. البته به مقام انفرادی امید بیشتری داریم و فکر می‌کنم بتوانیم روی سکو قرار بگیریم.حیاتی با بیان این‌که 12 تیم برای شرکت در این مسابقات که در تهران برگزار می‌شود، اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: نفرات تیم استان از رقبای خود در سایر تیم‌ها شناخت دارند.  

وی ادامه‌داد: به دلیل کمبود امکانات و نیز مشکل تمرین بانوان در جاده، نتوانستیم در رده بزرگسالان نفر اعزام کنیم. دبیر هیات دوچرخه‌سواری خوزستان خاطرنشان‌کرد: این ‌رقابت‌ها در مواد 500 متر، دور حذفی، انفرادی، تعقیبی انفرادی، تایم‌تریل انفرادی، استقامت و تیم‌اسپرینت انجام می‌شود.

 

 

یک خوزستانی در جمع شش تیرانداز برتر کشور
ورزشی  15:41:25 1392/01/24

921-10281-5 کد خبر
 

تیرانداز خوزستانی عنوان ششمی مسابقات تراپ آزاد کشور را ازآن خود کرد.

 ناجی منصوری، رییس هیات تیراندازی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه‌خوزستان ـ اظهارکرد: مرحله اول رقابت‌های آزاد تیراندازی کشور 22 و 23 فروردین‌ماه به ترتیب در بخش‌های آقایان و بانوان به میزبانی تهران برگزار شد.

 وی عنوان‌کرد: خوزستان در این رقابت‌ها و در بخش آقایان با عادل بخشی‌پور و سیدکمال ناصریان در رشته تراپ، میلاد منصوری در رشته تپانچه‌‌بادی و محمدرضا فل‌یوش در بخش تفنگ‌بادی شرکت کرد. در بخش بانوان نیز مهین مکوندی در رشته تپانچه‌بادی و سمیه آذرنگ و زهرا علی‌پور هر دو در رشته تفنگ‌بادی با حریفان خود رقابت کردند. رییس هیات تیراندازی خوزستان بیان‌کرد: در پایان این مسابقات بخشی‌پور باتوجه به قرارگرفتن جزو شش نفر اول این رقابت‌ها، به اردوی تیم‌ملی دعوت خواهد شد. بخشی‌پور برای اولین بار است که این جایگاه را به دست می‌آورد. وی افزود: همچنین محمدرضا فل‌یوش جزو 20 بازیکن برتر این مسابقات در بخش تفنگ‌بادی رده ‌سنی بزرگسالان قرار گرفت. البته رده ‌سنی او جوانان است و اگر این مورد را مدنظر قرار دهیم، در رده ‌سنی خود جایگاه دوم را به دست آورد. در بخش بانوان نیز جایگاهی کسب نکردیم.  

منصوری با بیان این‌که سطح مسابقات بسیار خوب بود، گفت: این رقابت‌ها به دلیل این‌که تیراندازان کشور با آمادگی بیشتری در مسابقات کشوری که شهریورماه برگزار خواهد شد، شرکت کنند، انجام می‌شود. مرحله دوم رقابت‌ها پایان اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

 

فوتبال مسجدسلیمان در یک قدمی لیگ برتر
 
 
مسجدسلیمان - خبرگزاری مهر: پس از گذشت سالیان متمادی از افول ورزش خصوصا فوتبال در اولین شهر نفتی خاورمیانه، اینک بار دیگر جرقه هایی از جنس امیدواری در دل پیشکسوتان، جوانان و نوجوان ورزشدوست این شهر زده شد تا رویای حضور در سطح اول فوتبال کشور را بار دیگر و به واسطه صنعت خدمتگزار نفت تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر،در کمتر از دو روز دیگر تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان نماینده شایسته استان خوزستان و شهر مسجدسلیمان در لیگ دسته یک کشور در آخرین هفته از مسابقات لیگ سال 92 – 1391 به مصاف تیم گل گهر سیرجان می رود. این دیدار که طبق برنامه قرار است در استادیوم شهید محمدی تیم نفت برگزار شود حساسترین مسابقه تیم نفت در این لیگ محسوب می شود ریرا تیم نفت در صورت کسب پیروزی در این دیدار با تثبیت جایگاه دومی اش در جدول رقابتها برای انجام بازی پلی آف با تیم دوم گروه دو  که یکی از دو تیم استقلال خوزستان یا شهرداری تبریز خواهد بود دیدار می کند.

تیم فوتبال نفت از ابتدای حضورش در شهر مسجدسلیمان توانسته با اقبال عمومی مواجه و خیل تماشاگران که اغلب آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند را به استادیوم پیر این شهر بکشاند.

این تیم از جمله معدود تیمهای لیگ دسته یک کشور است که از امکانات و توانایی های مالی و تدارکاتی لازم برای انجام فعالیت حرفه ای در سطح درجه یک کشور بهره می برد، ابزار هایی همچون توانایی مالی مناسب و داشتن استادیوم اختصاصی 15 هزار نفره که به رغم عمر 100 ساله خود از وضع بسیار مناسبی برخوردار است و عملیات بازسازی و مرمت کامل آن در سال 86 انجام شد و برخلاف سایر استادیومهای بزرگ و مطرح کشور که در هنگام کوچکترین بارش باران سطح زمین به دریاچه مبدل می شود این زمین از مزیت زهکشی و هدایت آب شدیدترین بارشها به بیرون از زمین بهره می برد.

این زمین دارای ابعاد 68*105 متر است که یکی از استانداردهای فیفا در برگزاری مسابقات جام جهانی به شمار می رود سیستم روشنایی این ورزشگاه با شدت 500 لوکس در کلاس B فیفا قرار دارد و بازی و تصویر برداری در شب را امکان پذیر می سازد  ضمن آنکه این تیمدارای دو زمین چمن فوتبال در مناطق نفتون و بی بیان برای برگزاری تمرینات نیز است.

ورزش مسجدسلیمان خصوصا فوتبال این شهر که دوران طلایی پیش از انقلاب را با معرفی بزرگانی همچون مرحوم صفر ایرانپاک، حسن سلیمانی و رضا جمالی را پشت سر نهاده، بعد از انقلاب نیز در این عرصه با معرفی نفراتی همچون بهزاد غلامپور و کورش لرستانی توانست در کوران رقابت با سایر مناطق باقی بماند ولی مدتهای مدید است که غبار رکود و بی توجهی بر چهره آن نشسته و اینک با درخشش جوانان خوب این شهر نفتخیز، بارقه های امید در دل ورزش دوستان این شهر جرقه زده تا با کسب یک پیروزی شیرین خود را برای فتح آخرین سنگر مبارزه حضور در لیگ برتر و بازگشت شکوه و اعتبار گذشته آماده سازند.

قطعا حمایت پرشور تماشاگران متعصب و بازی غیرتمندانه همراه با تاکتیکهای هوشمندانه فرزاد حافظی سرمربی بومی این تیم در برابر حریف سیرجانی می تواند متضمن کسب پیروزی شیرین و دلچسب برای تیم نفت باشد. با هم راستا شدن این مولفه ها، پیروزی در آخرین بازی لیگ و راهیابی به پلی آف را قطعی و رویای چند دهه ای فوتبال دوستان این شهر را برآورده می سازد.

برای تحقق این آرزو،  چشمان منتظر مسجدسلیمانی ها به ساق پاهای بازیکنان تیم نفت دوخته شده و با نجواهایی زیر لب و دستانی رو به آسمان برای پیروزی تیم محبوبشان دعا می کنند.

------------
دانوش صالحی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد